dit is allemaal zeer nuttige info voor iedereen!!!
maar ik vertrek dus over 3 weken al dus ik ben bang dat t voor mij te kort dag is om dat nog te regelen!!
ach, weet ik t voor de volgende keer haha
maar ik ga wel ff kijken op de site!!
dit is allemaal zeer nuttige info voor iedereen!!!
maar ik vertrek dus over 3 weken al dus ik ben bang dat t voor mij te kort dag is om dat nog te regelen!!
ach, weet ik t voor de volgende keer haha
maar ik ga wel ff kijken op de site!!
haha Myrna!
het klokje begint nu voor iedereen al te tikken… misschien kun je ze even bellen of mailen of het nog haalbaar is voor jou?
succes en laat het even weten!
gr. magda ![]()
ik heb inderdaad ook nog maar iets meer dan 8 weken. Ik hoop maar dat ik dat contract nu snel in de bus krijg, want voor die tijd durf ik eigenlijk niets te regelen.
Magda en Myrna laten jullie ons weten als jullie wat meer weten:)??
Trouwens, Magda, laat jij hen jou helpen voor een werkvisum of een gewoon visum??
Groetjes, Maret.
nou ik heb dus ff op www.visum.nl gekeken gisteravond!!
maar volgens mij regelen zij gewoon een visum voor 3 maanden voor je. dus of ik t nu hier regel of gewoon een visum op t vliegveld koopt maakt helemaal niets uit!!
Zo kwam het inderdaad ook op mij over, dat ze een gewoon visum regelen, en dat wil ik dus eigenlijk niet. Ik wil een werkvisum, als ik dat kan regelen. Maar het is toch niet zo, dat als je naar Rotterdam gaat om een werkvisum aan te vragen, en ze weigeren het, dat ze het dan onthouden ofzo en je dan tegenhouden voor je in Turkije bent
(me being a little paranoid…) :lol:
hallo allemaal,
misschien verwarrend, maar ik heb het hier **niet **over het werkvisum, maar het gewone visum! het punt is dat iedereen beetje zenuwachtig is voor de eventuele boottochtnaar griekenland om het visum te verlengen. daarom probeer ik via dat visumbureau erachter te komen of je het ook direct voor een halfjaar of jaar aan kan vragen, zodat je dus niet over hoeft te steken.
ik hou jullie op de hoogte!
gr. magda ![]()
ahhhh!! :blink:
ik wordt ook paranoide! al die visa´s en verblijfs- of werkvergunningen… ![]()
weet ´t niet meer…
groetjes…
sorry meiden… ![]()
heb net een mailtje terug gehad van het visumbureau en wordt toch doorverwezen naar de ambassade zelf ![]()
heb een telefoonnr. gekregen, voor degenen die het willen proberen: 010-4132270 :huh:
gr. magda ![]()
Mijn werkgever zorgt ervoor dat mijn visum verlengt wordt… Moet wel zelf mee dan, ze had het over een politie bureau dat je dan gewoon wat geld meot betalen… Ik laat het wel weten als ik er ben…
gr Nicky
@ Magda: Dus je moet alsnog via de Turkse Ambassade? Dat is balen zeg!
Denken jullie dat ik, als ik naar de ambassade ga, met mijn contract en dus een place to stay, een werkvisum zou kunnen krijgen??
Alle tips zijn welkom:)
Dit staat op de website van het consulaat:
Persons who enter Turkey as tourists (with or without a tourist visa) are not permitted to take up employment. Those Dutch or other nationals who wish to work in Turkey must obtain a work visa through this Consulate General.
Those wishing to apply for work permit should contact their employers first and apply to the Consulate with the documents provided by their employer.
Freelancers and entrepreneurs should contact the Consulate for more information.
Please note that applýcatýons have to referred to the relevant Turkish Authorities for their approval.
Working visa costs 50 Euro
Hey Prenses! Bedankt!!!
Als ik het zo lees, lees ik in ieder geval dat ik best een werkvisum zou kunnen krijgen en dat is erg mooi! Misschien lees ik wel zo, omdat ik het zo wil lezen, maar? Wat vinden jullie?
Hmmm… Ik wou dat ik morgen wegkon!
Misschien is het slim om even naar het consulaat te bellen en te vragen welke papieren ze precies van je nodig hebben.
Wat voor werk ga je doen?
Aaah ik zie net in een ander topic waar je gaat werken, excuse me.
@maretje: als jij idd een contract hebt dan is voor je de kans wel daar om een werkvergunning aan te vragen. voor de rest… forget it! als je zwart gaat werken krijg je gewoon geen vergunning!!
ik ga gewoon een toeristen visum halen op t vliegveld. en na drie maanden met de boot op en neer!! heb ik vorig jaar ook gedaan en dat was geen probleem… vergeet niet: 80 % werkt zwart in turkije en die moeten ook allemaal met de boot op en neer!!!
@nicky007: jouw baas kan dat wel regelen voor jou, maar ik heb weer gehoord dat juist JIJ degene moet zijn die aan moet kunnen tonen dat je ook daadwerkelijk rond kan komen tijdens jouw verblijf daar. je mag niet werken dus dat controleren ze ook en je moet je bankafschrift laten zien om aan te kunnen tonen dat je genoeg geld op je bankrekening hebt staan!!!
ja mensen, t gaat allemaal niet zo gemakkelijk!!!
t beste is gewoon met de boot op en neer naar griekenland en zoals mijn baas vorig jaar al zei: houd je gewoon gedeist en zorg dat je niet in aanraking komt met de politie!!! ![]()
Ik weet het egt niet… mij is verteld dat de politie in Turkije niet vies in van corruptie en dat ze zo proberen het visum te verlengen… Ik zie het wel over 3 maanden, en ik zal wel doorgeven hoe het is verlopen…
Gr Nicky
ja nicky007, laat ons maar weten want als dat idd t geval is kan ik dat ook gaan proberen!!!
als t duurder is dan een boot tocht dan kies ik toch voor de boot!!!
ben ik gelijk ff er tussen uit!!! ![]()
is ook niet verkeerd want dan heb ik ook een dagje vrij!
ik heb gisteren even met mijn vriend gebeld en die heeft mij (voor even) weer gerustgesteld. hij zei dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken over het visum verlengen d.m.v. de bootreis naar Griekenland.
Hij heeft zelf een excursiebureau en zegt dat er elk jaar heel veel hostess en anderen “heen en weer” gaan met de boot… B)
we zullen het zien! ![]()
Oh dat voelt goed Magda dat we ons over dat heen en weer gaan geen zorgen hoeven te maken!
Groetjes…
~Deniz~
inderdaad! en ik vertrouw mijn vriend echt!
maar het voelt nog beter dat wij het in ieder geval samen gaan doen!
gr. magda