Turkse vriend naar Nederland halen voor vakantie

Hai meiden, een vriend van mij gaat in november zijn vriendinnetje opzoeken in nederland. Al het papierwerk is al geregeld maar nu wil hij niet alleen komen en graag een vriend meenemen. Hij zegt dat je maar 1 persoon uit kunt nodigen en dat de ouders van zijn vriendin dus niet nog iemand uit kunnen nodigen. Weten jullie of dat klopt en anders waar ik dat kan vinden?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

schorpioen dit topic is al heel oud, maar zoek het eens op bij www.ind.nl daar kan je een heleboel vinden en verder ook op dit forum.

Ik dacht dat je idd maar 1 persoon tegelijk uit kan nodigen aangezien je moet bewijzen dat je hem haar kan onderhouden, weet niet precies of dat dus kan met 2, maar je kan altijd het ind bellen, die kunnen je heel veel vertellen! veel succes!

groet mutlu

hoihoii allemaal.

ik heb een vriend in turkije en die wil graag in de herfstvakantie hier heen komen. alleen nu lees ik dat het heel veel werk is maar op andere forum’s staat weer iets anders…
mijn vriend studeert niet meer en zijn ouders zijn nog niet met pensioen maakt dit uit? en hij heeft al een visum. moet hij dan alsnog die hele waslijst met papieren in orde maken?
de uitnodiging heb ik zelf al geregeld.
wie weet hier wat meer over?
want zelf snap ik er niet zoveel meer van!

hoihoii allemaal.

ik heb een vriend in turkije en die wil graag in de herfstvakantie hier heen komen. alleen nu lees ik dat het heel veel werk is maar op andere forum’s staat weer iets anders…
mijn vriend studeert niet meer en zijn ouders zijn nog niet met pensioen maakt dit uit? en hij heeft al een visum. moet hij dan alsnog die hele waslijst met papieren in orde maken?
de uitnodiging heb ik zelf al geregeld.
wie weet hier wat meer over?
want zelf snap ik er niet zoveel meer van!

hallo,

wat bedoel je met hij heeft al een visum?

Ik ga stage lopen in Turkije volgend jaar.
Dus als het goed is zie ik mijn Turkse lover ook.
En als ik mijn studie hier heb afgemaakt, ga ik in Turkije wonen.

Nouh, hij heeft al een visum en die is nog bijna twee maanden geldig, dus dit hoeft hij niet meer te regelen. Wat moet hij dan nog wel regelen en nog belangrijker wat moet IK nog regelen.
Gr Ruby:wub:

ruby is hij met dat visum een land in en uit gereisd? want dan staat er weer een stempel in van turkije en dan is hij volgens mij niet meer geldig, misschien dat andere hier antwoord op weten.

Wat je het beste kunt doen is een nieuw topic openen, deze is behoorlijk oud!
dat kan boven aan bij het vakje nieuw topic!
dan begin je je vraag met een hoofdletter en daaronder vertel je je verhaal! wat je vraag is etc!
succes!

Hoi

Zou je het voor mij in het turks willen vertalen wat hij allemaal nodig heeft

Alvast bedankt

Gr. Marjolein

Je kan op www.idata.com.tr alle documenten ook in het turks opzoeken… Of gewoon deze site even doorgeven aan je partner.

1 like

Hoi Naomie,
Zou je het ook in het turks kunnen vertalen, dan kan ik dat naar hem sturen.
Groetjes!

Angela dit is al een heel oud topic, bovenin bij alle topics staat alles over visums, misschien en ik geloof van wel staat daar ook de turkse vertaling te vinden succes

dit is geplaatst in 2006

uıtleg ın het turks wat hıj allemaal nodıg heeft…
NEDERLANDS

Vereisten visum kort verblijf toerisme

1. Een internationaal paspoort dat nog tenminste 3 maanden geldig is ná afloop van het aangevraagde visum + kopieën van de eerste twee en laatste bladzijde van het paspoort. Voor niet Turkse onderdanen dient tevens een geldige verblijfsvergunning te worden overlegd.
  2. Een volledig door de aanvrager ingevuld en ondertekend toeristisch visumaanvraagformulier;
  3. 2, van recente datum, goed gelijkende, recht van voren genomen pasfoto’s (formaat 3 ½ bij 4 ½ cm met lichte achtergrond);
  4. Verzekering voor de gehele periode van het visum waarbij de kosten voor medische verzorging en repatriëring voor een bedrag van tenminste € 30.000,-- zijn verzekerd. (Indien een visum voor meerdere reizen wordt aangevraagd verzekering voor de eerste reis, voor resterende duur zal een garantieverklaring dienen te worden ondertekend);
  5. Retourvlucht reservering. Indien u per auto reist: kentekenbewijs, rijbewijs en autoverzekering (origineel & kopie);
  6. Hotel reservering die de gehele periode van het verblijf bestrijkt; en in overeenstemming is met de geboekte vluchtdata;
  7. Recente documenten waaruit de financiële situatie blijkt, zoals opbrengst uit bezittingen, huuropbrengsten, eigendomsbewijzen van huizen, bankboekjes, credit cards etc
  8. Een verlofbrief op origineel bedrijfspapier van het bedrijf waarvoor aanvrager werkzaam is alsmede:
    • De handtekeningcirculaire (origineel & kopie) van het bedrijf in Turkije van de autorisatiebevoegde;
    • Gelegaliseerde kopie van de belastingstabel van het Turkse bedrijf;
    • Inschrijving in de handelskrant (origineel & kopie)
    • Voor personeelsleden tevens het SSK-inschrijvingsbewijs en salarisstroken van de laatste vier maanden (origineel & kopie);
    • Uittreksel van de Turkse Kamer van Koophandel van werkgever;
  9. Studenten dienen tevens een originele studentenverklaring te overleggen, schriftelijke toestemming voor verlof van school en inkomensgegevens van de ouders of personen met wie een huishouden wordt gevoerd;
  10. Pensioengerechtigden dienen tevens een bankboekje en bewijs van pensioen inkomsten te overleggen;
  11. Minderjarige kinderen: Indien één van de ouders niet meereist, dient een originele, getekende en door een notaris goedgekeurde machtiging namens de achterblijvende ouder te worden overlegd met kopie ID-card van de ouder. Dit enkel mits de ouders gehuwd zij, zo niet dan dient de rechterlijke uitspraak over het voogdijschap van het kind te worden overlegd. Voor leerplichtige kinderen dient tevens een originele schoolverklaring en eventuele verlofbrief te worden overhandigd. Voor kinderen welke ingeschreven staan in het paspoort van de ouders dient een apart visumaanvraagformulier ingevuld te worden en dienen er tevens 2 pasfoto’s overlegd te worden;
  12. Zelfstandige ondernemers dienen naast de verzekering, hotelreservering en ticketreservering alle bovengenoemde bedrijfsdocumenten onder punt 8 te overleggen.

• Indien noodzakelijk heeft de Ambassade c.q. het Consulaat-Generaal het recht aanvullende documenten/informatie op te vragen;
• Aanvragen per post worden niet geaccepteerd;
• Documenten dienen door de aanvrager in origineel aangeleverd te worden. Direct door de Ambassade c.q. het Consulaat – Generaal ontvangen uitnodigingen c.q. faxen en e-mailberichten worden niet in behandeling genomen en niet beschouwd als origineel;
• Betaling van de verschuldigde visum leges dienen contant, in Turkse Lira’s, bij de aanvraag te worden voldaan en wordt niet gerestitueerd. Een visumaanvraag wordt zonder betaling niet in behandeling genomen;
• De Ambassade c.q. het Consulaat-Generaal behouden zich het recht voor om een aanvraag in te willigen, zelfstandig af te wijzen of voor nader advies voor te leggen aan de competente autoriteiten in Nederland;
• Visumaanvragen worden niet behandeld wanneer niet alle benodigde documenten zijn overlegd. Wanneer een incomplete aanvraag wordt ingenomen krijgt aanvrager twee weken de tijd om de missende documenten te overleggen. Na het verstrijken van deze termijn zal automatisch een officiële weigering volgen.

