Wie heeft er allemaal een Turks vriendje

hey hey
wat leuk dat jij ook een vriendje heb daar!
ik hoop dat je snel weet wanneer je weer naar hem toe kan gaan
het leger heeft mijn vriendje gelukkig wel al gehad!
misschien beetje rare vraag hoor, maar hoe heb je hem leren kenne?

ik heb net me vriendje gesmst maar hjij smst niet terug…zal wel bij zin familie zijn…ivb met dat de ramadan is afgelopen…
naja hoop dat ie vannacht nog even terug smst ofzo…

hey hey
wat leuk dat jij ook een vriendje heb daar!
ik hoop dat je snel weet wanneer je weer naar hem toe kan gaan
het leger heeft mijn vriendje gelukkig wel al gehad!
misschien beetje rare vraag hoor, maar hoe heb je hem leren kenne?

ik heb net me vriendje gesmst maar hjij smst niet terug…zal wel bij zin familie zijn…ivb met dat de ramadan is afgelopen…
naja hoop dat ie vannacht nog even terug smst ofzo…

hai hai

Is helemaal geen rare vraag hoor! Heb hem leren kennen in Gümbet, hij werkte daar in een bar (typisch he?). Heb hem net nog gesproken, was weer eens heel leuk! (maar nog steeds geen uitsluitsel over wat dan ook)

Ben benieuwd hoe het met jou en je vriendje gaat, hoop goed, en dat je nog wat van hem hoort vannacht! Heerlijk zeg, dat hij het leger al gehad heeft, hoef je je daar iig geen zorgen meer over te maken, alhoewel dat waar je nu mee zit natuurlijk ook geen pretje is!

Trouwens, over je eerdere vraag hoe je vrienden en vriendinnen reageerden; niet echt positief. Iedereen zegt wel, oh hij heeft natuurlijk nog 6 andere vriendinnen, je kunt het toch niet serieus nemen, en natuurlijk de alombekende: de cultuurverschillen zijn te groot, nu is het nog leuk maar wacht maar tot je getrouwd bent.

Mensen kunnen zo kortzichtig zijn! :angry:

Gelukkig steunen mijn ouders (hoewel met het idee van we zien wel waar het heen gaat), en mijn familie me wel (dat van de familie verbaasd me nog het meest, maar is natuurlijk wel heel positief! :slight_smile: en mijn beste vriendin heeft zelf ook een turks vriendje opgeduikelt deze zomer, ondanks haar beweringen dat ze daar nooooooooiit op zou vallen, dus gelukkig kan ik het er met haar ongegeneerd over hebben!

Hoe zit dat bij jou? Reageerden jouw vriendinnen een beetje positief?

Liefs

de meeste van mijn vrienden zijn gelukkig wel heel positief!!!
aan het begin toen ik net terug kwam van vakantie hadden sommige wel zoiets van ja maar die jongens hebben daar toch allemaal 6 vriendinnen…
nu is het wel anders… de meeste zijn wel overtuigd en steunen me volop… kijk degene die nog steeds zo lomp doen die negeer ik gewoon…
je blijft altijd we negatieve reacties houden… vooral nu met al dat gezeik hier in nederland… alsof ze allemaal hetzelfde zijn… :angry:
ik kan daar echt niet tegen!!!

mijn ouders zijn ook niet super positief… op zich wel begrijpelijk… mijn moeder vind het wel een hele leuke jongen en denkt nu ook zeker wel dat hij echt om me geeft… maar ze vind het nog steeds wel moeilijk en is bang om me kwijt te raken…
ik snap het ook allemaal wel…maarja ik hou gewoon van hem en ik wil niemand anders…
in ieder geval wat iedereen ook zegt… ik ga er helemaal voor!!

liefs

hai hai
hij heeft nog steeds niet terug gesmst, en ik kan hem niet bellen hij gaat niet eens voer, misschien beetje problemen met verbinding want normaal heb ik dat dus nooit…
maar ik zit nu dus beetje in spanning en voel me niet echt super…

maar omdat ik vorig jaar en 2 jaar geleden en vorig jaar ook al met een andere jongens geweest was( 2 verschillende) en de eerste die was helemala gek van me belde me heel erg vaak, maar die was voor de vakantie en hij woont nu in nederland heb hem toen 1 keer ontmoet maar dat was oko met me familiy…maar die jonge is nu getrouwd met een ander nederlands meisje en heb geen contact meer met hem, en die jongen van vorgi jaarsprk ik op vakantie alleen en daaran niet meer, en daar was ik dit jaar de eerste avond nog een ker mee geweest, maar toen kwam ik erachter dat hij verloofd was met een nedelrands meisje en toen hadden we ruzie…en toen kqwam ik dus me huidige vriendje tegen…naja dat was echt heel leuk( kom nu beetje voer als een hele erge slet…maar dat valt best mee hoor)

dus mijn vriendinnen hadden wel zoiets van ja hoeveelste is dit nu weer, maar nu zien ze wel in dat dit wel serieuzer is dan die andere,en dat iki bij deze echt verliefd was en niet een gewone vakantie liefde. ze hebben zelf ook met hem gebelt…dus dat was wel leuk, en ze vonden het wel een hele aardige jongen…

maar nibbles…misschine rare vraag en als je t niet wilt zeggen moet je het niet doen…wekle bar werkte jouw vriendje? want ik ken ook veel jongens uit gumbet…dus misschien ken ik hem wel!!naja als je t niet wil vertellen moet je t zeggen hoor :stuck_out_tongue:

het is daar nu Suikerfeest he.
dus iedereen belt elkaar. waarschijnlijk kan je hem daarom niet bereiken, je komt er gewoon niet door. Net als met oud en nieuw hier :smiley:

ja zo zat ik ook al te denken…
naja ik wacht het nog gewoon even af :stuck_out_tongue:

Hai gumbetlover,

Ik had vandaag ook erg veel problemen om er eindelijk eens doorheen te komen, werd al bijna wanhopig, maar uiteindelijk toch gelukt! :smiley: Dus het zal bij jou ook inderdaad aan de verbinding gelegen hebben zoals I love turkey al zei. Mijn vriend zei dat hij mij ook al de hele dag had geprobeerd te bellen, maar dat hij er steeds niet door heen kwam, en dat hij ook vrienden in Turkije niet kon bereiken. Dus no need to worry, alhoewel ik dat gevoel wat je hebt als je dan niets hoort wel ken hoor!

Mijn vriend werkte in de bar van het Pane Vino restaurant, misschien ken je dat wel, in de straat waar het oranje cafe ook zit. Hij was daar ober, op zijn naamplaatje wat hij altijd om moest stond Eric. Ben benieuwd of je hem kent! Hoe heet jouw vriend eigenlijk? Of wil je dat niet zeggen (kan ik me ook iets bij voorstellen!)

Het is trouwens echt superfijn om hier met mensen te kunnen ‘praten’ die hetzelfde doormaken als ik. Volg deze topic inmiddels al een hele tijd, en had nooit eerder gereageerd, maar het voelt echt zo goed om te weten dat je niet de enige bent die met deze dingen zit en dat je het er lekker gewoon een keer over kan hebben, zonder dat iedereen om je heen negatief gaat doen. Wat dat betreft is het echt super dat er zo’n forum bestaat. Niet alleen vanwege deze topic natuurlijk, want er staan echt een heleboel interessante dingen op deze site.

Liefs

Trouwens, om op mijn verhaal van eergisteren terug te komen, vandaag gaan we weer niet naar het leger, maar er is nog steeds geen geld dus wanneer ik hem ga zien is nog steeds onduidelijk. Alhoewel ik wel al superopgelucht ben dat hij deze week iig niet naar het leger vertrekt!! En hij wil me nog steeds dolgraag zien dus dat is helemaal super :stuck_out_tongue: !

oeps sorry, nur is degene die zei dat het vandaag zo moeilijk zou zijn om er doorheen te komen! Lekker wakker ben ik! :rolleyes:

haha naja maakt niet uit dat je die 2 door elkaar haalt hoor

maar ik ken je vriendje niet, weet wel welke bar je bedoelt maarben daar nog noit egweest alleen langs gelopen. mijn vriendje werkte bij ayaz aqua in dat hotel…
ik weet niet of je dat kent?

