Ojee,vakantieliefde of meer?

Hallo allemaal,wat fijn dat deze site bestaat! Ik neem alle informatie in me
op,want mij is hetzelfde overkomen!

Ik weet alleen niet of ik blij moet zijn met deze verliefdheid…
Ik ben net terug vanuit Side,een vakantie met mijn dochtertje van 7.
We waren met een hele groep op vakantie,en met het paraseilen leerde ik hem kennen,hij werkt op die boot…
Hij vroeg me mee uit,ik regelde oppas,en van het 1 kwam het ander…:redface:
Nu vind ik het heerlijk dat er zoveel passie in hem zit en dat hij me behandeld als een prinses,maar na 3 dagen al over trouwen beginnen??
Ik herken mezelf niet meer terug als nuchter hollandse,want ik vind het nog superromantisch ook!! Ik ga waarschijnlijk de herfstvakantie naar hem toe met een chartervlucht en verblijf dan een week bij hem…
Hij wil nu al dat ik bij hem kom wonen,maar ik kan mijn dochter niet meenemen weg van haar vader dus dat zal nooit gebeuren,en hij hier een toekomst? Ik lijk wel gek om daar nu al mee bezig te zijn!!:retard:
Ik zit mezelf gek te maken met de volgende vragen:
-zal hij mij trouw blijven,meent hij wat hij zegt of houd hij er meer dames op na? Ik lees beide verhalen hier…
-is het veilig om alleen daarheen te gaan?
-eentoekomst samen lijkt onmogelijk,waar begin ik aan?
-hoe zit het met cultuurverschil enz…?
-Hij laat mijn telefoon ook telkens over gaan,ben ik de 1e bij wie hijdat doet,spreken die mannen dat allemaal af om dat te gaan doen bij de vrouwen…alle verhalen konden wel over ons gaan,is het wel zo speciaal?
DAMN! Sorry hoor,moest dit allemaal even kwijt!!!

1 vraag nog: wie reist er ook naarANTALYA van 18 t/m 25 OKTOBER? :teeth:

Hoi Martien!

Ik kreeg eerlijk gezegd zelf behoorlijk gemengde gevoelens hier over.
Verliefd zijn is heerlijk natuurlijk!
Maar als hij al meteen naar slechts 3!!! dagen over trouwen gaat beginnen vind ik dat zelf een beetje vreemd.
Ik ben nu 2 jaar bij mijn vriend, en hij vroeg me van een maand geleden te huwelijk.

Nu antwoord op je vragen:

1. Daar moet je zelf zien achter te komen. Je merkt zelf het beste of hij wel echt trouw is!

2. Tja, waarom niet? :slight_smile: Als je het durft, en je bent zeker van de zaak…
    Maar als ik jou was, zal ik zelf eerst maar eens heel goed uitzoeken of deze man wel echt trouw is. Straks kom je daar, en is die er niet!

3. Het cultuur verschil merk ik nu opzich nog weinig van, maar dat gaat wellicht komen als we getrouwd zijn en samen wonen. Hij is moslim, en ja… ik heb helemaal geen geloof!

4. Daar moest ik een beetje om lachen haha! Dat doen ze allemaal hoor. :smiley:
    Dat is Turk eigen. Ze zijn zelf nou eenmaal wat meer op het geld, en denken…: Ik laat de telefoon 1 x over gaan, en dan belt ze wel terug. Geef ze eens ongelijk, want je doet het he? :wink:
    Hoewel mijn vriend dat nu niet meer doet. Ik zelf ben de gene die elke dag belt!

Maar goed, mijn conclusie uiteindelijk… ik vind het erg vreemd dat hij je naar 3 dagen al vraagt met hem te willen trouwen, en het over samen wonen heeft!
Voor mijn gevoel zit er dan niet echt iets pluis…

Maar wie ben ik! Ik weet natuurlijk niet hoe jullie de vakantie zijn doorgekomen, en wat jullie verder allemaal besproken hebben!

Zelf moet je daar echt zien achter te komen… stel zelf eens voor om daar allemaal mee te wachten, trouwen, samen wonen en dergelijke… en kijk dan eens hoe hij reageerd!
Is hij echt gek op je, heeft die het er voor over te wachten.

Ja dat vind ik ook, ‘als hij echt gek op je is, heeft die het er voor over te wachten’

Het kan idd een beetje raar overkomen als hij meteen over trouwen begint… maar misschien is dat gewoon zijn manier om aan jou te laten zien hoeveel hij om je geeft, en dat hij het ook echt meent!

Veel succes!x

Idd denk ik dat het meer zijn manier is om mij te laten merken dat ie het serieus meent…hoe dan ook,neem het niet te serieus,maar vind hem wel romantisch en passievol hoor met al die lieve woordjes! Dat zie je bij nederlandse mannen niet zo gauw:tssk: Hij pakt me helemaal in met zijn lieve berichtjes!
En van die telefoon…hij liet hem op vakantie ook telkens 1x overgaan zodat ik wist dat ie buiten het hotel stond te wachten! Hij gaat er nu mee door,niet zodat ik hem terugbel,meer zodat ik weet dat ie aan me denkt,ik laat hem dan ook 1x bij hem overgaan! Lijken wel pubers:hihi:
Hoe dan ook,ik geniet lekker van zijn aandacht,ga denk ik wel met de herfstvakantie naar hem toe,weekje lol kan geen kwaad toch!:slywink: Hij is tenslotte erg leuk&lekker:tongue:
Vanavond gaat ie weer naar een internetcafe,zie ik hem weer via webcam…eergister zag ik hem een traantje wegpinken,dus denk dat ie toch wel serieus is! U are my women…hihi

Owja…hij smsste I WAIT UNTILL STARS FALL DOWN, haha, hij kan lang wachten dus zegt ie zelf ,dus dat trouwen was niet meteen voor dit jaar bedoelt :hihi:

haha:D nou kijk!
En met dat over laten gaan van de telefoon, doe ik ook met mijn Z.!
Veel plezier vanavond! :wink:

hoi, ik weet begin september of ik ook naar antalya vliegt want dan weet mijn vriend pas of hij zijn studie daar gaat doen of in bursa dus wie weet! ik boek denk ik alleen geen hotel doe jij dat wel? groetjes marinke

Nee,had hier op de site gezien dat een chartervlucht 373,- euro kost,ik gok het er dan op dat hij me ophaald en dat het leuk wordt samen bij hem!
Ik zorg dat ik telefoonnummers bij de hand heb van hotels in de buurt,mocht hij niet komen opdagen of mocht ik het niet zien zitten met hem…maar anders word het me te duur met hotel erbij…ben net terug van 15dgn all inclusive,heeft me genoeg gekost!!:vak02:
Leuk jullie reacties!! Als je ook gaat in otober laat het me dan weten,misschien kunnen we samen vertrekken vanaf schiphol!?

jah idd ik wil misschien dan al wel 16 oktober weg want ik dacht dat het in het weekend duurder zou zijn maar ik zie dat het meevalt als ik die prijs van jou zie. Ik ga er dan ook vanuit dat die er staat anders heeft hij een probleem haha! en ik ook maar goed dan wordt het idd een hotel zoeken en ik ken nog een meisje in alanya waar ik ook altijd heen kan dus dat zou wel loslopen. Waar heb jij de vlucht gezien?

Op “goedkope vliegtickets turkije” hier bovenin! Jij moet naar Alanya? Da’s nog een pittig stukkie bussen toch? Ik moet naar Manavgat,da’s een uurtje vanaf de luchthaven. Ik wil vrijdag de 14e / zaterdag de 15e weg,net wat er gaat…maar wacht nog even af,eerst eens zien of het stand houd tussen ons…!

jah dat heb ik ook hoor. nee ik moet in antalya zijn als hij daar naar school gaat maar stel je voor dat hij er niet is kan ik naar alanya naar een vriendin van mij! vandaar maar we houden anders wel contact lijkt me we gezellig!

Doen we,leuk! Zijn we tenminste niet alleen als ze ons laten barsten haha!

daarom haha heb je ook msn ofzo is miss wat makkelijker?

Turkse mannen zijn nu eenmaal snel met alles en heel mooshy met hun woorden.

Het snel zijn met alles, trouwen etc. kan verdacht zijn i.v.m. wil hij met je zijn omdat hij denkt dat je geld hebt, voor een visum etc. maar houdt er nog meerdere vrouwen op na

of

Het snel zijn met alles is nu eenmaal gewoon in Turkije. De meesten trouwen daar al heel snel en niet zoals hier in NL soms pas na jaren samenwonen. Het kan ook een stuk cultuurgebonden zijn.

Voor ons in ieder geval vreemd en na alle slechte verhalen die je vaak hoort bekijk je het toch eerst wantrouwend aan. Maar als jouw eigen gevoel gewoon goed zit dan moet je dat gewoon volgen, of het nu fout gaat of niet dat weet je pas als je het hebt geprobeerd. En of het nu een relatie is met een man in Turkije, NL of welk land dan ook in de liefde kan het altijd alle kanten opgaan en zekerheid heb je nooit. Ga gewoon op je eigen gevoel af.

1. Of hij je trouw is weet je nooit. Soms kom je erachter soms niet. Maar je merkt het vaak wel als hij overduidelijk niet trouw is.

2. Veilig, met een beetje goed verstand wel. Zorg in ieder geval wel dat je alvast wat onderzoek hebt gedaan op het internet voor vervoer, accomodatie etc. voor het geval er dingen misgaan met hem en je op jezelf achterblijft.

3. Een toekomst samen lijkt onmogelijk maar hoeft het niet te zijn, oplossingen zijn altijd te vinden en om het daar nu al gelijk om af te kappen bv?

4. Cultuurverschil sja, dat ligt eraan hoe streng gelovig hij is, of hij een strenge ouderwetse opvoeding heeft gehad of juist minder ouderwets. Verschil zal er altijd zijn maar dat zul je pas merken als je bv samenwoont of met elkaar getrouwd bent.

5. Telefoon 1x over laten gaan betekent of “ik denk aan je” als ze de tel. 2x of 3x over laten gaan willen ze dat je terugbelt. Niet leuk dat wij als vrouw altijd moeten terugbellen maar een telefoonkaart is duur in TR en als je er dan tegenover zet hoeveel ze daar verdienen, kost het hun een vermogen om te bellen (ja voor ons ook maar dat beseffen ze niet en wij negeren het en klagen over onze hoge tel. rek…)

Dank je voor je reactie! Weer wat wijzer geworden over turkse mannen!
Ik geloof en vertouw hem…gister weer 2 uur met webcam gechat…en het voelt gewoon goed! Idd de toekomst,gewoon eerst alles maar laten komen zoals het gaat,en dan pas verder kijken. In NL begin je daar nu ook nog niet aan te denken als je elkaar pas kent!

Ik vind het echt heel leuk dat ze het hart op de tong hebben en met lieve woordjes strooien,ze geven je het gevoel dat je echt wat waard bent,kunnen de nederlandse boys echt nog wat van leren hoor!

En zijn geloof,heb het gister wel aangekaart,zijn ouders vinden het geen probleem zegt hij,hij word ook niet uitgehuwelijkt,dus da’s alvast 1 zorg minder…

Bedankt voor jullie reacties,laat me meer weten en leren!

Cultuurverschil zit natuurlijk niet alleen in het geloof!Daar komt wel iets meer bij kijken.

Ik bel mijn vriend altijd,soms belt hij vanaf zijn werk.
wij doen daar niet aan, vind het zelfs irritant want dan gaat de telefoon wil ik opnemen en dan stopt het:lol:. Ik weet zo ook wel dat hij aan me denkt.

Het is altijd zo makkelijk gezegd dat " turkse mannen snel willen trouwen" Sorry maar zelfs voor een turk is na 2 of 3 weken trouwen al snel. Dat doen ze in Nederland toch ook niet? Persoonlijk gaan de belletjes dan bij mij rinkelen hoor.Hoe kun je na 1 vakantie al over trouwen beginnen? Ik kan daar nooit zo goed bij hoor. Dat zou je hier toch ook niet doen?

Ik zou hem eerst beter gaan leren kennen, er een paar x naar toe gaan en dan weer verder zien. Jullie kennen elkaar helemaal niet en het duurt gewoon langer om elkaar te leren kennen omdat je zover van elkaar zit.En of hij je trouw is of niet, daar is gewoon moeilijk achter te komen.Want ze weten alle foefjes wel hoor.

Ik zou zeggen doe lekker rustig aan,leer hem kennen en ga dan op je gevoel af. Haha wij doen misschien wel te rustig aan zo na 5 jaar. Mijn vriend is er nu pas een (klein)beetje van overtuigd dat een leven in nederland misschien toch beter zal zijn als dat ik naar Turkije zou komen.

Veel plezier met je verliefdheid.

goedkoop bellen? Kijk eens op televergelijk! Helaas ten tijde van mijn verkering nog niet beschikbaar, KPN heeft toen goed aan me verdiend met belletjes naar Peru. Voor wat betreft interculturele relaties: het is niet de gemakkelijkste weg, maar als je daar door heen komt weet je wel dat het 100% goed zit.

jullie hebben het allemaal over snel trouwen. Die van mij sloeg dat over en begon al meteen over een baby. Wat moet ik daar nu van denken. Natuurlijk wil ik dat nog niet, ik kende hem net n week. Maar we hebben nog altijd contact en volgens mij zit het wel goed. Dus wie weet wat de toekomst brengt.

Hallo Martien, ben benieuwd hoe het jou vergaat en of je nog steeds verliefd bent. :wink:

Hoi Ayasha en anderen!
Jaaaa,we zijn nog steeds verliefd!
En het gaat supergoed! In oktober ben ik nog een week naar hem toe geweest,en we hebben dag en nacht van elkaar genoten!

We zijn nu aan t wachten op dat mijn post eens aankomt…
30 Oktober een aangetekende uitnodiging verstuurd,maar hij heeft nog steeds niks ontvangen,we zien het somber in voor de kerst…ben bang dat we dat niet meer gaan redden… :(Misschien nog met hulp van Robert ten Brink? Ze hebben me hier opgegeven haha!
We zitten elke avond achter de webcam met msn,moet zeggen dat ik het er al moeilijker mee heb om hem wel te zien maar niet te kunnen aanraken!

Maar als we in de toekomst samen kunnen zijn dat is het het wachten wel waard toch! Ik hou jullie op de hoogte! Succes iedereen!