Turkse vriend naar Nederland halen voor vakantie

Hoi,

Ik heb een turkse vriend en ben net 2 dagen thuis. Ik heb hem 10 dagen bezocht in Marmaris, en mis hem nu al heel erg :frowning: Nu hebben we het erover gehad hoe het zou zijn als hij met kerst naar Nederland zou komen, leuk natuurlijk :slight_smile: Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Het schijnt zo te zijn dat er een hele procedure aan vast zit. Weet iemand misschien wat er allemaal moet gebeuren en wat hij moet doen om naar Nederland te kunnen komen? Ik ga nu namelijk al 3 jaar elke keer naar hem toe en vind het natuurlijk fijn als hij mij ook eens op komt zoeken. Ik hoop echt dat iemand antwoord heeft op mijn vraag. Alvast bedankt!

Groetjes Linda

Ik kan je niet helpen maar ook ik wil graag mn vriend naar nederland halen voor vakantie rond de kerst periode. Ik ben ook net terug, sinds gister. En ben best verdrietig om hem zo te moeten missen…

Dus ook ik ben erg benieuwd naar reacties!!!

Hallo dames,

het valt niet mee om iemand uit turkije hierheen te halen ook al is het puur voor vakantie. het beste kan je kijken op www.ind.nl daar staat alles beschreven wat voor procedures er zijn.

succes

Lieve meiden,

Er is heel wat voor nodig om je vriend naar Nederland te halen. Zo’n visumaaanvraag is niet even snel gedaan.
Je moet aan allerlei eisen voldoen, evenals hij.
Je kunt via het IND. heel wat te weten komen en ook bij het consulaat.
Dan zal je vriend met al jouw papieren naar het Nederlandse consulaat in Ankara of Istanbul toe moeten.

Als je alle onderwerpen op dit forum goed bekijkt, zul je ontdekken dat er al meer over geschreven is en er staan zeer bruikbare tips in.

Veel succes voor jullie, mij is het nog niet gelukt.

Groetjes, Fransijn:) :slight_smile: :slight_smile:

Volgens mij ben je gemakkelijker en goedkoper af als jij terug gaat naar Turkije. Kan je tegenwoordig tegen een tamelijk goedkoop prijsje een vliegtuigticket boeken en een appartementje of klein hotelletje…
Mijn vriend vroeg me ook hem naar België te halen maar het is bijna onmogelijk, het heen en weer geloop met papieren en zo …
Daarom ga ik morgen dan ook terug naar Turkije…

Sevgilim, wat heerlijk voor je dat je morgen naar je vriend gaat.
Ik wens je een heerlijke tijd samen.

Gr. Fransijn:) :slight_smile: :slight_smile:

@Fransijn: Bedankt! Ik heb al een bericht gekregen van mn vriend dat hij al niet meer kan wachten :smiley: . Hij komt van izmir morgen naar Kusadasi speciaal voor mij. Kunnen we heerlijk een weekje samen doorbrengen.

@sevgilim: heel veel plezier meid!! geniet er maar lekker van met zijn 2en!!

Veel plezier! Ik ben net terug! Zo balen! Was ook in Kusadasi! Zouden eerst in zn woonplaats selcuk verblijven maar toch voor gekozen om in Kusadasi een hotel te nemen! Hotel Turkin, goedkoop maar zeker super goed! Heel mooi gelegen en toch ook overal heel dichtbij.

Ik weet dat het heel goedkoop ik om naar turkije te gaan. Deze week heeft me 260 euro gekost. Kosten daar zoals hotel heeft hij daar betaald. Eten deden we bij familie. Maar het lijkt me natuurlijk leuk om hem hier alles te zien. Ook mijn ouders zouden het leuk vinden. Ze kennen hem. En willen garant staan voor hem. Ik ga het gewoon proberen. Wie niet waagt, wie niet wint… En anders wordt het rond januari gewoon weer naar izmir vliegen. Al gaat dat volgens mij wel moeilijk in de wintermaanden…

Maar geniet van je tijd samen! Want het is zo voorbij! Ga trouwens samen naar Millipark!!! Heel mooi daar, en hele leuke mooie romantische plekjes… Hebben daar uren samen doorgebracht met het mooie uitzicht!

Liefs susanne.

