Is de liefde echt?

hallo allemaal,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
ik ben 2 weken op vakantie geweest in side.in het hotel waar ik verbleef werkte een erg leuke jongen.ja ja we werden verliefd.een super tijd hebben we met zn tweeen gehad…terug naar nederland en toen kwam het gemis…we bellen, smsen,wel maar vooral van mijn kant.hij belt mij af en toe ook.en nu weet ik dat het erg duur is om te bellen voor hem ook omdat ze daar gewoon weinig verdienen.hij zegt dat ie me mist en me graag weer zou willen zien.(kerst)maar ook dat hij niet elke dag aan me wil denken omdat hij dan verdrietig zou worden en denkt we zijn zo ver uit elkaar vandaan. soms weet ik zelf niet wat ik er allemaal mee moet.hij heeft weinig tijd om contact te zoekn.hij werkt 6 dagen en heeft op het park waar hij slaapt geen comp.dus ook geen gelegeheid om contact met me te zoeken.want ja bellen is te duur.hij wil wanneer het seizoen over is en hij aan zijn laatste studie jaar begint en dus weer thuis woont.meer mailen, skypen, hyves etc.
ik weet alleen niet precies hoe hij het allemaal ziet…hij leeft van dag tot dag en ziet het allemaal wel geloof ik.terwijl ik het liefst morgen nog naar hem toe zou gaan.

zouden jullie me kunnen helpen???en advies kunnen geven
is dit nou een vakantie liefde of zal er toch meer zijn.het is soms zo moeilijk.

liefs …

Hoi …
Welkom hier!

Als je hem beter wil leren kennen zal je het over je heen moeten laten komen? Ik denk niet dat iemand hierop antwoordt kan geven. De meeste hier zijn er zo ingestapt en afgewacht wat hen te wachten stond. Het blijft moeilijk een relatie op afstand en je kan het alleen ondervinden door erin mee te gaan. Succes ermee!

Welk hotel heb je hem leren kennen?

bedankt voor je reactie.
over me heen laten komen zou ik misschien maar moeten doen, alleen wil je soms zo graag wat zekerheid hebben.
ik heb hem leren kennen in hotel can garden village in side.

liefs …

Je kan niet veel met het advies…maar misschien durf je het nu aan om te kijken hoe het gaat lopen.

Ohhhh leuk Can Garden…ik heb er toen ook naar gekeken om er naar toe te gaan…maar toen toch besloten ergens anders naartoe te gaan.

Hoe oud is je vriendje en hou oud ben jij zelf als ik vragen mag?

jaaa was ook een super vakantie maar dat kwam vooral door hem :slight_smile:
hij is 22 en ik ben 24.
jij ook een grote liefde in turkije?

Geloof ik vast dat het een super vakantie was…helemaal als je met vlinders terug komt…hihi.

Nee heb geen liefde meer in Turkije…

ja vlinders in je buik hebben is leuk, maar zeker weten of hij dat ook zo voelt weet ik dus niet en dan zijn sommige momenten minder.
geen vriendje meer?wel gehad dus?moeilijk gegaan allemaal?

… allereerst welkom hier! Moeilijk he die liefde op afstand… Maar je kan er op dit moment nog niet achterkomen of het true love is… Dat is een gevoel wat je moet gaan ontdekken, iets wat moet groeien…

Geniet van de vlinders, boek desnoods een ticket en zoek hem op… Thats the only way to find out!

Die vlinders zijn heerlijk…maar de afstand vond ik erg moeilijk.

Moeilijk gehad…mmmmm ik denk niet moeilijker dan de rest hier. Maar wij hadden even geen keus om verder te gaan…helaas.

goedemorgen allemaal,

gisteravond contact met mn ‘‘vriendje’’ gehad.
het gesprek ging leuk, weer gevraagd naar zijn gevoelens voor mij en elke keer zegt ie dat ik zijn specialfriend ben.niks over girlfriend of iets.als ik zeg dat ik wil komen voor een lang weekend is die erg enthousiast en zegt ie dat we leuke dingen kunnen doen en praten.
toen ik vanmorgen op mijn faceboek keek heeft ie mijn uitnodiging niet geaccepteerd :-s miss omdat ik na ons tel gespr nog een smsje had gestuurd met daarin dat als hij geen contact meer wou omdat dit te moeilijk is hij dat moet zeggen en dat ik het liefs wel contact zou willen houden.pff…dit is wel moeilijk allemaal.ik ga hem vanavond bellen en vragen wat hij nou eigenlijk wil.
of is dit toch niet zn goed idee?en maak ik me te druk?

liefs

fijn dat ik welkom ben.
het is erg moeilijk allemaal.en het is lastig om zo met al die gevoelens te worstelen.je wordt er soms gek van.ik heb er over na gedacht om een ticket te boeken en miss ga ik dit in oktober of nov wel doen.

liefs

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe die van jou heet Linda…Ik “ken” volgens mij iemand die er werkt…hoewel kennen is een groot woord…ik heb gehoord dat broertje van mijn ex askim er ging werken…

hey meis!
het feit dat hij je nog geen girlfriend noemt, hoeft niet te betekenen dat hij je niet leuk vind, ik bedoel hoeveel tijd zijn jullie nou uiteindelijk echt bij mekaar geweest?
Maar inderdaad laat het over je heen komen, ga nog eens terug naar hem, kijk of het nog steeds klikt en leuk gaat, maar hij zal natuurlijk ook wel moeite voor jou moeten doen.
Maar moet zeggen dat toen mijn man en ik mekaar net leerden kennen, het bellen ook vaak van mijn kant moest komen, omdat hij gewoon amper centjes had, en bellen naar NL heel duur is…

bedankt voor je lieve reactie.
dit helpt wel.
we hebben 2 weken zoveel mogelijk tijd met elkaar doorgebracht en ja dat is natuurlijk ook erg weinig.die onzekerheid die ik op sommige momenten heb wil ik natuurlijk ook niet.en voor hem zal het ook allemaal moeilijk zijn.je leest hier ook hele positieve verhalen en dat is natuurlijk het liefste wat je zelf ook wilt.ik moet maar gewoon zien.en het over me heen laten komen! en hopen dat school snel begint en hij dan meer tijd heeft voor skype,hyves,msn.

TIJD & GEDULD

Dat is mijn advies, wel kan ik me voorstellen dat je duidelijkheid wil hebben of je zijn vriendin bent dat is wel zo fijn te weten dus zou ik hem zeker vragen.

Het vertrouwen moet nou eenmaal groeien juist door de afstand en de slechte verhalen die er helaas ook zijn, dit kan je dus alleen maar de tijd geven en dan zal je zien dat het na langere tijd veel makkelijker is en je veel zekerder van elkaar wordt.

In het begin is het contact ook meer van mijn kant gekomen ook omdat mijn vriend hard aan het werk was in de zomer en hij had ook weinig tijd om te bellen en op internet te komen, al moet ik wel zeggen dat hij 1 of 2 keer naar het internet cafe ging, en ik sprak hem iedere dag over de telefoon.

Vergeet vooral niet te blijven genieten van de vlinders :wink:

Als ik jou was zou ik alleen naar hem toe gaan als je wat meer zeker bent van jullie liefde. En er niet heel veel instoppen als hij er weinig instopt.
Want van het bellen enz. vind ik wel logisch, dat is ook duur.
Maar ben wel gewend van Turkse jongens dat als ze verliefd zijn helemaal voor je gaan en niet bang zijn om je girlfriend, askim enz te noemen.
Normaal zijn ze juist veel sneller met de seni seviyorums (A)

Maar goed, jij weet het natuurlijk het beste en je bent vast niet zomaar verliefd geworden :slight_smile:

