Ben ik weer:D Als ik jullie reacties zo lees hebben jullie niet dagelijks contact met jullie vriend. Hoe vaak spreken jullie mekaar? Bij mij is het zo dat we elkaar twee keer per dag bellen, daarnaast nog sms-en en nog minimaal 1 keer per dag een lang gesprek op msn (met webcam:P)
@ franka, waar woont jouw vriend en zie je hem daar weer over 3 weekjes (i.v.m. ouders ofzo) of ergens anders?
Ik had ( voordat hij het leger inging ) bijna elke dag wel contact met hem… heel veel smsen enz. en als hij niet hoefde te werken dan kwam hij soms op msn… Nu hij in het leger zit heb ik ( bijna ) geen contact. Hij heeft dan wel 1 dag vrij in het weekend. En dan kan ik met hem praten op msn. Alleen vandaag was hij ziek… zei z’n broertje… dus ik heb hem niet gesproken, en vorige week ook al niet… Maar zaterdag is hij voor 10 dagen vrij, en dan kan ik elke dag met hem praten… en dat gaan we ook zeker doen…
wow bas… moeilijke naam haha, wat spreken jullie elkaar vaaaaakk!!! ik weet dan echt niks meer te vertellen hoor… maar goed, mijn vriend is aan t werk in t hotel en seint zo en zo iedere dag, en nu hij weer werkt is hij ook weer wat vaker op msn! gister nog met de cam, hem eindelijk weer gezien, was echt super!!
bellen doen we niet zoo vaak, hoge telrekening… 1 keer per week momenteel… vorige maand was t bijna iedere dag…
Wat bedoel je trouwens ivm ouders?? snapte dat niet helemaal… mijn ouders zijn ouders?
Ik ga naar hem toe… ik slaap in het hotel waar hij werkt, net als in de herfstvakantie en zomer…
Groetjes Franka
Enne Yoella, kop op!! Ik sleep je dr doorheen hoor meid!! xxx
@ bana…jullie spreken elkaar wel echt vaak zeg…waar hebben jullie het dan allemaal over?? ik vraag dit, omdat ik mijn vriendje eerst ook elke dag uren op de msn sprak, en na een tijdje kregen we alleen maar ruzie…ik denk dat dat komt, omdat we niet echt een gemeenschappelijk leven samen hebben. Hij snapt niks van wat ik hier doe, dus daarover vertellen gaat niet echt, en hij maakt zeg maar niks mee, en dan gingen we het allemaal hebben over de toekomst, onze toekomst samen enzo. Veel te serieus eigenlijk, en dan tja…dan begrepen we elkaar weer verkeerd, en dan werd hij weer boos, of ik, of nou ja…je maakt niks samen mee he?
Met NL vriendjes en vrienden ga ik meestal uit, iets drinken, filmpje leuke dingen doen, praten over het dagelijks leven enzo, en als je elkaar dan een tijdje niet ziet, en je spreekt elkaar dan weer, dan tja…dan pak je weer op waar je gebleven was, weet je nog die laatste keer, weet je nog toen jij…enz.
Ik vind het zobijzo erg moeilijk dat we amper iets gemeenschappelijks hebben samen. Ik wil films en muziek en sport enzo delen met hem, dat vind ik gewoon heel erg belangrijk, maar dat kan niet…
Hoe gaan jullie hiermee om???
Ik weet wel dat ik niet te veel moet klagen, want over 2 dagen zie ik hem weer een weekje en na april zijn we igg heel de zomer samen, maar toch. Ik ben een Nl meid, en dat hij dat deel van mij niet kent en ik dat niet kan delen, vind ik zo frusterend, dat ik niet weet of de rest genoeg is om dat te compenseren…
Iemand gedachtes hierover???
Wat je nu verteld kan ik helemaal vergelijken met mn ex-vriend. Hij was ober in mn hotel en had geen leven erbuiten (nu nog steeds maar zit in Cyprus nu) en als we met elkaar praten op msn dan moet ik altijd iets weten te vertellen of het is doodstil. Als ik dan vraag waarom hij niets zegt dan krijg ik als antwoord dat hij geen leven heeft, altijd maar werken, niets leuks om te vertellen… Nou, ondertussen heb ik een nieuwe turkse vriend in juli leren kennen en binnenkort ga ik voor de tweede keer terug, en nu merk ik dat we toch wel méér te vertellen hebben, soms kletsen we erop los, hebben ook wel eens ruzie maar volgens mijn vriend is het normaal om een goede relatie te hebben dat we nu en dan eens kunnen ruzie maken! Nou, wil ik hem best geloven hoor. Maar heb nog altijd medelijden met mn ex…tenslotte vragen ze ook niet erom om zo hard te moeten werken en ik zou hem zeker en vast nog willen terug zien, hij was mn eerste grote liefde en hij blijft ergens wel een speciaal plaatsje hebben hoor. Begrijp me niet verkeerd, ik zie mn huidig vriendje héél graag alleen is hij een beetje ouder dan me en mss is het dat dat ik soms mis… bv. hij heeft soms een andere kijk op de dingen dan ik. Nou, we komen er ook wel uit en zo gemakkelijk geven we het allebei niet op, en de tijd zal raad brengen …
Het is zeker niet makkelijk om een relatie op afstand te hebben en dan heb je ook nog eens te maken met een cultuurverschil en een totaal andere invulling van het dagelijks patroon.
Hier in Nederland is het normaal dat je naar school gaat, een studie volgt of een baan hebt.
Je bent daar bijna dagelijks mee bezig. Soms heb je nog een weekendbaantje
In je vrije tijd ga je lekker sporten, naar de kroeg of theater o.i.d.
Veel van mijn mannelijke vrienden in Turkije hebben seizoenswerk. Dat betekent in de zomer keihard werken en in de winter hopen op een baantje, wat vaak niet eens lukt.
Niks geen sportclub of wat dan ook. Ook studeren is er niet bij.
Dat is vaak frustrerend voor hun.
Wat dat betreft lopen onze levens behoorlijk uit elkaar, maar we hebben elkaar nog genoeg te vertellen.
Ik ben wel verbaasd dat er meiden zijn die dagelijks of zelfs twee keer per dag kunnen bellen. Wat kost dat wel niet?
Natuurlijk is het fijn als het kan.
Ik ben toch blij als ik er weer zelf heen kan, want het echte contact mis je toch wel heel erg.:sad:
Nou ik denk dat ik wel een paar dingen moet vertellen. Ik heb al eerder verteld dat mijn vriend een groen paspoort heeft en gewoon kan gaan en staan waar hij wilt in tegenstelling tot andere Turkse jongens. De reden dat hij dit paspoort heeft is dat hij rijk is ( hoe rijk weet ik niet precies maar hij heeft behoorlijk wat geld). Zijn ouders bezitten vastgoed (meerdere huizen) etc. ouders hebben meerdere banen. Dit verklaart meteen waarom wij zeker wel 2 keer per dag bellen: hij betaald, oftewel zijn vader betaald:P (was zn vader niet echt blij mee, laatste rekening was laatst 200 miljoen, 120 euro!!!). Mijn vriend heb ik niet ontmoet op vakantie terwijl hij aan het werk was maar terwijl hij daar ook vakantie aan het vieren was daar. Zelf zit hij in zn examenjaar en gaat hij volgend jaar studeren aan de universiteit dus het leger duurt nog wel ff voor hem (gelukkig, heb echt medelijden met alle andere meiden die wel een vriend in het leger hebben!).
Als we op msn met elkaar praten of aan de telefoon hebben we mekaar altijd wel wat te vertellen, wat we gedaan hebben, serieuze dingen, minder serieuze dingen etc. Qua interesses hebben we wel dingen in overeenkomst, hij is heel modern, er zit een klein cultuurverschil, maar daar merk ik heel weinig van. Het cultuur is veel groter tussen Nederlandse meisjes met een vriend uit het oosten van Turkije dan met een vriend uit de grote stad. We kunnen mekaar altijd wel goed begrijpen hoewel er toch soms wat miscommunicatie is vanwege zijn Engels, maar zijn Engels gaat wel vooruit! We hebben natuurlijk ook wel wat ruzietjes, meestal omdat hij zo jaloers is…maar dit wordt snel weer opgelost gelukkig!
Ik denk (heb de indruk) dat jullie allemaal (bijna allemaal) een vriend hebben die in het toerisme werkt ofzo, maar niet iemand zoals mijn vriend die naar school gaat. Ik heb niet echt gepland dat ik iets zou krijgen met een rijke turk hahahahaha, ik had bijvoorbeeld vorig jaar een zomerflirt die ook ‘gewoon’ bij een bar werkte.
juist doordat we alle2 hele verschillende dingen doen hebben we elkaar veel te vertellen.
uitleggen wat je zoals op school doet, stage. hij het leger, wat hij daar zoal doet.
niet, wij bellen ook maar 1x per week. maar vind het prima zo. zou eigelijk geen tijd hebben om 2 keer per dag lang en gepland aan de telefoon te hangen.
en fransijn je hebt gelijk…het echte contact mis ik ook super erg!!
maar, als alles doorgaat zie ik hem in april weer. hij zit wel in het leger. maar maar 4 uurtjes van side af met de auto. dus…ik kan met een vriend naar hem toe. al is het maar voor 1 dag!! ik heb het er voor over…mis m zo!!
iedereen is dan toch verschillend dat merk je wel weer.
Het is ook niet dat we elkaar niks te vertellen hebben, maar het is allemaal zo anders. Als ik vertel dat ik vrij ben, dan vraagt hij, alweer?? en hoe zit dat dan enz. als ik heel de dag moet werken, dan snapt hij dat ook niet.
Als hij naar buiten gaat, dan noemt hij dat going out, terwijl als ik uit ga…mmmmmhhh…dat vertel ik maar niet.
Het is allemaal zo anders.
Gelukkig zie ik hem morgen weer.
Sevgilim, je eerste liefde blijft altijd speciaal. ik ben 6 jaar lang verliefd op mijn eerste liefde geweest en heb hem nu al weer 6 jaar niet meer gezien, en ik denk nog elke dag aan hem, en als ik hem nu weer zou zien, zou ik daar echt wel een dikke twee weken van slag door zijn. Hij is diegene die je voor het eerst die geweldige gevoelens liet voelen, dat vergeet je nooit meer.
bana…nog wat…je mag je denk ik wel erg gelukkig prijzen. klinkt als een echte “vangst”
fransijn, ik vraag me toch altijd af waar je je wijze woorden altijd vandaan haalt, je slaat altijd de spijker op z’n kop, dank je
@bana, … hoe oud was hij ook alweer? jij 16 toch?? klinkt allemaal wel leuk… maar ja…ik kan dat echt niet hoor zovaak wat laten horen… ben gewoon ah werk… vind t wel erg leuk voor jullie!!
Os had t er ook over dat ie een speciaal paspoort had/heeft… we kwamen (ik en nog wat meiden op msn enzo) kwamen erop uit dat ie ook een groen paspoort zou hebben… maar ja ik vraag dat nog maar even goed over inmiddels alweer 21 nachtjes!!
Kan niet meer wachten!!
Wat bedoelde je met ouders laatst? Snap t nog niet…
Nou mn huidige vriend is ook stukken rijker dan mn ex. Eerder hier ergens in een topic had ik al uitgelegd waarom, hij beveelde de mensen massages aan en per massage kreeg hij een goed deel ervan, rekening houdend dat er zo een 15 massages op een dag waren gemiddeld aan 35 € minstens (!) waar hij dus zowat zeker een derde van kreeg. Hij zoekt er altijd zo een jobs uit. Nou, daarmee kocht hij zowat alles om meer contact te kunnen houden met elkaar, laptop, adsl, webcam, micro … … dus heb ik ook zeker niet te klagen, en als we samen zijn en op hotel gaan betaald hij nog eens alles voor me. Nou, geld doet er voor mij zeker niet toe maar het is denk ik wel iets gemakkelijker om elkaar dan te zien.
Hij heeft me echt wel gelukkig gemaakt en nu ben ik bang om hem te verliezen…
tja geld…
vorig jaar rond deze tijd was ik nog getrouwd, duur koophuis, twee auto’s, 22 uurtjes werken in de week, op vakantie…
en nu, ik werk me drie slagen in de rondte, over twee maandjes ben ik “dakloos” en heb ik alles verkocht wat ik ooit bezeten heb, maar toch nog een forse schuld, maar ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest. En dat mijn turkse lover zo arm is als ik weet niet wat, dat boeit me niks, hij tovert een glimlach op mijn gezicht, gratis en voor niks!!! Hij houdt me vast als ik dat wil (als we bijelkaar zijn natuurlijk) hij vindt me geweldig prachtig mooi en hij zegt tig miljoen keer per dag dat hij van me houdt, hij waardeert en respecteert me om wie ik ben, en laten we eerlijk zijn…wat wil een vrouw nu nog meer???
idd t kan mij echt niet schelen hoeveel geld hij heeft…
mensen om me heen zeggen ook, als je daar gaat werken in t hotel, verdien je veel minder als hier voor de klas hoor… ja en zeg ik dan, ik ben daar gelukkig… samen met hem… t gaat erom dat ik gelukkig ben en niet om t geld
Wel ja volgens mij denk ik dat ook, geld maakt zeker niet gelukkig ! Nou, mn vriend heeft wel een laptop en zo gekocht maar hij komt er helemaal zot van omdat er iets altijd fout loopt en altijd offline gaat en zo en weer moet gaan vermaken en zo gaat het maar door, hebben al een keer ruzie door dat gemaakt en zo zie je maar dat het mss beter is om elkaar iets minder te horen want door altijd dat eeuwige msn komt er ruzie van, ben je op de duur op elkaar bijna uitgekeken, nou, soms heb ik al eens gevloekt op dat msn en dat hij een laptop heeft…
Ik bedoelde met ouders dat hij bijvoorbeeld in de winter bij zn ouders in het oosten van turkije woont en die ivm het geloof niet mogen weten dat hij een nederlandse vriendin heeft. weet namelijk niet hoe streng gelovig jouw vriend is.
Ik ben 16 inderdaad en mijn vriend 18. Ik ben altijd heel druk met school (zit in 5 VWO) en hij ook met het zijne maar altijd kunnen we wel ff tijd maken.
Ik schreef dat hij best wel rijk is, niet dat dat zo geweldig belangrijk is maar vooral met die Turken, dat ze dan een groen paspoort krijgen is het toch wel erg handig. Wie van jullie vriendjes zijn wel eens naar Nederland gekomen voor jullie?