Wow kleopatra. Dat is echt super erg. Ook voor sevgilim die iets dergelijks heeft meegemaakt. Ik weet dan weer uit ervaring dat Nederlandse jongens bijna net zo erg kunnen zijn en gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is, zo ook verschillen turkse mannen van elkaar.
Veel sterkte allemaal in ieder geval.
@ Magda: Ik ben blij dat het goed gaat, zelfs beter dan je had verwacht! Helemaal super!!! Helemaal als jullie saampjes even weg kunnen om te ontspannen zal het nog beter gaan. Hou je ons op de hoogte?
jeetje Kleopatra, wat een verhaal. Heel veel sterkte en ik hoop dat je er uit komt wat je hiermee gaat doen.
@Magda: heeeerlijk voor je dat het zo goed gaat tussen jullie. Dat is nou eens goed bericht. Lekker voor langere tijd samen zijn. Hoop dat het zo blijft gaan.
we blijven inderdaad zeer nieuwsgierig dus…
ik heb hem net ook weer gesproken. Hoop echt zo ontzettend dat ik hem weer zie in juli. zal wel, want hij wil het ook maar toch. en dan kunnen we eindelijk even praten. Want zo schiet het niet op. Hoewel hij het ook wel moeilijker gaat vinden en me vorige week zelfs belde hoe het met me ging omdat hij niks meer van me hoorde en hij was erg bezorgd dat er iets gebeurd was (ik liet expres ff niks van me horen omdat ik het een beetje zat was) dus dat was wel weer errug lief. Alleen is het verder een koppige ei… dus het staat nog steeds stil
Hoe is het daar in Nederland? Hier is het weer nog steeds erg lekker, alleen waait het vandaag heel veel, wat weer irritant is
Nou ik zou liegen als ik zou zeggen dat alles nog steeds helemaal top is in Turkije Het valt niet mee om hier mijn draai te vinden. Ook wordt ik helemaal gek van het turkse gebabbel terwijl ik er bijna niks van versta, hoe erg ik ook mijn best doe
Daarbij heb ik gisteren voor het eerst ruzie met mijn vriend gehad. Hij heeft nog steeds goed contact met zijn ex, wat op zich geen probleem is. Maar nou wilde zij dus een keer langskomen bij ons op de zaak om ook kennis te maken met mij, helemaal prima. Maar mijn vriend wil dat niet! Hij zegt dat als hij met haar afspreekt, hij dat ergens anders doet en dat ik daar dan nooit achter zal komen. Ýs dit niet heel raar? Of zie ik spoken?
Ýemand advies of tips? Hoe kan ik hem dan vertrouwen als hij zoiets simpels dan al verzwijgt?? Moet ik het vliegtuig terug nemen? Voel me erg rot vandaag :blink:
wat rot dat 't nou opeens zo gaat… Ik kan je geen tips geven vanuit het perspectief Turkse vriend, want die heb ik nooit gehad, maar het is misschien wel een beetje vreemd dat hij tegen je zegt dat hij dat achter je rug om zou doen.
Doen jullie verder wel leuke dingen? Ik las iets over eventuele uitstapjes, zijn die er al van gekomen?
Werk je veel en gaat het verder wel allemaal goed?
Kan me voorstellen dat je je rot en onzeker voelt door zijn opmerking. Zou daar ook de hele tijd over kunnen zitten malen wat 'ie daar precies mee bedoelt. Misschien kun je het hem (voor je eigen gemoedsrust) nog 's vragen en zeggen dat het je dwars zit…
ik kan me zeker voorstellen dat jij je daar flink rot over voelt. Je moet over dit soort dingen zeker nog eens heel goed met hem gaan praten, jij bent naar Turkije gekomen voor hem!!! Zowiezo vind ik het goed van je dat je al accepteert dat hij nog contact met haar heeft, maar dat hij zegt dat hij met haar af zou spreken zonder dat jij het weet… beetje boel raar. Dat klopt niet en laat hem dat maar weten ook. Prima dat jij haar niet mag ontmoeten, zou toch raar zijn, maar dan moet hij haar ook niet meer ontmoeten. Heel simpel. En als jij daar niet zou zitten, ok, dan weet jij het toch niet, maar terwijl je daar zit… :o Je moet er zeker met hem over gaan praten. Ook al doet hij misschien niks met haar verder, jij voelt je er rot over. Hoe zou hij het vinden als een ex van jou je kwam opzoeken daar in Turkije, en je zou het niet aan hem vertellen?
Tja, je bent nu lekker aan het werk? Probeer toch zo snel mogelijk turks te leren. Gewoon woordjes leren, huis, boom, auto enz enz enz… heb je wel al een cursus gevolgd? Heb je geen woordenboekje? En zo veel mogelijk in het Turks proberen te praten, ook al is het misschien heel fout hoe je het zegt, zo leer je het wel. Het is wennen, maar uiteindelijk lukt het wel en vind je je draai. En zo niet, kan je altijd nog terugkomen. Maar dat kan altijd nog, als het allemaal echt niet lukt.
Heel veel sterkte en succes ermee, en laat weten hoe alles ging.
Nou 2 dagen lang flinke bonje gehad, maar alles eruit gegooid. Hij zei uiteindelijk dat ie het nooit zou doen, maar als hij het wilde dat hij het dus stiekem kon doen. Ýk zei dat hij wel wat met haar kon drinken, maar dat hij het wel gewoon moet zeggen. Ýk kan hem niks verbieden, ze hebben samen 6 jaar lang gehad en hij heeft haar gedumpt, dus dat scheelt weer
Maar toch, het blijft niet echt tof. Soms snap ik echt niet wat me bezielt om een relatie te beginnen met een turk. Ze zijn echt heel anders en ik weet niet of ik het ooit weer ervoor zou kiezen. Het is nu eenmaal zo gelopen.
Maar ze voelen zich heel vrij in het doen en laten. Soms dan is hij opeens uit de zaak verdwenen zonder te zeggen waar ie heen gaat! Maar dat doen ze hier echt allemaal. Sterker nog, ik heb een vriendin en Nederland en zijh had met een half turkse jongen en wist ook nooit waar ze aan toe was. Hij pakte ook zomaar haar auto en ging naar Duitsland! Zomaar zonder iets te zeggen!
Het zal wel gewoon in hun bloed zitten, maar ik weet niet of ik zo kan leven, we zien het wel.
Voorlopig hebben we alles uitgepraat en we zien hoe de rest verloopt
Meiden, in ieder geval erg bedankt voor jullie steun! Voel me soms erg alleen hier en heb geen vriendinnen hier. Met mijn vriendinnen thuis in Nederland kan ik ook niet alles mailen, want die komen regelmatig mijn moeder tegen en die wil ik absoluut niet ongerust maken om elke (kleine) ruzie!
Thanks en veel liefs uit Marmaris.
P.S. Ýk heb iets teveel mijn best gedaan om de zon jullie kant op te sturen, hier is het nu shit weer… en jullie hebben zon!
gelukkig dat het uitgepraat is nu. tja turken hebben nu eenmaal een andere mentaliteit dan nederlanders, niks aan te doen natuurlijk, maar misschien dat er best wel mee te leven valt. en hoe is het met de taal? leer je hem al een beetje?
enne…bedankt voor het weer
Gelukkig maar dat het weer is uitgepraat. Gek toch dat de mentaliteit zo anders is. Lijkt me moeilijk om aan te wennen, maar liefde overwint alles, denk maar zo!
Ik wens je veel sterkte en liefde daar in Turkije en je weet dat je altijd hier terecht kan!!
Hoi Magda, sorry dat ik me erzo even tegenaan bemoei maar kijk goed uit je doppen meis. heb zelf bijna 3 jaar een relatie met een turkse jongen gehad. we waren ook getrouwd voor het geloof en ik heb er 4 maanden gewoond. ook nog in de winter dus ontzettend zwaar en armoedig.
vind het heel knap van je dat je de stap hebt gezet.