maar wel mooi voor je dat je dat hij nu iig niet deze week naar het leger gaat. het lijkt me echt verschikkelijk als je vriendje in het leger zit.
ik hoop voorje dat jet nog even duurt voordat hij daar heen gaat…

ondertussen heb ik hem trouwens nog steeds niet kunnen bereiken moet het zo og even proberen, kom net uit school dus vandaar. maar had wel van een jongen uit me klas (ook een turkse jongen) gehoord dat hij ook zijn vrienden in turkije niet kon bereiken dus dat was wel weer een opluchting, en nu hoor ik dat hier ook nog meer mensen zijn bij wie het niet lukt,voel me alweer beter :slight_smile:

naja als t gelukt is (of niet) kom ik wel weer even uithuilen :stuck_out_tongue:

het is intussen al weer een stuk rustiger hoor… als het goed is kun je je vriendje weer gewoon bereiken :smiley:

ik kreeg gister ook al een mailtje van mijn vriendje… hij zat helemaal in de stress want hij kon me niet bereiken en dat vond hij echt vreselijk!!! haha het is zo’n schatje :wub:
ik had al s’ochtends al wel gewoon 2 smsjes gehad en s’middags nog een smsje van de telefoon van een vriend van hem…
maarja alles is weer rustiger want ik heb mijn vriendje ook al weer volop gesproken…

succes allemaal!!!

liefs

hai hai
ik heb net een smsje gehad van hem
hij vond het jammer dat ik hem toen niet kon bereiken
hij belt mij morgen als ie niet thuis is, hij was nu bij familie en dus kon ik hem niet bellen en hij mij niet :frowning:

dus naja wacht maar tot morgen, hoop dat hij niet onder schooltijd belt :frowning:

hoi hoi!

Joepie dan hebben we gelukkig allemaal weer wat gehoord!!
Is toch altijd wel even spannend als het zo’n tijdje duurt, althans, ik kan me daar behoorlijk zorgen over maken altijd, terwijl wij echt iedere dag contact hebben met elkaar. Stom eigenlijk he? Is gewoon omdat ze zo ver weg zitten, dat je ook niet even naar ze toe kan rennen ofzo, dat zou ik zo graag willen!

Gumbetlover echt jammer dat je hem niet kent! Dat was wel grappig geweest. Ayaz Aqua, is dat een hotel aan het strand vlakbij de Pane Vino bar? Van andere hotels dan waar ik ben geweest ken ik eigenlijk alleen Jimmy, maar hoe dat hotel heet waar die jongen bij stond dat zou ik echt niet weten. Dus als hij het is zou dat wel heeeeel toevallig zijn!

Hopen dat je hem morgen spreekt! Mijn vriend belt ook nooit waar zijn familie bij is. Dus die staat altijd gezellig 2 uur in de kou als we bellen. Maar gelukkig is het daar nog niet zo koud als hier, dus dat scheelt.
Heb jij trouwens al een idee wanneer je hem eventueel weer gaat zien?

Liefs

mss een stomme vraag, maar waarom bellen ze niet als de familie er bij is? ik snap wel dat je niet helemaal wil dat iedereen wil wat je zegt, maar dat je niet kunt bellen als hij bij zijn familie is, en pas weer wel als hij er niet meer is? hij kan dan toch ff de kamer uitstappen?

weten ze soms niets van jullie relatie?

Hai nur,

de ouders van mijn vriend weten wel van mij, dus daar ligt het niet aan. Ze hebben er ook geen problemen mee dus daar ligt het ook niet aan. MIjn vriend zegt wel altijd dat het in zijn cultuur niet van veel respect getuigt als je het met je ouders uitgebreid over je vriendin hebt. Ze weten dus wel van mij, en ze vragen ook altijd hoe het met me is, maar verder word er niet over gesproken. En qua bellen, hij voelt zich inderdaad niet vrij als zijn hele familie om hem heen staat, ook al verstaan zij geen engels, en aangezien ze maar een klein huisje hebben is dat al gauw het geval. Dus vandaar,

liefs

hai hai
heb eindeljik hem weer gesproken!!!
gelukkig maar!!!
alles gaat goed!
hij zei zulke lieve dingen…alleen zijn familiy werkt neit echt mee

ze weten wel dat ie een vriendin heeft uit nederland maar ze willen er niks over weten, ze willen dat hij met een turks meisje trouwt…
pff…word er gek van niet dat ik nu al met hem wil trouwens maar als hij moet…ben ik hem zeker kwijt , tenminste daar ben ik bang voor…

maar ja met jullie vriendjes ook alles goed?

