Werken In Turkije/working In Turkey

hallo,

ik ben een meisje van 18 jaar en ik wil volgend jaar zomer graag in Turkije werken, het liefst in de buurt van Antalya.
Ik wil dan graag in een hotel werken als Entertainer. Ik weet zelf in welk hotel ik het liefst zou werken (Topkapi of Kremlin Palace van de World of Wonders/WOW-keten) maar omdat pas eind mei de examens beginnen, kan ik dus pas zo ongeveer halverwege het seizoen vertrekken. Maar het is iets wat ik heel erg graag wil!
Weten jullie misschien of er organisaties zijn die dit soort dingen organiseren???
Als het nodig is kan ik eventueel wel m’n emailadres hierbij zetten. Alvast bedankt!

Maret.

hello,

I am a 18 year old girl and I want to work in Turkey next year, as an entertainer at a hotel. Preferably near Antalya.
I would want to work in a hotel as an entertainer. I know in which hotel I’d like to work best (either Topkapi or Kremlin Palace from the World of Wonders/WOW-chain) but because my exams start at the end of may, I can’t leave until mid-season. But this is something I want to do so bad! Do you know a organisation that helps (organises) these things, or is this something I should really do myself?
If necessary I can put up my emailaddress here, for this.
Thank you so much!

Maret.

Beste Maret,

Deze hotels zijn in handen van MNG;een wereldwijde organisatie die eveneens Bentour internationaal in hun bezit hebben.

Bentour is de tour-operator ter plaatse;zij vertegenwoordigen Sonar Reizen Nederland.

Ik denk dat je het beste een van deze 2 organisaties rechtstreeks kunt benaderen.

Veel succes!

Hans,forumbeheerder.

shit hee, dat wil ik ook. ik zit alleen met mijn werk hier in NL en er wordt nogal moeilijk gedaan met onbetaald verlof :frowning:

oeps er ging iets mis…
Nou ja, zijn er nog meer mensen met tips… of… aanbiedingen??:D?
Of weten jullie misschien nog andere sites die hulp bieden??

Club Phokaia in Foca zoekt nog een Nederlander voor het animatie-team voor volgend seizoen volgens mij.

website phokaia

ik wil in de zomer ook daar werken.

ben nu al overal dingen aan het regelen en kijken waar ik kan werken enz :smiley:
ben erg benieuwd.

eindelijk

kijk ff op www.niw4u.com gaat over werken in buitenland.
Zoals in entertainment, horeca, receptie en nog veel meer.
Op deze site staat bijv werekn in Turkije, Griekenland, Canarische Eilanden, Spanje, Werken in wintersport, Australie en nog veel meer

groetjes besmile

hey,

ik ga me inderdaad aanmelden bij NIW4u. Ik ben gewaarschuwd, maar heb zowel positieve als negatieve verhalen gehoord en ga dus voorbereid met deze mensen in zee… Hoop ik!

Ben dus flink op zoek, maar ben al heel specifiek in wat ik zoek, zoals hierboven al staat beschreven!

Ik hoop dat het lukt!!

Nur, wat ga jij voor werk doen? En ben je particulier op zoek? Ben benieuwd naar je ervaringen!!

Liefs, Maretje

Mensen geef boven aan deze pagina even een zoekopdracht naar:
niw4 en je zult dan een aantal minder enthousiaste berichten lezen over deze organisatie!
De keus blijft uiteraard aan jezelf, maar door rechtstreeks contact op te nemen loop je m.i. in ieder geval een stuk minder risico dat je je geld kwijtraakt.
Gebruik je eigen creativiteit, want daar moet je het straks ook mee doen als je ergens terecht bent gekomen. Zo weet je en laat je van jezelf zien wat je waard bent. De besten zullen overwinnen!
Verder wens ik ieder veel succes.

Het klopt dat er negatieve berichten op de site staan, maar ik heb ook een oproep geplaatst en daarbij heb ik een paar mailtjes van verschillende mensen gekregen, die inderdaad zeiden van… In principe is het goed, ze regelen voor je wat er nodig is, maar neem zelf ook contact op met je werkgever. Dat is ook iets wat zei regelen. De negatieve berichten die hier op de site staan zijn van steeds dezelfde mensen.

Wat ik hierboven dus ook al zei. Ik ga denk ik wel met de organisatie in zee, maar hou mijn ogen open en neem natuurlijk ook zelf contact op met mijn toekomstige werkgever over wat er nu precies van me wordt gevraagd e.d.

Ik denk gewoon dat dit niet helemaal waar is.
Deze mensen regelen wel écht ook dingen die je nodig hebt in het buitenland. Als ik het goed heb sowieso een SofiNummer en een Visum etc. etc.

Ik ben van mening, dat als je gewoon je ogen open houdt en zelf ook contact op neemt met je toekomstige werkgever (wat sowieso de bedoeling is) dat het dan haast niet mis kan gaan.

De reacties hier op de site, die negatief zijn, zijn van steeds dezelfde mensen en na een oproep van mijzelf heb ik een aantal mailtjes gekregen en daarvan was de strekking wel positief: als je maar je ogen open houdt!

Beste Maretje,

Droom lekker verder;ze zullen nooit een werkvergunning,visum ect.voor je regelen.
Woon hier;weet dus hoe het werkt;als ze daar al mee gaan schermen’dan weet ik al hoe laat het is.

De advertering ziet er heel glad en uitnodigend uit;maar dekt de lading niet.

Ze proberen je te lokken met beloftes die ze nooit na zullen komen;uiteindelijk ben je zelf de dupe.

Pas op voor zulke bureau’s

Jullie forumbeheerder,Hans

over die ni4… ben ik mee eens. heb ook gekeken op die site, maar ga toch liever met bijv. een nederlandse touroperator oid in zee.

Maretje, ik ben aan het solliciteren bij world of tui, thomas cook enz enz enz en ik zie wel voor wie ik kom te werken.

Hoi Maretje

Hoe gaat het met de keuzes?
Al een beetje wijzer geworden?
Ik zou ook heel graag België ‘bey bey’ zeggen, maar moet daarvoor ook genoeg ingelicht zijn en hier zware beslissingen nemen! Ik kan namelijk geen loopbaanonderbreking nemen, dus moet ik ontslag nemen. Dit is dus hard nadenken.
Ik zou ook graag in een hotel werken, als animatrice of in het restaurant/bar, aangezien ik toch al enkele jaren ervaring heb ik de horeca.

Hoever sta jij met je plannen?

Groetjes!

zijn er al mensen die iets hebben gevonden
of namen van goede organisaties hebben?
ik wil ook naar turkije om te werken, mijn voorkeur gaat uit naar bodrum,
maar wil het liefst via een nederlandse organisatie gaan aangezien dat handiger is qua verzekeringen en alles
heeft iemand tips voor mij waar ik op moet letten bij het zoeken van mijn droombaan haha
animatie spelleider in hotel
of heeft iemand nog namen van organisaties die betrouwbaar zijn…
alvast bedankt!
groetjes lieset
mail me! of een private mesage

[FONT=Arial][SIZE=1]
Heee !

Ik zat een beetje op internet te kijken en vond deze site.

Ik ben net terug uit Turkije, ik ben naar een hotel in Side geweest.
Het was eggt heeeel erg SUPER !
Toen we weg moesten en afscheid moesten nemen van het animatieteam, moest k zelfs huilen.
Ik ben hiervoor al 3 keer naar Turkije geweest, maar dit was tog echt wel het toppunt van al die vakanties !

Het animatieteam was egt Superr ! Het was heel gezellig met ze. We hadden best wel een goede ‘band’ met ze (ik en mn familie enzo).
Elke avond in de disco en overdag gewoon heel erg leuk!

Nou is het zo dat ik zelf ook wel zoiets wil doen. Ik moet nog wel even wachten, ben nu pas 16 jaar … Maar togg …
Ik zou nou wel willen weten waar ik moet zijn wil ik animatiewerk gaan doen in Turkije … Hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

Nou zou ik het liefst bij dat ene hotel (waar k dit jaar ben geweest, trouwens ook het jaar ervoor) animatiewerk gaan doen, maarja … k denk dat je niet zomaar een hotel uit kan zoeken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen !
Zou het leuk vinden als je me mailt of toevoegd op msn ofso …
Misschien iemand met ervaring in animatiewerk in Turkije ??

Doegg ! xx ! Shâron … sharon_kusje@hotmail.com

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mensen met ervaring op het gebied van entertainment, of uberhaupt werken bij een hotel in Turkije…
Ik ben ondertussen zo ver dat ik me wél heb aangemeld bij niw4u, omdat ik sowieso niet hoef te betalen als ze niets voor me vinden. Gewoon ogen openhouden en dan komt het wel goed. Ik moet toch iets, want touroperators gaan niet met mij in zee, ik ben pas 18.
Daarnaast heb ik de “onder-entertainmentmanager” van het entertainmentteam van het Kremlin Palace vorige week gemaild, over OF hij denkt dat ik daar kan komen werken, maar ik heb nog geen reactie gehad. helaas.

hoi,

ik snap dat de meesten de nederlandse zekerheid willen hebben voordat ze de grote sprong wagen om in t buitenland te gaan werken. ik ben behoor ook tot die groep maar toch ben ik van mening dat je (vooral in turkije) ook op de bonnefooi daar naartoe kunt gaan en dan de meeste kans van slagen hebt. ik lees dat heel veel mensen als entertainer willen werken en aangezien t in turkije anders gaat als bijv. in spanje kun je t beste gewoon een week op vakantie gaan en alle hotels afgaan waar je graag wil werken.
ik kan jullie wel vertellen dat t heel hard werken is en dat je je nederlandse mentaliteit (9 tot 5 en 2 dagen vrij) echt opzij moet zetten. en rijk worden, vergeet dat al helemaal!!
maar ik kan je garanderen dat je de tijd van je leven zult hebben!!!

mijn vraag voor nur is: waar in turkije wil je gaan werken?

verder hoop ik dat t voor iedereen goed uitpakt…

groetjes myrna :smiley:

hihi het liefst waar mijn vriend zit, maar ook zonder hem kan ik het daar wel een zomer uithouden :wink:

Nee, het liefst zou ik side willen. Daar kom ik al jaren en ben helemaal verliefd op het dorpje. Mijn vriend woonde daar ook maar helaas gaat ie ergens anders heen (hij weet nog niet waar) dus ik merk het wel.

Antalya vind ik ook wel leuk, Alanya heeft ook wel wat. Ik ben voor alles open.

Momenteel heb ik dus bij verschillende reisorganisaties gesolliciteerd. Maar misschien kan mijn vriend ook daar wel terplekke iets voor me regelen. Ik hou alle opties open.

Heb jij afgelopen zomer in Turkije gewerkt Myrna?