hahahahaha!! ja idd, ohw jeetje wat martelen we onze omgeving eigenlijk, hahahaha
Als ik terug kom begin ik weer met aftellen
hehe Ohw ik kan niet wachten, maar ik vrees dat het een hel voor mn omgeving wordt
Gna gna ![]()
Groetjes Rieneke
hahahahaha!! ja idd, ohw jeetje wat martelen we onze omgeving eigenlijk, hahahaha
Als ik terug kom begin ik weer met aftellen
hehe Ohw ik kan niet wachten, maar ik vrees dat het een hel voor mn omgeving wordt
Gna gna ![]()
Groetjes Rieneke
hoi Deniz ( en de rest!)
lijkt me inderdaad leuk om samen de overtocht te maken. nog beter, mijn vriend heeft dus een reisbureau (daar ga ik werken!), waar je dit soort dingen o.a. dus kan boeken. hij zou dat voor mij allemaal regelen, maar kun je mooi mee! (met korting, regelen we wel, hihi) ![]()
voor zover ik weet hoef je niet 24 uur uit turkije te zijn. ben vorig jaar namelijk binnen die 3 geldende maanden van de visum, 2x op en neer geweest naar Dalaman. was zelfs erg grappig want op de luchthaven herkenden ze me en hoefde ik geen nieuwe te kopen.
tot slot, voor mij duurt het nog 6 weken voordat ik mijn vriendje zie! echt erg! duurt zooooo lang⦠![]()
gr. Magda ![]()
Hahaha als ik weer terug ben dan ga ik ook weer vrolijk verder met aftellen. Maar dan kan mān vriend mee doen want dan gaan we lekker samen ![]()
Groetjes, Diamond
vandaag over 4 weken zit ik lekker in istanbul!!!
is fijn om te weten dat je niet 24 uur t land uit moet zijn⦠dus ik kan ook gewoon op en neer varen⦠als dat iig gaat naar cyprus op en neer in 1 dag. is namelijk iets van 4 of 5 uur varenā¦
maar daar kom ik wel achter!!! ![]()
heeft iemand nog leuke adresjes in istanbul die ik zeker niet over moet slaan als ik daar ben??? tell me tell me!!..
groetjes ![]()
IStanbul?? Daar mag je niets missen ALLES is geweldig! ![]()
Maar vooral die buurt Sultan Ahmed moet je ff zien en NATUURLIJK de bazaar en Taksim! Taksim is zeg maar een beetje het moderne gedeelte van Istanbul⦠jonge mensen, leuke hippe winkels enz enzā¦
Heeeel veel plezier daaroo!! het is er echt geweldig!!!
xx
oh dat gaat zeker lukken!!! ![]()
ik heb er helemaal zin in!! vooral nu t hier ook weer beter weer begint te worden want dat betekend dat t niet meer zo lang duurt!!
krijg de kriebels alweer in mijn buik!! hihi ![]()
hoi Zara85,
Ik ga in deze topic even verder over vriendjes⦠Ik ken mijn vriend nu 2 jaar, waarvan we in juni 1 jaar een relatie hebben. Eerst waren we gewoon virenden en uiteindelijk is toch de vonk overgeslagen! Verder vind ik het ook erg spanndend om voor een langere periode samen te zijn. Tot nu toe hebben we elkaar steeds niet langer dan 2 weken gezien⦠![]()
maar we zien wel, heb hem nog gisteren gesproken en hij staat echt te trappelen totdat ik kom!
Gr. Magda ![]()
Hallo Magda,
Ja leuk doen we, samen naar de overkant whaha!
Welk reisbureau werkt jouw vriend dan?
Ik ga bij Oger-Tours werken!
Tot ziens in het zonnige Marmaris!
Groetjesā¦
~Deniz~
het reisbureau is van hem en heet Waterfall travel agency. ken je dat?
gr. ![]()
Hmmm nee ik geloof van niet!
Waar ligt dat precies?
