Ben benieuwd naar jullie mening!

Hoi allemaal!

Ook ik heb een turkse vakantieliefde… Ik was benieuwd naar de ervaringen van andere meiden met een turkse liefde. Dus ik ben gaan googlen en zo kwam ik hier terecht en heb ik een account aangemaakt. Ik ben dus nieuw hier :slight_smile:

Nu mijn verhaal, hij is wat langer geworden dan verwacht maar hopelijk wel de moeite waard om te lezen:).

Mijn moeder zou samen met haar vriend eind juli iets langer dan een weekje naar turkije gaan, maar vlak voor de vakantie ging de relatie over dus ben ik samen met mijn zusje met haar meegegaan. Ik had er om eerlijk te zijn eerst totaal geen zin in… Niet verwacht dat dit een supervakantie zou worden! Om een lang verhaal kort te maken: in het hotel heb ik een superleuke jongen ontmoet die als animator werkte. Op het begin was ik wat voorzichtig, omdat ik de vooroordelen over turkse jongen ken en al helemaal de reputatie die animators hebben… Toch ben ik hopeloos verliefd op hem geworden. Elke dag na 12uur 's avonds spraken we af wanneer hij klaar was met werken en waren we de hele nacht samen. Gingen we naar verschillende stadjes, strandwandelingen maken enz. Slapen hadden we dus eigenlijk geen tijd voor, waardoor we aan het eind van de vakantie allebei met wallen tot op onze knieen overdag rondliepen, maar het was het zeker waard! Toen ik wegging heeft hij mij zijn ketting gegeven waar ik altijd mee liep te spelen als aandenken… Allebei flink staan lopen huilen bij het afscheid, want oh wat was dit moeilijk… Terug in Nederland waren we elke nacht als hij klaar was met werken aan het skypen.

Toen kwam mijn vader met het idee dat hij het wel leuk zou vinden om weer is met zijn dochters op vakantie te gaan, omdat hij anders alleen moest. Nou pa, ik weet wel een leuk hotel! En ja hoor, daar zat ik 3 weken later weer in het vliegtuig op weg naar mijn liefde!
Ik was zo blij (hij ook trouwens). En ik heb weer een geweldige tijd met hem gehad!

Maar ook aan die vakantie kwam een eind, maar hoe nu verder? Ik kon en wilde hem niet uit mijn hoofd zetten… Ik dacht ik zie wel hoe het loopt, kijken of het contact niet verwaterd. Maar tot de dag van vandaag hebben we nog steeds contact! Het plan was om hem naar Nederland te halen voor vakantie, maar dat blijkt dus moeilijker te zijn dan verwacht… Nu heb ik besloten om hem dan nog een keer op te zoeken, omdat het toch allemaal een stuk makkelijker is met het visum. Ik zou dan alleen geld kwijt zijn aan een ticket, want ik kan dan gewoon bij hem verblijven. Nu studeert hij in Balikesir(studentenstad) en woont hij dus in een studentenhuis met meerdere jongens…
Nu vind ik het aan de ene kant wel een beetje eng om in zo’n studentenhuis te zitten met al die turkse jongens, want ik ken ze allemaal niet. Ook spreken de meesten van die jongens geen engels… Stel ik me aan? Aan de ene kant zou ik ook graag willen dat een vriendin meegaat als back-up, maar dan moet zij bij een vreemde jongen in de kamer slapen of bij ons in de kamer en dat is ook geen goed plan denk ik… Dus toch alleen gaan, of is het toch verstandiger met iemand erbij?? Ik wil eind oktober al/begin november gaan, ik heb ongeveer 2 weken vrij. Nu zit ik te twijfelen, zal ik de volle 2 weken naar Turkije gaan of wat korter? Als het namelijk tegenvalt op de één of andere manier moet ik het toch 2 weken uitzitten. Het is namelijk toch een andere omgeving en een andere sfeer dan in het hotel. Zal ik dus korter gaan en op safe spelen? Met het risico dat ik een supertijd heb en ik had gewild dat ik toch de 2 volle weken was gegaan. Wat denken jullie? Misschien ook nog tips, do’s en dont’s wanneer je je liefde weer gaat opzoeken? Gaat er misschien nog iemand anders eind oktober/begin november terug naar turkije? Misschien zitten we dan wel in hetzelfde vliegtuig. :slight_smile:

Bedankt voor het lezen!

Ik ben benieuwd naar jullie meningen…

Meid lekker 2 weken gaan, gaat het niet goed is een ticket terug altijd zo weer geboekt!

Hey Richi

Ik heb zelf een 3 jaar relatie gehad met een Turkse jongen. Dit was in het begin een geweldige relatie, heel romantisch en vol met liefde. Helaas veranderde deze relatie na een jaar van zo iets moois in een nachtmerrie. Nu kun je natuurlijk niet iedereen over een kamp scheren maar het blijft een feit dat er een groot cultuur verschil is en ze heel anders denken als dat wij doen. Ik wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn maar als ik jou was zou ik toch heel voorzichtig zijn. Zeker met je verblijf in een studente huis met alleen maar jongens ergens in een dorp wat niet bekend is zou ik je niet willen aanraden. Luister goed naar je eigen gevoel, ik lees toch dat je je er niet 100% zeker bij voelt. Neem dat gevoel serieus dat heb je niet voor niets. Mijn advies is neem een hotel waar je toch ook omringd bent door toeristen.
Groetjes Anke

Hallo meid,

Ik heb je verhaal gelezen. Ik vraag me af hoe oud ben jij en hoe oud is je askim??? Hoe is zijn leefsituatie, hoeveel privacy is er voor jullie, denkend aan heeft een eigen slaapkamer?

Misschien heb je er niks aan, maar jij vraagt om advies dus hier is mijn advies:

Kijk kritisch dus met je verstand en je gevoel naar jouw situatie.
Misschien helpt het als je het op papier schrijft:
*Waarom wil je hier op in gaan, wat voelt goed???
*Wat houd je tegen, waar ben je bang voor???
Vervolgens kun je gaan kijken naar de rij wat je tegenhoud en jezelf af vragen, wat heb jij nodig of wat moet er anders om dit voor jou goed te laten voelen?
Vervolgens kun je je twijfels bespreken met je askim, misschien kunnen jullie samen dan een oplossing vinden.
En bepaalde dingen kunnen misschien niet opgelost worden, vraag jezelf dan af, is dit iets wat ik heel serieus moet nemen of kan en wil ik hier overheen stappen?

Misschien dat je hier wat mee kunt. Veel succes met het maken van de beslissing.

.

Dankje voor je reactie! Ik ben 20 en hij is 22. Op dit moment woont hij met 2 andere jongens in een studentenhuis. Ze hebben een gezamenlijke woonkamer, keuken etc. Maar ze hebben wel een eigen slaapkamer, ze slapen dus niet samen op één kamer. Eén van de jongens waar hij mee samenleeft ken ik al, omdat hij ook in het animatieteam van het hotel zat. De andere jongen ken ik niet.

Het enige waar ik bang voor ben, is dat ik geen idee heb wat ik me erbij moet voorstellen hoe het gaat worden. En dat ik toch als enige Hollandse meisje in een totaal andere cultuur zit en ik erg kwetsbaar ben. Aan de andere kant denk ik: gewoon doen! Misschien zie ik wel beren op de weg en ga ik daar gewoon een top tijd beleven. En als ik het niet doe, zal ik misschien met de gedachte blijven zitten: wat als… Ik wil hem namelijk wel heel graag zien…
Ik kan mijn angst inderdaad wel met hem bespreken, al denk ik niet dat er een echte oplossing voor is…

• Updated - - -

Dankje voor je reactie Anke!

Misschien is een hotel inderdaad beter, al zijn er amper hotels in balikesir en in de paar hotels die er zijn zullen hoogstwaarschijnlijk weinig tot geen toeristen zitten… Dan zal ik toch moeten wijken naar een meer toeristengebied en dat ligt toch wel een stuk van Balikesir vandaan.
Vandaar dat ik dacht ik verblijf wel gewoon bij hem. Aan de ene kant vertrouw ik het wel, maar aan de andere kant: ik ben daar wel erg kwetsbaar…

Je kan ook gewoon alleen een heenticket kopen en als het na 2 dagen bevalt je terugticket boeken en kan je alsnog 2 weken blijven, als het niet bevalt kan je ook zo je ticket weer terug boeken naar huis. Zo bespaar je ook geld als je nu een retour gaat boeken en na 2 dagen denkt ik wil naar huis… Ook kan je dan bedenken als je het niet vertrouwd met die jongens in huis vraag aan je askim of die iets voor die 2 weken kan huren een appartement… Over de cultuur moet je je echt niet druk maken… je zal vast wel eens raar aangekeken worden omdat je er als toerist loopt maar daar moet je gewoon schijt aan hebben.

Ik heb nu zelf 1,5 jaar relatie met een Turkse en dit gaat super goed. Ik ben zelf ook 20 en mijn askim is 29.

Meid ik zeg gewoon doen.
Ik denk namelijk dat dit de enige manier is om er achter te komen of er echt toekomst in zit voor jullie.
Iedere keer als je hem zal zien in het hotel waar hij werkt zal het leuk zijn als je nu naar hem toe gaat ben je echt op elkaar aangewezen en zal je ontdekken of het dan ook zo leuk is. Die jongens zullen het best wel leuk vinden dat je komt en Julie hebben privacy in zijn eigen kamer.
Ik denk echt dat je met wat als achter blijft als je niet gaat

Sent from my MT15i using Wereldwijzer

Ikzeg DOEN!!! En idd gewoon tickets appart kopen kan je altijd daar besluiten wanneer je terug gaat! :slight_smile:

Wat zegt je familie? Misschien omdat zij hem ook kennen kunnen ze je adviseren! Ik heb zelf een hele goede band met mijn moeder die mij altijd helpt! :slight_smile:

Wat betreft cultuurverschillen die zijn zo erg als dat je het zelf maakt! Ik bekijk het zelf zo (is een situatie van iemand die ik ken!) zij is heel vrij en los opgevoed en hij erg strikt en met veel regels! Zij lopen ook tegen dingen aan puur duur het verschil van opvoeden en beide 100% NL! :slight_smile: ik en mijn vriend hebben nog minder problemen omdat we erg hetzelfde denken! Cultuurverschillen zijn geven en nemen! :slight_smile: (was even reactie op wat hierboven geschreven is hihi!)

Voor de rest is het wel spannend om met vreemde jongens te zijn enzo! Maar denk dat je askim heus wel voor je zorgt hihi! :slight_smile:

Ik ga de 24ste naar Turkije met me vriend samen in een hotel! :slight_smile:

Daar had ik nog niet eens aan gedacht om alleen een ticket daar naartoe te boeken, misschien dat ik dat wel doe! Wel een goed idee. Ik moet wel snel beslissen want de tickets worden met de dag duurder zag ik…
Misschien dat ik het eerst probeer bij die jongens in huis en als het niet gaat dat ik alsnog met hem ergens een hotelletje opzoek. Misschien is het juist wel gezellig met die jongens, we zullen zien:). Wat leuk dat je al zo lang met hem samen bent! Hoevaak zie je hem? Werkt(e) hij nog in de toerisme? Is hij al is naar Nederland gekomen, of plannen om hem naar Nederland te halen voor vakantie?

Dat is zeker waar… Ik denk dat ik het gewoon ga doen. Al ben ik nu al zenuwachtig haha…

Mijn familie zegt er niet veel over, ze vinden het eigenlijk maar niks dat ik er weer naar toe wil. Ze blijven er maar over doorgaan dat hij maar naar hier moet komen… Vooral m’n vader. M’n moeder zit eigenlijk alleen maar in de stress omdat ze bang is dat ik niet terugkom haha, maar ze vindt het wel leuk voor me. Over de verdere problemen kan ik niet echt met ze praten.

Wat je zegt over die cultuurverschillen ga ik zeker onthouden!!

Wat leuk dat je de 24e teruggaat! In welke stad zit je? En hoelang ga je?

Oh volgens mij is er iets verkeerd gegaan bij het reageren haha…

Hmm wel lastig van je ouders maar herkenbaar! :slight_smile: mijn vader is ookpas net bijgedraait! Weetje wat het is ze maken zich zorgen en ik denk wel als ze zien dat het een goede jonge is draaien ze wel bij! :slight_smile:

Ik ga naar Side! :slight_smile: 12 dagen kon niet meervrij krijgen bij me werk :frowning:

Hoi Richi welkom hier!

Heb je het al met je askim erover gehad hoe jij erover denkt?
Het kan best zijn dat hij je of kan gerust stellen of bedenkt dat het voor jou idd lastig is en wat anders gaat regelen.
Als je pa en ma hem naar nl willen hebben zullen zij garant voor hem kunnen staan? Ik bedoel maar zij willen liever dat hij komt, moeten ze er ook iets voor over hebben toch :slight_smile:
Fijn dat je verliefd bent, probeer je niet helemaal gek te maken over hoe het zal zijn. Maak voor jezelf een back up plan, welk hotel kan je naar toe gaan als het niks is om daar in huis te zijn. Wat zijn je opties en hou deze open.

Maar eerst maar eens horen wat hij erover te zeggen heeft. :slight_smile: succes

Nou meiden, ik heb het gewoon gedaan… Ik ben 31 oktober weggegaan en ik ben 18 november teruggekomen. Langer dan verwacht dus! Maar het was echt geweldig! Zelfs nog leuker dan in het hotel zelf van de zomer, voor zover dat al kon! Ik verbleef gewoon in het huis samen met die andere jongens, maar ik had het zeker niet anders gewild. Het was namelijk super gezellig! Wat een gentlemans, ze deden echt alles voor me… Ik heb geen cent uitgegeven ook al wilde ik zelf graag meebetalen. Het mocht echt niet, ze werden bijna boos als ik erop aandrong om mee te betalen… Het wordt wel een erg lang verhaal om te vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt, maar het was echt GE-WEL-DIG. Heb me zorgen gemaakt om niks… :))

Richi wat super om te lezen dat het zo leuk was. En dat je je dus druk hebt gemaakt om niks!

Via Wereldwijzer app

Mooi dat je het zo leuk hebt gehad. :smiley:

Ik heb me inderdaad druk gemaakt om niks haha, maarja dat is altijd achteraf!