Heb jij weleens een Turkse vakantieliefde gehad?

In de zomer zie je vaak allemaal gemengde stelletjes. Heb jij wel eens een vakantieliefde gehad in Turkije? Zo ja, ben je daar nog steeds mee samen? Zo nee, begin je er liever niet aan? Of heb je misschien al een vriend(in)?

Stem en licht eventueel je stem hieronder toe!

Ja, deze zomer 5 jaar geleden ontmoet in Alanya, paar jaar op en neer gereisd, in mei 2007 samen in Nederland gaan wonen en morgen alweer 1 jaar getrouwd! :wub:

Ik heb vanaf mijn 2e (7 jaar terug) keer in Turkije af en toe wel een vakantieliefde gehad (4x ofzo) maar dat is het ook gebleven… 4 jaar geleden wederom verliefd geworden, heb ik 3 jaar volgehouden, maar vorig jaar toch besloten ermee te stoppen omdat het gewoon te moeilijk was voor mij… En nu heb ik me voorgenomen het gewoon wat dichter bij huis te gaan houden :wink:

Eylem: gefeliciteerd met jullie trouwdag!

@Eylem
Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Maak er een mooie dag van samen!!

Ik tijdens mijn eerste vakantie in Turkije gelijk mijn vriendje leren kennen, nu bijna een jaar geleden. Was wel ook mijn eerste vakantievriendje ever, ik wou nooit een vakantievriendje.

Eylem gefeliciteerd!

Ik heb wel eens een vakantie liefde gehad in Turkije en ik zie hem nog regelmatig, hij komt regelmatig naar Nederland.
Ben nog steeds erg blij ermee, alleen hebben we niet echt wat maar gewoon meer vrienden gebleven.

In 2003 voor het eerst op vakantie naar Turkije en daar mijn man leren kennen, in 2004 9 maanden proef gewoond en gewerkt, eind 2004 getrouwd, en april 2005 geemigreerd. Nu dus alweer bijna 6 jaar samen

In september heb ik hem ontmoet… En moet nu weer even tot september wachten om hem te zien. Maar na september zal ik hem wel vaker zien, ik wil in decemeber naar hem gaan, en hij komt normaal gezien in april naar mij. Nooit gedacht ooit zo verliefd te worden op iemand die zo ver weg zit. Ik heb het soms heel moeilijk met vanalles… Vertrouwen, hem niet zien, … Dan zit ik even in een dip, maar daar geraak ik ook altijd weer uit. Ik weet dat hij het waard is. En als hij nu al bijna 8 maanden op mij wacht, zal hij nog wel drie maandjes kunnen wachten zeker? =)

Tja ook ik liep deze zomer tegen mijn vakantieliefde aan.
Momenteel zit ik daardoor vreselijk in een dip.
We hebben dagelijks contact…in Juni zou ik weer 2 weken bij hem zijn maar ik weet niet of ik dat emotioneel allemaal kan hebben.

Het hakt er zwaar in.
Weet verstandelijk dat we geen toekomst zullen hebben…hij is gehuwd…heeft 1 zoon…cultuur…enz enz.
Maar ik kan hem (nog) niet loslaten.

Hij kan tevreden zijn met het contact wat we nu hebben maar het maakt mij kapot.

Weet het ff niet meer !!!

Ik heb M 9 jaar geleden leren kennen in Turkije. Een jaar contact gehouden maar dan samen beslist om de relatie te stoppen. Nu vandaag hebben we nog altijd contact en zijn we nog vrienden !

Deze zomer heb ik M leren kennen en 24 oktober ga ik weer terug naar hem en 17 december ook, daarna gaat ie het leger in om daarna naar nederland te kunnen.

Ik heb T 3 jaar geleden leren kennen…veel gedoe er al meegehad…omdat ik het er echt heel zwaar mee heb, dat ik niet bij hem kan zijn… daardoor hebben we wel vaak problemen maar kunnen niet zonder elkaar, maar zijn nu op een punt dat we alle twee zoiets hebben van misschien moeten we elkaar loslaten… alleen hoe?

