Wel vervelend dat je ouders het niet zo leuk vinden… Zorg dat je ouders weten waar je mee bezig bent, vertel veel over je vriend en zorg dat hun hem leren kennen. Je ouders kennen die jongen dan en dan zullen ze misschien het niet zo erg vinden dat je met een Turkse jongen hebt…
En een relatie op afstand is moeilijk, maar heb vertrouwen, praat veel met elkaar, geduld en liefde, dan kom je al een heel eind…
Hee Tanja!
Bedankt voor de info!!!
Erg handig!
En Whitelady heel veel succes en idd als het echte liefde is dan overwint dat de afstand die er nu tussen jullie is zolang de gedachten maar dicht bijelkaar zijn!!
En je vader draait vanzelf wel bij naarmate jullie relatie zal gaan duren hij denkt nu dat het een stomme bevlieging is, tegendeel wordt vanzelf bewezen!!
Doei doei loret.
He whitelady, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is maar wat Tanja zegt praat er veel over zodat hij vertrouwen in jullie relatie krijgt der mate het langer duurt. En zodat ze zien dat het echte liefde is.
Liefde overwint zeeen, bergen en noem maar op als het echte liefde is komt alles goed, heb vertrouwen je ouders draaien wel bij.
SUCCES!!!
groetjes
hij komt hierheen voor zijn broer en blijft dan 2 maanden dat was al lang geleden geregeld. ik hoop dat ik hem dan ook nog zie wand het schijnt dat hij niet zo ver bij mij huis vandaan zit als hij naar hier komt. ik hoop alleen dat mijn ouders verder geen probleem maken maar ja dat moet ik maar afwachten dan he…
bedankt voor alle adviezen…
ik heb mijn vriend gister verteld dat ik niet kan komen in oktober met het gevolg dat hij nu ook niet wil komen in november/december… ik snap er echt niks van. als hij echt van me houd dan maakt het toch niet uit dat ik niet kan komen. tuurlijk is het jammer maar het is niet anders. hij zegt dat hij wil dat ik alleen voor hem kom werken in turkije en dat hij niet graag heeft dat ik hier een baas heb waarvoor ik werk. kan iemand me vertellen wat ik moet doen?? ik vind hem echt heel leuk maar als hij mij niet begrijpt gaat het misschien toch niet lukken
Dumpen, vandaag nog! Wat moet je met een vent die je nu al als zijn persoonlijk bezit ziet en denk te kunnen vertellen wat je wel en niet mag. Kan je je voorstellen hoe dat er in de toekomst uit gaat zien?
het is echt wel een gedoe hoor allemaal als je verliefd bent op een turk.tenminste in mijn geval,dat vind ik.
mijn ouders (vooral mijn vader) zijn het er absoluut niet mee eens.
ik wil dat mijn vriendje hierheen komt maar volgens mij verdien ikniet genoeg en al dat geregel. hij moet dan dus ook veel doen en ik weet niet of dat hem wel gaat lukken.aangezien hij altijd heel snel opgeeft. en al snel denkt dat het hem niet gaat lukken.
en nu wil ik volgend jaar naar hem toein marmaris om daar te werken maar dat is ook niet zo makkelijk! ik kan niet eerder naar hem toe want dan krijg ik echt ruzie met mijn ouders!heb hem pas deze zomer leren kennen en dan vinden ze dat ik te hard van stapel ga.ze denken dat als ik rustig aan doe en m volgend jaar nog leuk vind dat ik er dan pas voor moet gaan.maar ik kan niet zo lang wachten!!!vind hem zo leuk!!!wordt er helemaal een beetje gestressd van.eet bijna niet meer. weet gewoon niet waar ik beginnen moet.
sorry voor het lange verhaal maar moest even mijn ei kwijt
Ik heb hem vanmiddag gebeld en het er met hem over gehad. hij zei tegen mij dat hij mijn ticket en alles betaald en dat ik ook een vriendin mee mocht nemen… ik heb nu met mijn baas kunnen regelen dat ik een week vrij heb in oktober zodat ik toch naar hem toe kan… zodra ik bij hem ben wil ik er wel over praten wand door de telefoon gaat het zo rot en kunnen ook dingen verkeerd over komen… het is idd belangrijk dat hij begrijpt dat ik niet zomaar kan komen wanneer hij dat wil en dat het geld op een gegeven moment ook op is en ik dan helemaal niet meer kan komen. dat wil ik gewoon met hem bespreken face to face. het is zo makkelijk gezegd dat je iemand beter kan dumpen maar als je echt om iemand geeft dan doe je dat niet zo snel en wil je er toch nog een keer over praten, tenminste ik wel…
bedankt voor het goede advies Elke!
maar het is wel moeilijk.
vooral nu ik hem niet kan bereiken want zijn telefoon staat opeens uit.
dat zet je wel aan het denken
maar als ik geen vertrouwen in hem heb dan kan ik de relatie beter gelijk stoppen toch?
