Juist… ![]()
Groetjes…
~Deniz~
Juist… ![]()
Groetjes…
~Deniz~
had ik toch al gezegd!!!
echt bijna 80 % van iedere buitenlander die daar werkt werkt zwart oftewel illegaal!!!
Toppiej want alleen voor dat visum ben ik een beetje bang!
Groetjes…
~Deniz~
Ik ben gewoon naar Kos gegaan vorig jaar en ik ga volgende week dus weer naar Kos.
Ze deden inderdaar wel moeilijk toen ik Turkije uitging maar ze kunnen je echt niet tegen houden hoor en als je terug komt in Turkije zijn er zoveel mensen dat ze heus niet moeilijk gaan doen om je binnen te laten.
Je moet als eerste van de boos af dan ben je als eerste aan de beurt en doen ze niet zo moeilijk als ze zien hoe druk het is.
Er zijn meiden hier die het al jaren doen en nooit geen gezeur.
O ja over dat visum aanvragen in Rotterdam ik weet dat je moet langs komen met je paspoort en een brief waarin je verteld waarom je in turkije wilt wonen en je moet laten zien hoe je je zelf onderhoudt.
Je kan het ook in turkije zelf aanvragen kost wel duurder zoals ik al eerder heb gezegd, dan moet je 6 weken wachten en krijg je hem zeker weten.
Een vriendin van mij heeft hem ook in turkije aangevraagd en kan hem volgende week ophalen.
HEeft er nog iemand zin om volgende week naar Kos te gaan… ??:rolleyes:
Liefs sarah
Oh dan komt het wel allemaal goed he Sarah…
Dus jij woont in Turkije…
En je gaat dus ook om de 90 dagen naar een Grieks-eiland…
Nou ik ben dus straks in ieder geval niet de enigste…Whaha…
Ik kan niet wachten om over 26 dagen weer bij mijn vriend in de armen te liggen…
Groetjes…
~Deniz~
hé Deniz,
wij gaan gewoon hartstikke de toerist daar uithangen! wie weet komen we inderdaad met souveniertjes uit Griekenland terug!
gr. magda ![]()
Whaha…Ja Magda stel je eens voor…Wij zijn gewoon echte toeristen…Whaha…Wordt best wel spannend…
Groetjes…
~Deniz~
Hoi allemaal,
Toevallig ga ik ook in Turkije werken en ga ik legaal werken. dus een werkvisum.
Maar hier hangt een heel verhaal achter.
De baas waar je werkt moet papieren aanvragen in ankara (de ambassade of het ministerie van Arbeid). Deze papieren (20 stuks) moet je invullen met ong. 12 pasfoto’s. Deze papieren moeten in Rotterdam ingeleverd worden (een deel van alles, welke van alles weet ik niet) en de rest moet in ankara ingeleverd worden. De papieren moeten tegelijkertijd worden ingeleverd zowel in Rotterdam als in Ankara.
Wij betalen € 50, wat ook op de site staat, maar wat er niet vermeld is, dat je baas rond de € 1500 moet betalen. ![]()
Ik weet dit omdat ik onder een Nederlandse baas ga werken en contact met hem hierover heb gehad.
Maar waar ik mijn visum op kan halen dat weet ik niet, maar ik moet wel ongeveer 2 maanden wachten!
Het is wel een moeilijk proces en de meeste Turkse eigenaren hebben hier het geld niet voor.
Dus is het misschien nog wel het handigst als je een dag naar een grieks eiland ga!! ![]()
en als je een Turkse vriend heb, is er ook een mogelijkheid om een verblijfsvergunning aan te vragen. Je moet wel 2 keer naar Ankara, maar daar na ben je er wel vanaf voor 1 jaar.
Dit kan alleen als je werk hebt en een huis (en als het goed is niet bij ouders). Je moet kunnen aantonen dat je zelf alles kan regelen en betalen.
Ik hoop genoeg te hebben verteld. Laat maar weten als er vragen zijn! ![]()
Groetjes,
Lia
Hallo allemaal,
Ik heb ook een vraag m.b.t visum. Maar bij mij ligt de situatie ietsje anders. Ik heb een visum aangevraagd voor stage bij het consulaat in Rotterdam en heb deze ook gekregen. Maar daarbij kreeg ik een brief dat ik me na aankomst in Turkije binnen een maand moet melden bij de politie voor een residence permit en deze ook moet betalen.
Heeft iemand daar ervaring mee toevallig?
Bedankt Lia…
Als er vragen zijn weten we je te vinden… ![]()
Groetjes…
~Deniz~
Lieve mensen,
Als jullie naar een Grieks eiland gaan om het visum te verlengen zou ik je aanraden niet steeds naar hetzelfde eiland te gaan. Mijn vriendin woont ieder jaar gedurende 6 á 7 maanden in Turkije en vorig jaar toen ze naar Rhodos ging om haar visum te verlengen vroegen die gasten van de douane hoe vaak ze al niet geweest was??? Ze gaat dit jaar dus waarschijnlijk naar een ander eiland. Ze zijn dus goed in gezichten. Wees gewaarschuwd!
Veel succes allemaal en een hele fijne zomer!
Hmmm Magda dan moeten we maar iedere keer voordat we naar een Grieks-eiland gaan naar de kapper gaan
Awhaha…
Groetjes…
~Deniz~
hmm… Deniz, jij ging voor langer naar Turkije hè? ik ga maar voor een halfjaar (in eerste instantie) dus ik hoef maar 1x te gaan, misschien 2x als ik iets langer blijf…
maar dan hebben we de kapper nog!!! hahaha!! ![]()
gr. Magda ![]()
Ohjah…Het komt wel allemaal goed…
Groetjes…
~Deniz~
Ik kan echt niet wachten om op 28 April uit dat vliegtuig te stappen, het vliegveld uit te lopen en zo bij mijn vriendje in de armen te rennen!!!
Wat mis ik hem toch vreselijk erg!!!
xX-Wij Zullen Vanaf 28 April Altijd Samen Zijn Mijn Schatje…Sen Benim ilk ve son Asklmsln-Xx
Groetjes…
~Deniz~
Gisteren was er best wel een grote brand in Marmaris!
Mijn vriend kwam terug van voetballen en zag naast de bioscoop, schuin tegenover Ataturk dat gebouw met die roltrappen en liften en lampjes, een hele groot brand!
Hij is een uur blijven kijken en is toen maar naar huis gegaan want het was nog steeds niet geblust, het bleef maar branden, zo hevig was het!
Ik hoop dat van die mooie bioscoop niks is afgebrand want we zitten daar wel eens boven op dat balkon-dak-terras en dan kan je zo over de zee kijken en 's avonds naar de lampen die via BarStreet op de bergen schijnen!
Nou het seizoen begint goed!
Dat wilde ik gewoon ff mededelen en met het visum gaat het wel helemaal goed komen, dat voel ik gewoon!
We gaan gewoon vermomd he Magda…
…Whaha…
Groetjes…
~Deniz~
ik heb het ook gehoord!! in het coco restaurant ofzo… het was wel heftig.
x zara
jeetje! dat is erg vlakbij mijn vriend z’n winkel!
ik heb daar niks van gehoord en hij zelf zit in Engeland nu… ga hem gelijk even sms-en!
gr. Magda ![]()
Het was best wel hevig ja!
Maarja ze zijn nu alweer bezig om alles op te knappen!
Nog eventjes en dan zijn wij ook daar!
Ik kan niet wachten!
Groetjes…
~Deniz~
hoi miss eefje,
kijk eens op www.elvia.nl. daar kan je een berekening laten maken wat op jou van toepassing is (kies de globetrotter).
ik betaal voor 6 maanden € 300,00, en dan heb ik een van de uitgebreidere pakketten.
succes!
gr. magda ![]()