1 ding, laat je vriend in Godsnaam niet met die ex wat gaan drinken. een vrouw moet zowiezo sterk in dr schoenen staan om een relatie met een man te hebben, maar met een Turkse man helemaal. Ze zijn toch vaak in de veronderstelling dat zij alles mogen (en wij bijna niks :rolleyes: ) puur en alleen omdat ze man zijn. Je moet de kat niet op het spek binden. Het is absoluut NIET normaal wanneer hij met haar alleen zegt te willen afspreken. Hier in NL zijn de mannen nog wat geemancipeerder en staat men meer open tegen platonische relaties tussen man en vrouw. In Turkije komt dit (vrijwel) niet voor!
Wil je niet ongerust maken ofzo maar wat voor brutaliteit ook van zijn ex om weer contact met hem te willen. Rot op zeg! kijk als hij vrijgezel was, maar hij heeft nu weer een relatie en dat heeft ze te respecteren.
Daarom zeg ik je nogmaals: pik het niet. Voorkom dat ze samen afspreken. voorkomen is beter dan genezen meid.
Geef hem niet het voordeel van de twijfel, echt niet…
Sterkte meid als je me prive wilt berichten kan dit natuurlijk ook altijd.
Liefs,
Beatrice
Ik heb niet het hele forum gelezen maar begreep dat je ook in Marmaris woont, waar werk je? Ik werk ook in marmaris en er zijn natuurlijk nog een heeeeleboel andere nederlandse meiden, mail me anders een keertje kunnen we misschien eens wat afspreken! Want het is echt belangrijk om ook een paar meiden te kennen hier waar je lekker tegenaan kan zeiken enzo, anders word je helemaal gek!
xxx Liek
Hallo!!!
ik wilde weer eens een keer reageren…
het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest…
maar ik wilde even vertellen dat bij mij en mijn vriendje nog steeds alles heel goed gaat!!! twee weken terug hebben we elkaar weer gezien en het was een fantastische week!!! we zijn echt nog helemaal verliefd!!! en het gaat gewoon super tussen ons…
nu heb ik net weer geboekt voor 12 juli… dan ga ik voor het eerst alleen voor drie weken naar hem toe…
ik vind het best spannend maar wel helemaal leuk!!!
Magda!!! Haha, wýj hebben elkaar al ontmoet, gýster was dat geloof ýk, samen met han! Maar het gaat helemaal goed komen met jou hoor, straks je nýeuwe job en we moeten gewoon snel ff een x stappen met zýjn allen!! Tot snel! merel
Ik heb ook een vriend in Turkije, maar eigenlijk pas sinds april. We smsen elke dag en bellen elkaar ook wel vaak! Weet zeker dat hij me wel trouw is!!!
Heerlijk om zo verliefd te zijn en elkaar niet vaak te zien, des te leuker is het als je hem weer kan zien!!
ik vind het super leuk voor je dat je zo in love bent…!! en mn vraag is dan ook niet lullig bedoelt ofzo…maar hoe weet je zo zeker dat hij je trouw is?
ik had namelijk ook een vriend 2 jaar terug…en wij belde en smsde ook iedere dag…en toch had ie een ander toen ik 2 maande later terug was in turkije…
naja het is niet lullig bedoelt…en zeker niet alle turken zijn zo!!
maar vanaf hier zie je toch niet wat je vriend doet, ookal smst hij je iedere dag.
Filiz dat klopt helemaal wat je zegt!!! Ik ben er bijna wel zeker van dat hij me trouw is. Hoor van heel veel mensen dat ik zijn eerste vriendin ben en dat hij het vaak over me heeft(niet arrogant bedoeld) En als hij me niet trouw is, dan merk ik het wel. Hij heeft me zelfs ten huwelijk gevraagd, en kreeg daarna een smsje dat hij echt serieus is!!! Je weet natuurlijk nooit voor 100% of hij trouw is. We zien wel, voel me nu in ieder geval echt gelukkig!!!