Turkse vriend naar Nederland halen voor vakantie

hi, ik ben pas 14 en heb een vriend van 17 uit turkije.
ik ben pas op vakantie geweest naar turkije met mij opa&oma,
maar ik zou graag terug willen, maar mijn moeder durft niet alleen met ons te gaan, dus zit ik met een probleem…
ik wil proberen of mijn vriend in nederland op vakantie kan komen, maar ik hoor dat het erg moeilijk is… en zowiezo zou ik niet samen met mij vriend naar het consultaat kunnen gaan…
&wat gaat het kosten een visum en een reis? heeft iemand enig idee?
alvast bedankt,
groetjes.

Heb je dit topic al doorgelezen?

Je hoeft niet samen met je vriend naar het consulaat. Ik las echter ergens anders dat jij je vriend pas 2 uur hebt ontmoet in real life? Leer hem eerst wat beter kennen meis. Je bent nog zo jong, en hij ook. Een vakantievisum aanvragen is niet niks en bovendien moet er dan iemand garant voor hem staan

Vrijheid

Zag u het levenslicht
in de Europese Unie?
Wees blij, dan heeft u niet de plicht
om reeds vanaf juni,
te wachten op positief bericht
over toestemming voor vakantie
die nog maanden voor u ligt.

Zag u het levenslicht
in een islamitisch land?
Dan blijven alle grenzen dicht
en ligt voor u op reis gaan
echt niet voor de hand.

‘Aah, u bent zelfs getrouwd met een Europeaanse?
Dan is het zeker en vast een schijnhuwelijkje!
We begrijpen het wel, voor ons is het klaar:
u komt er niet in wegens vestigingsgevaar!’
U keert in tranen naar huis, belt uw hopeloze vrouw:
‘Sevgilim, three months waiting and we can try again.’
en verder kunt u enkel teren op herinneringen aan de trouw.

‘Turkije! Exotisch en gastvrij! Allen daarheen!’
U ziet de bleke Europese toeristen weer toestromen:
‘Ik heb last-minute geboekt! Goedkoop en geen probleem!’
U bent stikjaloers, want u kunt alleen maar blijven dromen.

Het recht op vrijheid is niet evident.
Of je ervan kunt genieten,
hangt verdomme af van waar je geboren bent!!!

… Dit heb ik net geschreven, om mijn verontwaardiging van de gang van zaken even te ventileren.
Gisteren de ambassade aan de lijn gehad… en ze doen echt alles om je NIET te helpen. Blijven vechten! Ze HOPEN gewoon dat je opgeeft!!!

@ inipini: heel goed verwoord en mooi geschreven! het is precies zoals het is!
en inderdaad blijven vechten! de aanhouder wint zullen we maar zeggen!
suk6!

Mooi geschreven … De aanhouder wint … blijven knokken en hopen … Succes

@Inipini echt heel mooi geschreven! Nu volhouden!

Inipini, heb je bezwaar ingediend? Bij vestigingsgevaar moet je dat altijd doen…anders wordt de volgende keer je visum net zo hard weer afgewezen

Hoi allemaal,

Ik heb ook sinds kort een leuke jongen ontmoet in turkije. Nu ga ik in oktober naar hem terug om hem beter te leren kennen en om oa de papieren voor vakantieverblijf van 3 maanden in november mee te nemen. Het IND zegt dat het in totaal 4 wkn max duurt voordat alles in orde is? En hoop dat hij dan komt zodat ik hem kan laten zien hoe mooi nederland is. Nu lees ik verhalen dat sommige wel maanden bezig zijn. Het is een hoop papierwerk maar waarom met je samen naar de ambassade en waar teken je bezwaar aan als het wordt afgewezen? Als ik op het www.ind.nl kijk voldoen wij aan de eisen maar ik lees net ook ze er soms ook wat bijzetten. Ook kloppen de eisen van het IND en het NL consulaat niet met elkaar op de sites. Hoe kan dit… En welke eisen zijn nou het belangrijkste?

Het is belangrijk dat jou inkomen voldoende is en dat jou vriend een baan heeft met een ssk verzekering. daarbij moet je ook de rest van de papieren in orde hebben die op de website van de ind beschreven staan.
Als ze niet acoord gaan met de aanvraag dan kan het inderdaad zijn dat het en paar maanden duurt voordat jullie het visum krijgen omdat je dan bezaar kan maken omdat je het niet eens bent met de afwijzing.
en je hoeft niet samen naar de ambasade te gaan, als hij alle originele papieren maar heeft

Ik hoorde dat je geen orginele documenten mag afgeven maar kopie van loonstroken, paspoort, contracten.

Wat is een ssk???

Bedankt voor je snelle reactie.

Wat ik heb begrepen moeten de originele documenten wel getoont worden maar ik kan het fout hebben, ik ga zelf ook in november een visum aanvragen maar ik ga met mijn partner mee naar ankara dus neem wel de originele papieren mee maar maak ook een copie en die mogen ze dan hebben.
een ssk is een verzekering die hij via zijn werkgever kan krijgen en waar maandelijks geld betaald voor moet worden.
Anders moet je even op www.seni-seviyorum kijken want daar staat uitgebreid beschreven wat je nodig hebt voor een visum en daar kan je ook formulieren downloden die ingevuld moeten worden

Ik heb contact gehad met het IND en de Gemeente… maar hun zeiden geen orgineel afgeven, maar kopie.

Dank je wel voor de link. Is het jou al eens eerder gelukt hem hierheen te halen en hoe lang duurt zoiets?

Nee aangezien hij in het leger zit hebben we het niet eerder geprobeerd.
Het kost een hoop geld allemaal daar ben ik wel achter.
Mijn vriend gaat morgen een afspraak maken bij de ambasade dus ik ga volgende maand alle papieren verzamelen

Ja 60,- voor het visum, een vliegreservering, reisverzekering

ja die reis verzekering is ook prijzig ( als je vriend voor 3 maanden komt)
en hij moet zelf ook over 35 euro per dag beschikken anders moet jij garant staan voor hem
ik ga het nog even opzoeken over die originele papieren

weet jij toevallig wat in het turks een werkgeversverklaring betekent??? En wat zijn baas er allemaal in moet zetten? Ja ik sta garant voor hem. Kijk er erg naar uit hem weer te zien. Hoe lang duurt het voordat je het visum rond hebt?

Nee orignele willen hun houden maar ze nemen genoegen met kopie want originele mag je niet afgeven ben ik net achter.

Dit is een brief die je laat schrijven door je vriend zijn werkgever
Die schrijft in die brief dat je vriend daar werkt, en dat hij verlof heeft gekregen maar die en die datum weer terug kan beginnen met werken.

hallo,

Je moet de originele papieren en kopietjes laten zien,bij de aanvraag houden hun de kopietjes en krijg je de orginele papieren weer mee.

nee weet niet wat het in het turk betekend maar ik zou wel even goed na vragen of je vriend een ssk verzekering heeft want die moet hij 3 maanden hebben voordat je het visum aanvraagd.
mijn vriend en ik verblijven in ankara en wachten daar op de uitslag van het visum en binnen en paar dagen kan je de uitslag krijgen als je daar wacht dan sturen ze het paspoort naar het hotel

Bedankt turkijelover
dat zei ik namelijk ook al maar begon te twijfelen maar ik neem mijn originele papieren ook mee