Turkse vriend naar Nederland halen voor vakantie

jammer:P dankje voor reactie

en die consulaten zijn alleen in ankara en istanbul?
want ik heb hier een site http://www.wereldreis.net/tips/tr-ambassades.html
en daar staat dat er ook een in izmir is en dat is dicht bij hem anders moet hy 10 uur gaan reizen. om er heeen te gaan

ja er zijn er wel meer maar daar kan je niet heen voor een visum.
Dus hij moet toch echt naar Ankara of Istanbul

oh oke bedankt:P

Hai meiden ik ben hier gekomen door Rasmus mn turkse vriend ik zoek me suf om hem naar nederland te krijgen maar, word wel bang als ik het zo zie! hoop dat jullie me kunnen helpen en leuke ervaringen hebbben

Hij zegt ik wil eind october komen maar het kost veel tyd zie ik

Hallo rasmussandy!
ja het kost wel even papierverzamelwerk!
Maar het zóu kunnen lukken voor okt, als je vriend sowieso 3 maanden SSK verzekering heeft. Heeft hij dit niet, moet je dit apart gaan aanvragen, naja en dan 3 maanden wachten…Dus ja dan lukt oktober niet, dan zou het van de winter misschien lukken! maar moet je wel nu langzaamaan beginnen :wink:

Als je vragen hebt mag je het altijd hier stellen of me prive een berichtje sturen :slight_smile:

Liefs Mayra

Mijn man heeft ook zo’n SSK verzekering… hij betaald ongeveer 450 TL per maand dus ik mag aannemen dat dit dan wel voldoende is toch om naar NL te komen? (Het bedrag ligt bij hem zo hoog vanwege het duikcenteum…)

@Sin als je maar kunt aantonen dat je de laatste 3 maanden achter mekaar SSK hebt gehad :wink: daar gaat het om qua SSK :wink:

Hmm dat is ook geen probleem :slight_smile:

Kan je trouwens die uitnodigings formulieren ook ergens downloaden? Ik was bij de gemeente aan het kijken waar mn moeder woont omdat zij hem als het meezit in gaat dienen. Ik dacht, ik vul alvast in voor haar wat mogelijk is of ik geef haar per mail de info die nodig is (heb geen idee hoor hoe zo een brief er uit ziet) maar kan t niet vinden…

Ik denk niet dat je die kunt downloaden ergens…
Ze moet er gewoon even voor langs de gemeente, wel met jullie adresgegevens kan ik me herinneren, die moeten ingevuld worden. Maar ze mag hem ook even mee naar huis nemen (hadden wij ook gedaan), vervolgens weer langs de gemeente om een handtekening en stempel etc erop te krijgen (legalisering)

Meiden jullie kunnen even kijken op www.idata.com.tr daar staat alles en ook de formulieren om te downloaden…

@sin, en niet elke gemeente geeft ook zòn brief uit… ik heb anders nog wel een voorbeeld van een uitnodigignsbrief… heb hem nl net zelf ook gemaakt en gekregen heheh En dat gantie formulier wat je bij de gemeente moet ondertekenen kan je wel downloaden via internet via de gemeente site…

Klopt niet bij elke gemeente is de uitnodigingsbrief en het garantiebewijs in 1, ik heb ook nog wel een voorbeeldbrief op de computer.
IMT goed dat je wist dat je dat garantiebewijs kunt downloaden,wist ik echt niet :wink: super! haha nou Sin, mooi zo :wink:

@missy, maar ik hoorde van sommige meiden dat ze ook een brief der bij apart kregen… maar idd das niej overal zo…

gewoon even navragen bij de gemeente dus :wink:
lijkt net turkije soms, in elke gemeente is het weer net anders :wink:

@missy, ja super irritant soms, ik had dat form gedownload via internet en ingevuld en de gemeente zette alleen maar een stempel, wat ook nog 7 euro koste, sloeg echt nergens op hehehe

jep dure stempel haha :wink:
wij moesten geloof ik voor het totaal iets van 14 euro betalen als ik het me goed herinner…

Net gelijk op de site van mijn oude gemeente gekeken, maar daar kan het dan weer niet… Dus ja…even nakijken Sin en anders moet je mams hem gewoon zelf even meenemen en jou op msn of via telefoon om de info vragen :wink:

HoiiihOii!

Ik ben vannacht net terug gekomen uit Turkije, ben bij mn lief geweest
We vinden nu toch echt wel dat het leuk is al die bij mij komt.
het gaat nu al 3 jaar zo ben maar 7 keer naar hem toe geweest in 3 jaar.
ik weet niet wat ik moet doen, en waar ik moet beginnen
ik wil hem graag 1 week hier hebben.
We willen ook zo graag een kindje samen maar het lijkt allemaal onmogelijk:tear:

@Precious begin eens bij het lezen van www.idata.com.tr