Ook ik ben verkocht :)

Ik heb dit jaar iemand ontmoet in turkije, ik weet hoe veel mensen erover denken de meeste gedachtes en opmerkingen zijn erg negatief.
Maar ik snap soms niet waar mensen moeilijk over doen, een mens is een mens. wat maakt het uit waar je vandaan komt.
turksen jongens/mannen vinden meestal turkse dames niet zo aantrekkelijk volgens mij…

Ik ben enorm verliefd en heb ook niet het idee dat het zomaar een vakantie liefde is, ik heb vaker realties gehad ook samengewoont maar uiteindelijk voelde ik me er niet happy mee.
Deze jongen is zo anders dan ik gewent ben, ik weet dat er een verschil is tussen de cultuur maar toch…

Nu wil ik graag dat hij voor vakantie naar nederland komt, ben namelijk erg benieuwd of het dan nog steeds zo goed klikt en als dat zo is kijken we verder…

Ik heb alleen totaal geen idee hoe ik dit moet aanpakken, in turkije hadden we iemand naast ons die zo nu en dan wat vertaalde voor ons, zijn engels is niet zo goed hihi wel schatig hoor…
Ik weet ook niet of hij nu weet wat hij nodig heeft om hier naartoe te komen…
Wat kan ik doen mensen ??
Elke tip is gewenst, graag zelfs…

Zelf denk ik dat als het klikt dat ik liever niet naar turkije wil verhuisen op een of anderen manier vind ik dat heel eng…

Nou ik hoop dat ik hier wat advies en tips kan krijgen…
Trouwens hoe doen jullie het bellen ?
Want met prepaid is het zo weg hihi

Luusje er staat heel veel informatie op de site van de IND daar staat beschreven wat je allemaal nodig heb voor een kort visum aanvraag, het bellen doe ik zelf met buitenlandse kaarten van de hema, maar ik weet dat een hoop meiden ook met Lyca bellen, hoop dat je er wat aan heb heel veel succes!!! En als je zin heb klets lekker mee op ons klets topic daar kletsen we met allemaal meiden de meeste van ons hebben een askim in turkije, groetjes

Welkom hier,
Zou je niet eerst nog eens naar turkije gaan en kijken hoe het dan gaat?
Het is namelijk een heel gedoe om een visum aan te vragen en begrijp uit je verhaal dat je hem pas een keer ontmoet hebt.
Maar goed dat is mijn mening.
Op de site van de IND staat inderdaad veel informatie over welke papieren jullie nodig hebben.
dan hangt het er ook nog vanaf of jij garant voor hem gaat staan of dat hij zelf over de benodigde inkomen beschikt.
Verder is zijn ssk verzekering belangrijk en een reisverzekering voor de periode dat hij hier is, en een goede terugkeergarantie.
Mocht je nog vragen hebben dan kan je me even een pm sturen
Suk 6 ermee

Ik zou ook eerst een paar keer teruggaan om hem te leren kennen. Het is niet zomaar wat om garant te staan voor iemand die je eigenlijk niet kent.

Wat ik me wel afvraag is hoe jullie dan communiceren als hij nauwelijks engels spreekt. Het kan nu nog wel schattig zijn maar volgens mij breekt je dat wel op als je nauwelijks een goed gesprek kunt voeren en op die manier lijkt het me ook moeilijk om iemand te leren kennen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

In ieder geval veel geluk en geniet ervan maar ik zou niets overhaasten.

Essepes graag wil ik nog even reageren op jou verhaal dat je garant MOET staan als je je turkse vriend naar nederland wilt halen, hierdoor komen er dus verkeerde verhalen in de wereld, want dit is dus niet waar, als je vriend over voldoende banksaldo beschikt is er geen garantie nodig, wel een uitnodingsbrief die je ophaalt bij de gemeent maar dit is heel wat anders, ben het wel met je eens dat het handiger is als je met elkaar kunt communiceren maar ook hier zijn wel oplossingen voor te bedenken waar een wil is is een weg, het is wel zo dat als je lastiger kan communiceren met elkaar je meer aan je gevoel moet overlaten, en dat is niet altijd per definitie verkeerd

Ja de comunicate is idd moerlijk maar door dingen aan elkaar te laten zien zoals plaatjes enzo begrijpen we elkaar wel, ook op msn als we chatten laat ik een telefoon zien dan snapt hij me…
Ik heb ook een boekje gekocht met turks nederlands zodat we elkaar dan beter kunnen begrijpen…
Ik heb vandaag besloten ( na overleg met me zus/ beste vriendin ) dat ik in november een week terug ga :smiley: ben enorm blij hihi

Estero: dat klopt inderdaad… maar over het algemeen hebben de meeste turkse mannen (helaas) niet het benodigde banksaldo waardoor een garantie wel weer nodig is!!

Luusje: wat spannend!!! Ga je alleen of gaat er iemand met je mee???
Pfff zou willen dat ik ook kon zeggen dat ik in november terug zou gaan… :wink:

Estero mooi gesproken wat de taal betreft, mijn askim spreekt geen engels en we zitten uren op msn met elkaar te kletsen! Alles weliswaar via de vertaal machine maar ik typ gewoon engels en hij geeft gewoon in het engels antwoord terug! Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat je iemand wel degenlijk leert kennen en idd, soms is het een kwestie van gevoel of een blik die je inmiddels herkend!

luusje wat heerlijk meid! lekker genieten en zien wat de toekomst je brengen gaat! ga er voor niets of niemand en zeker geen taal kan je tegen houden!

cynthia haha jij hebt het echt te pakken he meid! Heb je niet nog ergens een weekje om naar tr te gaan? Helaas is tijd en geld een moeilijk iets…

Ik hoor hier meer mensen zeggen over een taal machine maar wat is dat dan precies?

Cynthia dat begrijp ik volkomen dat de meeste Turkse jongens niet over voldoende banksaldo beschikken, maar het is wel een mogelijkheid dat is eigenlijk meer wat ik ermee aan wilde geven, aangezien er heel stellig beschreven werd dat je verplicht bent garant te staan, dit is dus niet het geval vandaar mijn opmerking. Je moet voor 34 euro op je rekening hebben staan voor iedere dag dat hij in nederland verblijft, en dit moet je d.m.v een bankafschrift aantonen, dus het is ook een mogelijkheid om dat geld over te maken, en weer terug te storten.

Jij hebt het inmiddels ook weer te pakken HIHIHIHI

Luusje volg je hart en hou contact tot die tijd, je heb nu wat op naar toe te leven, mijn ervaring is dat je juist door de lastige communicatie veel meer op gevoel bent aangewezen, ik heb namelijk een kleine van anderhalf die doet alles op gevoel en die speelde ook met andere kindjes in Turkije en ze begrepen elkaar donders goed, en ook van mijn askim was hij helemaal weg, en ook die twee begrepen elkaar wederom merkwaardig goed, dus het is inderdaad lastiger maar niet onmogelijk, kinderen doen alles op gevoel, en wij zijn dat welliswaar verleerd, maar de liefde haalt dat misschien weer een beetje bij je naar boven, om wat meer naar je gevoel te luisteren.

Het is idd lastig maar denkt dat het de band die je met elkaar hebt ook idd sterker maakt.
En we hebben lol erom hahah dat is ook erg leuk
Ook al belt hij en zegt hij 3 woordjes dan weet ik al genoeg :slight_smile:

3 woordjes… askim seni seviyorum soms hahahahah meid gewoon van genieten doe ik ook! En kom je er niet met woorden, dan met hints, vertaal machines, woordenboek of gewoon door elkaar in de ogen te kijken!

Ja dat doe ik ook steeds hoor gewoon hints geven plaatjes laten zien enzo…
ik geniet er ook zo van, zodra ik zijn stem hoor krijg ik een glans over me en raak ik in de wolken hihi…
Soms word ik ook best wel bang want denk ik wat als hij me helemaal niet zo leuk vind als dat hij zegt, en wat als het nou wel super klikt hoe moet het verder pff word soms moe van mezelf hahah ik moet proberen van het nu te genieten maar toch…

Ben nog steeds van plan in november naar turkije te gaan heb op me werk gekeken en ik mag nog een week vrij :slight_smile:
Maar vind het ook super super eng dan ben ik echt zonder anderen bekende enzo en alleen met hem ( ach ik lijk wel een klein kind joh )

Estero, als je goed leest staat er niet dat iemand garant MOET staan, dus eerst goed lezen voordat je zo fel reageert. Ben er voor het gemak vanuit gegaan aangezien de meesten niet zomaar 34 euro (per dag voor verblijf) op hun rekening hebben staan. Maar misschien heb jij het geluk dat jouw vriend dat wel heeft.

En wat betreft de communicatie en dit is mij persoonlijke mening, ik zou dat niet kunnen een relatie hebben met iemand waar je geen " diepere" gesprekken mee kunt hebben. In het begin is het allemaal leuk maar volgens mij gaat dat op een gegeven moment irriteren. Een relatie is niet alleen seni seviyorum,askim etc.maar misschien ben ik daar dan weer te nuchter en te oud voor.Ik verwacht toch wel iets meer van onze gesprekken.

essepes ik ben het eens dat een gesprek dieper moet gaan, maar mijn askim kan ook geen engels en ik geen turks, maar doormiddel van vertaalmachine komen we echt een heel eind en hebben we al menig diepgaande gesprekken gehad, dus het kan wel degelijk… maar je moet wel allebei willen en inzet tonen anders kom je idd niet verder dan 3 woorden! maar als je 4 uur lang met elkaar op msn zit, dan kom je echt wel een stuk verder en dieper…
tis maar net wat je wilt en hoeveel moeite men doet!

Ook mijn :wub: spreekt geen perfect engels… maar inderdaad met de vertaalmachine kom je een heel eind…

Hij had het over mijn haar vastdoen >> your hair… aanlijnen… hahahaha heb me rotgelachen :smiley:

Hoi allemaal,

Ik ben en hele tijd niet hier geweest, de reden is dat uhmm mijn vriendje behoorlijk nep bleek te zijn.
Hij begon te vragen of ik hem geld wilde sturen zomaar, want hij had gen geld enzo.
Nou hij liep in behoorlijk mooie kleding dus ik geloof er niets van.
Voel me erg bedrogen en veraden, maarja zulke dingen gebeuren nou eenmaal.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en meepraten !

(K)

luusje 86 wat erg voor je meid! maar helaas zitten er ook zulke tussen ik hoop dat je niks gestuurd hebt, want hoe moeilijk ze het ook hebben, wij hebben het hier ook niet heel geweldig en moeten ook hard werken voor ons geld. Alleen snappen ze dat niet en denken dat we hier bergen hebben! Maar ik ben van mening dat een askim niet om geld mag vragen. Ik wens je veel sterkte met het verwerken…

kus

Oei das minder natuurlijk… kvind het wel erg voor jou. Maar jij ging toch in november naar daar gaan? Had je je tickets al geboekt dan?

Hou je goed…

grtz

Mel