*Ik ben niet getrouwd, en wij hebben al een keer of 4 samen vakantie gevierd in Turkije, en gewoon een hotel kunnen boeken. Dus ik kan niet zeggen dat het verboden is. Wij hebben nergens problemen mee gehad. Dit was in Kusadasi, en Ankara. Succes, en groetjes van Bea *
Ik weet niet waar je vriend vandaan komt maar je kan ook een Vissum aanvragen in Ankara.
Dan weet je het binnen 2 dagen en je kan daar aanvragen voor het gewenste aantal weken/dagen/maanden dat je zou willen dat je vriend naar Nederland komt.
Wat wel nodig is bij een vissum aan vragen is een garantstellings bewijs.
Het is handig als je naar je eigen gemeente gaat om papieren aan te vragen dat jij garant kan staan voor hem⦠en je moet daar bij een loon strookje toevoegen. Als je niet garant voor hem kan staan aangezien je miss nog studeerd of geen vaste baan hebt dan moet iemand een hand tekening zetten die dat wel zou kunnen.
als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
Groetjes
jullie maken je allemaal wel erg druk er om zegā¦
zo moeilijk is het niet om een vissum te krijgenā¦
wij hebben hem sochtends in Ankara aan gevraagd en voor dat wij terug waren gevlogen naar Antalya hadden ze hem al naar huis gestuurd⦠dat is binnen 2 dagen gebeurt.
Als je je papieren goed op orde hebt dan is er niets aan de hand⦠En dan kunnen ze hem ook niet weigeren.
paspoort
kopie van vliegticket heen en terug
garant stelling bewijs
loon strookje van garant steller
Dat is al genoeg. het lijkt moeilijker dan dat het is!
Het duurt in Ankara niet altijd maar 2 dagen hoor, jullie hebben in dat opzicht gewoon geluk gehad. Ook is de plaats waar je vriend woont bepalend voor waar je de aanvraag moet doen.
Het is overigens nooit een garantie dat je het visum krijgt, er zijn hier genoeg meiden waarbij het visum is geweigerd wegens vestigingsgevaarā¦