Wie heeft er allemaal een Turks vriendje

Hee hee!

Je komt ook overal dezelfde mensen tegen he Jonna en Kell! :slight_smile:
Maar ik ben het helemaal met Jonna eens, ik zou niet alles opgeven, in de zomermaanden is het super om in Turkije te zijn maar in de winter is er geen werk, en je kan toch ook niet de rest van je leven om de 3 maanden naar Griekenland gaan en altijd maar in de angst leven dat je het land wordt uitgezet?
En je hebt natuurlijk altijd de kans dat het misgaat tussen jou en je vriend, dat is niet iets wat je wil horen natuurlijk maar het is gewoon een feit dat niet alle relaties aanblijven tot de dood je scheidt.
Ik zou er nog wel eens 10 keer over nadenken, je houdt het al 4 jaar vol op deze manier, en ik snap dat het moeilijk is maar bedenk dat je het misschien nog wel moeilijker maakt door alles achter te laten en op te geven…
in ieder geval veel succes met je moeilijke beslissing, en wie weet zien we elkaar dit seizoen in marmaris…

Hallo allemaal,
Wij hebben het al eens een hele zomer uitgeprobeerd (Ik ben de hele zomer, 3 maanden, bij hem geweest)!
In de winter ben ik daar ook vaak en als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het dan veel fijner daar, zonder al die toeristen…
Ons besluit staat echt vast want het kan gewoon echt niet anders!
Wij praten er al heen lang over en wij zouden echt heel graag willen trouwen maar dat gaat gewoon nu niet want dan raak ik na 10 jaar mijn Nederlandse nationaliteit kwijt, of niet soms!?
Als we getrouwd zouden zijn zou ik dan zo een verblijfsvergunning krijgen, dat heb ik ergens gelezen, dat als je dan met je trouwboekje naar de gemeente (of zoiets) van de stad waar je man/vrouw woont gaat dat je dan zo een verblijfsvergunning zult krijgen?
Wij zouden gewoon willen trouwen om het feit dat we voor de wet aan elkaar verbonden willen zijn en ik wil de achternaam van mijn manneke dragen!
Maar ik wil mijn nationaliteit nu nog niet verliezen, hoezo kun je eigenlijk niet beide nationaliteiten aanhouden!?
Iedere dag zijn we van alles aan het zoeken enz…Ik hier en hij daar…Het komt goed!
Groetjes…
~Deniz~

als je getrouwd ben met je turkse man, en je wilt vestigen in Turkije, moet je eenmalig 1200 euro betalen

Ja dit is echt een moeilijke situatie,
als ik jou was zou ik gewoon voor een imam trouwen dat is dan wel niet wettelijk op papier maar je bent dan wel man en vrouw.
Ik zou dus lekker mijn nederlandse nationaliteit houden want twee nationaliteiten willen ze afchaffen (of is al gebeurd?) maar ooit komen ze bij de eu en dan is het een heel stuk makkelijker dan zou ik dus wel voor de wet trouwen!
je visumi8s geen probleem ik ga altijd om de 3 maanden met de boot naar rhodos das helemaal geen probleem je bent er zo !
en vaak zijn er veel andere nederlanders die er ook werken die de zelfde dag moeten dus is het nog een gezellig uitstapje ook.

ik wens je alvast veel succes xxxx kelly

he liek en jonna hoe komt het dat wij altijd op dezelfde sites zitten???
ik word trouwens helemaal afgemaakt op lokum (help!!!)

xxxxxxxxxxxx

Bedankt voor al jullie reacties op mijn eerste vraag.
Bergijp me niet verkeerd ik veroordeel niemand wil alleen graag weten wat anderen ervaren en zien.

Thanx groetjes Mel

Meid waar ben jee?? Ben nieuwsgierig hoe het met je is?? en of je wellicht al tot een conclusie bent gekomen?

Liefs Linda

ik denk ook zeker niet dat je iemand veroordeelt.

tja, hoe lopen al die verhalen af…???

er is een grote groep meiden die bedrogen worden, die komen erachter, het gaat uit, ze gaan of verder met hun leven hier, onmoeten een leuke nederlandse jongen maar sommigen gaan weer op vakantie naar turkije (of een ander land) en worden weer verliefd…

sommige verhalen blijven goed gaan, de man komt hierheen (meestal volgens mij), dat geeft soms grote aanpassingen, soms gaat het goed en zijn er weinig problemen.

het gaat nooit zonder slag of stoot. dat is soms het moeilijke van een relatie met iemand uit een ander land, maar het brengt denk ik ook bij sommigen, bij mij was dat wel het geval, meer diepte in je relatie. tja, het is voor iedereen anders.

maar met de anderen vind ik dat het best wel goed is op heel veel sites op internet te gaan rondneuzen. sommigen als een relatie uit is, komen nooitm eer op internet, maar andere komen nog steeds op fora en geven hun mening vanuit hun ervaringen. en ook de verhalen waarvan het goed gaat zijn zat op internet te vinden. :slight_smile:

dat is even mijn lange verhaal

ik ben het compleet met Nibbles eens ( :stuck_out_tongue: )

Ik ben ook verliefd geworden op hem om wie hij is en hoe hij is, niet omdat hij in Turkije woont (dat vind ook ik soms echt verschrikkelijk, omdat ik niet even langs kan gaan…)

Liefs Linda

Hoi Melanie,

Je zei dat je vaak verhalen las van meiden die naar Turkije zijn geemigreerd of waarvan de mannen naar Nederland zijn gekomen maar daarna hoorde je niks meer over hoe het nou allemaal gaat met ze enzo.

Nou ik heb ook een turkse vriend en we zijn afgelopen zomer verloofd. Ik ben in januari naar Turkije geemigreerd omdat we voor altijd samen wilden zijn en nooit meer afscheid van elkaar wilden nemen. Ik woon nu hier en het gaat hartstikke goed! Ik heb het hier vreselijk naar m’n zin en 1 april gaan we samen met mijn ouders een lounge eetcafe (genaamd Ozzy’s) openen! Met ons gaat het dus wel hartstikke goed! Ik hou van hem en hij houd van mij en we zijn heel erg blij dat we geen afscheid meer hoeven te nemen van elkaar. We zijn gewoon hartstikke gelukkig met elkaar en willen binnen 2/3 jaar trouwen! :smiley:

Groetjes Stacey

HĆ© Stacey, fijn tye lezen dat het zo goed met je gaat! Alweer bijna 1 april joh, spannend hoe het allemaal gaat lopen! En wat leuk dat jullie binnen een paar jaar gaan trouwen, zit helemaal goed hoor ik :smiley:

Liefs, Diamond

Hallo allemaal,

Wil even weten of iemand me misschien raad kan geven, want ik weet 't niet meer. Er is verder ook niemand met wie ik het erover kan hebben, omdat niemand begrijpt dat ik een Turkse vriend heb.

Nou is het zo dat ik dit jaar voor een half jaar naar Marmaris zou gaan, naar mijn vriend toe. We hebben het daar uitvoerig over gehad, hij is zelfs (na veel moeite voor een visum) hier in NL. geweest. Ik heb ook al mijn ticket geboekt en zal op 3 mei vliegen. hier in NL. heb ik een vaste (goede) baan die ik daarvoor moet opzeggen, op zeer korte termijn al, want ik heb 1 maand opzegtermijn.

Gisteren heb ik dus mijn vriend nog gesproken en toen vroeg hij aan mij of ik het allemaal nog wel zeker wist dat ik wilde komen. Dat vond ik een vreemde vraag en vroeg waarom. Toen vroeg hij of ik niet beter eerst voor een maand kon komen en als dat goed zou gaan, dan pas kan ik definitief mijn baan opzeggen. Hij zei dat hij bang was als er iets mis zou gaan tussen ons, hij niet wilde dat ik zonder baan terug naar NL. moest. :huh:

Ik snap er niks meer van. Wat vinden jullie? Ik vind het erg vaag en ga twijfelen. Ik stond gisteren echt op het punt om alles op te zeggen. :wink: Hij wil dat ik er toch nog een keer goed over na denk.

Wie kan mij advies geven? of heeft zoiets ook meegemaakt?

Alvast heel erg bedankt, groetjes! :slight_smile:

Hallo Allemaal,
Ik voel me echt helemaal niet oke!
Binnenkort is mijn manneke jarig en ik kan geeneens bij hem zijn!
Het gaat gewoon niet meer zo!
We weten dat het het beter is om onze studie’s af te maken maar het gaat gewoon niet meer, die pijn die ik werkelijk ieder moment voel is gewoon niet te beschrijven!
Ik heb nooit geweten dat ik zoveel van iemand kon houden en dat het zo erg is om zoiemand te moeten missen!
Ik wou dat iedereen dit eens voor even kon voelen, zodat alle mensen eens weten hoe wij ons altijd voelen, vooral de regering en al!
Ons besluit staat gewoon vast, wij zullen heel binnenkort bij elkaar zijn en blijven
Groetjes…
~Deniz~

Mijn gevoel zegt dat hij wel heel veel van je houdt!!!
Iemand kan zich over zoiets alleen zorgen maken als hij heel veel om iemand geeft!! Je wilt dan het beste voor de ander, en dus mag die ander niets doen wat uiteindelijk schade kan geven!

Het is niet verkeerd er nogmaals over na te denken, en alles nog eens te toetsen, maar als dit is wat jij(en hij eigenlijk ook) wilt, doe het dan toch!

Sterkte in deze moeilijke beslissingen en tijd
Annemiek

Hoi Annemiek,

Echt super bedankt voor je antwoord! Ik hoopte al op zoiets. Hij heeft ook wel aan de telefoon gezegd dat hij van me houdt, maar op een gegeven moment weet je het gewoon echt niet meer. Niemand begrijpt dat ik een Turks vriendje heb, op mijn moeder na dan (gelukkig!). Ik ben hierdoor meerdere ā€œvriendenā€ al kwijtgeraakt en heb het gevoel dat ik er alleen voor sta (moeders hoeven ook niet alles te weten…)

Maar nu weet ik het zeker! Ik ga er gewoon voor! :smiley: Wat er ook gebeurt, als ik het niet geprobeerd heb, weet ik zeker dat ik spijt krijg!

Nogmaals thanks!

Groetjes, Magda :slight_smile:

trouwens, hebben meer meiden het probleem, dat niemand accepteerd dat je met een Turk heb? Ik krijg zoveel rotte opmerkingen te horen… :angry:

hallo,

Ik begrijp volkomen hoe je je voelt. ik heb in alanya vorig jaar ook iemand leren kennen en heb nog steeds veel contact met hem. hij is alleen 26 en ik 18.
Ik ga van de zomer ook naar hem toe voor een maand maar zal het liefst de rest van mij leven bij hem willen blijven.
Als ik mij studie hier af heb ga ik ook voorgoed naar turkije toe. ik heb het alleen nog niet aan mijn ouders verteld.
Ik had een vraag krijg je dan ook geen veblijfsvergunning als je getrouwd bent met hem?

Ik ga van de zomer trouwen en ga dan hopelijk zwanger terug naar nederland. en als ik dan hier ben wil hij natuurlijk wel bij de geboorte van zijn kind zijn.

Is het moeilijk om hem hier naar nederland te krijgen?

Hij wil ook voor geen goud in nederland wonen.

Mijn plan is ik doe nu een opleding administrateur die in 2006 is afgerond om dan naar turkije te gaan en een loi studie mee te nemen voor gebied toerisme zodat ik ook aan het werk kan.

Ik heb ook al een opleiding turks dus dat kan ik okk wel spreken.

ik weet hoe veel het pijn doet om hem niet te kunnen spreken als je thuis bent van school om hem te vertellen wat je hebt meegemaal of hem even stevig beet te pakken.

Ik ben ook al druk bezig met informatie te verzamelen voor als ik daar ga wonen.

Ik hoop dat het allemaal lukt voor je en dat je gelukkig gaat worden in turkije

ik wilde ook nog even zeggen als je contact met me wilt opnemen kan dat en ik zou je graag willen helpen zo ver het mogelijk is.

en ik zou willen vragen kan jij mij helpen aan informatie te komen?
ik hoop echt dat het lukt voor je meissie want ik zit in hetzelfde schuitje. en ik wil ook niets liever dan bij hem zijn. ik weet hoe hartverscheurend het is om afscheid te nemen.

en ik hoop echt het diepste uit mijn hart dat het lukt voor je!!!

iedereen heeft daar wel last van op een of andere manier.

mijn ouders waren compleet tegen…

Originally posted by turkije_fan@11-03-2005, 18:09:10
** hallo,

Ik begrijp volkomen hoe je je voelt. ik heb in alanya vorig jaar ook iemand leren kennen en heb nog steeds veel contact met hem. hij is alleen 26 en ik 18.
Ik ga van de zomer ook naar hem toe voor een maand maar zal het liefst de rest van mij leven bij hem willen blijven.
Als ik mij studie hier af heb ga ik ook voorgoed naar turkije toe. ik heb het alleen nog niet aan mijn ouders verteld.
Ik had een vraag krijg je dan ook geen veblijfsvergunning als je getrouwd bent met hem?

Ik ga van de zomer trouwen en ga dan hopelijk zwanger terug naar nederland. en als ik dan hier ben wil hij natuurlijk wel bij de geboorte van zijn kind zijn.

Is het moeilijk om hem hier naar nederland te krijgen?

Hij wil ook voor geen goud in nederland wonen.

Mijn plan is ik doe nu een opleding administrateur die in 2006 is afgerond om dan naar turkije te gaan en een loi studie mee te nemen voor gebied toerisme zodat ik ook aan het werk kan.

Ik heb ook al een opleiding turks dus dat kan ik okk wel spreken.

ik weet hoe veel het pijn doet om hem niet te kunnen spreken als je thuis bent van school om hem te vertellen wat je hebt meegemaal of hem even stevig beet te pakken.

Ik ben ook al druk bezig met informatie te verzamelen voor als ik daar ga wonen.

Ik hoop dat het allemaal lukt voor je en dat je gelukkig gaat worden in turkije **

trouwen en kinderen… vind je dat niet een beetje snel op je 18e :huh:

ik zou de tijd nemen en eerst is kijken hoe leven in turkije is als je een tijdlang samenwoont (dus langer dan een maand)

en ik zou er in ieder geval met je ouders over praten, goede adviezen zijn nooit weg… ze hebben nou eenmaal meer meegemaakt en dus meer levenservaring.

en nee je krijgt niet zomaar een verlblijfsvergunning als je getrouwd bent, zoals al eerder gezegd moet je 1200 euro betalen, de taal vloeiend kunnen spreken en dus ook kunnen uitleggen waarom je in Turkije wilt wonen etc.

en met alleen een opleiding toerisme redt je het niet, het ligt ook aan je levenservaring en je werkervaringen in het toerisme. Zonder ervaring wordt het moeilijk om in Turkije een goede baan in het toerisme te vinden. ik zou ook vanuit nederland naar banen in het toerisme gaan zoeken omdat je dan onder nederlands contract werkt en onder nederlandse verzekering.

Ook ik ben een hoop vrienden (nou ja vrienden) kwijt geraakt sinds ik verkering heb met een Turk… Vraag me niet waarom maar er kwamen zinnen uit als, hij wil je geld (heb ik niet) hij wil je paspoort (we gaan in Turkije wonen) hij wil alleen maar sex (kan ie overal krijgen) en ga zo maar door…Ontzettend vermoeiend en bovendien heel slecht voor mijn zelfvertrouwen… Die mensen zijn gelukkig uit mijn leven verdwenen. Als iemand jou geen geluk gunt hoe kan diegene zich dan jou vriend(in) noemen???

Even terug komend op Magda, ook ik heb een half jaar bij mijn vriend gewoond, heb daarvoor ook een vaste baan opgegeven (was filiaalleidster) en ben eind oktober terug gekomen, heb een fantastische tijd gehad maar zou het niet zogauw nog eens doen… De reden…het is vandaag 12 maart en ik heb nu pas eindelijk weer werk gevonden…Daar heb ik dus dik 5 maanden over gedaan!!!

Kun je niet een maand onbetaald verlof krijgen?? Dan zou je een maandje daarheen kunnen gaan… Dan krijg je al een goed beeld van Turkije en ben je bij je geliefde, maar keer je wel terug naar Holland in de wetenschap dat je nog een baan hebt!!

Succes en veel plezier in Turkije…

Liefs Linda