dat is een zeer lastig probleem gumbetlover.
je vriend zal het er ook heel moeilijk mee hebben, want familie is heel belangrijk voor ze. heel veel sterkte voor jullie en ik hoop dat jullie eruit komen en dat zijn familie iets positiever gaat worden.

ja met mijn vriend wel goed. die zit nu in izmir (zat gister in de bus (geen wonder dat ik m niet kon bereiken)) dus flink pissed geworden maar nu is alles weer goed. gesproken met zijn kleine nichtje (die ik niet kon verstaan want die is 4 geloof ik) maar was wel heel leuk.
dus voortaan ga ik i.p.v. antalya richting izmir. weer eens wat anders

Heej super dat je hem weer gesproken hebt gumbetlover! Helaas heb ik mijn vriendje sinds zondag al niet meer gesproken, kon hem niet bellen maandag en dinsdag en zou vanavond bellen, maar ben net pas klaar met werken en zijn telefoon staat uit dus hij slaapt al :frowning:

Maar goed, dat komt morgen wel weer goed hoop ik. Het is altijd een beetje raar als er een tijdje tussen zit voordat je elkaar weer spreekt, helemaal als je elkaar misloopt als je zou bellen. Niet dat tussen zondag en nu een lange tijd is, maar toch.

Dat van dat trouwen met iemand anders, daar zei mijn vriend laatst ook wat over. Dat wanneer jongens naar het leger gaan, het gebruikelijk is dat hun vader voor hun rondkijkt naar een bruid, en dat ze zich dan verloven voordat de jongen naar het leger gaat, en trouwen wanneer hij terug komt. Echt leuk om te horen vond ik dat niet, aangezien mijn vriend dus naar het leger moet binnenkort. Maar hij heeft me verzekerd dat hij niet zal trouwen voordat hij zal gaan, jeeehhh, als hij dat verloven ook maar uit zijn hoofd laat! Maar het is zoals nur zegt, familie is zooooo belangrijk. Ik vroeg hem nog naar of zijn ouders het niet vervelend vinden dat hij een nederlandse vriendin heeft, maar hij vertelde me dat zijn ouders buitenlanders vaak beter (aardiger) vinden dan de mensen van daar. Das toch weer een voordeel dan! Hoop inderdaad dat de familie van jouw vriend er wat positiever tegenover zal gaan staan, maakt zijn positie in ieder geval een heel stuk makkelijker!!

en nur, leuk dat je dan nu ook izmir gaat zien. Ben je daar al eens eerder geweest?

ik hoop dat alles voor jullie positiever wordt en dat zijn familie niet lastig gaat doen.

Nee ben nog nooit aan de westkust geweest dus dat is heel nieuw voor me. Ik kom normaal altijd in Antalya of Side (vooral aan side heb ik mijn hart verloren, zo’n mooi dorpje is dat). Ga mss ook deze zomer in Side werken, al zit hij dan in Izmir of daar ergens in de buurt.
Maar ik ga hem daar zeker opzoeken en hij gaat me daar de omgeving e.d. laten zien. dus ik ben zeker benieuwd :smiley:

hallo dames

ik wou alleen even zeggen KIJK UIT met dat trouwen, ik was heeel gelukkig met mijn vriend voor 2 jaar, en hij gaat nu naar het leger en ik kreeg een fijn smsje van zijn moeder dat hij gaat trouwen met iemand anders, hij wil dit waarschijnlijk niet maar ze hebben niet altijd een keus! ik hoop niet dat het bij jullie ook gebeurd als bij mij maar wees in ieder geval allert!

suc6 :unsure: