Hé Rosanna
Echt een superverhaal! Hoop dat alles goed zal blijven gaan tussen jullie.
Waar woon je in Turkije?
Groetjes, Magda ![]()
Hé Rosanna
Echt een superverhaal! Hoop dat alles goed zal blijven gaan tussen jullie.
Waar woon je in Turkije?
Groetjes, Magda ![]()
Ik wens jullie allemaal heel veel succes!!! ![]()
Groetjes Rieneke
Hey Deniz!
Ja erg is dat he met die jongens allemaal!Ik ken hier ook veel meisjes (die hier niet wonen maar in Nederland) en waarvan hun vriend dan vreemdgaat.Toen ik hier net woonde vond ik het heel erg en vertelde ik mooi alles aan die meisjes en bemoeide ik me hiermee.Maar ja dat gaat een keertje fout natuurlijk.We hebben een keer heel erge ruzie gemaakt met de mensen van een bar naast mijn man’s werk,ook doordat ik iets tegen zo’n meisje gezegt had.Toen heeft m’n man gezegt dat we er ons niet meer mee mogen bemoeien en dat we ons lekker met onze eigen probleempjes bezig moeten houden.Want op deze manier komen er alleen maar problemen van natuurlijk,terwijl wij weinig met die meisjes te maken hebben.En zij gaan uiteindelijk weer terug naar Nederland maar wij blijven hier wonen en krijgen al die kwade koppen van onze vrienden!Soms vind ik het nog moeilijk om m’n mond te houden maar ik heb nu wel geleerd me er niet mee te bemoeien.Ze moeten er zelf maar achterkomen,en ik hoop ook echt dat ze er achterkomen want ik vind het heel erg.Jammer ook dat veel meiden heel erg naief zijn,waarom zien ze het nou niet in?Als ik jou was zou ik er ook gewoon niks van zeggen en je mond houden,want uiteindelijk zit jij met de problemen!Hoee erg het ook is voor dat meisje.Ik let nu zowiezo veel meer op m’n woorden,de meeste dingen blijven gewoon tussen ons,ik vertel ook vrijwel geen prive dingen aan andere mensen hier in de stad of aan kennissen want uiteindelijk wordt alles tegen je gebruikt!Maar dat zul je zelf ook wel merken als je een beetje gewend geraakt bent in Marmaris.Maar volgens mij heb jij allang door hoe de mentaliteit hier is en hoe je je hoort te gedragen want je bent natuurlijk al heel lang met je vriend en bent daar ook al vaak geweest!Waar werkt jou vriend eigenlijk?Ik ben inderdaad ook blij dat mijn man niet in een disco werkt!Ik vind trouwens ook dat als een jongen die in een disco werkt gewoon daarmee moet stoppen zodra hij trouwt of een serieuze relatie heeft.Dit moet gewoon kunnen want er is zat ander werk!Mijn man is ook meteen gestopt bij die bar nadat we hier samen gingen wonen.Hij zegt ook we zijn getrouwd en zulk werk past daar gewoon niet bij.Wij gaan trouwens wel weg waarschijnlijk uit Alanya na dit seizoen want we zijn de gestoorde mensen en het de rare mentaliteit helemaal zat hier!We twijfelen nog of we naar Avsallar gaan (ken je dat plaatsje) of naar een grotere plaats zoals Antalya of Istanbul.Hoe is Marmaris eigenlijk?Dat wilde ik je nog vragen.Is er daar ook zo’n rotmentaliteit en veel rare mensen of valt het wel mee?En wat ga jij daar voor werk doen enzo?Nou ik hoor het wel van je.Veel succes en geniet maar lekker van je laatste week in Nederland en doe veel met je familie en vrienden want dit is hetgene wat ik hier zo erg mis!Veel liefs Rosanna XXX
Hai Magda!
Om even op je vraag te antwoorden, wij wonen dus in Alanya en we zijn op zich wel gelukkig maar het is een vreselijke plaats om in te wonen!Hopelijk kunnen we na deze zomer verkassen…Jouw vriend woont toch in Marmaris he?Ga jij daar nu wonen of blijf je daar voor de zomer?Ik heb het verhaal maar half gevolgd hi hi.Veel succes alvast en ik hoop gauw wat van je te horen XXX
Hallo Rosanna,
Wijzelf wonen in Icmeler maar werken in Marmaris,
Icmeler is veel rustiger!