Ik heb mıjn vrıend vorıg jaaqr leren kennen ın Turkıje
ınmıddels al 7x bıj hem geweest , nu ben ık ook ın kızılot.
Maandag een afspraak ın Ankara voor zıjn vakantıe vısum en ık hoop dat het lukt.

En natuurlıjk mıssen wıj elkaar ook. maar denk wel dat het goed zıt
Voor hun ıs het zeker net zo moeılıjk

Heel veel succes allemaal
en groetjes Yvonne

Elk jaar op vakantie naar alanya, de voorgaande jaren altijd verschillende vakantievriendjes gehad, met sommigen contact gehouden… Daar bleef het dan ook bij.
Altijd mezelf voorgehouden om zeker niet verliefd te worden. Dit jaar is het me niet gelukt. Ik ontmoette I. en we hebben 17 dagen lang een supertijd gehad. We zijn ook bijna tegelijk vertrokken, hij op de avond voordat ik wegging naar z’n woonplaats Diyarbakir, ik de volgende dag naar NL. Afscheid nemen was echt vreselijk :cry:
Vanaf dat ik terug ben hebben we elke dag contact via msn en smsen veel. Missen elkaar erg.
Hij heeft me gevraagd naar hem te komen in december. En ook om zijn familie te ontmoeten. Maar ik weet niet of ik dat wel zie zitten en alleen daar naartoe en de twijfels of het wel goed zit/vertrouwen… Ach, ik zie wel hoe het loopt :wub:

9 jaar geleden mijn vakantieliefde ontmoet ook hij was mijn eerste vakantieliefde en ook de enige. Na een aantal keren heen en weer reizen waarvan 1 keer 6 weken bij hem te zijn geweest, toch maar de relatie geeindigd, te moeilijk, te verwarrend, te veel afstand en misschien ook wel te jong. Nu weer sinds een paar maanden contact en hou nog steeds wel van hem en hij zegt ook van mij, maar ik kan het niet laten te denken dat het nog steeds niet helemaal goed zit, misschien wel door het verleden, maar ook vanwege het feit dat hij daar zit. Al denk ik wel dat hij wel echt om mij geeft. Maar situatie is nu heel erg anders, ik heb namelijk 2 kinderen (niet van hem!) en zij komen voor mij op de eerste plaats dus zou niet zomaar halsoverkop heen en weer kunnen gaan of nu meteen daar kunnen gaan wonen dus vraag is nu weer houdt dit wel stand? Tijd zal het wel vertellen denk ik dan!!!

in Augustus 2008 had ik hem leren kennen in mijn hotel. Hij was een ober. Hij had zn msn gegeven en toen waren we iedere dag aan het msnen en aan het smsen. Was heel leuk. In Mei 2009 zou ik zijn terug gegaan maar wegens omstandigheden is de vakantie geannuleerd, en wij hebben onze relatie toen ook gestopt want we konden niet nog langer wachten want het was super zwaar.
@Sandra2305, wow na 9 jaar weer in contacrt met elkaar komen…ja is nu inderdaad heel wat anders. Jullie kunnen het proberen en als je het echt vertrouwt er heen gaan de eerste keer alleen om het nog een beetje uit te pluizen, mocht dat allemaal goed zijn, ga je een 2e keer met de kinderen kijken of dat ook klikt. Misschien een ideetje:p.
Succes ermee:)

@macymoerkerk

Ja idd zoiets had ik stiekem ook al in gedachten, maar het ligt natuurlijk niet alleen aan dat. Ik vind dat er in relaties door beide aan gewerkt moet worden en zodra ik het gevoel heb dat het niet zo is dan houdt voor mij op. In het verleden ben ik vaak naar hem toegeweest en betaalde niet alleen voor me vakanties daarheen, maar vaak ook alle tijd die ik daar doorbracht. Wat ook wel logisch was, want hij wou alleen maar tijd met mij doorbrengen, maar als iemand vast werk heeft kan hij wel vakantie aanvragen dit was niet het geval. Nu heeft hij wel werk, maar ik kan ook zoveel zeggen. Dus ik wil idd eerst bewijs voordat ik zomaar stappen maak en is idd er eerst zelf heen gaan de beste oplossing. Kijken waar hij woont en werkt en of het echt nog klikt, al denk ik dat het laatste niet zo een groot probleem is. In dit soort gevallen zie je idd of het echte liefde is of niet :slywink:

