Ik heb mijn vriend leren kennen tijdens mijn vakantie, hij werkt in het hotel waar ik verbleef. Het is voor mij best duur om hem elke keer op te zoeken aangezien we daar altijd in 'n hotel zullen moeten logeren. Graag haal ik hem enige tijd hier naartoe zodat hij bij mij kan logeren en kan zien hoe het leven hier is. Ik hoor echter steeds dat 't zeer moeilijk voor hem zal zijn om 'n visum te verkrijgen. Heeft iemand hier enige informatie over of misschien nog andere nuttige tips?
ik had tijdens mijn vakantie in Gumbet goed contact met het barpersoneel en 1 van die jongens vertelde mij dat het wat Turkije betreft wel snor zit met uitreizen maar dat het land WAARNAAR je reist erg moeilijk doet.
Deze jongen had bijvoorbeeld een vriendin die in Ierland woonde en in turkije dan werkte, hij wou tijdens de kerst samen met haar naar Ierland om haar familie te bezoeken en dit werd simpelweg geweigerd door Ierland. Heb ook verhalen gehoord van aanvragen die jaren duurden
je moet je vriend officieel (via brief) uitnodigen.
ook moeten ze voor iedere dag dat ze in NL verblijven 35 euro hebben, nou meeste mensen uit turkije hebben zit niet dus kan je garant staan voor iemand. dat formulier kan je kopen bij de gemeente. het is wat werk maar meestal lukt het wel, en zo niet moet je beroep aantekenen en dan is het de 2e keer meestal wel akkoord.
Ik wilde mijn vriend ook naar NL krijgen, gewoon met een vakantievisum ( das voor max. 3 maanden ) Maar omdat hij zijn leger heeft uitgesteld, mag hij het land niet uit.
Ik las dat deze 3 dingen erg belangrijk zijn :
Hij moet in dienst zijn geweest.
Hij moet genoeg geld hebben, 35 euro per dag.
Hij moet kunnen laten zien dat hij na 3 maanden weer terug moet naar Turkije. ( bijv. een werkcontract )
Maar toch denk ik dat ze hier heel verschillend mee omgaan.
Want mijn vriend zijn broertje was vorig jaar November in NL ( hij is nog niet in het leger geweest ) en wil nu in November naar ons toe komen.
@ Duster: kijk ook eens bij het onderwerp vriendje hier op het forum. heb ergens exact beschreven wat je nodig hebt en wat je moet doen. Of op buitenlandsepartner.nl en dan bij turkije zoeken op visum. wil je meer info kun je me ook even n mailtje sturen…
groetjes Canis
Originally posted by MiZz-Stylo0w@24-08-2005, 17:47:53
** Ik wilde mijn vriend ook naar NL krijgen, gewoon met een vakantievisum ( das voor max. 3 maanden ) Maar omdat hij zijn leger heeft uitgesteld, mag hij het land niet uit.
Ik las dat deze 3 dingen erg belangrijk zijn :
Hij moet in dienst zijn geweest.
Hij moet genoeg geld hebben, 35 euro per dag.
Hij moet kunnen laten zien dat hij na 3 maanden weer terug moet naar Turkije. ( bijv. een werkcontract )
Maar toch denk ik dat ze hier heel verschillend mee omgaan.
Want mijn vriend zijn broertje was vorig jaar November in NL ( hij is nog niet in het leger geweest ) en wil nu in November naar ons toe komen.
Ik denk dat je het gewoon moet proberen… **
hij hoeft niet in dienst te zijn geweest.
zolang hij nog NIET is opgeroepen kan hij het land uit.
eenmaal opgeroepen, zal hij pas na zn diensttijd het land uit mogen.
verder is het niet verplicht om 35euro p.d te hebben, zolang er dan iemand voor hem hier in nederland met voldoende inkomen garant voor hem staat.
daarnaast moet je bewijs hebben dat hij zal terugkeren naar zn thuisland,
moet je denken aan een werkcontract.
Toeristenvisum is 90dagen geldig, je hoeft niet in het leger te zijn geweest, zolang er geen oproep is geweest mag hij nog uitreizen. Indien degene die komt niet beschikt over 35euro per dag, dient er iemand in Nederland garant te staan. Bovendien dien je een reisverzekering af te sluiten die min 30000 euro dekt. Voor meer info kun je kijken op
De reden waarom een toeristenvisum vaak word afgewezen is omdat de terug keer niet aannemelijk kan worden gemaakt, hoe maak je dit aannemelijk: Werkcontract, bewijs van eigendom van auto/huis inschrijving school enz enz
Je kan ,inderdaad op de ind-site kijken, maar wat ik je echt kan aanraden is om op de site www.mixed-couples.nl te kijken, deze site heb ik zelf pasgeleden ontdekt. Hier krijg je tenminste eens info waar je wat aan hebt!!!
En ook zeker in een taal die je begrijpt.
Het is zoiezo niet makkelijk om Turkse mensen met een vakantievisum in Nederland te krijgen, maar het is altijd de moeite waard om het te proberen.
en wat iemand hiervoor ookal zei: als het niet lukt neem een advokaat, dan lukt het vaak wel.
nu heb ik ook wat en hopelijk kan iemand mij helpen
ik ben een week geleden teruggekomen van het resort club goldenbeach te side
ik ben daar een ontzettend leuke jongen tegen gekomen die werk daar heeft in het animatie team.
we hebben geen woord met elkaar gewisseld maar sterke oog contact en het opzoeken na oogcontact was er iedere dag weer.
ik weet dit klinkt zo kinderachtig, maar denk zo aan die lieve lach van hem.
hoe kan ik er achter komen dat hij er volgend jaar weer zou zijn in het animatie team.
zijn het vaak studenten die het doen of leerlingen die toerisme leren wie weet dit.
Vaak blijven de animatie team wel hetzelfde, tenzij ze het niet goed deden natuurlijk, lastge situatie zo, want als ik het goed heb begrepen weet je niets van die jongen!!
Helaas kan ik je niet helpen ben niet bekend in Side mischien kun je het proberen op een van de 10tallen msn groepen of op www.lokum.nl
maar hoe zou ik die jongen kunnen vinden dan, echt we zochten elkaar gewoon op, om maar na elkaar te kunnen kijken hijaan de ene tafel en ikaan de ander zo overweldigend was het.
maar kon geen gesprek met hem gaan voeren waarom leg ik niet uit, nog niet .
hij had het wel in de gaten waarom.
maar zijn uitstraling zo geweldig. :rolleyes:
Probeer het hotel eens te googlen?? Wellicht dat daar wat uit komt?? Tja en anders zit er weinig anders op dan terug gaan denk ik!! Maar ach dat is toch niet zo erg!!
hoe bedoel je googllen, heb wel al een e’mail naar het resort gestuurd met tekst en uitleg, maar denk niet dat zeer op zullen gaan reageren en het niet zomaar blootgeven.
om eerlijk te zijn wil ik dolgraag weer terug, maar mijn werk laat het niet toe.
wanneer houden de teams meestal vrij dan, ik heb me laten vertellen alleen in de winter klopt dat?
Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Er zitten zeker zeer bruikbare tips tussen. Ik ga er meteen mee aan de slag, al zal dat wel lang duren. Alleen de toppic vriendje is al 'n dagtaak. Maar ik doe het met plezier
@meta…
Ik ben ook naar Golden Beach geweest.
En ik denk dat er volgend jaar wel een nieuw animatie team is…
Wij kwam bij een ander hotel een paar keer achter elkaar,
En er waren elke keer andere mensen van het animatie team enz.
Mijn vriend wil bijv. elk jaar in een ander hotel werken.
Ik denk dat je gewoon moet blijven mailen naar het hotel en als dat echt niet lukt… Toch gewoon terug moet gaan… ( als dat lukt natuurlijk )
De animatie stopt er meestal mee van eind Oktober tot Maart/April…
( volgens mij, heeft mijn vriend die tijd vrij… )
@ Meta plaats een oproep hier op wereldwijzer en op www.vakantie-wijzer.nl voor de aankomende gasten van het resort of ze jou email willen doorgeven aan die knul…Kom op meid waar een wil is is een weg…Doe je best…
Bel naar het resort, fax mail alles…Plaats een oproep op zoveel mogelijk websites, wel discreet natuurlijk maak een speciaal emailadres aan en gaan met die banaan!!!
Ken helaas geen mensen in Side maar ik zal eens rondvragen…
ooooooo, echt allen vreselijk bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat ik het voor elkaar krijg om hem beter te leren kennen.
ik ga gewoon denk ik bellen inderdaad ik probeer .
alvast heel erg bedankt.
en voor diegen die toch nog na golden beach gaan dit jaar, kijk dan maar even goed het kan gewoon niet missen.
jongen rond 1.78 kaal koppie, misschien kleine kleine stekeltjes.
donkere ogen en kan zeer goed freestylen, loopt wel erg macho,maar lacht zo ontzettend lief.
hahaha nou dit is de omschrijving wat ik het beste weer kan geven.
misschien dat ik toch nog geluk heb, mijn vriendin gaat morgen met haar vriend na turkije een kwartiertje rijden vandaan waar wij verbleven.
ik heb haar alles uitgelegd over die jongen hoe hij eruit ziet en ze gaat er gewoon heen zei ze.