Marmaris is zo druk!
Alle mensen zijn super vriendelijk in Marmaris/Icmeler!
Maar ik heb echt een hekel aan al die Russen (toeristen) die zijn zo asociaal!
Maar Oke, die zijn er maar de helf van het jaar!
Ik ben benieuwd als je langs bent geweest bij de politie!
Groetjes…
~Deniz~
Hoi Rosanna!
Ik ga nu voor 6 maanden naar Marmaris. Mijn vriend ken ik nu 2 jaar, waarvan we 1 jaar bijna al samen zijn. We zijn eerst vrienden geworden en toen ik heb voor de 2e keer zag is de vonk overgeslagen. Vorig jaar ben ik 3x naar Marmaris geweest en hij 1x naar Nederland (hoop voor moeten doen…)
Hij heeft 2 eigen zaken, een exursiewinkel en een kledingwinkel. De bedoeling is dat ik hier ook ga werken. Lekker de nederlandse toeristen aanspreken, hihi.
Wij zitten midden in een drukke straat, maar het heeft ook wel wat. Alle mensen die naar het strand gaan, passeren ons. Marmaris is idd erg druk, maar wel met een hele leuke sfeer. Ben ook een keer in Alanya geweest en moet zeggen dat ik dat (in vergelijking met Marmaris) wat minder vond.
Maar gelukkig wonen we in een rustig app. op ongeveer 7 minuutjes rijden met de auto. Daar krijg ik meer dat "turkse"sfeertje. Dus overdag lekker druk en 's avond lekker weer rustig.
Ik ben heel erg benieuwd hoe alles gaat lopen in Turkije. Heb nu wel mijn baan hier in Nl. opgezegd, maar mag altijd nog terugkomen. Ik durf nog niet definitief te emigreren. Daarvoor willen we elkaar nog beter leren kennen. Als dit halfjaar goed gaat, dan weten we dat we het aankunnen!
Veel liefs en tot gauw!
Magda ![]()
Hey Magda!
Wat leuk dat je de stap genomen hebt om daar voor langere tijd heen te gaan,zo leer je elkaar veel beter kennen en zie je meteen of jullie het voor elkaar zijn!Ik heb begrepen dat je dus bij je vriend in de winkel gaat werken,hardstikke goed hoor!Het is in Turkije vreselijk om voor een baas te werken (vind ik) dus wees maar heel blij dat je vriend 2 eigen zaken heeft.Dat gaat vast wel goed komen hoor,alles is beter dan bij zo’n baas te werken die je commandeert!Bovendien krijg je nu waarschijnlijk ook veel contact met Nederlanders en daar zul je echt veel steun aan hebben want het is toch moeilijk om daar te wonen zonder familie enzo.Wat voor werk deed je eigenlijk in Nederland en hoe oud ben je?Wel goed hoor dat je het eerst een halfjaartje probeert en daarna pas besluit om te emigreren of niet.Nu kun je mooi even kijken hoe het gaat.Ik vond het aan het begin maar moeilijk vol te houden (en op sommige dagen nog steeds) maar dat komt ook vooral door Alanya en de mensen.Maar ik hoorde van Deniz dat Marmaris veel gezelliger is en dat de mensen vrij normaal zijn dus dat valt al reuze mee toch.Wanneer ga je ernaartoe?Het seizoen is in Alanya al begonnen het is al vrij druk hier.Nou hou me op de hoogte en alvast heel veel geluk en goed van je dat je deze stap neemt!Liefs Rosanna
Hoi Rosanna!
Ik wordt deze zomer 23 jaar. Mijn vriend is 31 jaar. In het begin heb ik hier een hoop gezeur met mensen om mij heen gehad ![]()
Maar ja, ze bekijken het allemaal maar. Wij weten hoe het zit tussen ons en daar gaat het om. Ik heb hier in Nederland een goede baan bij een groot bekend autobedrijf. Hier doe ik de o.a. de administratie en de export van auto`s naar het buitenland.
Ik vertrek op 3 mei naar Marmaris en de bedoeling is (als alles dus goed gaat in Turkije) dat ik er tot eind oktober/begin november blijf. Wat er daarna gaat gebeuren, weet ik echt niet. Op dit moment leef ik lekker van dag tot dag en laat alles op mij af komen. Ik ben normaal van het geregel allemaal en dat ben ik nu lekker zat. Doe waar ik nu zin in heb en zie wel waar ik beland. Ik ben nog jong en later krijg ik misschien spijt dat ik het risico niet heb genomen!
Maar jeetje, jij ben ook jong getrouwd! Je ben toch 19? Als ik het goed begrepen heb…
Weet je al waar je verder in Turkije zou gaan willen wonen? Kan me voorstellen dat als je Alanya niet leukt vind, daar weg wilt gaan. Van mijn vriend heb ik begrepen dat het in Marmaris nog rustig is, maar over 2 weken, als ik kom, wordt het druk. Dan is nl. net de meivakantie begonnen! Feest!
Groetjes en tot gauw,
Magda
Ja bah komen al die toeristen…Vind ik echt minder want er komen zo veel Russen en die zijn zo onbeleefd, die Nederlanders dat vind ik wel leuk…Maar eerst nog lekker een weekje zonder die hopen toeristen ![]()
Groetjes…
~Deniz~
Hey Deniz,
Ja inderdaad die vervelende russen (hoewel ik ook hele arrogante Nederlanders meemaak hoor!).Het is lastig want aan de ene kant verdienen wij wel ons geld aan de toeristen dus moeten we wel een beetje respect voor ze hebben maar ja aan de andere kant heb je af en toe van die onbeschofte mensen tussen dat je denkt rot toch op!!hihi.Jij gaat al bijna weg he?Je zal wel blij zijn dat je bijna weer bij je liefje bent haha.Veel geluk en tot gauw!
Ja ik zal heel blij zijn als ik weer bij hem ben want ik mis hem nu super veel!
Volgende week ben ik al daar, nu maar hopen dat dat snel gaat!
Ja ik heb ook heel erge Nederlanders meegemaakt maar het valt gewoon op dat alle Russen zo erg zijn, ik vind dat zo erg, ik zie gewoon al aan het gezicht dat het een Rus is en dan denk ik “Oh nee he, daar heb je er weer een”!
In Marmaris zijn zelfs in een aantal hotels Russen verboden omdat het vorig jaar heel vaak voor kwam dat Russische vrouwen 's nachts op andermans deuren ging kloppen in de hoop dat er een man open deed!
Ik hoop dat de dagen heel snel gaan en dat er minder Russen zullen zijn en dat er gewoon heel veel vrolijke vakantie-gangers zijn!
Groetjes…
~Deniz~
Hai Magda,
Ik heb aan het begin ook veel preken gehad van mijn omgeving hoor,van die opmerkingen van ja en het is een moslim en hij gaat je slaan en binnen een paar weken ben je weer terug bla bla bla.Nou daar trok ik me dus mooi niks van aan he want m’n man is juist een persoon die alle mensen accepteert zoals ze zijn en hij is hardstikke lief en respectvol tegen mij en iedereen.En nu staan ze dom te kijken omdat ik nog steeds hier ben en heel gelukig met hem!En inderdaad jij moet je ook niks van die bevooroordeelde mensen aantrekken en het gewoon proberen,dat kan geen kwaad hoor.En al mocht je het niks vinden nou dan heb je het toch maar mooi geprobeerd(maar jullie worden vast wel hardstikke gelukkig samen).Heb je je baan op moeten zeggen of mag je nog terug komen?En ik ben inderdaad jong getrouwd ha ha.Nou ja het voelde goed en bovendien is dat normaal in Turkije en ik heb er geen spijt van dus wat maakt het uit.Ik heb nog geen idee waar we willen gaan wonen,we wachten dit seizoen nog even af.Nou ik vind het heel goed van je dat je je hart volgt en laat iedereen maar lekker kletsen dat heb ik ook gedaan en het gaat heel goed met me!Geniet maar van de laatste 2 weekjes in Nederland en neem maar lekker veel eten mee vanuit Holland naar Turkij zoals kaas enzo en alles wat je lekker vind want dat ga je echt missen!(ik tenminste wel)en misschien een beetje raar maar als je tampons gebruikt neem dan een grote doos uit Nederland mee want die dingen kosten hier zowat 8 euro voor een klein doosje met 16!Oke genoeg gezeurd aan je hoofd hihi.We spreken elkaar gauw weer.Veel succes!Liefs Rosanna
@Rosanna: dankjewel! Ik hoop ook dat alles goed zal gaan. Ik heb mijn baan hier opgezegd, maar heb 1 maand “baangarantie”. d.w.z. dat als ik binnen een maand terugkom, krijg ik mijn baan terug. Ze wachten zelfs met het zoeken van iemand anders, hihi!
Daarna zei mijn baas dat ik altijd kon bellen en dan zou ie wel zien of er plek was. Het punt ik dat ik als enige in het bedrijf voor bijna alles functies inzetbaar ben, dus ze hebben wel een probleem als ik niet terugkom ![]()
Ik vind het echt super dat je al getrouwd ben! Dat hoor je niet vaak meer! Ik hoop ook voor jullie dat alles goed gaat en jullie nog lekker lang samen kunnen zijn. Dat van die tampons had ik al eerder gelezen. Heb idd een hele voorraad ingeslagen
En hollandse kaas gaat uiteraard ook mee!
**@Deniz **(en de rest): wat is dat toch met die Russen?? Ik heb er ook al een :ph34r: hekel aan! Vorig jaar stond er een sl*t mijn vriendje voor mijn neus te versieren! Ik had haar bijna aan der haren de tent uit gesleurd! Die willen echt alleen maar 1 ding… en dat het liefst de hele vakantie lang! Ze zijn echt smerig! En een andere russin die zat op de boot mijn vriend te versieren. Hij verkoopt natuurlijk excursies en gaat dan zelf ook weleens mee. Vorig jaa waren we samen op de boot en zat ze me daarna heel vuil aan te kijken… wordt nog leuk deze zomer!
Groetjes, Magda ![]()
Ja ik weet het niet hoor wat er met die Russen is maar zijn zijn echt knap irritant enz.
Wordt iddd nog leuk deze zomer!
Groetjes…
~Deniz~
haha! het ergste is nog dat we met die excursies ook nog eens boekjes in het Russisch hebben… naast de Nederlandse en Engelse…
En mijn vriend heeft zoveel russische toeristen dat ie het zelf ook een beetje spreekt
Ik vroeg aan hem of hij soms met een Russin iets had gehad, maar dat was niet zo, jaja… :lol:
Groetjes!
Ik ken alleen Ja=Da en Nee=Niyet ofzoiets, dat is mijn Russich ![]()
Ik hoop dat het dit jaar mee valt met dat volk…Awhaha
Groetjes…
~Deniz~
denk dat de russen zo blijven. en het is niet alleen in turkije zo, mn ouders zijn net terug uit Egypte en daar schijnen ze net zo erg te zijn. Niet verbazend ook. Maar de engelse en Nederlandse meiden staan daar ook wel bekend als sl… hoor
dus maak je geen illusies
Je heb gelijk Nur!
Uiteindelijk moeten we het zelf naar ons zin maken!
Groetjes, Magda ![]()
Je hebt gelijk hoor Magda!We moeten het ons zelf naar de zin maken maar het is gewoon vervelend af en toe dat ‘geslet’ overal hihi.Ze zijn natuurlijk op vakantie en willen lol hebben en dat begrijp ik ook wel maar ja ze moeten even hun hersens gebruiken en zich realiseren dat niet alle mannen vrijgezel zijn.Wat ik ook erg asociaal vind zijn die mannen en vrouwen die hier zowat naakt op straat lopen (vrouwen in bh) terwijl ze weten dat dit een moslimland is en er veel oudere Turkse mensen op straat lopen!(beetje respectloos)Dan heb ik zoiets van doe dat lekker thuis of op het strand ofzo.Nou genoeg geklaagd hoor.Ik wou het gewoon even kwijt.Nou nog een paar daagjes en je bent weer bij je vriend,je zal de dagen wel aan het aftellen zijn…nog even volhouden meissie!Veel liefs Rosanna
haha Rosanna, inderdaad! Ze lopen echt halfnaakt op straat.
Maar goed, ik moet nog 10 daagjes volhouden en ben dan bij mijn vriendje!
Groetjes daar!
Magda ![]()