Groetjesā¦
~Deniz~
ken je het app. Maxwell? daar tegenover het kruispunt heb je een restaurant George & Dragon en daarnaast zit het. het is een van de zijstraten van de boulevard bij het strand.
het is de voor de grote bioscoop.
gr. ![]()
Ahja!
Nou dan zullen we maar samen DE OVERTOCHT gaan maken he
Whaha
Groetjes,
~Deniz~
vraagje.
omdat er hier wat meiden zijn met een vriend in turkije zet ik het er toch even op. als het niet mag hans, verwijder je m maar.
misschien weten sommigen het al, maar iemand van een ander forum is op www.politiek-actie.net een petitie gestart tegen het beleid van Verdonk.
Lees het even, het is de bovenste van beatrice en als je wilt, zet je naam erbij. we proberen 1000 handtekeningen te verkrijgen
he nur dit had ik nog niet gezien, dacht maak er een topic over⦠Hoop dat hans het goed vindā¦
Liefs Linda
Ik heb ook gestemdā¦
Aaaaah!!! Ik mis mijn vriendje zo! ![]()
Gelukkig nog maar 2 weekjes en dan zijn we lekker een halfjaar samen (ben benieuwd hoe dat zal gaanā¦) Wij moeten niet alleen samen wonen, maar ook samen werken!
Zijn er meer meiden die daar ervaring mee hebben? dat je ook met elkaar moet werken?
Groetjes, Magda ![]()
Ik heb twee jaar 6 maanden met mijn vriend samengewoond en gewerkt. Veel stress en paniek gehad op het werk en dat neem je natuurlijk ook mee naar huis. Wij hebben op een gegeven moment afgesproken dat woorden als schatje canim en askim op het werk niet meer gebruikt zou worden en dat we elkaar gewoon bij de voornamen noemde. Dat werkte wel op die manier hielden wij werk en prive gescheiden. Tijdens zijn werk is mijn vriend echt ook met zijn werk bezig en was er geen plaats voor mij als zijn lief, soms heb ik het daar echt wel moeilijk mee gehad maar tja 24/7 en dat 6 maanden lang gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten, bovendien werkte wij in het bedrijf van zijn broer wat betekende dat hij ook onze baas was. ik werd niet anders behandeld dan de rest (wat ik zelf wilde) en ook met hem heb ik diverse aanvaringen gehad. Het lijkt allemaal erg rooskleurig maar vergeet niet dat je de mentaliteit en cultuur normen en waarden van Turkije niet bent gewend.
Maak goede afspraken neem je werk niet mee naar huis en probeer af en toe vrije tijd te creeeren om echt met zijn tweeen te ontspannen en genieten dan weet je zeker dat je ook echt aan je relatie werkt. In het begin had ik vaak het idee dat ik alleen maar werkte en verder vakantie aan het vieren was. Maar dat was natuurlijk niet de reden dat ik 6 maanden naar Turkije was gegaanā¦
Achteraf gezien was het een geweldige ervaring om dat mee te maken, heb hem ook van een andere kant gezien en ik heb hem door en door leren kennen. Hij mij ook en daardoor staan we nu ook een stuk zekerder in onze schoenen, wat onze relatie betreft.
Heel veel plezier, geniet ervan enne houd ons op de hoogteā¦
Liefs Linda
he linda
Ik lees verschillende keren op dit forum dat jij 2 jaar 6 maanden in turkije hebt gewoont⦠Nu ken ik je ook een beetje van je āāeigenāā site en heb ik je verhalen van daar meegelezen maar ben nu een beetje nieuwsgierig wat het dit jaar gaat worden?? Weer 6 maanden Turkije?
Nou ik vind het in ieder geval leuk om je ervaringen met werken in Turkije te lezen!!
Liefs Saira
Thanks Linda voor je verhaal!
Het zal idd niet meevallen voor mij (ons). Mijn vriend is dus mijn baas. En ik ben dus echt bang dat we ruzie gaan krijgen. Ik heb meerdere malen aan hem gevraagd of we er wel goed aan gaan doen, maar hij zegt dat het niet mee zal vallen, maar uiteindelijk dat we het gaan redden⦠![]()
Het punt is dat er verder weinig personeel in zijn zaak staat. De winkel gaat om 9 uur open en sluit weer pas om 12 uur 's nachts. We hebben haast geen tijd voor elkaar. Niet eens om samen 's avonds te gaan eten. Alles gaat in het restaurant naast hem gebeuren. Ik heb geen idee of ik dat aankan.
Bij wat voor een bedrijf heb je gewerkt? Mijn vriend heeft dus een exursie winkel en kleding winkel. Hij vind het bijvoorbeeld heel normaal dat hij met klanten (lees meiden) een beetje āflirtā om ze op die manier wat te verkopen.
Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Stel je voor dat hij zoiets doet terwijl ik ernaast sta! Dan denken degenen die weten dat ik zijn vriendin ben ook: arm meisjeā¦
Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. Heb jij (of een ander) hier ervaring mee?
Alvast bedanky en groetjes,
Magda ![]()
En ik ga jullie zeker op de hoogte houden! ![]()
Hallo Meiden,
Jeetje hee alweer 51 paginaās gevuld over dit onderwerp en wat een verhalen en problemen zitten er tussen!Er zijn dus blijkbaar veel meisjes die in een lastige situatie zitten en niet weten hoe het verder moet met hun Turkse vriend.Ik zal proberen een beetje advies te geven,ik hoop dat jullie er wat aan hebben!Als je nou een vriendje in Turkije hebt en jij woont in Nederland en ziet hem een keer per jaar,dan heb ik zo iets van word wakker!!Zeker de jongens die in discotheken enzo werken,denk maar niet dat die een jaar lang op jou gaan wachten terwijl jullie elkaar amper kennen.Ik wil niet zeggen dat alle Turkse jongens players zijn want players heb je overal natuurlijk en ik ken ook jongens die in discotheken werken en nooit vreemd gaan,maar zij hebben dan ook een vriendin die hier bij hun woont en waar ze gewoon al een stevige relatie mee hebben opgebouwt.Het meisje dat op een van de eerste paginaās verteld over dat veel jongens in hun geboorte dorp getrouwd/verloofd zijn,heeft daarin volkomen gelijk want dit gebeurt ook heel vaak.Zulke jongens nemen gewoon een vriendinnetje erbij voor de lol of voor het geld en ze hebben de mooiste praatjes.Ik ken zelfs jongens met meer dan 5 vriendinnen en die komen achter elkaar hiernaartoe op vakantie om hem weer te zien en ze trappen er allemaal in en dan denk ik hoe is het ook mogelijk.Maar goed ik kan jullie nog wel meer vreselijke verhalen vertellen maar daar schieten jullie ook niks mee op!Als je een vriendje hebt in Turkije en het echt met hem wil proberen dan zou ik zeggen,kom hierheen en blijf een tijdje.Dan leer je elkaar beter kennen en zie je ook of het een toekomst heeft.Ik bedoel als je je vriendje maar 1 keer per jaar ziet of alleen op vakantie dan leer je elkaar toch ook niet echt kennen.Ik zou zeggen blijf een paar maandjes of weken bij hem en dan voel je wel of het goed zit of niet en dan kun je een beslissing nemen of jij hem liever naar Nederland haalt of dat jij in Turkije komt wonen.Als je in Nederland blijft en hem amper ziet dan schiet het ook niet op toch?Ik zal jullie ook mijn eigen verhaal vertellen,misschien dat jullie er iets aan hebben.In November 2003 heb ik een Turkse jongen leren kennen toen ik op vakantie in Alanya was.We kregen al gauw iets met elkaar maar helaas moest ik na een week weer terug.Ik kon hem natuurlijk amper maar toen ik weer in Nederland was dacht ik ik moet uitzoeken of het wat is tussen ons.Dus 2 weken later zat ik weer op het vliegtuig!Ik ben toen 2 weken gebleven,maar niet in een hotel maar bij hem thuis.We hebben in die weken heel veel gepraat over onze levens en onze gedachten.Het klikte zo goed dat we elkaar niet meer wilden laten gaan.Ik ben nog voor anderhalve maand naar Nederland terug gegaan om mān baan op te zeggen en alles te regelen,en ben sinds Februari 2004 hier bij hem gaan wonen.Hij werkte eerst ook in een bar en ik vond dat helemaal niks dus binnen een maand was hij daarmee gestopt,en is in een souvenierswinkel gaan werken.Ik had ondertussen alweer allemaal baantjes gehad hier en het wilde niet echt lukken omdat ik het cultuurverschil,het harde werken en de heimwee zo erg vond.Maar ik wilde niet opgeven!Mijn vriend heeft me er echt doorheen gesleept.Ondertussen zijn we alweer een jaar en 3 maanden verder en we zijn inmiddels getrouwd en het gaat nog steeds heel goed!We zoeken zijn familie regelmatig op en ze zijn echt geweldig en ik ben erg blij dat ze me geaccepteerd hebben.Vooral met mijn manās zussen en nichtjes heb ik een heel goede band,het zijn echt schatten.Op dit moment werk ik bij een makelaar maar ga volgende week beginnen bij een reisorganisatie als gids omdat ik me hier op dit kantoor erg verveel en als gids ben ik lekker buiten het grootste gedeelte van mijn werktijd.Ondertussen is mijn man gestopt bij de souvenierswinkel om bij zijn neef te gaan werken,die heeft namelijk ook een souvenierswinkel geopend.Dit zeisoen gaan we lekker ertegen aan om geld te verdienen want na deze winter gaan we waarschijnlijk ons eigen winkeltje openen.Met mijn Turks gaat het redelijk goed,en na deze zomer ga ik naar school om mijn gramatica bij te spijkeren.Mijn ouders en vrienden heb ik een half jaar geleden opgezocht en ik mis ze heel erg maar ik kan in het zeisoen gewoon niet weg omdat het hier dan erg druk is met werken maar hopelijk kunnen mijn man en ik na deze zomer weer een paar weekjes heen of komen zij hierheen,dat moeten we nog even afwachten.Het is erg moeilijk om hier te wonen zonder familie en vrienden,maar op een gegeven moment ben ik echt sterker geworden en achteraf ben ik blij dat ik toen doorgezet heb want we zijn hardstikke gelukkig samen!Oke meisjes,ik hoop dat jullie eruit komen met jullie problemen.Ik wens jullie veel geluk maar hou wel goed je koppie erbij!Veel liefsā¦
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal Rosannaā¦Ik ken een meisje die in Nederland woont en een jongen in een hotel heeft (hij heeft mij verteld dat hij in zijn dorp al een meisje heeft waar hij mee moet trouwen), ze ziet hem maar 1 keer in het jaar en als ze weg is heeft hij ieder week weer een nieuwe liefde, ik weet het omdat ik altijd daar ben maar ik weet echt niet wat ik moet doen, zij vertrouwd hem volkomen en ze gaat al zoān 3 jaar op en neer, maar wel maar 1 keer per jaar een week, ik wil er niet graag tussen komen, ik hoop dat ze er snel zelf achterkomtā¦Trouwens dat zie ik heel veel van die obers die iedere week een ander hebben!
Gelukkig werkt mijn vriend niet in een hotel or bar of discotheek!
Ik ken mijn vriend dan nu wel al 4 jaar maar ik ben minstens 1 keer in de maand bij hem en in de zomer ben ik 4 maanden bij hem geweest en hij in de winter ook een maand hier zodat hij kon zien hoe ik leefde!
We praten veel over onze culturen de toekomst enz.
Zoals je weet ga ik dus over 1 week en 1 dag naar hem toen en hoop (als alles goed gaat komen met mijn visum) bij hem te blijven wonen voor altijd!
Ik hou echt super veel van hem!
Groetjesā¦
~Deniz~