ik zou ook echt bang zijn als ik wist dat mijn vriendje z’n ouders het geen goed idee vinden dat hij met een nederlands meisje ging…
ik bedoel familie is echt heel belangrijk…
als zijn moeder niet wil dat ie met een nederlands meisje trouwt dan doen ze dat meestal ook niet… het is hard maar het is zo
mijn vriendje z’n moeder is overleden toen hij 13 was…zijn vader weet wel van mij… hij heeft heel veel foto’s gezien en verhalen gehoord… en schijnt me helemaal leuk te vinden…
zijn vader is ook hertrouwt en zijn stiefmoeder weet ook van mij…
ik hoop het echt… de volgende keer als ik naar mijn vriendje ga, ga ik hun ook ontmoeten…ahhhh wel spannend hoor
maarja ook ik blijf soms nog wel eens bang voor dat hij miss toch ineens met een ander moet trouwen…al denk ik dat echt niet!!!
mijn vriendje hoeft voorlopig ook nog niet het leger in… hij zit nog op school en zal dus eerst zijn studie af moeten maken… daarom zijn ze bij hem thuis ook nog niet bezig met trouwen… en voordat hij met zijn studie klaar is heb ik zijn ouders al wel ontmoet…
nou ja heel veel succes en ik hoop ook echt dat het niet gebeurd
liefs…
hey hey
ik sprak net me vriendje…
hij was overstuur…en verstond er daardoor niet veel van…
maaar ik zat op school in de les, dus was snel de klas uitgelopen…
maar hij huilde en ik weet ng niet wat er aan de hand was hji zei alleen maar ik hou van je echt waar …
naaj en dat in t engels en dat heel vaak…en toen zei die dat ie moest ophangen en nu ik thuis zit kan ik hem niet meer bereiken, zijn mob staat uit…
ff…word gek…wil weten wat er nou precies was…
hoi hoi, kan me voorstellen dat je hartstikke ongerust bent! Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt, want van die onzekerheid word je gek!!! Ik leef met je mee!!!
hey hey
heb hem net gesproken
zijn ouders hebben gezegd dat hij deze winter MOET trouwen met een turks meisje…
dat was de renden waarom ie zo overstuur was…
naja ik kon t wel verwachten eigenlijk…
maar toch nu t (bijna) zeker is dat hji aat trouwen denk ik dat t helemaal over is…najaa tis nog niet over…maar het heeft weinig nut om dan verder te gaan…
pff ik weet t ff niet meer…verder Zei die er niks over alleen dat…
heey
ik hd pas wat vanaf de zomer met hem, nog niet zolanf…
maar t voelde gewoon goed, ik heb net weer al zijn brieven gelezen die die geschreven heef.t.
en naja had ik beter niet kunnen doen, want de tranen kwamen alweer…
maar we hebben morgen afgesproken mo verder te praten…dan kan ik me de huistelefoon bellen en dan kost hem niks en mij ook niks…
dus dan kunnen we even wat langer praten voer hoe t nu verder gaat…
t enige wat hij nog wel gesmst had net is dat ie veel van me houdt maar dat het voor hem ook moeilijk is want hij wil zijn familie niet teleurstellen…
naaj dat snap ik ook wel, familie is belangrijk…
naja zie t morgen wel…
Ik zit net eventjes een beetje te lezen en
vindt het egt heel kut voor je … !
Ik heb zelf geen turkse vriend, wel bijna
gehad … als het aan hem had gelegen dan …
maar toen ik na ging denken bedacht ik ook dat
zoiets zou kunnen gebeuren … dat is nou eenmaal
zo in hun cultuur … weet je zelf ook vast wel
Maarja … hoe je je er ook op voorbereid … en wat je
ook doet … je zal je tog nog wel even kut voelen !
Ik hoop natuurlijk voor je dat hij stiekem niet gaat
trouwen !! je hebt nog hoop … maarja … egt veel is dat niet
Jeejj, echt rot voor je meis! Ik was er al een beetje bang voor omdat je er eerder al iets over op dit forum had gezet. Maar het is echt balen. Het klinkt misschien kort als je het hebt over dat je vanaf deze zomer wat met hem had, maar dat is bij mij ook zo, dus ik weet hoe goed dat dan toch kan voelen.
Jeetje, dan heb je meer duidelijkheid, maar of je daar nou echt vrolijk van kan worden, nee dus. Ik hoop dat je het er morgen nog uitgebreid met hem over kan hebben, en dat er misschien toch nog een minikansje in zit dat het meevalt. En voor het geval dat je het niet mocht weten, via 0900-1445 bel je naar een turks mobiel nummer voor slechts 3 cent per minuut, dus dan kunnen je ouders niet boos worden ook al zit je uuuuuuren met hem aan de telefoon. Kun je het er in ieder geval even rustig goed over hebben. Sterkte!!!
ik had het wel al verwacht, door de manier waarop je erover schreef, wat hij had gezegd,en ook op de manier waarop ik gewoon de turkse mensen ken. over het algemeen dan.
zwaar k… voor je. ik hoop dat jullie samen een heel goed gesprek kunnen hebben en dat je eruit komt wat je gaat doen, maar doe niets onbedachts he. het is heel moeilijk om tegen de familie in te gaan.
heel veel sterkte de komende tijd en als je wilt praten hoor ik het wel.
heey meiden
echt super lief van jullie berochtjes!
ja ik had het zelf ook wel kunnen verwachten…
ik wist wel dat t zou gaan gebeuren, maar wou t niet geloven…en ja dan is t nu toch wel zeker dat t gaat gebeuren is t toch pijnlijk…
ook al is t maar zo kort…ik hou gewoon van hem…
ik heb nou niet een super jaar achter de rug…en hij wist alles ervan…heeft me op me gemak gesteld met hem erover gepraat en t voelde allemaal zo goed…
en ben hem nu kwijt…nja bijna da…
ik heb aan me oders gevraagd of ik hem mocht bellen morgen…en ze vondenhet goed ik heb t ze ook maar verteld waarom ik zo verdrietig was…
en ze vondenhet wel vervelend,maar ze hadden ook wel zoiets van zoek dan nu een nederlands vriendje…
en a…ik ga morgen gewoon met hem praten…hope dat t beetje lukt…
ik dek namelijk niet dat ik er wat aan kan veranderen…zijn familie betekend echt veel voor hem…
naja als ik hem heb gesproken horen jullie t wel van me…
nog bedankt voor de lieve reacties!
groetjes
Hoi,
Wat moeilijk en vervelend allemaal voor jou,nou maar hopen dat het een goed gesprek wordt.
Ik wens je veel succes,en hoop voor jou dat je lieve en begripvolle mensen om je heen hebt.
Ik hoop dat julliehet vandaag in ieder geval hebben kunnen uitpraten, want als het zo vaag blijft, ook al weet je wel wat er aan de hand is, dat is ook zo vervelend!
Ik wens je heel veel sterkte, want dit is gewoon echt kut!
hey hey
naja ik heb vanmiddag met hem gepraat…
en hij heeft verteld dat hij MOET trouwens met een turks meisje deze winter…
of iig MOET verloven… hij zelf wil het niet, maar hij wil ook niet tegen zijn familie aangaan, dus hij verloofd/trouwt deze winter met een meisje…
naja over hoe t verder met ons moet zijn we uitgekomen, dat we er dan beter mee konden stoppen… naja dat kwam meer van mij…omdat ik t niet aankan denk ik om nog wat met hem te hebben terwijl ik weet dat hij zich straks gaat verloven met een ander meisje…
hij vond dat wel heel erg…maar hij snapte het ook wel…
we hebben nu afgesproken dat het gewoon over is…
maar we wilden wel allebei gewoon contact houden af en toe…
maaar eerst even rustig aan doen…dus voorlopig niet zo heel veel xcontact…
misschien is t raar dat ik t niet meer wou…maar ik kan dat niet met hem gaan terwijl ik weet dat hij gaat trouwen met een ander…
maar iig heel erg bedankt voor jullie steun!
echt super lief…
hey meis…
ik weet dat het heel moeilijk is maar ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen…
het zal anders alleen maar heel moeilijk gaan worden en zou je je constant rot voelen…
ik vind het echt heel dapper van je dat je het hebt durven zeggen…
en het is leuk als jullie zo af en toe nog eens contact houden…
ik vind het wel heel erg rot voor je dat het zo gelopen is… ook ik heb pas sinds deze zomer iets met een turkse jongen… maar bij voelt het ook al heel sterk dus ik kan me heel goed voorstellen hoe verdrietig je bent…
meissie ik wens je heel veel sterkte toe en als je wil praten hoor ik het wel…