Ik ging trouwens een beetje googlen naar Villa Bon Bini! En kwam 1 bericht tegen die beetje negatief was haha dus ik dacht gelijk sh*tttt… Maar na verder zoeken zag ik gelukkig niks vervelends meer ![]()
Precies daarom twijfel ik ook… Had ook al naar het Lido-hotel gekeken, maar dat is meteen weer bijna 100 euro in de maand duurder…
En het is maar voor een paar maandjes, dus mss is het ook idd wel overdreven om je hierom zo druk te maken
Verder ziet Bon Bini er super gezellig uit vind ik, dus ik denk nog heel even en dan hak ik gewoon de knoop door ![]()
Ja ik neig ook steeds meer naar bon bini hoor! en 4 maanden zijn idd wel om te overleven
maar denk dat het wel gezellig zal zijn, als je allebei voor zo’n toffe ervaring gaat dan zal je heus wel raakvlakken hebben haha. Ik heb nog wel 1 huis waar ze 1persoonskamer vrij hebben, maar die is iets duurder (25-30 euro) en ook wat minder studenten (6)… Nou je hoort wel van me wat ik doe ![]()
Ik heb ook wel negatieve berichten gelezen, maar die zijn allemaal wel van 2008. Ik heb het zelfs aan Mila (huisbazin) voorgelegd en ik vertrouw wel dat het goed komt. Er zijn namelijk ook heel veel positieve reacties op andere fora. Ene Richard had namelijk geen goed woord over voor Bon Bini, maar uit reacties van anderen blijkt weer dat HIJ ZELF alleen problemen had met de huisbazin. Een ander schrijft dat ze de tijd van d’r leven heeft gehad in Bon Bini!
Je moet voor jezelf gewoon duidelijk zijn en een bekkie hebben. Want ik heb in de gaten dat mensen die problemen krijgen vaak alles geloven en overal van uitgaan. Maar de cultuur is gewoon heel anders daar! Een kennis van mij heeft 6 jaar op Curacao gewoond, ik ben redelijk geïnformeerd.
Je moet je daarom om dat soort berichten niet druk maken. Geniet er gewoon van en als 't echt een nachtmerrie wordt, kan je altijd nog ergens anders heen.
Ga niet naar Villa Bon Bini; Lelieweg 3
IP:77.164.189.199 (javascript:delete_eintrag(‘9130’,‘one’,‘5’,‘605’);)Richard11/4/2008-2:08:56 PMWat je ook doet, ga niet naar Villa Bon Bini op de Lelieweg. Ik heb er zelf 2,5 maand gezeten en regelmatig werkte water, gas, electra en internet niet. Ook de beloofde airco functioneerde niet.
Daarnaast werden huurders met 5 personen op een kamer gepropt met stapelbedden, terwijl zij een kamer voor 1 persoon hadden gereserveerd. Op het moment dat zij aangaven andere ruimte te zoeken op het eiland, konden zij per direct vertrekken, anders zou haar ex-man wel even een handje komen helpen.
De huisbazin kent geen (juridische) grenzen en kan enkel als een huisjesmelker worden gekwalificeerd. Absolute afrader dus!
De website van dit slechte huis is: www.curacao-studentenhuis.nl. Erg misleidend!
RE: Huisvesting stagiairesIP:190.2.168.81 (javascript:delete_eintrag(‘9177’,‘one’,‘5’,‘605’);)[EMAIL=“makamba69@hotmail.com”]ex huisgenoot11/11/2008-8:35:35 PMRichard, een beetje lullig verhaal. Ik heb de tijd van mijn leven gehad daar. Ben je een beetje communicatiegestoord of zoiets? Noem me 1 adres waar niet af en toe de stroom en internet uitvalt. Verwend jochie, je gram halen doe je niet op deze manier, dan neem je contact op met de verhuurster en that`s it.
RE: Huisvesting stagiairesIP:84.30.97.11 (javascript:delete_eintrag(‘9632’,‘one’,‘5’,‘605’);)ex huisgenoot 22/8/2009-5:45:50 PMEx huisgenoot, ook ik heb een paar maanden in Villa Bon Bini gezeten en ook zeker de tijd van mijn leven gehad daar. Ik merkte wel dat tegen het einde van mijn verblijf Mila met Richard mot kreeg. Ik zat in dezelfde periode in dat huis…
Ja idd, ik had ook alleen dat ene berichtje gezien, dus ik dacht dat zal wel meevallen (misschien eenmalig ofzo) Jij gaat dus ook naar bon bini? Heb je een 1- of 2-persoonskamer? Wanneer zit je er?
Ja en zoek maar eens verder, heel veel positieve verhalen… dus ik maak me er geen zorgen over.
Ik zit in Villa Bon Bini ja, over een maandje vlieg ik al! En jij?
4 dec tm 19 april.
Het is bij mij nog een beetje de vraag of het een 1 of 2 persoonskamer wordt. Ik heb wel al alles rond. Ik heb gezegd dat het me uiteindelijk niet zoveel uitmaakt. ALS het een 2 persoonskamer wordt, mag ik de persoon die bij mij op de kamer komt zelf bepalen. Dus dat is wel beter! Anders is de kans dat je bij een heel vreemd persoon op de kamer ligt, haha
Ah spannend! Volgende maand al
Ik ben jaloers
ik vlieg 18 feb! Dus nog 3 maandjes, schiet ook al op! Veel plezierr ben benieuwd ![]()
Misschien zie ik je nog wel dan haha, ik wil uiterlijk morgen de knoop doorhakken! (het liefst vandaag hihi)
Ps. Heb jij een auto gehuurd ofzoiets? Of doe je dat daar? Of ga je kopen?
Ik begin 15 dec, dus ik heb 11 dagen om daar te informeren enz. Het werd mij afgeraden om nu al een auto te huren. Dus ik ga daar informeren, want ik wil wel een auto. Als ik daar ben en ik weet meer, dan laat ik het weten!
Waar ga jij stage lopen?
Ik ga stage lopen bij een dietist, ik ga bij haar eigen praktijk en bij het verpleeghuis! Het huis ligt superrdichtbij haar praktijk!
Waar ga jij stage lopen dan?
www.kamerverhuuropcuracao.com daar hebben ze wellicht nog kamers vrij.
Succes!
Ik ga stage lopen bij het Antilliaans Dagblad. Het huis ligt ook vlakbij die redactie… Ook erg handig!
Ja, deze meeste huizen zijn al vol geboekt heh
Wie het eerst komt wie het eerst maalt ![]()
btw Sjibbe ben jij een gast? ![]()
Ja, klopt. Heel goed ![]()
Dan ben je de eerste gast die ik ken die ook gaat!!! ![]()
Gezellig hoor…
Zo, voor mij is het Bon Bini geworden
Heb vandaag gebeld met de huisbazin (klonk als een gezellige, pittige tante <ze noemde jouw naam trouwens ook nog Jitse…!), dus mijn plaatsje is geregeld!
Jij de knoop al doorgehakt Myrthe?
wat spannend allemaal hea
ik zit op dit moment zn 5 weken op het eiland en verblijf nog tot en met 8 maart
een auto huren is zeker weten aan te raden. ik dacht dat ik het ook allemaal wel even zonder deed en met het openbaar vervoer. niet dus. de busjes rijden wanneer ze willen of ze rijden gewoon door en regelmatig zitten ze vol
en curacao kent zeker wel file en spits. maar dan vooral op de binnenwegen. op de ring zullen de stoplichten drukker zijn. de spits begint ongeveer rond kwart voor 7. precies de tijd dat ik in de auto zit dus ik maak het nauwlijks mee gelukkig haha.
ik huur een auto bij heinrich. hij doet dit samen met zijn vader. het zijn oude barrels van een auto maar ze rijden perfect. starten in 1x en als er iets is staat hij meteen op op destoep. ook word er vaak 1x in je maand terwijl je aan het stagelopen bent je olie etc nagekeken. de kosten zijn 630 gulden in de maand (dit is niet duur, meeste bedrijven beginnen bij 700 a 750) de borg bedraagt onder de 23 450 gulden en boven 250 dacht ik zo.
ga je langer dan 6 maand verblijven op het eiland dan zou ik aanraden er 1 te komen.
zelf woon ik in een grootschalig studentenhuis via home-trust (even googelen) ik zit aan de telamonstraat en momenteel wonen er 24 mensen in het huis. alle kamers zijn voorzien van airco en het achterhuis is volledig gerenoveerd. ook is er een zwembad aanwezig en het uitzicht is prachtig je zit wat hoger dus uitzicht op mambo beach. licht in de wijk vredenberg. boven marie pompoen en onder salina.
voor vragen mail me gerust
ik ben btw 20 jaar en ben juf op een basisschool
Oeeeh wat leuk om alle berichtjes te lezen zeg!
Krijg er steeds meer zin in!! Ik vlieg op 8 februari vanaf Schiphol (zijn er meer mensen die deze datum vliegen?) en blijf tot en met 30 juni om stage te lopen in een fysiotherapie-praktijk. Gisteren hier in Nederland zo ongeveer iedere keer dat ik een voet buiten de deur zette kleddernat geregent, dus heb erg vaak aan het warme en zonnige curacao gedacht
De huisvesting is bijna rond, ga ook wonen op de Telamonstraat (zie het berichtje hierboven) En ik las een paar berichten eerder iets over Villa Bon Bini, een vriend van mij heeft daar vorig jaar gezeten en was dolenthousiast, dus van die negatieve berichtjes zal ik je niet teveel aantrekken. Vaak valt het ontzettend mee! Ontzettend leuk om te zien wie er ook in die periode gaan en alvast een beetje contact te hebben! ![]()
groetjes, Nadine
Waaaaaaaah wat leuk die reacties ![]()
Ik had gemailt naar Bon Bini maar nog geen reactie. Misschien is bellen inderdaad beter !