TURKS

Turistik vize müracaatları için gerekenler

1. Talep edilen vizenin bitiminden itibaren 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport + pasaportun 1., 2. ve son sayfasının fotokopisi. Türk uyruklu olmayanların geçerli bir oturum iznini ibraz etmesi gerekmektedir.
  2. Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalan turistik başvuru formu.
  3. 2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½’a 4 ½ ebatlarında)
  4. En az 30.000 € değerinde bir tutarda tıbbi tedavi ve ülkeye geri nakil masraflarının teminat altına alındığı üzere, vize için tüm süreyi kapsayan sigorta. (Çok girişli bir vize için başvuru yapılması halinde, ilk seyahat süresi için sigorta yapılır; geri kalan süre için (Büyükelçilik ya da Başkonsolosluk’tan temin edilecek) bir sigorta taahhütnamesinin imzalanması gerekir.
  5. Gidiş-dönüş uçak rezervasyonu. Arabayla seyahat edilecekse, araç ruhsatı, ehliyet ve araç sigortası (orijinal&fotokopi)
  6. Kalınacak süreyi kapsayan bir hotel rezervasyonu ve bu, yapılan uçak rezervasyonunun tarihleriyle uyumlu olmalıdır.
  7. Varlıklarınızın getirileri, kira getirileri, evlerin tapuları, banka hesap cüzdanları, kredi kartları ve benzeri mali durumu gösteren son dönemlere ait evraklar.
  8. Başvuru sahibinin çalışmakta olduğunu gösteren, şirketin orijinal antetli kağıdında belirtilecek izin beyanının yanı sıra:
    o Yetki sahibinin Türkiye’deki şirketinden imza sirküleri (orijinal&fotokopi);
    o Türk şirketin vergi levhasının onaylı fotokopisi;
    o Ticari gazete kaydı (orijinal&fotokopi);
    o Personelin aynı zamanda SSK- işe giriş belgesi ve son dört ayın maaş bordroları (orijinal&fotokopi);
    o İşverenin Ticaret Odası faaliyet belgesi;
  9. Öğrenciler aynı zamanda orijinal öğrenci belgesi, okuldan yazılı izin belgesi ve ebeveynden veya evin geçimini sağlayan şahsın gelir belgelerini ibraz etmelidir;
  10. Emekliler banka hesap cüzdanı ve emekli olduğu kurumdan maaş aldığına dair belge ibraz etmelidir;
  11. Reşit olmayan çocuklar: Ebeveynden biri beraber seyahat etmiyorsa, geride kalan anne veya baba tarafından, nüfus cüzdan fotokopisiyle, bir noter vasıtasıyla onaylanan ve imzalanan orijinal bir muvafakatnamenin ibraz edilmesi gerekmektedir. Bu, ebeveyn evli ise geçerlidir; aksi taktirde çocuğun vasiliğiyle ilgili mahkeme kararının ibraz edilmesi gerekmektedir. Okula giden çocukların aynı zamanda orijinal öğrenci belgesinin ve olası izin belgesinin teslim edilmesi gerekmektedir. Ebeveynin pasaportunda kayıtlı bulunan çocuklar için ayrı bir vize başvuru formu doldurulması ve aynı zamanda 2 pasaport fotoğrafının ibraz edilmesi gerekmektedir;
  12. İşletme sahipleri sigorta, otel rezervasyonu ve uçak bileti rezervasyonu yanı sıra 8 numarada belirtilmiş olan şirket evraklarını da ibraz etmelidir;