Millipark is dat het park beetje buiten Kusadasi en je passeert langs longbeach ? Ik ben in een supergezellig park geweest. Ik weet de naam niet meer maar het was zo typisch turks en er zaten héél veel dieren. Mooie paarden en zo … echt supergezellig. En de omgeveving errond is puur natuur, alsof je alleen bent op aarde! Zalig !

en susanne, als je het ziet zitten om al dat papierwerk te doen dan zou ik zeggen: zeker proberen! zou het ook wel willen doen maar ik denk dat mn ouders niet staan te springen om garant te staan (weet ik toen ik het probeerde voor mn ex-vriendje…) Maar mn vriend nu betrouw ik meer, hij vraagt me tenminste niet om geld en zou alles nog voor mij betalen als hij héél véél geld had :smiley: maar dat wil ik dan natuurlijk niet! Het is geen profiteur deze keer en ben ik héél blij om. Dus, waag gewoon je kans en hou me op de hoogte !

groetjes xxx

Ja millipark ligt net buiten kusadasi richting soke. Ongeveer 20 km vanaf kusadasi. Het is daar net of je alleen op de wereld bent! Zo mooi! En vooral als je daar dan met je vriend bent!
Wij zijn ook naar Efes geweest, naar sirince, huis van de heilige maagd maria, st. pauls cathedraal, izmir, verschillende stranden… Was zo geweldig allemaal!

Jij hebt ook een andere vriend hiervoor gehad in Turkije? Ik ook! En die was echt slecht. Vroeg me geld, en was er echt op uit om naar nederland te komen.
Mijn vriend nu is heel anders. Hij heeft alles betaald. En wil eigenlijk niet naar nederland komen. Alleen voor mij. Maar hij wil zeker nooit turkije verlaten. Weet dat het goed zit dit keer. Alleen het missen is zo zwaar! Ik kan het niet begrijpen dat ik gister nog bij hem was en nu weer hier…

Geniet van elke minuut samen!

Wel bij mij is het juist hetzelfde verhaal.

Mn vorige vroeg geld (heb ik ook veel gegeven) en smeekt om een visumaanvraag, te trouwen en om belgie (eens) te zien.

Mn vriend nu zou alles voor me betalen (wat ik niet altijd toesta) ik heb nu wel een deel van het hotel voor hem betaald omdat hij ons ook goed heeft geholpen toen mn pa in de kliniek daar lag. Verder wil hij zeker niet naar Belgie of europa komen, tenzij gewoon op aandringen van mezelf en dan nog liefst niet langer dan 2 dagen :smiley: . Hij is perfect gelukkig in zn eigen land en zou niet weten waarom hij weg zou moeten… Dus, morgen zie ik hem en dan zien we wel weer …

@ Linda en Susanne: Vorig jaar ben ik ook samen met mijn vriend naar het consulaat in İstanbul gegaan en heeft hij een visum gekregen voor 3 maanden, dus zijn we samen voor 1 maand op familiebezoek geweest in Nederland!
Nu gaan we weer een nieuw visum aanvragen en ik hoop dat we het weer krijgen!
Het valt niet mee!
In totaal zijn we een week lang in de ochtend en middag naar dat consulaat moeten gaan en uiteindelijk hadden we het gekregen!
Het kost heel veel moeite en geld maar als je goed je best doet en je gata er echt voor en je geeft niet op dan krijgen jullie het wel!
Ga wel samen met je vriend, als hij alleen gaat kunnen ze hem vanalles wijsmaken en meteen weigeren, met jouw als Nederlander erbij lukt het allemaal veel beter!
Ik heb een hele lijst met documenten die je mee moet nemen, is jullie vriend ook student en moet hij nog in dienst en (is een van) zijn ouders gepensioneerd dan moet je de volgende documenten meenemen:
**1. ****Paspoort tot minstens 3 maanden geldig na verloop van het aangevraagde **
**visum en een kopie van de 1ste, 2de en laatste pagina van het paspoort. **
** ****2. ****Verzekeringspolis+kopie. **
******3. ****Studentenverklaring/inschrijving studie+kopie. **
******4. ****Bewijs dat de dienstplicht is uitgesteld i.v.m. studie+kopie. **
** ****5. ****Het A.T. (een soort familieuitreksel)+kopie. **
** ****6. ****Bankboekje met een positief saldo+kopie. **
** ****7. ****Bewijs van eigen (ouders) financiele middelen+kopie. **
** ****8. ****Eigendomsbewijzen (bv. van huizen, bankboekjes, credit cards, auto, huuropbrengsten etc.)+Kopie. **
******9. ****Pensioenboekje van vader+kopie. **
** ****10. ****Bewijs van regelmatige stortingen van het pensioen+kopie. **
** ****11. ****Een onderteunende brief van het bedrijf+kopie. **
** ****12. ****Verlofbrief van school+kopie. **
** Documenten van de uitnodiger(s): **
******13. **Een door de gemeente gelegaliseerde orginele uitnodiging/garantverklaring+kopie.
** ****14. **Arbeidsovereenkomst(en)+kopie.
** ****15. **Salarisstroken van de laatste 3 maanden+kopie.
** ****16. **Een kopie van het Nederlands paspoort.
Als jullie deze documenten ook nog in het Turks vertaald willen hebben, om duidelijk te maken aan je vriend wat hij nodig heeft dan laat het me hier even weten dan zet ik die ook nog erop!
Ik wens jullie heel veel sterkte met de visumaanvraag en ik hoop dat jullie vriend ook Nederland eens kan zien en dat jullie een fijne tijd zullen hebben!
Groetjes…:slight_smile:

