Visum Verlengen!

Hallo Allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Zoals jullie mischien al gelezen hebben zal ik vanaf 28 April in Turkije gaan wonen!

Nu zit ik dus met het probleem dat het visum na 3 maanden verloopt!

Van vele heb ik dus gehoord dat ze dan naar een Grieks eiland gaan maar hoe gaat dat dan in de winter, kun je dan ook gewoon gaan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Een volledige verzekering die echt alles dekt heb ik al afgesloten voor een paar jaar en mijn paspoort is ook nog een paar jaar geldig, nu alleen dat visum nog!

Groetjes…
~Deniz~

ik denk dat t in de winter ook wel op die manier kan, maar als jij daar echt gaat wonen waarom probeer je dan niet een verblijfvergunning te regelen??
of wil je zo een aantal jaar op en neer blijven reizen? dat kost je heel veel geld hoor!!

lijkt me verstandig om deze zomermaanden ff op en neer te gaan met de boot maar in september of oktober toch te gaan kijken voor een verblijfsvergunning voor langere periode…

ik hoop dat t allemaal lukt voor je!!! succes ermee!!!

myrna xx

Hallo Myrna,

Ja ik denk persoonlijk dat ik nooit een verblijsvergunning zal krijgen omdat we toch nog jong zijn en ons leventje nu pas voor de echt gaan beginnen!

Mischien dat ik net wat jij zegt in de zomer op en neer kan gaan naar een Grieks eiland en dat ik dan mischien tegen de winter een verblijfsvergunning aan kan gaan vragen!

Dat visum is het enigste waar ik me echt druk om maak!

Maar bedankt alvast!

Groetjes…
~Deniz~

Hallo :stuck_out_tongue:

Ik wil eigenlijk ook nog meer weten over dat visum verlengen. Deniz, in de zomermaanden gaan we het samen doen. Maar toch zit ik met een vraag en ik hoop dat iemand me (ons) kan helpen.

Wanneer moet je gaan om hem te verlengen. Is dat een paar dagen ervoor, een dag ervoor of op de dag zelf?

Wie heeft al eerder zo’n tocht gemaakt??

Gr. magda :smiley:

Hele goede vraag Magda!

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen!

Dan kunnen we samen op en neer gaan :slight_smile:

Groetjes…
~Deniz~

Ik ben daar ook wel benieuwd naar! Zouden ze erg streng zijn? Misschien als ze zien dat je net 3 maanden in turkije bent geweest, dat ze moeilijk gaan doen… Ik hoop het niet! Ik wil op den duur daar ook voor altijd gaan wonen. Maar nu eerst ff 5 maandjes proberen :slight_smile:

Je visum is 90 dagen geldig, dus geen 3 maanden…heel belangrijk anders kan je een flinke boete krijgen als je te laat ben…en hoe hoog de boete is dat ligt net aan wie er in t hokje zit…heeft ie een goede of slechte dag???
En ze doen zowieso moeilijk ( althans in Bodrum ) omdat je er al 3 maanden zit en dan 6 maanden en ga zo maar door…als je geluk heb vragen ze niks, maar ze kunnen hun dag wel es niet hebben en dan ben je de lul :angry:
Verder als je t gaat uitrekenen en er langer dan een jaar ofzo zit dan is een verblijfsvergunning toch goedkoper. zeker als je de boot naar Griekenland en je visum elke x moet betalen…Wij als reisleiding krijgen de boot vergoed, maar doe je ander werk en je moet t elke x zelf betalen dan kan je beter een verblijfsvergunning aanvragen…heb je ook geen gezeik meer…succes

Maar je moet aan veel eisen voldoen om een verblijfsvergunning te krijgen he Faya?

Ik wou dat het zo gemakkelijk was om een verblijfsvergunning te krijgen!

Als je goede tips hebt dan zijn ze van harte welkom!

Kan ik niet in de plaats in Turkije waar ik verblijf een verblijfsvergunning aanvragen?

Groetjes…
~Deniz~

t is misschien wel goedkoper om een verblijfsvergunning aan te vragen maar die krijg je niet zomaar… dus is t voorlopig makkelijker om om de 3 maanden visum te verlengen.
op t papiertje wat je krijgt staat de datum vermeld wanneer t visum is afgelopen. je kunt op die dag zelf gaan maar ook een dag vantevoren. ik zou niet een dag of 3,4 vantevoren gaan want dat scheelt toch weer 3 of 4 dagen!!!
zorg wel dat je genoeg geld bij hebt, want ik heb t dus meegemaakt vorig jaar dat ik wel drie x mijn portemonee erbij moest pakken voordat ik in cyprus weer op de boot mocht.
ze verzinnen vanalles om je belasting te laten betalen!!!

Myrna, je moet echt binnen 90 dagen het land verlaten en de datum op t visum geeft 3 maanden aan. Dan ben je dus echt te laat en dan moet je een boete betalen…Dit is al een keer gebeurd bij een collega van mij, dus ga gewoon binnen 90 dagen een nieuw visum halen…

Hoi nou ik kan jullie wel een beetje helpen denk ik.
IK woon sinds januarie in Bodrum en wij hebben ook geinformeerd naar een jaar visum ! deze kost 450 euro! en daar moet je ongeveer 3 maanden op wachten je moet papieren inleveren hoe je je zelf hier onderhoudt en waarom je hier wilt wonen, het is makkelijk om een jaar visum te krijgen.
Hoe het zit met een verblijfsvergunning daar heb ik geen idee van je kunt dan het beste de Turkse ambassade bellen in Rotterdam.
Trouwens in Rotterdam kun je een jaarvisum voor € 50 ophalen je moet dan wel een hele dag wachten maar je krijgt hem dezelfde dag nog mee.
Ik ga van de zomer over naar Kos en ach ze kunnen je zo wie zo niet verbieden om Turkije in te komen ze proberen je alleen maar bang te maken ! ik heb echt nog nooit gehoord dat ze je er niet inlaten. <_<
Veel succes ermee!

groetjes Sarah

Hallow Sarah,

Hoe gaat dat met dat jaarvisum voor 50,-?
Moet ik gewoon naar het consulaat/de ambassade in Rotterdam gaan en erna vragen?
Wat moet ik allemaal voor een papieren meenemen en is het dan zeker dat ik het visum krijg!
Dat zou geweldig zijn!

Ik hoop snel van je te horen want ik heb nog maar 32 dagen!

Groetjes…
~Deniz~

hé wat goed zeg! hier wil ik ook meer over weten!

alvast bedankt! :smiley:

gr. Magda

Originally posted by MarmarisLove-1@27-03-2005, 14:15:51
** Hallow Sarah,

Hoe gaat dat met dat jaarvisum voor 50,-?
Moet ik gewoon naar het consulaat/de ambassade in Rotterdam gaan en erna vragen?
Wat moet ik allemaal voor een papieren meenemen en is het dan zeker dat ik het visum krijg!
Dat zou geweldig zijn!

Ik hoop snel van je te horen want ik heb nog maar 32 dagen!

Groetjes…
~Deniz~ **

moet je even kijken op de website van het consulaat.

www.turkishconsulate.nl/Rotterdam/default.htm

daar staat alles op.

ik hoop voor je dat je het nog via het consulaat kunt krijgen voor een jaar, want ik ga een studentenvisum aanvragen, en op hun site staat dat je het uiterlijk 8 weken voor je vertrekdatum kunt aanvragen.

wat je mee moet nemen zowiezo is:

paspoort (min 6 maanden nog geldig, maar als je voor een jaar wilt, moet het miss nog langer geldig zijn?)
pasfoto
ingevuld aanvraagformulier

Heel erg bedankt Nur!

Groetjes…
~Deniz~

Ik heb er nog wel een vraagje over, eigenlijk.

Ik ga (als het goed is) 6 juni naar Turkije, voor bijna een half jaar.
Ik heb daar een baantje en a place to stay (in het hotel).

Als je direct een visum krijgt, moet je dat dan eigenlijk niet daags doen voordat je weggaat?

Is het gewoon de bedoeling dat je het aanvraag formulier uitprint, en dan met deze ingevuld, je paspoort etc. gewoon naar Rotterdam gaat om het daar te regelen?

daar heb ik dus ook over gemaild. maar door pasen zal het nog wel even duren of ik antwoord daarover krijg.

maar voor zover ik het begrijp moet je er inderdaad zo heengaan met die formulieren. en uiterlijk 8 weken van tevoren je aanvraag doen.

zodra ik antwoord gekregen heb zal ik het hier neerzetten ok :slight_smile:

hoi!

ik ben het nu op weer een andere manier aan het proberen. ik heb net een mailtje gestuurd naar het nationale visumbureau in amsterdam. ik hoop dat ik morgen een antwoord krijg.

hou jullie op de hoogte!

gr. magda :smiley:

Welke andere manier is dat dan als ik vragen mag Magda?

Groetjes…
~Deniz~

hoi Deniz,

dat is via het nationale visumburo. op www.visum.nl kan je er meer over vinden. ik heb dus op turkije gezocht en daar staat dan wat je moet doen. je levert de juiste papieren aan hen, datgene wat ze vragen en vervolgens regelen zij alles voor je. hoef je niet zelf met de ambassades in de weer. je betaald hen ook pas als je daadwerkelijk je visum krijgt.

standaard kost het € 30,00 dat schrijven ze, maar ik weet niet voor hoelang de visum is. Er staat ook bij dat eventuele spoedaanvragen mogelijk zijn, maar daar betaal je natuurlijk meer voor. Er staat verder bij dat het volgens de normale “verwerkingstijd” wordt aangevraagd, maar ook weet niet hoelang dit dan duurt :wink:

we wachten af, heb ze gemaild en hopenlijk heb ik morgen antwoord!

gr. magda :smiley: