Ik ben een week terug uit Turkije. Heb daar een onwijs leuke Turkse jongen leren kennen. Nu hebben we elke dag contact, vooral via msn en facebook. Hij wil graag naar NL komen in Dec. Maar het is ZOOOO’N gedoe…dat ik nu denk dat ik daar heen ga. maar vind het wel erg spannend om daar voor het eerst naar toe te gaan…helemaal alleen reizen. En hoe betrouwbaar is het allemaal…
Kan ik me heel goed voorstellen dat je je deze dingen afvraagt
wat ik zelf, persoonlijk, aanraad, is eerst nog een keer terug te gaan naar TR. Ten eerste is dit makkelijker, ten tweede moet je mekaar toch nog wat beter leren kennen.
Hem gelijk naar NL halen op visum is wel hartstikke leuk, maar goed uiteindelijk is het toch nog een beetje aftasten of hij wel te vertrouwen is bij wijze van, want als jij bvb garant voor hem staat, en hij gaat ervandoor, ben je wel de lul om zo maar te zeggen
Niet om je gelijk slechte gedachten over hem te geven of dat je hem niet moet vertrouwen, maar er zijn helaas genoeg van dit soort jongens, die er zo over denken
Maargoed, dat is mijn mening en gevoel
Succes in elk geval, maar geniet ook van de vlindersss!!
Ja het is echt lastig dat visum, zelfs als het voor 10 dagen vakantie is. Het is lastig als je iemand leert kennen die je wel heeel erg leuk vind, maar dat typische turkse van ik hou van je enz. is ergens ook wel freaky. Ik zat al te denken om eerst daar een weekie naar toe te gaan. Hij heeft een huisje in Istanbul, dus inprincipe is alleen een ticket betalen en daar kom je voor 200 wel mee weg.
Mja stel…int ergste geval…vlieg ik dr heen…sta ik daar…ALLEEN! Ik wil het niet geloven maar toch ver weg in mn hoofd speelt het toch wel.
Kindje beer, ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar ik heb gister een ticket istanbul gereserveerd en was 134 euro (zonder verzekering) maar stel he meis dat hij er niet staat, dan moet je blij wezen dat hij niet naar nl is gekomen, maar dat is logisch dat je daar bang voor bent, dat heeft iedereen denk ik wel de eerste keer gehad. Ik ben de eerste keer voor 10 dagen gegaan en had zoiets als hij er niet is, dan vermaak ik me wel 10 dagen, zeker in istanbul! Hotels zitten er genoeg dus dat is ook geen probleem!
Gewoon boeken en gaan, als jullie elke dag contact hebben, dan zal hij zeer zeker komen! En dat ik hou van jou, dat vinden wij hollanders/belgen/duitsers eng, maar in andere landen spreken ze veel sneller dat soort dingen uit!
succes met je keuze, komt wel goed lekker daarheen hem leren kennen en dan kan je altijd nog een keer gaan en tegen de tijd dat je hem goed kent, kan je hem voor een langere tijd naar nl halen, want 10 dagen is echt zonde van je geld en moeite!
Woow, thnx wat een goed advies. Ik vind het inderdaad voor 10 dagen heel veel moeite en geld.
Ik ga gewoon met oud en nieuw daar zijn…ik kan niet wachten om hem te zien!!
Maar het blijft me zo verbazen hoe het kan je zo gek op iemand kan zijn op afstand…
hhahahaha meid dat wordt alleen nog maar erger als je bij hem geweest bent en het helemaal goed gegaan is!
Maar dankzij de computer kun je ook echt gek op elkaar blijven omdat je toch elkaar (bijna) iedere dag ziet!
Gewoon gaan, je hebt niks te verliezen toch ja een ticket en hotel kosten mocht hij niet komen opdagen, maar dan heb je iig een orginail oud en nieuw gehad
ahahah… ik heb dan zoizo dit jaar een orgineel oud en nieuw!
