Originally posted by Linda6+17-10-2004, 15:08:07–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (Linda6 @ 17-10-2004, 15:08:07)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’> <!–QuoteBegin–petje@17-10-2004, 14:42:55
** hey meiden!
die lientjuh spoort niet naar mijn weten. Maar geloof me et is onmogelijk om je turk naar nl te krijgen! ik heb et geprobeerd en het is niet te doen, je moet zoooo veel regelen en hij moet betalen weet ik veel wat allemaal. als iemand het wel lukt laat me ff weten hoe want voor mij was et onmogelijk!
en mijn vriend moet et leger in! hij is donderdag 20 geworden en hij werd gewoon opgehaald bij zijn werk om mee te komen voor keurings dienst dat is toch absurd!
Nou succes allemaal met de lovers! keep on doing the good work!
**
hoi petje,
het is wel te doen hoor. ![]()
Wij zijn echter nog wel bezig. maar hebben daar ook al gesprekken gehad en te horen gekregen dat het geen probleem is. en dat mn vriend zonder moeite naar nederland kan komen.
(is in het leger geweest, ziekenfonds bijna 4mnd
, papieren van werkbehoud van zn baas,mijn moeder staat garant voor hem,etc)
Waar het grote probleem zit is:
1- Hij is niet in het leger geweest (dan lukt het zeker niet, dan kom je gewoonweg het land niet uit)
2- Hij heeft geen ziekenfonds (tenminste 4mnd voor aanvraag moet hij ziekenfonds hebben en deze behouden als hij in Nl is)
3- Hij heeft geen werk (werkverklaring en garantie van zn baas dat hij het komende jaar daar weer werkt is ook “eigenlijk” 'n pré)
4- Jij staat garant voor hem (kan voor problemen zorgen gezien jullie leeftijd, vraag aan je ouders of zij garant voor hem willen staan)
en dat betalen valt ook allemaal wel mee: je kunt alles nalezen op:
http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/verbli…cedure=Vakantie
hier staan ook de kosten voor hem en wat hij voor papieren nodig heeft en wat jullie aan hem voor papieren moeten meegeven.
Veel succes.
Maar echt zolang hij nog niet in het leger is geweest heb je echt bijna 0% kans dat je hem hierheen kunt halen.
In ieder geval veel succes ermee en hoop dat het straks allemaal wel lukt
groetjes linda **
[/quote]
Hey linda!
Thanks voor je reactie, ik heb al inderdaad al die dingen vorig jaar gedaan, mijn moeder stond garant enzo alleen hij was toen pas 18 geen vaste baan enzo dus dat ging vrij moeilijk allemaal, nu is hij dus 20 en is dus nu naar het leger. ![]()
Maar weet iemand misschien of hij dan ook tijd vrij krijgt? met kerst ofzo of gewoon een paar weken?
Iig bedankt voor de reactie, ik vind eigenlijk dat we met ze allen (de verliefde meiden) een super mooi resort moeten beginnen in turkije waar wij werken en de boel runnen en dan daar lekker wonen en bij onze mannen zijn haha, zou dat ff een droom zijn!
Groetjes