Turkse vriend naar Nederland halen voor vakantie

ja maar als je op de website kijkt van de turkse ambassade staat alleen kopie vermeldt:

[ol]
[li]Indien bij de referent wordt verbleven: [/li]- een door de gemeente gelegaliseerde originele garantverklaring die niet ouder is dan 6 maanden

• kopieën van salarisstroken van de laatste drie maanden van de referent;
  • een kopie van de verblijfsvergunning of kopie Nederlandse paspoort van de referent;
  • kopie trouwboekje van de referent.
    [/ol]Hoop dat jullie hier voldoende informatie aan hebben kijk anders ook even op deze site:

http://www.mfa.nl/ist

Hoi hoi,
Het zou echt fijn zijn om dit in het turks vertaald te krijgen. Ik vertrek maandag naar Turkije kan ik het meenemen . 9 september ga ik weer en dan willen we alles gaan aanvragen.
Echt spannend allemaal. groetjes Yvonne

Als je even naar de site www.seni-seviyorum gaat staat het daar in het nederlands en in het turks vertaald

Dank je voor de moeite.
groetjes Yvonne

zo’n visum aanvragen, dat kost zeker geld? hoeveel ongeveer, alle lasten bij elkaar opgeteld?

phoe even denken, Weet niet of jij garant gaat staan anders moet hij per dag 35 euro op zijn bank hebben, de aanvraag zelf kost 60 euro.
Daar bij moet je een garantverklaring bij de gemeente halen volgens mij was dat iets van 10 euro, Ticket moet gekocht worden dus dan zit je ook wel rond de 300-400 euro (ligt eraan wanneer hij/ zij komt) een paspoort kopen als diegene dat niet heeft.
En een reisverzekering die hij/zij bij oom verzekering kan afsluiten voor 1.75 per dag
dus dan ligt het er ook weer aan hoelang hij/zij hierheen komt maar dan moet je dus rekenen op 60 euro per maand maar die kunnen ze zelf ook afsluiten in turkije dan is het goedkoper.
verder weet ik het even niet maar je kan wel rekenen op een paar honder euro minimaal mocht de gene geen eingen geld hebben en jij betaald

Hoi hoi ,
Ik was aan het proberen om de formulieren te bekijken en daarna uit te printen doorsturen naar mijn vriend maar krijg de melding website niet gevonden weet jij misschien wat i8k moet doen ?

groetjes Yvonne

Op de site van de Nederlandse ambassade in Turkije kun je alles vinden over het toeristenvisum, zowel in het Nederlands als in het Turks

http://www.mfa.nl/ank[URL=“http://www.mfa.ank.nl”]

hallo allemaal
ik heb een vraag
wat kost een werkgevers verklaring in turkije??

wat kost een werkgeversverklaring?

mijn man heeft geen werk maar hij helpt zijn broer mee in zijn winkel maar hij krijgt er niets voor dus voor de rest heeft hij geen werk
maar hij heeft wel voldoende geld op zijn rekening
dan kunnen mijn ouders toch nog wel garant staan denk ik
met een goede geschreven uitnodiging brief erbij ,niet dan

Hoezo, wat kost een werkgeversverklaring? Een werkgeversverklaring is een verklaring die de werkgever opstelt, ik neem aan dat de broer van je vriend hier geen geld voor vraagt

nee dat krijgt hij niet maar omdat mijn man zelf geen werk heeft en de ind zoals ook de ambassade in istanbul vragen om zijn terug keer te garanderen een werkgevers verklaring en die kan hij niet overleggen omdat hij geen werk heeft,en mijn ouders die willen garant voor hem staan omdat ik dat zelf ook niet kan ivm dat ik een uitkering heb,dus vandaar dat ik dat vraag
want zodra mijn man hier is willen we de belgie route gaan doen,maar hij kan zelf niets van werk overleggen of iets dergelijks

Ik begrijp je vraag nu, maar je man zal toch een bewijs van terugkeer moeten laten zien. Dus of een werkgeversverklaring, of een bewijs van huis of land wat op zijn naam staat, een schoolgaand kind…etc.

Waarom kan zijn broer geen werkgeversverklaring voor hem opstellen dan?

die wil hem gewoon domweg niet helpen die is zo eigenwijs ,ik heb het hem ook al gevragen maar hij zegt gewoon glashard nee
en mijn man heeft geen kinderen uit zijn eerste huwelijk en hij heeft ook geen eigen eigendommen dus hij zal een werkgevers verklaring moeten hebben

maar is het makkelijk om in izmir werk te vinden als je geen diploma hebt dan??mijn man heeft geen diploma

of kan hij ook aan iemand vragen die hem wil helpen met een werkgeversverklaring,is dat daar ook mogelijk?dat hij iemand zoekt die hem daarbij helpt

ja je kunt het altijd proberen. heeft hij zelf nog niet gezocht dan

jawel maar hij kan geen werk vinden of hij wordt afgewezen

want het is eigenlijk maar alleen maar voor een werkgeversverklaring,

hallo
kan je je vriend niet gewoon voor 1 week laten overvliegen? zonder al dat gedoe. en als hij zegt dat hij bij andere turken verblijft familie ofzo. of kennissen moet dan nogsteeds dat gedoe met een visum of is dat alleen als hy kei lang verblijft 1 maand ofzo. ? dank jex

Nee was het maar zo makkelijk dan lieten we ze allemaal voor een week overkomen.
Voor iedereen is een visum verplicht