Ohjeej! Wat nu??

Ook ik ben verliefd geworden in Turkije… Met als gevolg: soms voel je je het gelukkigste mens op aarde en soms dom en naief!

Ik ben van 23 augustus t/m 6 september in Alanya geweest. Lekker met 2 vriendinnen :zon02:, zee & strand… Ik had mezelf voorgenomen, er gebeurd wat er gebeurd maar verliefd worden we niet!
En wat is er gebeurd?! Inderdaad, verliefd geworden!
Het standaard verhaal. S werkte in het hotel. Hij zag er leuk uit, was lief maar niet te overtrokken, lekker normaal en zag er ook nog eens leuk uit:redface:
Maar nam mezelf voor, hier blijft het bij. Had geen zin om de rest van de vakantie een “claimende” turk om me heen te hebben! Vorig jaar iets met een jongen wezen drinken en die zag mij gelijk als bezit! Uiteindelijk na 4 dagen toch gezwicht voor zijn charmes… Hij stelde voor om samen met de meiden wat te gaan drinken, hij kent Alanya tenslotte blind… En vanaf dat moment was het dus gebeurd, verliefd:wub: Ik wilde genieten van de momenten die we samen konden zijn. Dat hebben we dan ook volop gedaan, elke vrije minuut was ik met hem, ook de meiden konden het erg goed met hem vinden.
Tot het moment van afscheid, de hele nacht met hem geweest… Huilen, lachen… Een wirwar van gevoelens! 6 uur 's ochtend werden we opgehaald bij het hotel, totaal gesloopt van het slaapgebrek. Ah fijn, ik had het er voor over… Zolang het kon, wilde ik bij hem zijn!
In die 2 weken over de toekomst gesproken, hoe verder als ik weer thuis was enz enz! Stiekem dacht ik, toekomst?? Straks ben ik thuis, en de volgende meid staat alweer paraat. Het contact zal verwateren en het is klaar! Nu een maand verder is het contact er nogsteeds, bellen, smsen, msnen… Als we elkaar maar spreken of zien. Gevoelens worden sterker dan ze al waren, maar daarmee ook de twijfels… Soms voel ik me echt een :was: Het ene moment krijg ik een smsje en denk ik: Ja hij meent het echt, ik wil hiervoor gaan! Het volgende moment denkt ik: Jeetje, hoe blond kan je zijn! Het was leuk voor de vakantie maar ondertussen zijn er alweer 6 andere meiden voorbij gekomen!
Aan de ene kant wil ik er het liefst nu mee stoppen, mezelf een gebroken hart besparen en verder gaan met mijn leven zoals die was voor de vakantie. Aan de andere kant wil ik het een kans geven. Ik ben dan ook van plan om in november een weekje terug te gaan. Helemaal Alleen!! Best spannend en het brengt dan ook de nodige twijfels met zich mee… Dit komt ook zeker door de verhalen die je hoort, hoe vaak het misloopt. De vooroordelen van de mensen uit mijn omgeving, juist van degene waarvan hun mening normaal gesproken heel belangrijk is. Nu negeer ik dat en denk: je leeft maar 1 keer, ga ervoor en geniet zolang het duurt! Misschien was het leuk voor de vakantie en ben ik blij als ik weer naar huis mag na een week alleen met S. Maar wat als dit niet het geval is, hoe dan verder in de toekomst??
Na het lezen op dit forum, herken ik zoveel gevoelens van jullie… Eindelijk mensen die hetzelfde doormaken en weten wat je voelt…

Misschien hebben jullie nog tips en/of ervaringen…

hallo welkom hier!
**
Mooi verhaal heb je geschreven! Mag ik nog even vragen hoe oud je bent? gewoon nieuwsgierigheid en ook handig met het geven van tips :wink:

Dank je, voor mijn gevoel is het een beetje warrig geworden. Er is zoveel meer te vertellen…
Als je vragen hebt, hoor ik het!
Ik ben 23…

nee hoor helemaal niet warrig en er komen veel emoties naar boven dus is niet gek natuurlijk dat je de helft niet genoemd hebt en de andere helft warrig is voor je gevoel.

JIj wilt terug en met jouw leeftijd kan en zou ik het ook zeker doen! Een afstandrelatie is niet fijn, maar je moet eerst ontdekken of hij helemaal de moeite waard is om er aan te beginnen en dat kan je het beste ontdekken door er heen te gaan!

wij hebben hier een topic waar een heleboel meiden zitten die allemaal een relatie hebben of hadden met een turk en waar je dus dezelfde dingen vaak meemaakt of dezelfde twijfels hebt en waar andere dan weer wijze raad weten! ga daar maar eens kijken! en als je zin hebt, klets je lekker mee!

groet mutlu

Kijk, dit soort reacties heb je wat aan… Mensen die je begrijpen. Hele verandering met de meeste reacties uit mijn omgeving.
Als ik heel eerlijk ben, hoop ik dat die week heel erg tegenvalt haha! Zou een heleboel kopzorgen schelen…
Aan de andere kant ook weer niet natuurlijk, hij is gewoon leuk! Ik merk aan mezelf dat ik het op dit moment lastig vind om hem te vertrouwen… Dat is hetgeen wat me het meest dwars zit.
Deels komt dit natuurlijk door alle reacties en vooroordelen die je naar je hoofd krijgt.
Ik vertrouw hem wel, maar waar is dat op gebasseerd?? 2 weken!
Het bekende “wasmachine” effect, zoals ik het noem hihi:hihi: Ach ik ga er maar gewoon heen,
heb er heel veel zin, maar ook heel spannend! Eerste keer alleen op reis:wereld:
En als het echt liefde is, zal ik moeten leren om hem te vertrouwen. Hetgeen waar ik nu heel veel moeite mee heb, maar dat moet groeien!
Eerst maar afwachten hoe de week met hem alleen verloopt…
Iig bedankt voor je reactie, erg fijn om te lezen.

Groetjes

meid die vertrouwen is er echt niet zomaar, maar is die er wel met een nederlandse jongen een paar straten verderop? dat moet langzaam groeien!
en ja het is makkelijker om niet verliefd te worden op iemand zo ver weg ik denk dat ik dat redelijk beschreven heb in “soms” want zo is de waarheid nou eenmaal, maar meis wat let je je bent jong je leeft maar 1 keer en je zult je nooit afvragen wat als of had ik maar :wink:
kijk lekker rond op het forum, je kan er een boel van leren!!!

Wennepen, ik herken het helemaal. Ik ging terug met het idee; als het tegenvalt heb ik geen probleem en vast een leuke tijd gehad, als hij het echt zo leuk is als ik denk dat het is heb ik er een probleem bij. Helaas en tegelijkertijd super, het is dat 2e geworden.
Vertrouwen is iets wat moet groeien. Ik denk dat het heel gezond is om bepaalde dingen in je achterhoofd te houden. Ik heb ook veel verhalen en vooroordelen gehoord en ook mensen met ervaring die me waarschuwden. Denk dat het goed is om hem niet helemaal te wantrouwen, maar wel in je achterhoofd te houden.
Kijk gewoon hoe het loopt door er heen te gaan inderdaad. En blijf bij je gevoel. En gewoon lekker genieten als je daar bent.

