Wie gaat er ook rond januari 2023 naar Curacao?

Zo mijn stage is ook rond! Wil deze week vlucht boeken :smiley: en dan op zoek naar een gezellig studentenhuis!!

Groetjes Myrthe

Hallo,

Ik ga zelf ook voor mijn laatste logopedische stage van begin februari 2010 t/m juni 2010 naar Curacao.
Ik ga stagelopen bij SGR-Groep (Stichting Gehandicapten- & Revalidatiezorg Curacao). Ik heb dit zelf geregeld zonder bemiddelingsbureau’s.
Ook heb ik inmiddels huisvesting, in een studentenhuis aan de Seru Loraweg.
Is (met file enzo) een half uur van stage af, en ook zoiets van het strand volgens mij. Schijnt centraal te liggen.

Heb er ontzettend veel zin in! Ben hard bezig met het leren van Papiamento…

Het zou inderdaad leuk zijn om een beetje met elkaar in contact te komen, toch leuk hoe iedereen bezig is met alles.

Zijn er meer mensen die bij de SGR-Groep stage gaan lopen rond die periode?

Ikzelf heb in mei mijn eerste email de deur uit gedaan en ik heb nu zo’n drie weken geleden officieel bericht gekregen dat ik stage kan lopen op curacao.
5 maanden bezig geweest hiermee dus, met enorm veel mailtjes in mijn outbox.
Je moet enorm veel geduld hebben en gewoon veel mailen. Ook als je denkt dat ze inmiddels vast gek van je worden, gewoon opnieuw sturen. Iedereen is volgens mij druk en dan blijft zo’n bericht liggen. Wanneer je het af en toe opnieuw stuurt, of er weer naar vraagt, dan zien ze het weer en gaan ze er weer mee aan de slag.
Ik had ook vaak dat ik mail kreeg met ‘‘op 17 augustus krijg je bericht’’, en dan was het inmiddels 25 augustus en wist ik ng niks, dus mailde ik weer met wat vragen, en dan kwam er uiteindelijk toch weer reactie.

Veel geduld hebben dus en doorzetten. Zoveel mogelijk mensen benaderen, of anders inderdaad proberen telefonisch contact te zoeken (al heb ik dat niet gedaan).
Het kan best zonder bemiddelingsbureau, alleen maar leuker voor jezelf als het je in je eentje lukt.

Maargoed, veel heb je hier niet aan qua tips… je moet geluk hebben denk ik… :slight_smile:

Ik heb hier ook contact gehad.
(hij reageerde overigens wel snel… :stuck_out_tongue: )
Maar er waren geen studio’s meer beschikbaar. Enkel nog persoonskamers. En ik ga met een medestudente, dus het leek wel zo praktisch (ook gezien de kosten) om dan met z’n twee in een kamer te zitten. Dus helaas.

(Hebben nu overigens wel huisvesting, ook er mooi:))

heh ja ik kreeg ineens reactie tijdens het plaatsen van het bericht :wink: Dus voor mij is het ook zo goed als rond. Maare anneke… 30 min vanaf het strand? :stuck_out_tongue: Lopend zeker dan? Want volgens mij is het vanaf jouw (ja ik heb ff gekeken waar het lag (a)) net iets meer dan 2km

oh echt…

haha, beter!!

Ik snap er niks meer van hoor. Ik probeer steeds dingen uit te rekenen. Maar Google Maps kan schijnbaar geen berekening maken van de Seru Loraweg naar de Salsbachweg… (te moeilijk:p).
Op stage zeiden ze dat dat 30 minuten was. Terwijl de man waarvan het huis is, zei dat het 10 minuten was (zowel voor stage als voor het strand).

Maar dat is dan 10 minuten in werkelijke afstand. Wanneer je tijdens de spits gaat rijdn duurt het een half uur ofzo…
Tenminste, zo heb ik het nu maar bedacht :stuck_out_tongue:
Iedereen zegt steeds iets anders haha.

Hahaha ja, ik ken het probleem. Ik zou van die 10 minuten maar uitgaan ja, alhoewel het naar je stage het me iets langer lijkt maar goed. Wist je trouwens dat op/vlakbij de Salsbachweg ook een studentenhuis ligt? Ik doe er als het goed is ongeveer 20 min over om vanaf Casa Makamba naar het vliegveld (mijn stage) te komen dus vandaar. (denk trouwens niet dat ze een echte spits hebben zoals in nederland ;))

Ik wist niet dat er vlakbij de salsbachweg ook een studentenhuis is nee. Ik heb ernaar gezocht, maar ik kon daar niks vinden.
Weet jij toevallig hoe dat heet dan? Altijd handig om daar even naar te kijken… Hoor het graag van je.

Jij zit nu dus in Casa Makamba? Zag er goed uit !

Die spits schijnt er wel te zijn… hoorde ik van mijn stagebegeleidster… Dat je er dan toch echt een half uurtje over gaat doen… 10 minuten scheen te zijn wanneer iedereen thuis bleef zitten en alleen ik zou rijden :stuck_out_tongue:
Maarja, we moeten het allemaal maar gewoon meemaken denk je niet… zelf ervaren… Het wordt vast heel leuk!

poeh, was ff zoeken maar dit is hem : http://www.casadushi.com/ Ligt in de wijk Santa maria en als ik het niet mis heb is dat vlakbij die straat :slight_smile:

Dankjewel voor het zoeken!
Ziet er ook wel goed uit… En inderdaad vlak ernaast :open_mouth: :O…
vervelend alleen dat ik nu al iets heb… hahah…
Eigenlijk moet je dan niet meer kijken naar andere dingen he haha (A)
Ik ben nu voorzien van een zwembad, dat is natuurlijk ook wel heel erg luxe (veel te luxe haha)
Maar dankjewel! Zeker iets om in gedachten te houden, mocht mijn plek tegenvallen bijvoorbeeld.

ZWEMBAD??? En mogen daar hele aardige jongens ook in zwemmen? (a) Mocht de zee vol zijn natuurlijk…:stuck_out_tongue:

Daar mogen ook best heel aardige jongens in zwemmen hoor ja :stuck_out_tongue:

Heej allemaal :slight_smile:
Ik ga van 8 feb tot 4 juni stagelopen op Curacao, en een vriendin van mij heeft me aangeraden om eens te kijken in het Lido-hotel voor huisvesting. Iemand hier ervaring mee of toevallig ook in die periode daar verblijft?

Heeft dat hotel ervaring met studenten dan? Een kamer huren kost normaal toch een aanzienlijke prijs (per nacht soms zelfs) dan lopen ze toch best wat omzet mis lijkt mij, omdat je dan een prijs moet bepalen voor een aantal maanden?
Of gebeurt dat wel vaker…
Wel lekker luxe… :wink:

Oohhhhhhhhhhhhh, ik heb er zo’n zin in !!! :hihi: :zon02:

Volgens haar zaten daar een heleboel stagiaires… Maar ik kan er weinig over vinden, dus ga vandaag even bellen voor prijzen enzo…
Waar verblijven jullie allemaal? (periode feb-juni 2010…)

(H) Heb er ook heel errug veel zin in!

Check www.kamerverhuuropcuracao.com ook maar eens, wellicht hebben zij in de periode dat je gaat ook nog kamers vrij?!

Op hyves kan je referenties vinden van huidige en vorige bewoners!

Gr.

Bon bini allemaal!

Wat leuk zo’'n forum… Allemaal leuke verhalen :slight_smile:
Samen met mijn klasgenoot willen wij ook graag voor 5 maanden stage lopen op curacao (febr. tot juni 2010) Maar wij zijn hard op zoek naar een eventorganisatie/evenementenbureau die stagiaires nodig heeft!!
Iemand suggesties??

Wij zijn studenten van het INHolland Haarlem en doen de opleiding Media & Entertainment Management (MEM)

Als iemand tips heeft of iets horen wij het graag :smiley:

Groetjes,

Pammy

Hoi Anneke,

Ik had dat probleem ook eerst me thet zoeken naar bepaalde straten wat duidelijk niet te vinden was op Google Maps. Maar ik heb nu een hele fijne site gevonden http://curamap.com/index.php Echt een aanrader! Je typt de straat in en voila! Het komt zo tevoorschijn!

Groetjes, Pammy

Hee,
Die had ik inmiddels ook gevonden!
En doordat ik daar de wijken kon zien… heb ik nu een huis heeeel dichtbij stage :smiley:
Heerlijk!

Succes met het vinden van een leuke stage trouwens, hoop dat het lukt! :slight_smile: