MVV En korte verblijfsvergunning!

@ Mootje: Natuurlijk kan ik ook bellen maar ik wil het liever zwart op wit hebben, als ze me terug mailt heb ik het op papier wat ze me heeft verteld…Want eenmaal op het consulaat kan ze zeggen van ‘Dat heb ik niet gezegd’ en dan sta je daar maar als ik het op papier heb, mijn vraag en haar antwoord dan kan ze weinig!

@ Myrna: Mijn vriend moet ook nog in dienst, we zijn er hard me bezig om eronderuit te komen (maar dat weten zij daar op het consulaat natuurlijk niet)!
Mijn vriend is dit jaar januari de hele maand in Nederland geweest, hij had dus een visum gekregen en nu gaan we dus weer!
Het is wel wat moeilijker als de aanvrager nog in dienst moet maar onmogelijk is het dus niet zoals je ziet!
Als je precies wilt weten wat je aan documenten nodig hebt dan kan ik je een hele uitgebreide lijst sturen, als je al die papieren bij je hebt dan kunnen ze bijna niet weigeren!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes…:slight_smile:

@cicek…ik weet zelf eigelijk heel weinig over deze dingen allemaal, maar ik wil je ook even suc6 wensen met alles…hoop dat je begin volgend jaar weer een heerlijke maand met je vriend hier in nl hebt…
als je vriend nog in het leger moet, blijf jij dan gewoon in turkije of kom je die tijd naar nederland?

groetjes

filiz

@ Filiz: Bedankt, ik hoop ik dat we weer lekker een maandje samen met mijn familie in Nederland kunnen zijn!
Als we terug zijn zal ik laten weten hoe het allemaal is gegaan maar we gaan pas begin December zoiets!

Wij zijn nu bezig met de gemeente om hem onder de dienstplicht uit te krijgen, als hij zou moeten gaan is het maar 4 maanden en geen hard leger omdat hij de Universiteit dan af heeft gemaakt maar ik wil gewoon echt niet dat hij gaat dus zijn we al een tijdje bezig om in Nederland te gaan wonen (hier hebben we het ook goed maar in Nederland kunnen we een veel beter leven hebben en straks onze kindertjes ook) en dan kunnen we de dienstplicht uitkopen…Het is een heel werk om samen in Nederland te gaan wonen maar onze Familie’s en vrienden staan achter ons en helpen ons met alles, dat is echt heel fijn, ook vinden we heel veel steun hier op het forum omdat er allemaal mensen zijn zoals ons, over 3 jaar is zijn school afgelopen dus tot en met die tijd!

Ik hoop dat we nu eerst weer lekker een visum krijgen en samen een maandje bij mijn familie kunnen zijn!

Groetjes…:slight_smile:

Ik wil ook heeel graag dat mijn vriend naar Nederland komt, maar hij moet al in November in het leger…:frowning: Hij heeft beloofd dat als het leger helemaal klaar is… ( pas over 15 maanden ) Dat hij dan naar Nederland komt…

Ik ben eigelijk heel dom geweest… Vorig jaar wilde hij ook al naar Nederland komen voor vakantie, maar hij had zijn leger uitgesteld… Kon hij toen nog naar Nederland komen ?? ( eigelijk heb ik hier niks meer aan, maar ik wil het toch eigelijk weten… :wink: )

Groetjes Yoella…

Cicek heeft een heel handige lijst geplaatst in de rubriek :Turkse vriend naar Nederland gezet.
Dit zal voor velen duidelijk zijn.
Ik hoop dat het vele verliefden weer zal lukken hun vriend naar Nederland of Belgie te krijgen.
Het kan erg belangrijk zijn voor het verloop van vele relaties op afstand.

Veel succes en liefde gewenst meiden.

Gr., Fransijn:) :slight_smile: :slight_smile:

Ja hoor…Het is bijna weer zover!
Half December gaan we weer naar het consulaat generaal in İstanbul voor een kortverblijf (toeristenvisum) aanvraag!
De datum precies is nog niet bekent, maar de bus kun je iedere dag twee keer per dag nemen en het consulaat is nog open tot en met 23 December!
Daarna vieren we de kerst ook in İstanbul, ik hoop dat we dan het visum in het paspoort hebben, dat zou een heel mooit kerstkado en een fijne terugreis van 14 uur naar Marmaris zijn!
Mijn familie heeft alle papieren alweer opgestuurd en wij zijn ook hard aan het verzamelen, alleen zijn we nog op zoek naar een reisverzekering die minimaal 30.000 euro dekt, een die we dus in Turkije kunnen afsluiten zodat we een orginele polis krijgen, als we het via OOM verzekringen doen krijgen we een uitdraai en ik ben bang dat ze dan moelijk gaan doen, ALLE HULP İS WELKOM!
Nou het is dus bijna al zover…Ik hou jullie op de hoogte…
Groetjes vanuit İçmeler…:wave:

Heel veel succes.
Ik gun het je van harte.
Iedereen die een Turkse liefde heeft wil niets liever dan hem of haar kennis laten maken met Nederland/Belgie en onze cultuur.
En het verkrijgen van een visum is echt lastig.

Veel liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Bedankt Fransijn,
Het is ons al een keer gelukt dus we gaan er nu weer voor!
We weten nu dat het mogelijk is dus, GAAN MET DİE BANAAN… :RockOn::banana:
De papieren van mijn familie zijn net binnen, nu zijn wij ook nog bezig en dan over 2 weeken zoiets gaan we naar het grote İstanbul en de enge mensjes op het conslaat generaal…:wink:
Zodra we alles klaar hebben en onze vetrekdatum weten laat ik het weten!
Heel veel groetjes vanuit İçmeler…:wave:

Ja hoor, het is bijna zover!
Zondag (de exacte tijd weten we nog niet) vertrekken mijn vriend en ik naar İstanbul om maandagmorgen meteen om 08.00 uur daar te zijn en de visumaanvraag in te dienen!
Ik hoop dat hij weer een visum krijgt, net als afgelopen jaar!
We hebben de documenten zover klaar, nu nog allemaal kopieren en dan op naar het consulaat generaal te İstanbul!
Ik laat nog wel even weten hoe laat we precies gaan, en dan 1 a 2 weken later zal ik vermelden hoe onze visumaanvraag is verlopen, hopelijk goed!
Oh ik zie er echt weer tegen op om daar naar binnen te gaan, vriendelijk zijn ze niet!
Naja…
Heel veel groetjes vanuit İçmeler…:wave:

cicek…

heel veel suc6 in istanbul…ik hoop voor jullie 2 dat jullie weer een lkkr maandje in nederland kunnen zijn…!!
succes…

liefs

filiz

hallo allemaal!!

ik had ook ff een vraagje hierover!
mijn vriend zit nu nog in t leger hoor maar ik wil hem eigenlijk hierheen laten komen voor 2 of 3 maanden als hij klaar is met t leger. wanneer moet ik beginnen met t aanvragen van zijn visum en al t papierwerk er om heen? wat raden jullie mij aan? hij komt pas in februari 2007 uit t leger hoor!! maar ik zat er gewoon ff aan te denken en aangezien t best lang duurt allemaal…

@çiçek: veel succes en ik hoop voor jullie dat t allemaal gaat lukken!!

groetjes myrna

Heel erg bedankt Filiz en Myrna!
@ Myrna: Je hoeft niet heel erg van te voren te beginnen, want de papieren mogen allemaal niet ouder zijn dan een maand dus je moet goed weten welke datum je precies wilt gaan, en welke ambassade, consulaat je wilt gaan!
Wij zijn ook al eens, 2 jaar teug geloof ik, naar de ambassade in Ankara geweest en niet gekregen en vorig jaar in İstanbul en gekregen en nu gaan we weer naar İstanbul omdat we het daar gewoon fijner vonden, het is altijd geen plezier hoe ze je behandelen op zo’n ambassade/consulaat maar İstanbul geven wij de voorkeur aan!
Mijn vrien heeft in zijn paspoort 2 geboorte plaatsen staan dus konden we naar die beide, kijk eens in je vriend zijn paspoort en dan op www.ind.nl en dan weet je naar welke ambassade/consulaat je MOET gaan!
Pas Op: In İstanbul kun je iedere dan komen tussen 08.00 uur en 11.00 uur om je visumaanvraag in te dienen en verdere handelingen, op andere zoals Ankara moet je een afspraak ver van te voren maken en dan krijg je een nummer enz!
Dan begin je met alle papieren te verzamelen voor je vriend, voor iedereen anders, het ligt eraan wat je doet en wat je hebt gedaan in je leven, ook deze documenten kun je vinden op IND!
Verder de documenten die jıj moet meenemen is je paspoort, laatse 3 loonstroken, je arbeidsovereenkomst en een gelegaliseerde uitnodiging van de geemente!
Ik heb bij vakantieliefdes nog meer erover verteld!
Heel veel succes alvast!
Groetjes vanuit İçmeler…:wave:

@çiçek: bedankt voor de info!!! hoef er voorlopig niet aan te denken aangezien hij in t leger zit! maar ja, wil toch weten wat ik allemaal precies nodig heb zodat hij echt naar nederland kan komen na t leger!!

groetjes myrna :slight_smile:

WE HEBBEN HET VİSUM WEER…:banana:
Jaja, van 30 Januari tot en met 27 Februari zijn we lekker in Nederland en bij terugkomst zal voor ons het seizoen weer beginnen en zal er weer voor een heel erg dik half jaar hard gewerkt worden!