ik hoop voor je dat je vriend eindelijk wat van zich heb laten horen. Het is alleen net wat Elke zegt…het moet natuurlijk niet van een kant komen. Als hij echt om je geeft zoals hij zegt dan kan hij jou ook bellen enz…
het is inderdaad mogelijk een vriendje te hebben in een ver land en turkije is nu ook weer niet zo ver weg ik ben 29 en heb al drie jaar met me vriendje in turkije en nu zijn we bezig dat ik voor goed daar heen ga om dat ik graag daar heen wil en hij niet graag naar nederland wil maar das een beslising die je maak maar ja klopt je moet ook met bijde bennen op de grond blijven staan en dat heet vertrouwen mensen die dit niet kunnen hebben altijd hun vooroordeel klaar hou daar rekening mee het gaat niet altijd over rozen hoor maar geloof me echte liefde overleef alles zelfs als je elkaar alleen maar een keer in het jaar ziet wees blij en geniet maar denk ook dat er jongens zijn die je alleen als vakantie liefde zien en daar kom je van zelf achter daar om nog maals blijf met bijde beentjes op de grond anders kan het hard aan komen en wees eerlijk tegen elkaar heel veel geluk en nogmaals geniet van wat je heb en luister naar je gevoel en niet altijd naar mensen met een vooroordeel salamar optum esmeralda
ja ik laat ook niet met me sollen hoor dat heb ik al eens gedaan en geloof me nooit meer!!!
maar hij heeft zijn telefoon trouwens al weer aan en stuurt me weer smsjes. zn batterij was leeg. maar ik kijk nog wel even de kat uit de boom hoor.
even kijken of hij ook wel veel voor mij over heeft. dan pas ga ik wat doen
Dit forum begint meer te lijken op een Lieve Lola rubriek…
Ik lees hier nu al een paar keer: liefde overwint alles, liefde overleeft alles, liefde overwint zeeën, etc. Volgens mij lezen jullie te veel dokterromannetjes. :wub: Wat nu als je volkomen verliefd besluit bij je vriend in Turkije te gaan wonen, maar na een paar maanden kwijn je weg want je vriend moet overdag werken, en jij kunt de meeste mensen niet verstaan en je mist je familie en vrienden in Nederland. Hoelang overwint die liefde dan nog? :unsure: Dan is dat romantische opeens niet zo romantisch meer.
Noem me negatief, zeg dat ik een vooroordeel heb, ikzelf noem het: reëel.
Daarom wil ik er een ander gezegde aan toevoegen: Liefde maakt blind
Als je verliefd bent kan je niet meer objectief nadenken, je wilt maar een ding: bij je liefje zijn. Wat de gevolgen voor je toekomst zijn worden niet meer objectief bekeken, want liefde overwint toch alles.
Ga eens met ouders en/of vrienden bij elkaar zitten en ga eens opschrijven wat voors en tegens zijn, wat je wel en wat je niet van zo’n relatie verwacht. Zo kan je ook bepalen tot hoever je wilt gaan in je concessies voor je liefje. Want je moet wel besluiten nemen: kan ik omgaan met de cultuurverschillen, kunnen we maanden zonder elkaar, vertouwen we elkaar, komt hij in Nederland wonen of ga ik naar Turkije verhuizen? En wil/kan ik daar werken, moet ik Turks leren, wil ik leven in een land waar het niet zo goed gesteld is met de mensenrechten, kan ik zonder mijn familie en vrienden? Let wel, hij moet zich dezelfde vragen stellen als hij naar Nederland komt, en helaas zullen niet alle Nederlanders hem met open armen ontvangen.
Nee, dat is niet negatief, je moet hier vooraf over nadenken!
Succes!
je bent idd heel reeel en ik vraag me die dingen ook af…
ik weet dat mijn vriend nooit in nederland wil wonen dus dat zou betekenen dat als onze relatie stand houd, ik naar turkije moet verhuizen om daar samen te gaan wonen. ik kan ook in turkije gaan werken voor mijn vriend dus stel dat ik daar wil wonen heb ik ook werk… het zal wel wat moeilijk zijn omdat je idd niet je familie en vrienden om je heen heb maar ook daar kun je vrienden maken… ik zie het allemaal wel. ik vertrouw mijn vriend in ieder geval wel en zie hem in oktober weer…
Mijn lekkere ding werkt in restaurant “Pane Vino” als een soort propper,hij heet mehmet. Hij is niet m’n vriendje of zo,want ik denk dat hij nog wel meer vriendinnetjes heeft behalve mij. Maakt ook niet uit,we blijven gewoon contact houden en zien wel hoe het loopt. Mocht er iemand nog heen gaan doe hem maar de groeten!
hier ben ik maar weer es… jullie zullen misschien wel denken wat kan zij zeuren maar ja sorry dan…
ik was gister aan het smsen met mijn vriend en op een gegeven moment toen vroeg hij of ik binnenkort wilde trouwen! Ik zei dat ik dat voorlopig nog niet van plan was (ik ken hem net 2 weken) en dat ik hem eerst beter wilde leren kennen. toen ik dit gestuurt had ik kreeg ik een sms terug met de tekst dat ik hem dan maar moest leren kennen als vrienden en we het in de toekomst nog eens moesten proberen… hij zei dat hij niet nog 3 jaar kon wachten!! 1 jaar ok maar 3 jaar niet… later gooide hij het cultuurverschil in de strijd en nog wat andere dingen… ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. mijn hoofd zegt dat ik het gewoonmoet uit maken maar mijn hart zegt dat ik bij hem wil blijven… wie heeft er enige tips of adviezen voor mij wand ik weet het echt niet meer…