Weet jij een site waar je kan kijken hoe het zit als je bijv. in de zomer daar zou willen werken ofzo?
info info info…doe niks anders dan googlen googlen!! hahaha
hmmm die weet ik zo niet, maar ik denk dat je het beste hier in de gaten kan houden bij werken en wonen in turkije, daar worden nog wel eens dingen aangeboden. Verder kunnen misschien andere daar beter op reageren die er meer ervaring mee hebben. Maar kan je nu al zeggen dat het niet makkelijk wordt, maar je weet maar nooit!
heel herkenbaar die twijfel of hij ook wel echt komt. Misschien kan je thuis in ieder geval al een adres opzoeken van een hotel, zodat je in ieder geval weet weer je heen zou kunnen. Maar ik verwacht gewoon dat hij er gaan zijn hoor.
Kijk voor werk anders eens op bol.com, volgens mij zit er een afdeling van hun klantenservice in Istanbul.
ok thnx!!
De plannen zijn iets gewijzigd…het zou Istanbul zijn. Maar het wordt toch Trabzon. waar hij geboren is. Daar wordt werk enz. allemaal wel wat moeielijker. Maar goed…dat is nu nog niet van belang. eerst maar zorge dat ik daar kom…ik zit te denken om 23-12 er heen te gaan. Kerst en oud en nieuw daar te zijn! voor mijn werk hier in NL een gunstige tijd om ff 10 daagies er tussen uit te gaan…
Spannend hoor!!
@Kindjebeer snap ook je angst wel dat hij er misschien niet staat, maar inderdaad, istanbul is zooo groot, hotels genoeg, ook goedkope, en genoeg te zien neem wat dat betreft maar de raad aan van Mutlu!
ik heb dit nooit gehad, omdat ik in het begin elke keer terugging naar het hotel waar hij werkte haha
hmm kindjebeer ik zou als ik jou was gaan voor istanbul en dan eventueel samen door naar trabzon. Want ik weet niet of daar een vliegveld is, maar je weet iig zeker van istanbul dat je je redden kan als het niet goed tussen jullie zou gaan en daar is dat maar afwachten!
Ik kan je gewoon helpen met te zeggen, normaal is dit wel te vertrouwen.
Ik heb namelijk ook mijn vriend in Turkije.
Ik ben eigelijk een geslote type, ik zou mijn buurmeisje meevragen om naar de bakker te gaan…
Maar ben toch al 2 x alleen terug gekeerd naar turkije om mijn vriend te zien.
Nu zit hij jammer genoeg in het leger, ik hoop dat dat jouw niet meer te wachtn staat. groetjes
Hoi hoi,
Waar woont jou vriend? Ik herken dat wel…hhaha ik zou ook naar de bakker gaan er iemand mee vragen!! maar ik ga het wel gewoon doen in Dec. ff doorbijten en denkne…dat hij daar mij staat op te wachten…net als in de film…hahah
Mijn vriend praat ook over om in het leger te gaan… Hoelang zit jou vriend in het leger?
Gewoon doen heb het ondertusse al 2 x gedaan. 1 keer voor een week n de 2de keer voor een maand. Normaal 2 maanden, maar kregen te horen dat hij vroeger het leger in moest dan verwacht. het was gwn een shock denken dat je nog een mooie maand samen kunt hebben en dan 2 dage erna binnen. Ik ben terug van 4 oktober dus hij zit nog maar 11 dagen binnen. Maar volgende maand, met mijn verjaardag :cheer:, mag hij 5 dagen buiten, dus vlieg ik terug alleen
Weet je, je zal misschien veel negatieve reacties krijgen, maar voel het gewoon aan. Als jij voelt dat het goed zit er gewoon voor gaan. Er zijn veel relaties die zo wel lukken. Het is wel niet altijd even makkelijk, but what not kills you makes you stronger right
Ze zijn inderdaad druk bezig met de diensttijd verkorten aangezien de laatste verkiezingen het leger verloren heeft de overheid wil de diensttijd naar 9 maanden terug brengen daarintegen zit er nog een meneer ik weet niet meer van welke instantie die wil het naar een jaar terug brengen.
Op dit moment is het 15 maanden als je geen studies heb afgerond. De inkort regel gaat ook gelden voor de jongens die op dit moment in dienst zijn, ondertussen zijn ze al normale werknemers aan het aan nemen dus verkort gaat het zo ie zo worden. Volgende week komt er als het goed is ECHT zekerheid in het hele verhaal, dus wordt vervolgd.