Groetjes Sandra

Tijdens vakanties heb ik nooit vakantieliefdes gehad omdat ik daar voor mijn rust en voor het land kom. Daarbij geloof ik niet in vakantieliefdes en ben nog steeds van mening dat het maar een momentopname is. Taalbarrieres, inkomensverschil, getrouwd/verloofd, zijn onder andere problemen die je naderhand dan krijgt.

Je blijft het europese meisje die meer geld heeft dan zij. Je blijft een vakantiespeelgoed waarvan zij denken dat zij gebruik kunnen maken “misschien kan zij regelen dat ik naar europa kom”, verblijfsvergunning, trouwen, 5 jaar bij haar blijven en daarna vertrekken.

Natuurlijk komt het voor dat het GOED loopt, dan heb je ontzettend veel geluk, maar in de meeste gevallen worden vrouwen gebruikt om verder te komen dan waar ze nu staan.

Dus ik ben daar heel errug voorzichtig in geweest.

Dat ben ik dus ook helemaal nu ik kinderen heb, maar toen was ik ook heel voorzichtig!!! Er zal nooit bij mij een gedachte komen van ik pak nu me spullen en ga, daar moet hij zich eerst voor bewijzen en anders hoeft het voor mij niet. Ik twijfel in prinicipe ook dat het misschien wel een momentopname was, maar ik heb in het verleden heel vaak bij hun thuis gezeten zonder dat ik maar iets hoefde te betalen en dat terwijl ze weinig geld hadden dus ja het kan misschien een investering naar meer zijn, maar van een kale kip kunnen ze niet plukken als ik het zo maar moet zeggen, ik heb namelijk echt niet veel geld nu ik alleen voor mij en mijn kinderen zorg. Goed nogmaals tijd zal het zeggen.

Hi Sandra,

Inderdaad van een kale kip kunnen ze niet plukken maar wel met 1 verschil. Als je in Turkije geen werk hebt dan ontvang je ook geen uitkering, dit in tegenstelling tot Nederland. Heb je geen werk en heb je je baan niet opgezegd dan ontvang je van het UWV een WW-uitkering. Dus je blijft voorzien van een inkomen. Hier is dit helemaal niet het geval.

Een euro is 2x zo veel waard dan de turkse lira. Het leven hier is veel goedkoper dan in Nederland maar daar worden de mensen ook naar betaald. Alles wat ze meer kunnen krijgen is alleen maar mooi meegenomen. Elke kado is een geschenk van God (Allah) zegt men.

Ach, laten we niet iedereen over 1 kam scheren want overal in de wereld gebeuren dit soort praktijken.

Hoe ben je zeker van je relatie? Gewoon door deze tijd te geven en vooral LEER MEKAAR GOED KENNEN…niet alleen door telefoon, mail en chat, maar door veel met elkaar te praten face-to-face. Lichaamstaal vertelt een heleboel van iemand. Je weet dan ook, op zekere hoogte, of iemand het oprecht met je meent of niet. Natuurlijk zijn er ook chronische bedriegers onder ons, maar over het algemeen kan je door iemand heen prikken. Heeft misschien ook met mensenkennis te maken en misschien of je hooggevoelig (paranormaal instinct) bent. Ik heb dit en daarom heb ik het heel snel door.

Heel veel succes allen met het verdriet, angsten, onzekerheid, etc.

IK GA ME NU KLAARMAKEN OM NAAR IZMIR TE GAAN:dag::dag::vak01::vak01::vak01::vak01::vak01::vak01::vak01::vak01::vak01: