Wie gaat er ook rond januari 2023 naar Curacao?

hee,

ik ben fysiotherapeut student en ga in januari 2023 stage lopen op curacao. Ik ga alleen en het lijkt me leuk om een paar mensen te leren kennen.
Ook zoek ik nog huisvestiging… dus als er suggesties zijn, hoor ik het graag!

Ik ben er dan al een paar maandjes, want ik ga in september 2022. Heb je al een stage? Misschien kun je via je stage huisvesting regelen? Anders misschien via casacama.com of via wereldstage? Succes!

Ik ben nu in onderhandeling met een gezin om hun au pair te worden. Als dit doorgaat dan ga ik ook in januari. Lijkt me leuk om dan contact te hebben.

Kom je naar Curacao met vakantie, of voor stage en zoek je nog een nette gezellige, maar ook betaalbare verblijfsplaats.

Overzicht vrije periodes Roxsha Appartementen Curacao

[ul]
[li]max. 2 personen , 1 slaapkamer airco 5-Jun-09 tot 23-jun-09(C)[/li][li]max. 3 personen. 2 slaapkamers (1 met airco)01-06-09 onbeperkt (E)[/li][li]max.2 personen, 1 slaapkamer airco, v.a. heden tot 4/9/2009 (F)[/li][li]max. 4 personen, 2 slaapkamers met airco 10-juli-2009 onbeperkt(G)[/li][li]max. 2 personen, 1 slaapkamer airco 01/02/10 onbeperkt (10I)[/li][li]max. 4 personen, 2 slaapkamers met airco 01/07/09-31/8/2009 (H)[/li][/ul]

Ligging is zeer centraal, vlakbij beaches, winkel- en uitgaanscentrum en de stad. Op de grens van de wijken Salina/Dominguito.

Voor foto’s zie onderstaande space. Voor vragen mail anytime naar roxsha@yahoo.com Roxsha Appartementen Curacao Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online. :zon02:

Ik ben ook van plan om in januari te gaan! Alleen eerst nog een stageplaats vinden :wink: Iemand nog tips voor een bedrijf in de evenementenorganisatie?

Hoi! Ik ben een studente van het MIM en wil graag in Januari 2010 stage gaan lopen in Curacao. Het lijkt mij ook leuk om een aantal mensen alsvast te leren kennen. Ik heb nog niets geregeld, maar ik wil het graag via wereldstage regelen. Hebben jullie hier ervaring mee? Gr. Lisa

Ik ben zelf via Wereldstage naar Curacao gegaan en zou het geen tweede keer meer doen. Ja het is erg fijn dat zij praktische dingen regelen als visum e.d. maar dat zijn ook dingen die je zelf kunt regelen. Je betaalt een behoorlijk bedrag (totaal 1375,- + bijkomende kosten als bijvoorbeeld een verplichte verzekering van minimaal 150,-) maar ik vind zelf dat je daar niet heel erg veel speciaals voor terug krijgt. Het enige wat zij voor me geregeld hadden was de stage, die achteraf ook niet aan de beschrijving voldeed. Woonruimte had ik zelf geregeld via Esther Slob van Vischsteeg N.V. ( www.easyrent-curacao.com ) omdat Wereldstage alleen kamers aanbood (de studio’s die zij aanbieden waren vol) en een studio mijn voorkeur had. Andere bemiddelingbureau die ik ken zijn Stageplekcuracao.nl en GPStart.com, zij zijn goedkoper en kunnen ook stages/visa e.d. regelen. Verder zou ik je de ervaring van een buitenlandstage meer dan aanraden, denk er wel goed over na want er komt veel op je af en het is niet iets wat je zomaar even doet (onderschatting van de eeuw, van mijn kant uit dan!) maar je leert er echt heel erg veel van! Totaal geen spijt van gehad.

Succes ermee! :wereld:

Hallo allemaal!

Ik ga vanaf februari (t/m juni) naar Curaçao voor een stage en ken ook nog niemand. Wel heb ik al een geweldig (al zeg ik het zelf) huis, waarvoor ik nog vier leuke en nette medestudenten zoek. Voor wie geinteresseerd is een paar kenmerken van het huis:

-direct aan zee
-ligt tussen het centrum van Willemstad en het “Mambo-strand”. Beiden zijn 13 minuten lopen. Dat is dus weer eens wat anders dan al die omschrijvingen in “autominuten”…
-mooie zijtuin met terras
-geheel gemeubileerd (luxe)
-drie slaapkamers
-grote woonkamer
-ruime open keuken (met zitbar) van alle gemakken voorzien
-badkamer (warm water) en toilet
-wasmachine
-internetverbinding + kabeltv
-airco
-handdoeken en linnengoed is daar
-en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De prijs bedraagt om en nabij de €295,- (exclusief) en de minimale huurtermijn is twee maanden. Net zo lang als de meeste stages duren dus!

