Dames,
Ik weet inderdaad dat er veel meiden uit Nederland (en rest van Europa) een Turkse vriend hebben, mezelf inclusief.
Ik heb mijn vriend leren kennen in TR, toen ik daar werkte.
Ik wil echter iedereen waarschuwen.
Als je daar regelmatig op vakantie gaat, lijkt het allemaal geweldig en zo, en wil je mss niets liever dan daar gaan wonen.
Voor je zo’n ingrijpende stap waagt, probeer het eerst eens uit voor een paar maanden.
ik kan uit eigen ervaring zeggen, dat het wonen in TR ontzettend zwaar en moeilijk is voor ons Nederlandse meiden.
Waarom zul je je afvragen?
Niet vanwege de taal, cultuurverschillen, etc, maar vanwege vertrouwen.
In Turkije zijn leugens en liegen aan de orde van de dag.
Mensen liegen daar erg makkelijk, over van alles en nog wat.
Ze kijken je aan in de ogen en liegen je glashard voor.
Let dus altijd op met wie je zaken doet, of in zee gaat.
Echt waar, dit is niet lullig bedoeld, en niet demotoverend, maar het is zo.
Ik wil ook niet discrimineren of wat dan ook, heb ook veel Turkse vrienden, maar zelfs die zeggen dit ook!!!
Ik heb zelf een half jaar daar gewerkt en heb veel gezien en gehoord, heb met veel verschillende (Turkse) mensen gepraat over van alles en nog wat en heb
alles van dichtbij meegemaakt wat veel andere niet meemaken als ze daar werken. Zonder dat je iets in de gaten heb, wordt je belogen en bedrogen, ook door de mensen van wie je het t laatst verwacht.
Tip voor meiden die het toch willen gaan proberen: houd altijd je ogen open,
vertrouw niemand zomaar, en steek je kop niet in t zand!
Luister altijd naar het stemmetje vanbinnen, 99% van de tijd klopt je gevoel en twijfel nooit aan je intuitie.
Je kunt beter uitgaan van je intuitie dan van wat anderen zeggen, geloof me.
Je intuitie vertrouwen kan daar heel moeilijk gemaakt worden, door wat je hoort en ziet, maar onthoudt dit: schijn bedriegt.
Nogmaals, ik spreek uit ervaring, en wil dit niet zeggen om mensen te deprimeren, maar om te waarschuwen!!
Denk je erover om je in Turkije te gaan wonen, vraag jezelf dan af of je tegen leugens en onwaarheden kunt, of je ertegen kunt om veel mannen (incl. die van vriendinnen) vreemd te zien gaan of de boel te belazeren, terwijl jij iemand bent voor wie eerlijkheid en rechtdoorzee belangrijk is, vraag jezelf af of jij je vriend onder deze omstandigheden 100% kunt vertrouwen en zoniet, of je kunt leven met `wantrouwen?
Dit is gewoon erg belangrijk om je te realiseren.