Van harte gefeliciteerd met je werkvergunning.
Zover ik weet heb je nu geen toeristenvisum nodig als je Turkije inkomt,maar ik zou toch voor de zekerheid even bellen met het consulaat.
en vergeet je eigen niet binnen 30 dagen aan te melden bij de vreemdelingenpolitie in Turkije(liefst zo vlug mogelijk).
veel plezier in Turkije.
Groetjes Antoine
ik heb nog eens nagevraagd,maar misschien moet je toch eerst een toeristenvisum nemen,omdat je je verblijfsvergunning nog moet aanvragen binnen 30 dagen bij de vreemdelingenpolitie in Turkije.
Maar aan de grens in Turkije weten ze het ook wel,reken er maar op dat je toch een toeristenvisum moet nemen bij de douane.
Groetjes Antoine
Ja, enerzijds lijkt het me ook van wel, anderzijds is het dubbel. Ik ga er vooralsnog wel vanuit en zal het op Antalya airport vragen waar ze de visaās afgeven. Die weten het inderdaad vast ook wel
Samen met mijn vriend ben ik opzoek naar een vakantiebaan in Turkijke. Wij zijn twintig en vijfentwintig jaar en beschikbaar voor de maanden eind juni, juli en augustus. Mijn vriend spreekt tevens ook vloeiend Turks en ik kan het redelijk begrijpen.
Wij zouden graag in contact gebracht willen worden mogelijk werkgevers.
Ik zoek een baan in Turkije als animator, kan iemand mij vertellen hoe het werkt met een werkvergunning, en misschien iemand tips? of iemand die mij verder kan helpen, spreek goed Nederlands en Engels, en heb 2 jaar ervaring in een animatie team in nederland
Ik werk momenteel ook als animator in Turkije, met werkvisum!
Ik heb vorige jaar september het hotel gemaild waar ik graag wou gaan werken en kreeg hier meteen een positieve reactie op terug.
we hebben toen meteen alle papieren in orde gemaakt.
Jij moet de nodige documenten officieel laten vertalen naar het Turks en laten stempelen bij de rechtbank. Vervolgens dit naar je werkgever sturen en hij stuurt jou weer een aantal documenten terug waarmee je naar het consulaat moet.
Als je een hotel vind die een werkvisum voor je aan wilt vragen weten zij wel wat je allemaal precies moet doen.
Maar begin op tijd want het neemt veel tijd in beslag!
en het verschil tussen een werkvisum en een gewoon visum is?
je kan dus niet daar heen gaan een visum halen voor 15 euro en klaar is kees,
maar je hebt dus officieel ook geen werk vergunning?
hoe bevalt het werken daar? en welk hotel zit je? ja ik zou graag vanaf mei 2012 gaan werken. \
Het werkvisum of werkvergunning is specifiek om te werken, hier heb je ook een verblijfsvergunning voor nodig.
Een visum van 15 euro bij het vliegveld is een toeristenvisum, hier mag je niet officieel mee werken!
Sinds 2 maanden ben ik werkende bij İDATA in İstanbul. Helaas kan ik niet echt settelen in İstanbul wegens mijn salaris. Bij deze zou ik graag meer informatie willen over je aanbod.
@Kelly een werkvisum zal je samen met de werkgever moeten regelen. Deze werkvisum geldt ook ALLEEN voor dat bedrijf waar je hem voor aanvraagt, je kunt hiermee dus niet zomaar overal werken.
Kijk even op deze site, hier staat het een en ander over het aanvragen van je werkvergunning: http://www.turkije-hulp.nl/Werken-in-Turkije.php
Het werken bevalt SUPER!! Maar onderschat niet hoeveel regelwerk het van te voren is hoor⦠pfieuw!! Maar als het allemaal mee zit ga ik volgend jaar weer deze kant op.
Eigen houtje⦠vorig jaar eind september het hotel al benaderd en kreeg daar meteen positief bericht op terug. Dus toen meteen alle papieren gaan regelen en nu sinds april al hier.
Ik heb het echt onwijs naar mijn zin, maar⦠het is wel onwijs hard werken, onderschat dat niet! 6 dagen per week van 's ochtends tot 's avonds laat en soms erg warm.
Maar ik heb er zeker geen spijt van en de kans is groot dat ik volgend jaar weer ga.
maar het schijnt zn gedoe te zijn om je werkvergunning en alles te regelen eh! hoe heb jij dat ervaren! jou baas is neem ik aan een turkse! dus lijkt me behoorlijk lastigg
Mijn baas zei meteen dat ze alles voor me wouden regelen. Dus daar had ik erg geluk mee.
Ik heb een aantal documenten (o.a. paspoort, diploma, bewijs van goed gedrag vorige werkgever) officieel laten vertalen naar het Turks en deze laten stempelen bij de rechtbank. Tevens moest ik mijn diploma laten ālegaliserenā.
Vervolgens al deze papieren (+ veel pasfotoās) naar mijn werkgever gestuurd en hij stuurde mij weer een aantal documenten terug. Met deze documenten ben ik naar het consulaat in Rādam gegaan en mijn baas heeft de documenten in Turkije afgegeven.
Toen lang gewacht⦠en mijn werkvisum opgehaald bij het consulaat.
Vervolgens naar Turkije gegaan en mij daar binnen 30 dagen samen met mijn werkgever gemeld bij de vreemdelingenpolitie om een verblijfsvergunning te regelen.
Hallo, ik ben Nederlander en woonachtig in Fethiye sinds 2006. Na een hotel te hebben gerund in Belgiƫ heb ik weer veel zin om iets in de sector te gaan doen hier in Turkije. Met name guest relations lijkt me erg fijn werken. Ik spreek ook vloeiend Engels Frans en Duits.
Groeten,
Ronald ronald@yuvalik.org