Voor meer informatie en/of bij interesse kun je me mailen: [EMAIL=“marte362@gmail.com”]marte362@gmail.com.

Hey allemaal!

Ik ga ook vanaf eind januari/ begin februari 2010 naar Curaçao! Ik heb nog geen stageplek maar daar wordt aan gewerkt. Ik ben een 19 jarige student… Sociaal Pedagogische Hulpverlening.
Ik ga 5 maanden stagelopen op Curaçao en ken nog niemand daar.

Ik wil graag weten waar ik het goedkoopste een auto kan hebben voor de 5 maanden. Kan ik het beste een auto huren? Of juist kopen?

Groeten,

Thomas

Hi Thomas,
Leuk dat je SPH doet, ik heb MWD gestudeerd. Ik doe er uiteindelijk niet zo gek veel mee, maar heb wel de opleiding gedaan in Haarlem. Waar wil je stage gaan lopen? Ik ga zelf in sept voor een jaar naar Cura en we hebben hier al een gezellige groep dus het wordt vast en zeker leuk. In sept of okt komt er ook een borrel voor alle NL van dit forum. Dat doen we in feb vast nog een keer dus dan kun je meteen mensen leren kennen! Heb je verder nog niets geregeld qua woonruimte etc?

Ik wil een stage die goed aansluit bij mijn opleiding en het liefst met jongeren werken. Gedragsproblemen etc. zijn dingen waar ik wel veel uitdaging in zie.

Woonruimte is geregeld. Dus in principe moet ik alleen m’n stage nog in orde hebben, dan is het klaar…

Hallo!

Ik vertrek over 12 dagen voor 6 maanden naar Curacao. Ik vertrek 21 Juli en kom 20 Jannuari weer terug in Nederland. Ik ga werken als au pair en het lijkt me leuk om in contact te komen met mensen die ook in deze tijd verblijven in Curacao!

Simone

Hi,
Ik heb net even een nieuw topic geopend ‘welkomsborrel Curacao’ om te zien wanneer iedereen vertrekt en voor hoeland, zodat we de geplande borrel daadwerkelijk kunnen houden! Lijkt me gezellig om mensen te leren kennen op Cura!

heey iedereen,

ik ga zelf ook in februari tot eind juni stage lopen in Curacao. Ik heb het geregeld via gpstart.com. Ik ga daar zelf ook stage lopen. Gpstart is een bemiddelingsburau dus als je vragen hebt voor woonruimte en werkvergunning of een stage zij kunnen dat dan voor je regelen. Van wereldstage heb ik ook niet z’n goede verhalen van gehoord. Misschien een tip om even een kijkje te nemen op www.gpstart.com. Ik heb zelf woonruimte via gpstart en is op het terrein van gpstart. Er is zelfs beveilliging bij van 24/7. Ik heb er ontzettend veel zin in en misschien zien we elkaar wel in Curacao :zon02:

groetjes veronique

Hi,

Gezellig! Melden jullie je ook even aan op het topic ‘welkomsborrel in Curacao’ dan kunen we iets afspreken als we allemaal op Cura zijn!

Halloo!

Ik doe de opleiding verpleegkundige & zit in het 3e jaar. Samen met een klasgenootje ga ik van Januari t/m Juni 2010 stage lopen op curacao.
onze stageplek is nog onbekend, maar daar wordt na gezocht!

Het lijkt ons leuk om ook met anderen in contact te komen die op dat moment ook op curacao zitten!

we hebben er zin in!:slight_smile:

Hey Marischa!

Ik zit ook lekker op Curaçao van januari/februari tot en met juli 2010!
Hebben jullie al huisvesting geregeld enz?
Ik heb er ook superveel zin in!

Gr.,

Thomas

leuk dat jullie ook vanaf januari 2010 in Curacau zijn. Zoals Marte al eerder in dit topic heeft geschreven willen wij een huis huren. Wij zijn op zoek naar nog minimaal 2 mensen. Wil jij ook niet in zo’n klein kamertje zitten maar gewoon in een (luxe) huis met eigen voorzieningen voor ong. de zelfde prijs? Laat het me maar weten.

Groetjes,
Ilse

Ik heb eind augustus nog een gesprek over hoe & wat.
weet dan meer over de huisvestiging etc!

ik laat het jullie weten!:biggrin:

Vanaf Januari 2010 ben ik ook in Curacao te vinden.
Mijn stage in het verpleeghuis heb ik zelf gevonden op internet, maar ik ben nog opzoek naar een studentenhuis. Heeft iemand tips voor een leuk en gezellig studentenhuis? Zat zelf te kijken naar Casa Makamba & Vila Bon Bini. Iemand hier ervaringen mee?
Ik ga zelf ook alleen, dus lijkt me leuk alvast wat mensen te leren kennen!