• Gerektiğinde, Büyükelçilik ya da Başkonsolosluk ek evrak/belge sorma hakkına sahiptir.
• Postayla yapılan müracaatlar kabul edilmez.
• Başvuru sahibi tarafından evrakların orijinal olarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Büyükelçilik ya da Başkonsolosluk’a gönderilen davetiyeler veya fakslar ya da e-mail yazışmaları işleme alınmaz ve orijinal olarak değerlendirilmez.
• Ödenecek vize ücretleri peşin ve Yeni Türk Lirası olarak müracaat sırasında ödenir ve iadesi yapılmaz. Bir vize müracaatı ödeme yapılmaksızın işleme alınmaz.
• Büyükelçilik ya da Başkonsolosluk bir başvuruyu onaylama, bağımsız olarak reddetme ya da onay almak için Hollanda’daki yetkili mercilere iletme hakkına sahiptir.
• Tüm gerekli evraklar ibraz edilmediği durumlarda vize muracaatları işleme alınmaz. Eksik bir başvuru alındığı taktirde, başvuru sahibinin eksik evrakları iki hafta içerisinde teslim etmesi gerekmektedir. Bu sürenin sona ermesini müteakiben otomatik olarak resmi bir ret söz konusu olacaktır.

Yukarıda belirtilen metinde haklar saklıdır. Gerekenler, her zaman için değistirilebilir. (03-03-2006 tarihli versiyon)

En anders; je kan op www.idata.com.tr alle documenten ook in het turks opzoeken… Of gewoon deze site even doorgeven aan je partner

hoi linda,

alle informatie is te vinden bij www.turkije.nlambassade.org/Visa Mijn vriend is hier nu voor de 2 e keer in 2 jaar voor 3 maanden. Inderdaad je hebt wel alle papieren nodig, maar als je deze dan ook 2 keer copieert en naar Ankara of Istanbul gaat, hoeft het geen problemen op te leveren. Heel veel succes, Bea

Ook ik ben een van de waarschijnlijk zovelen verliefd geworden in Turkije, nu kan ik niet zomaar weg om dat ik een schoolgaand kind heb, hij zegt me come in winter to Holland, maar ik begrijp dat t niet zo eenvoudig ligt ? wat is de procedure ?>>>

@Sannex alle informatie is online te vinden.

Kijk bijvoorbeeld eens op :

http://www.turkije-hulp.nl/visum-nederland/visum-kort-verblijf-vkv

Ook op de eerder genoemde sites is het goed terug te vinden.
Als je er nog vragen over hebt kun je deze via hier (of via onze Turkije Hulp website) stellen.
Ook is er een speciaal topic voor dit onderwerp:
http://www.turkije-hulp.nl/visum-nederland/visum-kort-verblijf-vkv

Hoi ik ben Sandra,

Ik heb een turkse vriend en zou hem graag voor vakantie hier naartoe willen laten komen maar ben alleenstaande moeder en werk niet. Kan iemand mij dan vertellen als t dan ook mogelijk is om hem naar nederland te laten komen voor vakantie en zo ja hoe gaat dat dan in z’n werk?

Graag reacties of suggesties?

Alvast bedankt.

Groetjes Sandra

Hallo Sandra,

het is niet gelijk onmogelijk. Je zult sowieso uit jouw naam een uitnodiging moeten sturen vanuit NL, maar waarschijnlijk kun jij zelf niet garant staan (hiervoor moet je het minimumloon verdienen).
Misschien is het mogelijk dat een kennis/vriendin/ouder garant staat voor je vriend. Maar in principe kan hij zelf ook aantonen dat hij genoeg geld heeft om zich in NL te redden. Hiervoor staat de regel dat hij €34,- per dag in Nederland moet aantonen op zijn bankrekening.

Zie voor meer info, de links die ik net boven jouw reactie heb gegeven!
Succes!

hallo!
weet jij misschien of het wel is toegestaan om als ongetrouwd stel samen in 1 hotelkamer in Turkije te verblijven?
ik ben een Nederlandse vrouw en als ik mijn Turkse vriend in Turkije bezoek, verblijf ik bij zijn familie maar nu willen we graag op vakantie in Antalya maar ik heb gehoord dat het misschien niet mag?
grtjs