Originally posted by holidaylover@17-10-2004, 12:18:31
** Helemaal mee eens…als je dan toch die meiden die - er volgens jou - “intrappen” naïef vind, waarom zeg je er dan wat van…laat ze lekker! Als ze echt die rotte appel hebben dan komen ze er vanzelf achter.
Maar genoeg over dit, want dit is tijdverspilling…
Linda…waar woont/werkt je vriend in Turkije? **
Hoi hoi
Mijn vriend werkt in Marmaris tijdens “het” seizoen,
werkt daar als "dj"in 'n hotel.
en woont in Izmir en werkt daar als electriciën.
Marmaris ben ik nog niet geweest… Ben dit jaar voor het eerst naar Turkije geweest, naar Gumbet. Vond het heel leuk en vond het ook niet mega Nederlands…dat hoeft voor mij nl niet zo. Mijn moeder zegt dat ik wel een keer naar Marmaris moet gaan, dus wie weet in de toekomst.
Ik heb daar ook een jongen ontmoet (waar ik niks mee heb) en die woont oorspronkelijk (winter) ook in Izmir. Ik vond het echt een geweldige jongen en heb er niks op tegen als meiden een relatie met een turkse jongen hebben, maar zelf kan ik dat niet. Ik zou er niet tegen kunnen dat ik 'm zo weinig zie en er zoveel moeite voor moet doen. Hij daarentegen vroeg wel steeds of ik van de winter naar Izmir zou komen, maar ik heb het een beetje afgehouden… Ik kan denk ik nooit mijn leven hier opgeven en hij vind zijn leven daar ook heel belangrijk dus dan zou het toch nooit wat worden…
Ik zat net ff terug te lezen en zag dat je vriend misschien in Januari naar Nld komt, ik hoop dat dat allemaal doorgaat, zou onwijs leuk zijn zeg! Eerst x voor hem in Nld?
die lientjuh spoort niet naar mijn weten. Maar geloof me et is onmogelijk om je turk naar nl te krijgen! ik heb et geprobeerd en het is niet te doen, je moet zoooo veel regelen en hij moet betalen weet ik veel wat allemaal. als iemand het wel lukt laat me ff weten hoe want voor mij was et onmogelijk!
en mijn vriend moet et leger in! hij is donderdag 20 geworden en hij werd gewoon opgehaald bij zijn werk om mee te komen voor keurings dienst dat is toch absurd!
Nou succes allemaal met de lovers! keep on doing the good work!
Ja, het is de 1e keer voor hem in nederland en tergelijke tijd ook de 1e keer uit Turkije
Dus zal voor hem heel spannend worden, ook omdat hij hier dadelijk dan ook 3mnd is.
Ben benieuwd straks ook hoe hij hier reageerd.
vooral op het koude weer hier :lol:
Over het hier of daar wonen. ja uhm. :unsure: ik wil nederland liever niet uit, gewoon om het feit vanwege de sociale voorzieningen en zekerheid die ik hier heb.
we hebben het er al over gehad en als hij dadelijk hier (die 3mnd) kan aarde dan besluiten we om hier een toekomst te beginnen, maar dat duurt dan nog wel even.
en ja het is heel moeilijk een relatie te onderhouden op zo’n afstand. Vooral het missen van elkaar is vaak ondragelijk, maar daar kies je voor.
en de relatie werkt hoofdzakelijk ook alleen als er wederzijds vertrouwen is.maar dat geld ook voor 'n relatie hier.
En over dat hij je vraagt om naar Izmir te komen, je kunt altijd gaan.Probeer de gok te wagen… En Izmir is daar en tegen ook een héél mooie maar vooral drukke stad.
En marmaris…ikzelf ben 3x naar turkije geweest alle 3 ook naar marmaris. (hoort niet helemaal bij dit forum-onderwerp)
maar kan het je zeker aanraden.
Mooie boulevard, alles lekker bij elkaar.
veel disco’s (als je er van houd) veel dagtrips.
er zitten daar hoofdzakelijk: Nederlanders,russen,duitsers,engelse
en in het na-seizoen vooral finnen en zweden
Originally posted by petje@17-10-2004, 14:42:55
** hey meiden!
die lientjuh spoort niet naar mijn weten. Maar geloof me et is onmogelijk om je turk naar nl te krijgen! ik heb et geprobeerd en het is niet te doen, je moet zoooo veel regelen en hij moet betalen weet ik veel wat allemaal. als iemand het wel lukt laat me ff weten hoe want voor mij was et onmogelijk!
en mijn vriend moet et leger in! hij is donderdag 20 geworden en hij werd gewoon opgehaald bij zijn werk om mee te komen voor keurings dienst dat is toch absurd!
Nou succes allemaal met de lovers! keep on doing the good work! **
hoi petje,
het is wel te doen hoor.
Wij zijn echter nog wel bezig. maar hebben daar ook al gesprekken gehad en te horen gekregen dat het geen probleem is. en dat mn vriend zonder moeite naar nederland kan komen.
(is in het leger geweest, ziekenfonds bijna 4mnd , papieren van werkbehoud van zn baas,mijn moeder staat garant voor hem,etc)
Waar het grote probleem zit is:
1- Hij is niet in het leger geweest (dan lukt het zeker niet, dan kom je gewoonweg het land niet uit)
2- Hij heeft geen ziekenfonds (tenminste 4mnd voor aanvraag moet hij ziekenfonds hebben en deze behouden als hij in Nl is)
3- Hij heeft geen werk (werkverklaring en garantie van zn baas dat hij het komende jaar daar weer werkt is ook “eigenlijk” 'n pré)
4- Jij staat garant voor hem (kan voor problemen zorgen gezien jullie leeftijd, vraag aan je ouders of zij garant voor hem willen staan)
en dat betalen valt ook allemaal wel mee: je kunt alles nalezen op:
hier staan ook de kosten voor hem en wat hij voor papieren nodig heeft en wat jullie aan hem voor papieren moeten meegeven.
Veel succes.
Maar echt zolang hij nog niet in het leger is geweest heb je echt bijna 0% kans dat je hem hierheen kunt halen.
In ieder geval veel succes ermee en hoop dat het straks allemaal wel lukt
Tja, ik zou de gok kunnen nemen…maar doordat ik nogal terughoudend ben geweest is het sms-contact inmiddels al een tijdje niet meer geweest. Ik ga misschien volgend jaar wel weer terug en dan zie ik wel hoe het loopt. Ik durf niet goed zoiets te doen als ik iemand maar een weekie heb gezien en bijna alleen met het uitgaan want hij werkte overdag. Have no balls…om het maar even zo grof te zeggen. Gewoon te weinig vertrouwen opgebouwd denk ik… Goh wat klink ik nu wijs hè!! Hahaha!!
Weet je nu wel al zeker dat je vriend 3 maanden kan blijven? Het zal zeker een shock zijn om hier de infrastructuur te zien en het weer… Maar ook wel weer gaaf…lekker knus samen met die kou!!
Onwijs veel plezier met z’n 2-tjes ook voor de toekomst!!
Ik vind het zo knap van iedereen met een vriend in het buitenland, in Turkije, maar waar ook ter wereld, want je moet elkaar altijd missen…
Ben blij dat mensen elkaar hier in dit forum kunnen “vinden”!
Ik heb zelf geen liefde in het buitenland en ook niet gehad, maar vind het wel leuk (ja hoe zeg je dat…) om te lezen hoe dat voor mensen werkt.
Als het mij zou overkomen, ben ik eigenlijk wel benieuwd van mezelf wat ik zou doen… Ik kan het van mezelf beide kanten op voorstellen, dat ik het afhoud omdat het zo ver is, of juist in het diepe springen…
Bij deze dus steek ik jullie een hart onder de riem, ik vind het super knap en als je allebei vertrouwen in elkaar hebt, dan moet het wel helemaal goed komen!
Ik heb 2 woorden voor de reactie van Lientjuh: COK APTAL!!!
Ik las hier dat verschillende meiden hun vriendje in Izmir woont, waar in Izmir?? Ik heb er 10 maanden gewoond, ik ben getrouwd met een Turlse jongen uit Izmir!! B) Hij zit nu wel nog even in het leger…
Volgende week ga ik 10 dagen op bezoek bij mijn schoonouders in Izmir… ZAAAALIG… :rolleyes:
Ik ondervind tot nu toe nog geen problemen met zijn visum aanvraag, na het leger wil hij naar Belgie komen maar de wetgeving tussen Nederland en Belgie is anders en het feit dat ik getrouwd ben maakt het dan al wat makkelijker…
Mijn vriend woont in Bornova-Izmir
Ik ben zelf ook al in Izmir geweest en bij zijn familie,
maar wat is die stad groot zeg!! niks te vergelijken met hier
en dan heb ik Istanbul nog niet gezien :blink:
Om je vriend vanuit Turkije naar belgië te laten komen wat moet er daar allemaal voor gedaan worden en hoelang kan hij dan blijven? Weten er iemand hie rmeer over, wel om de wetgeving hier in belgië want ik heb hier gelezen dat het in Nederland anders is…
Ik ben net een week terug van Kusadasi!
Wel wel, dat was de reis van m’n leven. De traantjes hebben al rijkelijk gevloeid want ik ben daar natuurlijk ook iemand tegengekomen! Ik ben 26 en hij 28, was ober in m’n hotel en we zijn 4 avonden op stap geweest.
Ik mis hem verschrikkelijk.
Maandagavond kreeg ik al telefoon! We hebben nog steeds contact en hij mist me. Of dit een gewone vakantieliefde is weet ik niet, maar de gevoelens zijn toch sterk.
ik ken mijn vriendje nu nog maar een paar maandjes,nog niet zo lang dus,maar het voelt wel heel goed hoor. ik heb geprobeerd om hem te vergeten en verder te gaan, gewoon omdat het zo moeilijk is een relatie op afstand en vooral met iemand uit turkije (dat weet ik nog van een eerdere relatie) maar ik kan hem dus absoluut niet uit mijn hoofd krijgen!de liefde is te sterk! :wub: dus dan moet ik maar alles doen wat ik kan om dit te laten werken.
op zich vind ik het weinige smsen ook niet zo heel erg want het scheelt wel in de kosten en het is nog leuker als je weer wat hoort. maar het moet gewoon niet te lang duren.
ik heb hem inmiddels gesproken en we hebben het er over gehad, nu gaan we gewoon 1 keer in de week smsen en als het hem lukt (qua tijd maar ook om iets origineels te verzinnen en geld) dan krijg ik er zomaar nog eens 1. dat gebeurde zondag dus, en dat was echt heel leuk!! toch kan ik niet wachten tot hij klaar is met werken. dan hoor ik wat meer en dan kan hij mij af en toe eens bellen en schrijven.
toch is het onvoorstelbaar hoe sterk liefde kan zijn, ik heb hem nu al een tijdje niet meer gezien ( 2 maanden ofzo) en spreek hem dus amper, maar toch kan ik niks anders doen dan de hele dag aan hem denken. liefdes liedjes of romantische films ofzo hoef ik ook echt niet te gaan kijken want dan wordt ik down. haha.
maar goed nog een paar maandjes dan mag ik weer naar hem toe (februari). ik vind het ook erg leuk en een steun dat er zoveel meiden zijn die hetzelfde mee maken.
groetjes shanna
ik word er soms gek van dat mijn vriend de ene keer tig dagen achter elkaar veel van zich laat horen en dan ook wel enkele dagen helemaal niets. was het eergisteren zat, en heb nu niets sindsdien van mij laten horen, en moet je eens kijken hoe veel hij me smst
soms is dat gewoon nodig. :rolleyes:
maar het maakt niet uit hoe lang je elkaar kent. ik ken meiden die 2 tot 4 jaar een relatie met een jongen in turkije hadden, en toch heeft hij haar bedrogen enz enz enz… soms gaat dat heel snel, binnen een paar maanden, maar soms duurt een relatie heel lang.
geniet er gewoon van. stop je leven hier niet, maar je hoeft ook niet hem op de achtergrond te zetten. leef toe naar wanneer je weer naar hem toe kunt, naar wanneer je weer kunt bellen enz enz enz…
ik ken mijn vriend nu bijna 2,5 jaar. na periodes (zeer veel) waarin het niet goed ging, waarin het uit is geweest, we geen contact hebben gehad, zijn we elkaar toch weer tegen gekomen. je kunt nu niet zeggen hoe het allemaal zal gaan. volg de stroom. dat is iets wat ik lange tijd niet heb gedaan en dat heeft me heel veel pijn gedaan.
*misschien vinden jullie wat ik nu schreef een boel onzin en flink gezwam, maar moeste het ff kwijt. *
Ik ben nog maar een weekje terug thuis en ik mis hem al verschrikkelijk!
Ben al op zoek geweest naar een vliegticket maar heb pech, alles volzet.
Ik dacht dat dit een gewone vakantieliefde was, maar zijn telefoontjes en smsjes hebben me tot nadenken gebracht, m’n wereld overhoop gegooid.
De vlinders zijn terug in het land …
Kunnen jullie a.u.b. niet iets onderling regelen via MSN om jullie ervaringen ect.over dit onderwerp met elkaar te bespreken?Of via een site die zich daarvoor leent?Dit forum leent zich daar niet voor.