…, de vraag of liefde echt is, zou je die ook zo snel met een Nederlandse jongen stellen? Ik heb hem me ook gesteld en nog steeds wel eens. Maar als ik het vergelijk met een NL jongen dan zou ik er ook niet vanuit gaan dat ik na 14 dagen of 3 maanden die zekerheid al heb. En dat hij je geen askim noemt. Ach, ik zou het bij een NL jongen ook heel gek vinden als hij me na zo weinig real life contact al schatje zou gaan noemen. Bij ons heeft dat ook allemaal even geduurd. Wat dat betreft heb ik de mazzel dat hij het rustig aan heeft gedaan, precies wat ik nodig had. Dus volgens mij wil dat niet zeggen dat hij niet serieus met je is. Al kan ik me wel voorstellen dat hij het met die afstand ertussen ook gewoon lastig vindt.
En vind het wel grappig dat je zegt dat je het liefste ook zo’n positief verhaal wil. Dat is namelijk wel het dubbele eraan. Als het wat wordt heb je er een probleem bij, het missen, niet samen kunnen zijn wanneer je dat wil etc. Als het niks wordt heb je ook geen probleem. Dus wat let je om erheen te gaan en het uit te zoeken? Hoef je in ieder geval niet achterom te kijken en te denken wat als…

hoi hoi

wat fijn om te lezen dat het bij jullie ook allemaal rustig aan is gegaan.dat helpt me wel weer.ik ben er wel zeker van dat ik terug ga en ga uitzoeken hoe het nu allemaal zit.soms miss juist wel bang dat het meer kan worden en ja hoe dan verder.maar als ik terug ga naar hem weet ik het in elk geval.hoelang zijn jullie al samen en waar heb jij je vriendje ontmoet?

…, ik heb hem in april leren kennen in Side. Daar is toen helemaal niks gebeurd, behalve dat hij het erg leuk had met mijn dochter. Pas toen we terug kwamen leerden wij elkaar ook een beetje kennen. We zaten toen dagelijks uren op msn. En dat klikte wel heel erg goed. In mei zijn we toen weer terug geweest en deze keer met zijn 3en. En pas toen is het echt wat geworden.
Ik ging daar toen eigenlijk heen met het idee in ieder geval wordt ik niet verliefd op iemand die ik alleen via chatten ken. Ik ga gewoon uitzoeken hoe het zit. En op zijn hoogst hebben we een leuke tijd en blijft het daarbij en anders heb ik er een ‘probleem’ bij.
Het werd dus het laatste en hoe we van hier uit verder gaan dat zien we wel. Stap voor stap. We gaan eerst voor wat langere tijd daar heen terug om te kijken hoe dat is. Daarna maar eens kijken of het mogelijk is om hem hier naartoe te krijgen. En dan zijn we zo alweer een half jaar verder.

ook ik kan alleen maar zeggen: neem de tijd om het uit te zoeken en verwacht er in het begin vooral niet teveel van. De tijd zal het leren! Als hij jou echt leuk vindt dan zal hij ook de moeite nemen om contact met jou te onderhouden wanneer hij er meer tijd voor heeft (wanneer het seizoen over is maar dat duurt ook niet zo lang meer)

Geniet er vooral van en zoals iedereen zegt: het enige wat je kan doen is het over je heen laten komen. Ga niet direct af op alle slechte verhalen die je ongetwijfelt zult gaan horen als dat nog niet het geval is, maar knoop de adviezen ergens in je achterhoofd.

Slechte verhalen gaan vaak in de ronde en blijven langer hangen maar wij zijn het bewijs dat het ook goed kan gaan! Met een jongen uit eigen land heb je ook evenveel kans dat het goed of fout gaat maar ik zeg het nog maar even omdat er helaas ook veel mensen zijn die willen gaan ‘bewijzen’ dat zo’n relatie geen toekomst heeft. Luister hier niet direct naar. Geef de moed dus niet direct op. Het is nu alleen nog zo pril allemaal… geniet er vooral lekker van en boek (zoals je zegt te willen) gewoon lekker weer een vakantie naar Side om samen te zijn en te genieten van elkaar. Beetje bij beetje zal je een stukje wijzer worden over hem en zijn bedoelingen en daarmee zal je uiteindelijk de juiste beslissingen mee weten te maken :slight_smile: