Hoi Stacey,
Ik las je reactie. Ik heb een vraagje is het nou moeilijk om je vriend naar nederland te halen? Ik heb wel heel veel info ingewonnen maar nog niet iemand gesproken die het ook daadwerkelijk gelukt is.
Hoe heb je het voor mekaar gekregen als ik vragen mag? Echt leuk om te horen!!! En als je gaat trouwen wil je dan in nederland of Turkije trouwen???
Benian, het gaat dus eigenlijk allemaal heel goed.
Wil je daar echt wonen, wat zijn je redenen daarvoor als ik mag vragen??
Groetjes
Ik woon zins mei samen in NL met mijn turkse vakantieliefde, het gaat goed en we hebben zins vrijdag een verblijfsvergunning, dus hij mag hier nu nog langer blijven…
Mijn vriend is in maart ook al hier geweest en toen was het echt een heel gedoe! Mijn ouders moesten garant staan voor hem (ik woon namelijk nog bij mijn ouders en hun hebben het hoogste inkomen) en er moesten wel salarisstroken van hun worden opgestuurd! Er moest van ons een uitnodiging naar Turkije toe om mijn vriend uit te nodigen om hierheen te komen. Mijn vriend moest volgens mij ook een vaste aanstelling hebben met werk en verzekerd zijn. Hij heeft echt alles tot in de kleinste puntjes gedaan en meegenomen naar de Ambassade in Ankara en heeft uiteindelijk z’n visum gekregen! Hij heeft er alleen wel heel erg veel geld voor moeten betalen! Maar nu komt hij waarschijnlijk in december voor 6 weken en dan gaat het waarschijnlijk ook veel makkelijker want hij is al een keer in Nederland geweest en nu gaat hij weer naar hetzelfde gezin enz. enz. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Mijn vriend heeft zoveel geld voor z’n visum moeten betalen omdat zijn sociale verzekering over de laatste 6 maanden voordat hij kwam betaald moest zijn en hij moest een werkgevers verklaring hebben, het visum op zich kost ook al geld, en een vliegticket is met FlyAir ongeveer €300,-
Hoi Stacey, bedankt voor je reactie. Leuk om te horen dat het iemand gelukt is. Maar het houd toch in dat als je garant staat en hij wodt bv ziek ofzo dat jij (degene die garant staat)voor de kosten opdraait? Want als hij zelf genoeg geld heeft is dat toch ook voldoende?
Hoelang heeft ie op zijn visum moeten wachten?
Hoe von je vrien het eigenlijk in nederland?
kristel 84, zou even op ind.nl kijken daar staat alles wat je nodig hebt. Hoop dat je er wat aan hebt.
Mijn ouders moesten hoe dan ook garant voor hem staan. Dus als hij bijvoorbeeld ziek had geworden dan hadden hun voor hem moeten betalen.
Toen wij en mijn vriend alles in orde hadden en mijn vriend echt alle papieren had die hij nodig had voor zijn visum, toen is mijn vriend een afspraak gemaakt op de ambassade van Ankara en is hij naar Ankara toe gegaan en heeft al z’n papieren laten zien, het enige probleem was dat ze recentere salarisstroken van m’n ouders nodig hadden en die heeft mijn vader toen gelijk gefaxt en toen 's middags kreeg hij te horen dat hij z’n visum gekregen heeft! En dat was maandag en toen vrijdag was hij al bij mij! Maar hij heeft wel echt alle mogelijke papieren gehad (hebben ook aan iedereen die we kende gevraagd wat zij nodig hadden gehad voor een visum naar Nederland), hij heeft er ook voor gezorgt dat hij een reservering van zijn vliegticket had. Mijn vriend heeft het hier hartstikke naar zijn zin gehad, alleen zou hij hier absoluut niet willen wonen! Maar dat geeft niet want ik ga al daarheen haha!
Groetjes Stacey
Hoi Stacey,
Dat is goed om te horen. Dus in principe als je alle papieren hebt gaat het vrij snel. Wij zijn ook al druk bezig met dingen alvast te regelen.
Mijn vrien zou hier het liefst niet wonen, maar als het niet anders kan komt hier wonen voor mij. Maar ja dat zien we dan wel weer.
Je hebt verder geen problemen daarna nog gehad met die garant stelling? Waar moet je zo een garantstelling regelen? Want ik ga wel vast een uitnodigingsbrief ophalen bij het gemeentehuis.
Voor mij nog twee en een halve week en dan ga ik weer terug en daar heb ik veel zin in. Ik heb allemaal brochures hierover besteld in het engels zodat hij dat rustig door kan lezen. Oja nog een vraagje mijn vriend wil in december hier naartoe komen maar hoelang van tevoren moet je een visum aanvragen?
groetjes
<_< Hallo iedereen!
Misschien een hele domme vraag hoor maar ik las jullie berichtjes allemaal en vroeg me af waarom het zo lastig was om een turkse jongen hier tijdelijk te laten verblijven?
Wij als nederlanders kunnen immers toch voor een aantal weken gewoon naar t buitenland(turkije )als we willen.!?
Vroeg ik me zo even af vandaar iig heel veel liefde en heel veel succes aan iedreen!!