Zo zo… dat is nog een hele waslijst…!!
Ik heb het nog niet nodig… pas over 15 maanden, als me vriend uit het leger is…

Groetjes Yoella…

hey cicek…

handig die lijst…ik denk dat vele van ons er wat aan hebben…ooit…:slight_smile:
maar als je vriend geen student is…?
dan heeft ie punt 3 en 4 niet nodig…? of heeft ie dan minder kans om een visum te krijgen?

liefs

filiz

hallo allemaal,
ik heb een site in het Nederlands en Turks gevonden waarin alles instaat over een visum, maar als ik dat allemaal zie dan heb ik het gevoel van waar begin ik aan. Deze site kan je dus ook doorgeven aan je Turkse vriend dat is wel zo handig…Nu ik zie wat er allemaal gedaan moet worden denk dat ik in Februari maar naar hem toe ga…:slight_smile:

http://www.nl.org.tr/nl/indexnl.htm

Liefs Linda

Hoi,

Zou jij voor mij alsjeblieft deze tekst ook in het turks willen vertalen??

dankjewel alvast

groetjes Naomi

Zou je dit alsjeblieft in het turks willen vertalen??
dankjewel alvast
groetjes Naomi

Ik heb een hele lijst met documenten die je mee moet nemen, is jullie vriend ook student en moet hij nog in dienst en (is een van) zijn ouders gepensioneerd dan moet je de volgende documenten meenemen:
**1. ****Paspoort tot minstens 3 maanden geldig na verloop van het aangevraagde **
**visum en een kopie van de 1ste, 2de en laatste pagina van het paspoort. **
**2. ****Verzekeringspolis+kopie. **
**3. ****Studentenverklaring/inschrijving studie+kopie. **
**4. ****Bewijs dat de dienstplicht is uitgesteld i.v.m. studie+kopie. **
**5. ****Het A.T. (een soort familieuitreksel)+kopie. **
**6. ****Bankboekje met een positief saldo+kopie. **
**7. ****Bewijs van eigen (ouders) financiele middelen+kopie. **
**8. ****Eigendomsbewijzen (bv. van huizen, bankboekjes, credit cards, auto, huuropbrengsten etc.)+Kopie. **
**9. ****Pensioenboekje van vader+kopie. **
**10. ****Bewijs van regelmatige stortingen van het pensioen+kopie. **
**11. ****Een onderteunende brief van het bedrijf+kopie. **
**12. **Verlofbrief van school+kopie.
Documenten van de uitnodiger(s):
**13. **Een door de gemeente gelegaliseerde orginele uitnodiging/garantverklaring+kopie.
**14. **Arbeidsovereenkomst(en)+kopie.
**15. **Salarisstroken van de laatste 3 maanden+kopie.
**16. **Een kopie van het Nederlands paspoort.

en wat als je vriend al in dienst is geweest?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar,en hoe gaat dat als hij gelijk na het leger wil komen,hij heeft dan nog geen werk dus ook geen werkgeversverklaring .

groetjes