Het ging heel gemakkelijk, de eerste dag alles af gegeven en twee dagen erna kwamen we terug en hadden meteen al het visum in het paspoort, we hoefde geeneens een retour vliegticket te overhandigen, en ze vetrelde ons dat als we weer een aanvraag wilde indienen we alleen maar de papieren hoefde op te sturen, dan stuurde zij ons het visum toe…

Heel veel groetjes uit İçmeler…:wave:

wow…!! cicek…wat geweldig voor jullie…!!
ik wens jullie heel veel plezier toe hier in nl…!!
top meid…!!

groetjes

filiz

Thanks Filiz…:banana:

Groetjes uit İçmeler…:wave:

cicek, wat super voor jullie!! Ik vroeg me al af hoe alles verlopen was. Ging het nu zo makkelijk omdat het vorig jaar ook gewoon gelukt was?? Maakten ze geen problemen van het feit dat je vriend nog niet in het leger is geweest??

Super, ik zou zeggen strakjes: welkom in NL. Blijven jullie bij jouw ouders of zoiets??

Thanks Bloem29…
:banana:
Het ging te makkelijk, we geloofde het bijna niet, ze deden nergens moeilijk over!
We hadden de brief bij het leger opgehaald en daar stond in dat hij nog niet in dienst hoefde dus dan maken ze geen problemen!
En de vorige keer ging de aanvraag zo moeilijk en nu zo goed!
De volgende keer hoeven we de papieren alleen maar op te sturen en dan sturen zei ons het visum toe!

Heel veel groetjes uit İçmeler…:wave:

Hoi Cicek,

Ik ben enorm blij voor jullie dat het gelukt is en hoop dat jullie een heerlijk verblijf krijgen hier in Nederland.

Het blijft me verbazen waarom het de een wel lukt en de ander niet.
Maar goed jullie hebben hem.

Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

hey cicek,

ik heb je een persoonlijk mailtje gestuurd maar weet niet of je die ontvangen hebt. ik zal het hieronder weer ff uitleggen en hopelijk kun jij me helpen.

Hallo cicek!

Ik heb hier gisteren met hans erover gehad, maar hij verwijsde mij door naar jou. Ik zal even mn verhaal uitleggen.

Ik ben leonie en ik heb al meer als 4 jaar samen met mijn turkse vriend Serdar. Hij is al 3 keer in nederland op vakantie gweest. De laatste keer was in 2003. Hij is in november 2004 het leger in gegaan en komt a.s. 24 januari eruit:)

In maart wilt hij heel graag naar mij komen voor 2/3 weken. We zullen dus weer die aanvraag moeten doen. Er zijn tussen 2003 en nu wel veranderingen geweest qua eisen en documenten heb ik vernomen.

Nu is mijn vraag of een garantieverklaring van mijn ouders plus loonstroken en arbeidscontract en de papieren dat mijn vriend voor het leger werk had en verzekert was en nu na het leger ook werk zal hebben plus een verzekering …is dat voldoende?

De ambassade wilt normaal gesproken een werkgeversverklaring en een verzekering zien van de laatste 3 maanden maar dat kan hij natuurlijk niet vanwege zn dienst. Hans dacht dat dat wel voldoende moest zijn. ( hij heeft ook tijdens het leger aan verzekering lopen axa oynak geloof ik, die verzekewring is geldig tot mei 2006)

Ze vertelde op de ambassade dat hij moet kunnen aantonen hoe hij leeft…gaat nog al moeilijk in het leger toch? haha

En ik kreeg 2 mailtjes van de ambassade terug over de ssk verzekering. De een zegt dat die niet meer verplicht is vanwege de medische reisverzekering en de ander zegt dat dit wel gezien moet laten worden.

Ook de nufus uitstreksel: waar kun je die halen in turkije?

Wat moet ik allemaal nog doen?

sorry voor het lange en misschien onduidelijke
bericht!Ik hoop dat je mij kunt helpen.

mijn emailadres is: [EMAIL=“lcmvannieuwburg@hotmail.com”]lcmvannieuwburg@hotmail.com
mijn prive adres hier schijnt t niet helemaal te doen.

Groetjes,

leonie