Mutlu, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Die Nederlandse jongen zou je ook niet meteen vertrouwen. Wij hebben daar soms nog wel gedoe over en het is echt al veel meer als in het begin, maar 100%, als dat al kan dan zal daar veel tijd overheen gaan. En ook dat zou voor een Nederlandse man gelden.

daarom je moet iemand leren vertrouwen en iemand moet bewijzen te vertrouwen te zijn en vertrouwen moet groeien, maar waarom zou je het niet proberen???:wink:

Hoi Wennepen,

Ik herken mijzelf ook in jouwn verhaal.
Ik heb ook mijn vriend hier in alanya.
Het is idd heel moeilijk een relatie op lange afstand en je hoort heel veel verhalen over de jongens hier. Maar ze zijn niet allemaal hetzelfde.Vertrouwens moet je opbouwen en hem goed leren kennen en laat je vooral niks zeggen door andere mensen de negatieve dingen zeggen. Het gaat om jouw gevoel en wat jij wil in je leven. Ik ben ook constand heen en weer gevlogen en hem door en door leren kennen ook in de winters. İk ben onderhand anderhalf jaar samen met hem, verloofd, heb hier nu mijn appartement met hem samen en blijf hier voorgoed.
Ik geef je heel veel geluk samen mee en geniet lekker van elkaar.

Het vertrouwen moet inderdaad groeien. Dat komt ook vast wel goed. Een vriendje in Nederland kan je voor je gevoel toch beter “controleren”. Weet het even niet anders te formuleren hi :slight_smile: Omdat het dichterbij is?? Geen idee, maar ook dan is het zeker geen garantie!
Vind het erg grappig om te lezen dat iedereen het ongeveer hetzelfde ervaart!
Inmiddels heb ik mijn vakantie geregeld op het werk. Wil 8 november terug voor een weekje, ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Spannend allemaal :paranoid:
Leuk dat het bij jou zo goed gaat Misskim. Je woont daar dus nu definitief?? Wat een stap zeg!!
Ik hou jullie op de hoogte!

Meid veel mensen vragen aan mij,maar hoe weet je dat hij te vertrouwen is, waarop mijn antwoord is, hoe weet je dat jouw vriend te vertrouwen is? Hun antwoord hij woont hier vlak bij, dan is mijn antwoord:
mijn tante is bijna 25 jaar getrouwd geweest 2 mnd voor dat het zover was, zei hij tegen haar, gaan we eerst eten of zometeen, want ik heb een boel te doen… waarop mijn tante zei: wat moet je dan nog allemaal doen?
Hij zei ik ga vanavond bij je weg, dus moet mijn koffer pakken. Bleek dat hij al 4 jaar een verhouding had met iemand op het werk, dus zo zie je maar! dicht bij of ver weg bedonderd worden kan je altijd, maakt niet uit of er 1 km of 3000 km tussen zit hahaha

Zo het zal je maar gebeuren! Had eerst zijn spullen gepakt en daarna heerlijk voor mezelf gekookt haha:finger:
Het is helemaal waar! Maak me al steeds minder druk als ik een keer niet gelijk een smsje terug krijg bijv… haha:wub:
Eerst maar afwachten hoe het weekje samen met hem verloopt…

dat is de goede instelling niet meteen flippen en kijken hoe die week samen is, wel gaaf we zitten tegelijk in turkije alleen op een finaal andere plek!

Oke leuk… Waar ga jij heen en wanneer vlieg je?

ik vlieg 6 november naar istanbul, maar daarna reis ik door naar bursa. Waar ga jij heen?

Oke leuk joh! Ik ga naar Alanya, daar verblijft S…

aaaah alanya wel heel anders in de maand november dan in de zomer, maar nog steeds een mooie boulevard! heb je al een goede ticket kunnen vinden?

Nee nog niet, zijn nog best prijzig!
Wil het misschien regelen via een collega, maar het er nog zo me twijfels over:wink: betaal liever iets meer dan een hoop ellende achteraf! Wel al rond gekeken maar nog niet iets kunnen vinden… We blijven natuurlijk Hollanders haha!

Wennepen, kijk anders eens op ticketpot of skyairlines, wij vliegen de 29e oktober heen naar Antalya en terug op Eindhoven en ben in totaal 300 euro kwijt voor 2 personen. Ik vraag me af of ze de komende maand veel goedkoper worden, maar misschien wel heel erg lastminute.