Turkse liefdesverklaringen

Ik zie vaak meiden die lieve woorden krijgen in het Turks en die vertaald willen hebben.

Nu heb ik een leuke site gevonden met Turkse liefdesverklaringen met de Engelse vertaling eronder.
Kun je ook eens iets liefs schrijven in het Turks.

http://www.practicalturkish.com/turkish-terms-of-endearment.html

Ik hoop dat velen van jullie hier iets aan hebben.

Succes hoor, Fransijn

De computer nam de naam van de site steeds niet goed over. Paar keer geprobeerd om het te veranderen.
Op de punten moet staan turkish-terms-of-endearment.
Maar als je op de naam van de site klikt, krijg je hem toch.

Fransijn, helemaal super! Dat had ik echt nodig!!!

Ga er zeker gebruik van maken!

Liefs Cynthia

Ja, Super…!! :slight_smile:
Alleen het geluid doet het bij mij niet… Bij jullie wel ??

Hey Fransijn, leuke site !

Ik weet niet echt of dit op dit topic past, maar ik ben net twee weken in Turkije geweest en heb daar flink genoten.

Nou heb ik zomaar wat gehad met een paar Turken, gewoon gezellig enz.
maar nu krijg ik nog steeds telkens hele lieve sms-jes van een van die turken. weet niet goed wat ik ermee aanmoet, ten eerste is zijn engels net zo goed als mijn turks en ten tweede, hij sms-ed heel erg lieve dingetjes, die een vriendinnetje erg graag zou horen, maar ja: IK BEN ZIJN VRIENDINNETJE NIET!!!

we hebben een dag (en nacht) doorgebracht en dat was echt geweldig. maar ben absoluut niet verliefd en hij denk ik ook niet, maar die sms-jes zeggen toch iets heel anders.

Wie heeft hier ervaring mee?? sms-en sommige turkse jongens gewoon maar een beetje voor de lol, verder, terwijl ze er niets van menen, of zou hier meer aan de hand kunnen zijn??

Hoi,

Het is van een afstand natuurlijk nooit zo goed te bepalen wat de ander voor je voelt. Misschien verwacht hij er meer van dan jouw bedoeling is.
Als je er zelf echt niets mee wilt zorg er dan voor dat je het die knul zo snel mogelijk duidelijk maakt.:confused:
Zo voorkom je problemen voor hem en voor jezelf.
Misschien vind je het meer iets voor een leuke vriendschap.

Succes ermee, Fransijn

Ik denk niet dat hij voor de lol smst… ( of hij moet geld zat hebben…:slight_smile: )
Je kan denk het beste gewoon vertellen wat je ervan denk…
En dat je gewoone vrienden wil zijn…

Groetjes Yoella

Tja, daar zit wat in, maar ik vind hem wel heel erg leuk, maar echt een relatie of zo, daar zit ik gewoon niet op te wachten. Is ook vrijwel onmogelijk voor ons, aangezien zijn engels echt zo summier is, en mijn Turks ook.

Volgens mij sms-ed hij ook alleen maar in het weekend, nu al een dag niks gekregen. (shit.)
misschien dat het een beetje doodbloed ofzo, ik zie het wel aan.

HET IS NAMELIJK ZO LEUK!!!
:wink:

Hey bloem29,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Heb namelijk sinds juni al precies hetzelfde. Ik heb 3 leuke nachten gehad met deze jongen. En ik dacht zelf wel dat het daarbij bleef. Hij had mijn nummer wel maar, dat zegt nix. Maar goed ik krijg nog geregeld sms’jes van hem dat hij me mist. Ach altijd goed voor je echo, denk ik dan maar! Ik zou hem best nog wel eens willen zien, maar een relatie met iemand die in Turkije woont, dat zie ik persoonlijk niet zo zitten… Geniet er gewoon van zolang het duurt!!

als we toch bezig zijn…wil ik ook wel ff mn verhaal doen…

laat ik beginnen met te zeggen dat ik mn 1e turkse vriend had 3 jaar geleden. ik was zo weg van hem…toen ik echter 2 maanden dat ik hem had leren kennen terug ging naar het hotel waar hij werkte kwam ik erachter dat ik maar gewoon een van de vele was. oke ik was pas 15 en ontwettend…ma ik had zn dagelijkse smsjes geloofd.
ik heb me toen voorgenomen, om me nooit meer bezig te houden met vakntieliefdes.
en dat is me tot 10 dagen geleden erg goed gelukt…

zondag 9 oktober naar side vertrokken…samen met ee vriedin…heel toevallig werkte een vriend van ons in het hotel wat naast ons lag…heel leuk natuurlijk en wij meteen afspreken. onze vriend kwam echter niet alleen, hij had weer een vriend van hem bij zich.
jeetje wat een lkkr ding…naja dat vond ik dan
hij bleek ook nog eens heel leuk, lief en grappig te zijn.

echt hele leuke gesprekken gevoert…en iedere dag kreeg in smsjes van hem of ik niet naar de winkel wou komen waar hij werkte. dus iedere dag voor of na het eten gingen we dan naar de winkel en spraken we voor s avonds met zn 4e af.
helemaal super…
maar op mn hoede…nog aan 3 jaar terug denkend heb ik hem toen toch maar gevraagd wat ik eigelijk voor 'm was…heel lief verhaal…:rolleyes: :rolleyes:
eenmaal thuis wordt ik zowat plat gesmst…en gebeld…heerlijk:rolleyes:
't afscheid gister morgen was zooo moelijk
ik mis m nu zo erg…!!

ik heb echter nog niks aan mn vriedinnen verteld, omdat zij me 3 jaar geleden zo vaak hadden gewaarschuwd en ze achteraf ook nog gelijk kregen…
zoude jullie t vertellen…?

liefs

filiz

Nee ik zou het niet meteen zeggen

een weekie of twee wachten eens kijken of het bekoeld of vurig en heet blijft, kun je het altijd nog vertellen.
maar het klinkt als heel wat meer, dus wie weet.

veel droom plezier

ik zou idd ook even wachten met t vertellen aan je vriendinnen. en als t idd zo leuk blijft met smsjes en bellen kun je gewoon tegen je vriendinnen zeggen dat t leuk is maar nog niet serieus. wacht gewoon even af totdat je hem weer ziet voor een tweede keer. wie weet valt t net zo tegen als drie jaar geleden… denk aan je hartje!! maar laat nu gewoon lekker die vlindertjes hun werk doen!! :slight_smile:

Ik zou als ik jou was ook nog lekker even afwachten, als je het mij vraagt zelfs nog langer dan 2 weken want na 2 weken weet je nog niets, ik zou eerlijk gezegd eerder gaan voor 2 maanden. Als je het natuurlijk volhoud om je mond er over te houden. Ik denk in ieder geval dat je er niet vrolijker van wordt als je het nu aan iedereen gaat vertellen, hun jouw gaan waarschuwen(wat terecht is want je moet ook uitkijken en je hoofd een beetje koel proberen te houden ook als dat moeilijk is) en als het dan straks slecht uitpakt dat je dat weer aan iedereen moet gaan vertellen en dan van iedereen de ā€œik zei het tochā€-blik krijgt. Geniet nou maar even in stilte en probeer er in ieder geval wel aan te blijven denken dat je misschien niet de enige bent en dat het fout kan aflopen. Bescherm je hart een beetje terwijl je geniet, dat is mijn advies.

Liefs Mootje

@Filiz: ik heb juist hetzelfde verhaal ongeveer. Nooit meer een Turkse vriend, en ja… volgende week zie ik hem al terug :stuck_out_tongue: . Hij is zo lief, ook al wat ouder en om de een of andere reden vertrouw ik hem meer dan mn ander vriendje. Raar… Maar ja, ik probeer me gewoon niet te vƩƩl wijs te maken en gewoon alles te nemen zoals het komt, dan zien we wel.

Ik zeg ook niets tegen mn vrienden over hem, zou toch alleen maar rare reacties krijgen…

bedankt voor jullie snelle reacties…ik denk dat ik het idd eerst n par maanden voor me hou…

ik heb la zo veel pogingen gedaan om vrienden mee te krijgen naar turkije…maar ze willen er gewoon echt helemaal niks van weten…:S ik snap dat echt niet…!!

liefs
filiz

Oh, dat lijkt me wel jammer ja (en ik snap het ook niet) maar met wie ga jij dan naar Turkije???

met mn beste vriendin…zij is gelukkig net o verslaafd dan ik…:smiley:

liefs
filiz

Hallo Allemaal…
Ik heb 3 jaar, 2 maanden en 13 dagen geleden mijn Turkse vriend ontmoet!
Wij zijn nu al zoland samen, dik 3 jaar en het gaat super!
Ik heb het meteen tegen mijn familie en vrienden verteld, sommig zeiden ā€˜tis maar een vakantieliefde, dat gaat zo weer over’ en sommige maakte zo’n opmerking van ā€˜wat, een Turk, dat zou ik niet doen als ik jou was’…Kortom heel vervelend allemaal hoe sommige van je vrienden en familie kunnen reageren, dan weet je pas wat je aan ze hebt, ik heb me er niks van aangetrokken en doe dat nu nog niet, in Nederland heb je ook slechte mannen!
Ik woon nu samen met mijn vriend hier in İƧmeler, het gaat super goed tussen ons!
Ik wil alleen maar zeggen, Doe wat je hartje je zegt!
Praat goed met je vriend over echt alles en doe dan wat je hartje je zegt!
Ik wens jullie heel veel succes verder met de liefde en met vrienden/familie!
Ik heb niet naar die mensen geluisterd maar naar mijn hartje en ik ben nu dolgelukkig met mijn vriend hier in Turkije en ik wens jullie hetzelfde!
Groetjes…:slight_smile:

Ik vind ook dat je je hart moet volgen, ik doe dat ook zeker te allen tijde. Maar ik zou het alleen aan mijn directe familie en vrienden vertellen en pas aan de rest als ik zelf wat meer zekerheid zou hebben. Ondanks dat ik me weinig aantrek van wat andere mensen vinden van mij of de dingen die ik doe, zou ik gewoon niet zoveel zin hebben in de vooroordelen die mensen hebben. Ik ben iets te vaak discussies aangegaan met dat soort mensen om te weten dat het echt zinloos is. Ik zou er dus geen zin in hebben mijn geluk te delen met de mensen die er van te voren al vanuit gaan dat mijn relatie gedoemd is te mislukken en als het dan ook echt op niets uitloopt(wat in iedere relatie kan gebeuren) gun ik het ze niet dat ze een bevestiging krijgen dat hun bekrompen gedachten kloppen. En het is toch echt zo dat veel meisjes maar als een leuk speeltje worden gezien in de vakantie en vinden deze jongens het leuk om hun tijd te doden in de winter door al deze meisjes uit te nodigen. En tuurlijk…ook deze jongens worden een keer serieus en vinden iemand waar ze wel echt mee verder willen. Maar van al de meisjes die ze verslijten…hoe groot is dan de kans dat jij die speciale bent…!!! Ik denk dat er heel wat harten gebroken worden en dat je daarom ook wel op je hoede moet blijven.

@ƇiƧek…gefeliciteerd dat jij een van die speciale bent, gelukkig maar dat je je hartje hebt gevolgd. Insallah dat je nog lang gelukkig mag blijven.