MVV En korte verblijfsvergunning!

Dit jaar Januarie 2005 is mijn vriend voor het eerst samen met mij naar Nederland gekomen!
De visumaanvraag voor kort verblijf hadden wij in November/December 2004 aangevraagd!
We hadden een mooie tijd samen in Nederland maar uiteindelijk moest hij weer terug!
Samen zijn we weer naar Türkiye gegaan!
Ik (Nederlandse) woon dus in İçmeler samen met mijn vriend (Turk)…Voor mij was een verblijfsvergunning niet zo moeilijk!
Nu willen we voor familie bezoek weer in Januarie naar Nederland!

• Heeft iemand misschien enige ervaring of de visumaanvraag nu gemakkelijker gaat omdat hij al een keer in Nederland is geweest en omdat Europa akkoord is met de toetreding van Türkiye bij de EU?
    Ook willen we naar Nederland omdat we samen naar de ambassade willen gaan, we willen namelijk in Nederland gaan wonen!
  • Heeft misschien iemand ervaring met zo’n MVV aanvraag?
    Wij hopen dat iemand ons kan helpen…
    Groetjes…:slight_smile:

nou ik weet geen antwoord op je vraag, maar ik weet wel dat de EU toestemming tot onderhandeling voor toetreding bij de Eu heeft gegeven. da’s wel ietsje anders.

Ja daardoor lijkt het me een stuk gemakkelijker…Toch Bedankt voor je reactie!

Als je niet met je vriend getrouwd bent, zullen je ouders nu een uitnodigning moeten sturen en kunnen aangeven dat ze voor zijn onderhoud kunnen voorzien. Maar eens in Nederland geweest, kan hij makkelijker een tweede keer komen, maar de procedure blijft dezelfde.Wacht niet te lang meer de aanvraag te doen als je met nieuwjaar in Nederland wil zijn. Het zal je wel terug 3 maanden duren voor een visum voor je vriend.
Ze zullen mischien binnen 1O jaar of nog langer bij europa komen maar dat maakt nu nog niets uit voor het verkrijgen van een visum. Dan moeten ze echt bij europa zijn.Dus begin er maar vlug aan. Succes.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Heel erg bedankt Franka!
De vorige keer hebben mijn ouders ook alle papieren opgestuurd, nu zijn ze alweer onderweg!
Ik hoop dat hij weer een visum krijgt, dan kunnen we lekker samen op familiebezoek!

Als dit je vorige keer gelukt is via je ouders dan lukt het hem nu nog veel makkelijker, geloven ze zeker dat hij terug komt. maar spreek aub nooit dat hij naar nederland wil gaan wonen of werk zoeken, ook al probeer je dat wel, maar zeg dit nooit, dan kunnen ze gaan twijfelen voor een visum. Maar voor vakantie, zeker geen probleem als het reeds de 2 de maal is.
Groetjes uit Kusadas,
Franka

Heel erg bedankt Franka!
Ik had echt buikpijn om weer naar dat consulaat te gaan maar nu voel ik me echt een stuk beter!
We zijn wel van plan om naderhand in Nederland te gaan wonen en dus ook werken maar en natuurlijk zullen we daar niks over zeggen op het consulaat, we willen nu gewoon even lekker een maandje samen op familiebezoek in Nederland!

Bij aankomst in Nederland de eerste keer dat hij een visum had zijn we ons meteen gaan melden bij de vreemdelingen politie en hij bij terugkomst weer netjes bij het consulaat!
Alles hebben we dus keurig netjes gedaan zoals het moest!
Nu dan maar hopen dat het dus echt makkelijker gaat en dat we lekker samen in Januarie mijn familie weer kunnen gaan opzoeken!
Echt super bedankt!
Ik zal het meteen laten weten als we geweest zijn in November/December!

Hallo çiçek,

Hier nooit de moed opgeven en altijd positief denken,ik ben bijna zeker dat je bij je familie bent in Januari.Ik hoor wel als het jullie gelukt is.
succes,
groetjes uit Kusadasi,
franka

Super bedankt Franka!
Ik geef de moed zo gauw niet op, ik ben een doorzetter!
Nu ben ik er echt helemaal klaar voor om naar het consulaat te gaan!
Ik laat zeker even weten hoe het is gegaan!

@ Çiçek… Heeeel veel succes…
Als het de eerste keer is gelukt… lukt het nu ook vast wel…:wink:

Groetjes Yoella

Heel erg bedankt Yoella!
We zijn nu bezig met alle papieren te verzamelen!
Daarna moeten we alles nog eens 2 keer laten kopieeren, pasfoto’s van mijn vriend laten maken dan doen we alles in een map en dan November/December gaan we!
Ik hoop echt dat het een stuk makkelijker gaat nu en dat we dan lekker samen op familiebezoek in Nederland kunnen gaan!
Ik laat jullie het meteen weten zodra we geweest zijn!
Hartstikke bedankt voor jullie steun!
Het gaat ons gewoon weer lukken… ;-D

Ik zit met een vraagje:
Mijn ouders zijn nu weer alle documenten aan het verzamelen en ze sturen ze dan zo snel mogelijk aangetekend naar ons op!
De vorige keer hadden zij ook de medische reisverzekering die minstens 30.000 Euro dekt vanuit Nederland geregeld, nu zou dat te kort dag worden om die nu nog af te sluiten en dan te wachten tot hij bij hun thuis in de brievenbus ligt en dan ook nog eens hierheen opsturen!
Dus nu moeten wij die deze keer vanuit hier (Türkiye) regelen!
Ik heb al eens overal gezocht maar ik weet echt niet hoe ik hier zo’n verzekering voor 4 weekjes in de maand Januari kan afsluiten!
Weet mischien iemand waar en hoe ik zo’n verzeking kan afsluiten en wat de kosten daarvan zullen zijn!
Heel erg bedankt alvast!

haai,

ik weet niet waar je de aanvraag gaat indienen maar ik weet dat bij het nederlandse consulaat in istanbul zit bij de ingang een dame die helpt met allerlei papieren. ze verkoopt ook verzekeringen, mijn vriend en ik hebben via haar ook een medische verzekering afgesloten, kan gewoon ala minute formuliertje invullen en klaar. ze spreekt turks en duits.
anders heb je ook nog een site van ooms verzekeringen, k gloof www.oomsverzekeringen.nl

hoop dat je er wat aan hebt, groetjes

Bedankt!
Oomsverzekeringen daar hadden we hem voorig jaar vandaan, nu ben ik daar ook mee bezig of ze de polis dan naar Türkiye kunnen sturen!
Vorig jaar heb ik die vrouw van die verzekeringen daar niet gezien in İstanbul op het consulaat-generaal!
Bedankt voor je informatie!

Ik weet al wat meer!
OOM verzekeringen heeft me meteen terug gemaild!
Ik kan de verzekering gewoon hier afsluiten, geen probleem!
Maar ze sturen me hem per mail op en dan moet polis/offerte uitprinten, ze kunnen hem ook per PDF ofzoiets toesturen en dan kan ik hem met een goede kleurenprinter mooi uitprinten!
Nu is dus mijn vraag:
Neemt het consulaat-generaal zo’n print aan?
Ik weet dat ze altijd het orgineel overal van willen maar hoe kom ik dan aan zo’n zelfde verzekering hier in Türkiye!
Ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen!

@çiçek: t is al een week geleden en ik vroeg me af of je al verder bent gekomen in je zoektocht naar een goede verzekering voor je vriend!

groetjes myrna

@ Myrna: Ja voor de verzekering is het allemaal geen probleem maar dan krijg ik een computeruitdraai en ik weet niet of het consulaat dat accepteerd dus ik op 13 oktober het consulaat weer gemaild maar nu 13 dagen later nog niks terug gehoord terwijl ik iets ervoor ook had gemaild voor een vraag en meteen op dezelfde dag nog mail terug kreeg, ik heb 20 oktober weer gemaild omdat ik een week niks had gehoord maar weer niks gehoord, ik mail haar nu gewoon nog een derde keer want anders komen we daar straks met die verzekering en dan is het niet goed!
Ik hoop dat ze me nu toch wel terug mailt, en anders dan gokken we het er maar op en als ze dan wat zegt dan zeg ik dat ik haar 3 keer gemaild heb maar niks terug heb gehoord!
Dit weekend gaan we eens beginnen met alles te verzamelen!
We gaan ergens in December, begin, midden December!
Ik laat het zeker weten als ze op mijn mail geageerd en doet ze dat niet dan laat ik zeker even weten hoe het is gegaan als we inmaal terug zijn van het consulaat, dat wordt dus ergens in December!

@ Myrna: Trouwens, hartstikke bedankt dat je met me meeleeft!

@Çiçek…kan je dan niet beter even bellen om het te vragen???

@çiçek: natuurlijk leef ik met je mee!! dat doen de meeste die in dezelfde situatie zitten!! t is dat mijn vriend nog t leger in moet maar anders was ik nu ook bezig met allerlei info verzamelen voor een visum voor hem!
heel veel succes en we horen t wel van je!!

groeten myrna