Gr Loret
Ja ik weet eigenlijk niet precies waarom maar ik denk omdat er teveel turken in nederland komen en dan gaan trouwen en hier blijven. Maar het is eigenlijk heel raar wij betalen 10 euro voor een visum en hun hebben een hele waslijst nodig om hier te blijven al is het maar 2 weken.
Bedankt voor de liefde en succes hopen dat alles gaat zoals wij gepland hebben!!!
Ik heb geen problemen meer gehad met de garantstelling! Mijn vriend is ook niet ziek geworden of hij heeft ook niets geflikt ofzo!
Je kan een garantstelling bij de gemeente aanvragen/halen.
Hij moet jouw laatste salarisstrook kunnen tonen bij de ambassade.
Jij moet een werkgeversverklaring hebben dat je een vaste baan hebt.
Uitnodiging bij de gemeente halen en opsturen.
Hij moet een afspraak maken bij de Nederlandse ambassade (je kan ook naar het consulaat maar het beste is om naar de Ambassade te gaan)in Turkije/Ankara.
Er staat ook een hele hoop(volgens mij alles) op www.nl.org.tr
kijk daar eens op, dan wordt je een stuk wijzer van dit alles.
Hee Karason,
Zou idd goed kunnen wat jij opschreef over de turken die hier dan blijven en trouwen, maar toch vreemd ik krijg nl nooit het idee dat nederland nou een ingewikkled land is om binnen te komen…
Ik denk dat het meer aan turkije ligt, ik kan niet precies uitleggen waarom maar ik weet wel toevallig omdat ik twee vrienden heb die hier zijn gekomen vanuit new zeeland en australie en die wonen nu hier en zij hebben een vriend die hier eerst voor een maandje was en nu ondertussen al driekwart jaar en dat gaat allemaal erg gemakkelijk.
Hij heeft alleen veel moeite werk te vinden (spreekt ook alleen engels) maar werkt nu in tomatenkassen enz.
Maar ik volg jullie gesprekken een beetje en ben gewoon nieuwsgierig en ga eens speuren!
Veel succes en tot schrijfs!
Loret.
Heb dit alles een beetje gelezen en was ineens nieuwsgierig of iemand toevallig in marmaris geweest afgelopen seizoen en net zoiets heeft meegemaakt met een van de jongens van het PRESTIGE restaurant.
Het restaurant ligt pal naast HEK tours.
Ben HEEEL erg benieuwd iedreen die ze kent reageer!
Greetz Loret. :o
He Stacey, bedankt voor de informatie. Ik ga meteen even kijken op die site. Ik ga namelijk over 2 weken terug en dan wil hem goed uit kunnen leggen wat je allemaal nodig hebt, zaodat wij net zo als jullie geen problemen krijgen ermee. Ik hoop dat het gaat lukken.
He loret, daarom is het nu tegenwoordig ook zo dat als je in nederland gaat wonen je ook drie maanden van te voren nederlandse cursus moet volgen tenminste dat heb ik begrepen. Of het is zo is is ten tweede. Ik ga ook speuren als ik wat meer weet of jij dan laat ik het weten.
Als jullie info willen over toeristenvisum, mvv en verblijfsvergunningen moet je ff kijken op mijn site, of www.seni-seviyorum.nl, www.ind.nl en http://www.mixed-couples.nl/forum/….
Het is te veel info om nu zo ff door tegeven…
En anders moet je mij maar ff een persoonlijk berichtje sturen…
hay mensen. ik heb sinds vorige week mijn vriend in bitez. ik ben zelf weer terug in nederland nu maar zou hem graag weer zien ik vind het zelf wel astig dat het zo ver weg is maar ik denk dat als je echt van elkaar houd dat we het wel volhouden. hadden jullie geen problemen met jullie ouders? die van mij zeggen dat het cultuur verschil te groot is en dat het gedoemt is te mislukken.
hey whitelady,
Ik ben het helemaal met mamarislover eens soms gaat het goed en soms niet. Mijn ervaring tot nu toe is dat het goed gaat.
Ik had geen problemen met me ouders die vinden dat ik me gevoel moet volgen en dat ik oud en wijs genoeg ben om dat zelf te ondervinden. Deden jou ouders moeilijk dan?? Het zijn wel twee hele verschillende culturen natuurlijk, maar dat moet kunnen toch. Tegenwoordig kan bijna alles helemaal in de liefde.
groetjes
mijn vriend is eigenaar van een restaurant en een kapper salon in bitez. hij is dus wel toerisme gewent… hij zegt dat ie me heel erg mist en wil graag dat ik in oktober terug kom voor zijn verjaardag en zo dat hij mij weer kan zien. ik kan helaas niet omdat ik geen vrij kan krijgen hij komt wel van de winter naar nederland dus hopelijk zie ik hem dan. mijn ouders vinden het gewoon geen goed idee als ik met een turkse jongen ga maar dat komt denk ik door al die verhalen. ik wil er zeker volgende zomer weer heen maar dan voor langer en ik ga waarscheinlijk met het voorjaar er ook weer heen. voor als jullie het leuk vinden om te weten… hij heet thomas en is 24 jaar ik zelf ben 20 dus het zou best wat kunnen wezen toch?? het is voor mij allemaal nieuw omdat ik nog nooit wat heb gehad met een turkse jongen…