heey ik heb ook een turkse vriend die ik ook hier heen probeer te krijgen met de kerst heb de uitnodiging al opgestuurd mijn moeder staat vor hem garrant en hij heeft geen strafblad ofzo denk je dat het gaat lukken?
ook zou hij voor langere tijd hier heen willen komen en gaan studeren waar vind ik een school voor hem als je dat weet laat het me dan aub zo snel mogenlijk weten wat is dit verschrikkelijk ik mis hem zooo erg
Hoi Steef18,wij zijn ook bezig voor een visum aanvraag zal niet makkelijk worden als ik van het consulaat hoor welke papieren ze allemaal nodig moeten hebben,dat zijn er veel meer dan op de site van de ind staat.Wens jullie veel succes
weet jij toevallig of een studentenvisa miakkelijker is te krijgen ?
wat een gedoe allemaal om zon jongen gewoon voor een paar weekjes hier heen te halen belachelijk!
Ik heb dan wel geen Turkse partner, maar wel een Thaise partner, maar een hele handige website waar ik destijds heel veel aan heb gehad, is: www.buitenlandsepartner.nl.
Hier kan je ook al je vragen kwijt op het forum…al denk ik dat de meeste mensen hier deze website wel kennen…
Steef18,nee dat weet ik niet hoe het met een studentenvisa zit…
Ik heb ook een vraag.Overal lees ik wat ik voor documenten moet sturen naar mijn vriend om een visum aan te vragen.
Weet iemand ook welke documenten mijn vriend van zichzelf mee moet nemen.Lees loonstrookjes en uitreksel kamer van koophandel van het bedrijf en nog meer gegevens van het bedrijf waar hij werkt erk orgineel en kopie,volgens mij kennen ze in turkije geen loonstrookjes of heb ik dat mis…En die uitreksels zijn die echt nodig,want denk dat het bedrijf dat niet makkelijk wil geven.Dus als iemand wat meer informatie kan geven graag.Of als het iemand hier al gelukt is om zijn of haar vriend voor vakantie hier heen te krijgen zou ik graag willen weten welke documenten jullie hadden.
Hoi Steef18,
Mijn vriend studeert nu een jaar in Italie (hij komt uit Turkije) en heeft dus een studentenvisum. Ik weet wel dat je dit alleen krijgt als je daadwerkelijk kunt overleggen dat je aangenomen bent bij een universteit. Je krijgt dus niet zomaar een studentenvisum, meerdere stukken moeten ook dan overlegd worden! Maar als hij dan eenmaal een visum heeft kan hij ook wel makkelijk naar Nederland komen.Mijn vriend komt namelijk in de eerste week van november naar Nederland!!! e
pffff, ja ik en mn zijn nu ook al een flinke tijd bezig, in het begin waren we aan het wachten tot er iemand zou zijn die garant voor ons zou staan, maar omdat mensen om me heen niet genoeg verdienen, of teveel spookverhalen hebbe gehoord, vonden we niemand.
toen ik de hoop al had opegegeven bleek er nog een optie te zijn, dat hij garant staat voor zichzelf, daar zijn we nu al een tijd mee bezig, het visum is aangevraagd en al het vele papierwerk is ook gedaan, het is nu afwachten. t duurt zo lang.
ik heb al 2 keer zn ticket moeten verzetten, overal werd gezegd dat we ook nog geen ticket moesten boeken maar alleen een reservering, maar ja een reservering is maar 1 dag geldig, dus daar zit ook geen logica in, en bij de IND konden ze me daar ook geen duidelijk antwoord op geven. dat ticket verzetten heeft ons inmiddels ook al 165 euro extra gekocht, het is een schande,
maar ja, numaar hopen dat we uberhaupt een visum krijgen
Angel-July
Tis inderdaad niet makkelijk allemaal.Hoe lang zitten jullie nu al te wachten dan?En je vriend staat garant voor zichzelf bedoel je daarmee dat hij voldoende op zijn rekening heeft staan?
Succes
nou het plan was in eerste instantie november, maar omdat er niemand garant kon staan liep dat dus dood.
we zijn nu sinds januari bezig met de aanvraag, hij staat garant voor zichzelf, hij moest 34 euro per dag dat ie naar NL komt op zn rekening hebben staan, hij komt 11 dagen dus 374 euro ( hij had wel meer op zn rekening staan voor de zekerheid ) een medische reisverzekering afgesloten voor 30.000 euro ( kostte maar 26 euro ) en weet ik veel hoeveel papieren ingevuld.
zn ticket was geboekt voor 20 maart, en verzet naar 3 april, maar dat is dus ook al weer verzet nu.
Angel-July Turkish airlines geeft normaal een bewijs van aankoop retourticket af en zij boeken het pas definitief als het visum afgegeven is, kost niets extra
dank je voor de tip, helaas had ik geboekt bij corendon, en wist ik hier niks vanaf
…
wil je dit in het turks vertalen:paranoid:
Asigim op de website van de Nederlandse Ambassade in Ankara, staat alles precies opgesomd in het Nederlands en in het Turks wat hij allemaal nodig heeft.
ooh heer erg bedankt
Hi het kan zo moeilijk zijn om onze liefdes hier heen te halen voor vakanties! voor mij is het niet zo moeilijk maar je moet vooral een grote mond hebben om het te krijgen. ik heb toevallig in istanbul gewoond en mijn ouders wonen er nog. Die vrouw die daar werkten kennen mijn ouders en heb daar mee gebluft. Ik heb mijn vriend uitgenodigt. En uiteindelijk is het wel gelukt!!
Sorry? Wat een onzin zeg. Je moet zorgen dat je de juiste papieren hebt, dan is er niets moeilijks aan om een visum te krijgen. En anders in beroep gaan, als je papieren kloppen wordt het dan 9 van de 10 keer alsnog toegewezen.
Eylem : ben het helemaal met je eens. Als alles klopt lukt het gewoon
ja dat denk ik ook wel ja.