Als animator gaan werken tussen Alanya en Antalya

Beste mensen,

Eerst en vooral, sorry voor de nieuwe thread, maar de rest is mij net iets te onoverzichtelijk. En ik dacht zo bij mezelf, als belg zal ik hier eens een nieuwe maken he :smiley:

Ik ben van plan om volgende zomer 3 maanden in een hotel als animator te gaan werken. Ik ben het eigenlijk vrijwel zeker. Net zoals velen hier, ben ik op reis geweest naar Turkije. In het Galeri Resort Hotel (ergens tussen Antalya en Alanya), tis trouwens een absolute aanrader. Je komt er namelijk geen enkele belg of nederlander tegen, wat ik wel cool vind. Ik hoef helemaal geen nederlands te horen als ik op reis ben. Maar soit… na mijn reis had ik iets van, wow, das de job diek wil doen, en liefst in Turkije

Ik heb al contact gelegd met zo’n 9 hotels of animator"bureaus" in Turkije. Mijn cv enzo opgestuurd. Ze lijken allemaal geĆÆnteresseerd. Maar welk moet ik nu kiezen he. Kan er mij iemand tips geven? Waarop moet je letten? Hoeveel is moet je toch zeker betaald krijgen per maand? Hoe ben je zeker dat je betaald wordt? Hoe ben je zeker dat als je daar toekomt, er ook effectief werk is en dat je daar niet staat? Ik ken bijvoorbeeld een jongen die naar Kreta is vertrokken zonder contract of niets. Na een maand stond hij terug in BelgiĆ«. Hij heeft geen euro gezien… Ik ga maar voor max 3 maanden, dus visum is normaal geen probleem en blijkbaar moet je daar wel int zwart werken, is het niet?

Bon, ik zoek dus mensen die ervaring hebben als animator. Misschien kunnen jullie mij bepaalde hotels afraden of aanraden…
Dit zijn de hotels waar ik mogelijk naar toe ga:

• Melas Hotel in Side
  • Atlantis Hotel (kweet ni waar dat is)
  • Pegasos Hotels
  • Stone Palace Hotel in Side
  • Cornelia De Luxe Resort in Belek

Bureaus:

• Funtastic Entertainment
  • Plus Entertainment

Alle, al merci op voorhand he

ik groet u

Ik heb niet als animator gewerkt, maar kan wel antwoord geven op een aantal van je vragen.

Waarop je moet letten is natuurlijk of het allemaal een beetje positief overkomt. Lijkt het hotel of het bureau professioneel, wordt er op een goede manier met je omgegaan? Hoe ziet bv de website eruit, wat voor reacties lees je van bezoekers van de hotels? (bv op www.vakantiereiswijzer.nl)

Je zult waarschijnlijk geen contract krijgen en inderdaad zwart werken. Er is mij zelfs verteld dat een contract dat je tekent zonder notaris erbij überhaupt niet rechtsgeldig is in Turkije. En doordat je geen werkvisum zult krijgen, heb je weinig zekerheden. Of je je geld krijgt is altijd afwachten, maar in de meeste gevallen zal dat geen problemen opleveren. Ik denk dat je op een salaris van rond de 300-400 euro moet rekenen, plus kost en inwoning. Zelf verdiende ik 300 euro (+ inwoning) en dat is voor Turkse begrippen normaal. Collega’s verdienden 200-400 euro. Soms wordt je ticket vergoed, soms niet. Vraag daar in ieder geval naar! En zorg dat je goed verzekerd bent tegen ziektekosten e.d.

Weet wel waar je aan begint… het is natuurlijk keihard werken; heeeele lange dagen in de hitte. Maar tegelijkertijd is het ook een ervaring om nooit te vergeten!

Oh ik ken trouwens 't Cornelia in Belek omdat ik daar meerdere keren heen moest voor mn werk… dat is een groot, professioneel en luxe resort. Volgens mij zit het daar wel goed. De andere hotels ken ik niet.

Het is dus eigenlijk altijd een sprong in het duister. Ik weet dat als je bij jetair animator bent, je natuurlijk veel zekerheden hebt. Maar dan moet je natuurlijk ook eerste een cursus en een stage doen. Tis toch een andere manier van werken. Want die hotels weten toch vaak niet wie ze eigenlijk in huis halen. Ik weet van mezelf dat ik het goed ga doen, maar dat weten zij natuurlijk niet. ik kan hun alles wijsmaken he. niet dat ik dat doe, maar toch.

Tjah, ik kan moeilijk even naar daar vliegen om mij te presenteren he. :stuck_out_tongue:

hey b-woman…

wat een leuk idee om als animator te gaan werken. het is echt zo leuk om te doen. ik heb het deze zomer ook gedaan het was geweldig en ben ook van plan om het volgend jaar weer te gaan doen!!

ik ben in melas resort op solicitatie gesprek geweest…er werd mij toen verteld dat ik 99% kans had om aangenomen te worden. eenmaal terug in holland heb ik nooit meer iets van ā€˜ā€˜onbulut’’ gehoord:confused:

hoe oud ben je eigelijk als ik vragen mag…?

veel succes met verder zoeken

groetjes

filiz

Hey filiz,

merci voor je reactie.

Das wel stom dat onbulut niet gereageerd heeft, het is met hem dat ik op dit moment het meest contact heb, via msn dan. Daarom dat ik er aan denk om naar melas resort te gaan. Hoewel ik op internet gelezen heb dat de animatie daar alleen geschikt is voor de 60+ Duitser… en als ze dan aan jou niets hebben laten horen… zeker als je daar geweest bent… vreemd…

Ik kan natuurlijk nergens op sollicitatie gaan, dat zou iets te kostelijk zijn. maar blijkbaar biedt dat nog altijd geen enkele zekerheid. In welk hotel heb jij dan gewerkt? En hoe is alles bij jou verlopen. Ivm visum, en ik denk maar aan kleine dingen als bagage (voor drie maanden zal ik waarschijnlijk wel meer dan 20kg mee hebben :stuck_out_tongue: )… en hoelang ben jij er geweest? want ik zou maar eind juni gaan, maar ik kan mij voorstellen dat die shows dan al klaar zijn, hoe val je daar dan nog in?

Ik ben trouwens 22 jaar…

groetjes

B

hey b-woman.

ik heb in club prestige gewerkt in kusadasi. ik ben 2 maanden geweest dus een visum had ik niet nodig.
eigelijk had ik niet zo gek veel bagage bij me. kleren voor door de dag kreeg ik van het hotel dus ik hoefde alleen voor s avonds. iedere dinsdag kon ik mijn vieze kleren aan de ā€˜housekeeping’ meegeven en dan kreeg ik het een week later schoon terug. dat was goed te doen.
wat de shows betrof…er werd nog vol op aan nieuwe dansjes gewerkt toen ik daar kwam, dus met die heb ik gewoon meegedaan. met sketches deed ik niet mee maar met de bingo weer wel.

groetjes

filiz

Hey!

Nou ik werk nu al 2 jaar in de zomer als animator in Turkije en heb nog geen enkel probleem gehad! De hotels die je opnoemt zijn allemaal evengoed.
Atlantis hotel ligt in Belek en misschien dat ik daar van dec tot sept als receptioniste ga werken… maar dat kan ook nog een hotel in Alanya worden…
Pegasos hotels zijn super goed… maar daar kom je nooit bij in het animatieteam…

in 2004 heb ik gewerkt in Alanya… en dat was voor stage… dus ik had een stagecontract per fax gestuurd. maar dat is iets waar je absoluut niet bang voor hoeft te zijn. Het is wel slimmer om de hotels te bellen en naar de general-manager te vragen of de animatiechef. Als zij zeggen dat je kan komen…blijf je kontakt met ze houden totdat je ook echt gaat. Meestal zit dan alles goed. Afgelopen zomer heb ik ook weer in de animatie gewerkt…en ook weer ZONDER contract. Je moet ze gewoon vertrouwen…En het geld dat is in elk hotel verschillend… de 1 betaalt je maar 200 en de ander 600… meestal ligt het wel rond de 400… Voor mijn visum ben ik de eerste keer gewoon 4 dagen naar Nederland gegaan… ik was daar namelijk van mei tot midden oktober…

Maar het is super om te doen…

Deze zomer kwam ik trouwens ook pas in Juni… EN die Show heb je echt zo geleerd… dat gaat echt snel… en die sketches…dr zijn dr genoeg… en ze weten ze zelf niet eens allemaal…Daar hoef je je echt niet druk over te maken :smiley:

als je meer wil weten moet je me maar ff mailen [EMAIL=ā€œofzo..demelza_sdp@hotmail.comā€]ofzo…demelza_sdp@hotmail.com

heey

Ik heb ff een vraagje voor jullie. Ik wil volgend jaar ook heel graag in Turkije en het liefst in Marmaris in een animatieteam gaan werken.
Hoe zijn jullie aan de animatie bureaus gekomen. Waar op internet kan ik die vinden.
Ik hoor het heel graag van jullie.

Groetjes Roos

Nogmaals lezers,

Weet waar je aan begint.

Het is allemaal leuk om te zien tijdens je vakantie;zoiets wil ook wel!
Jaarlijks in het voorjaar wordt dit forum overspoeld met aanvragen voor werk als animator.
Als tour-reisleider kom ik veel in kontakt met mijn gasten in de bus die vele gesprekken hadden met mensen die werken in de animatie.

Het is steeds hetzelfde;

Lange dagen(16 uur per dag is geen uitzondering)
Laag salaris(rond de 300 euro per maand)
Werk-verblijfsvergunning?Dat kun je wel vergeten;je bent echt geen meerwaarde voor het land,ze beloven je het wel,maar de praktijk wijst uit dat die belooftes niet nagekomen worden.
Met meerderen een kamer delen.
Onder extreme hitte toch aktief en energie geven,dat sloopt je dus na een paar weken.

Maar als bovengenoemde je toch aanspreekt,dan moet je het vooral doen.

Jullie Forumbeheerder,
Hans.

hela,

Ik ben mij absoluut heel bewust van het lastige aan de job.
Altijd lachen en funny doen, terwijl je misschien heel mottig loopt. Niemand vinden die aan je o zo toffe aquagym wil meedoen…

Maar dan het 's avonds op de planken staan, show verkopen, hele dagen ambiance maken… daarvoor doe ik het… absoluut niet voor het geld, dan kan ik beter hier blijven, je verdient het driedubbele per maand…

Lang werken ben ik gewend, en geloof mij, mijn werk is net iets zwaarder dan animator zijn. Ik werk in de horeca en das dus 16 uren aan een stuk werken, geen pauze, nooit zitten, amper eten, doordoen doordoen… een par uur slapen en weer beginnen werken…

Anyway, het is wel goed dat je ons waarschuwt… maar ik geloof echt dat het dat is waar ik al enkele jaren naar op zoek ben… Ik ben nu 22 en heb al veel van het leven gezien, ik heb een diploma, ben nu voor een tweede diploma aan het gaan… dit is geen wilde bevlieging voor mij…

Het enige waar ik mee zit, is dat ik goed geĆÆnformeerd wil zijn. Ik wil niet naar daar vliegen en er dan staan… En daarvoor dient dit forum toch onder andere. Niet?

Maar alle merci voor het verwittigen… voor de plotse beslissers die het wel leuk vinden, werken in de zon, is het zeker een handige tip…

B

hey hans…

ik ben het volkomen met je eens… ik werkte idd ook van 9 uur s morgens tot 2 uur s nachts. soms heel vermoeiend. ik verdiende nog minder dan 300 euro en deelde een kamerTJE met 3 andere meiden.

toch heb ik echt een geweldige tijd gehad en ben ik een super mooie ervaring rijker.
de mensen waar ik mee in het team zat zijn echt allemaal vrienden geworden…maar echt zooo anders dan mn vrienden hier(je bent echt 24 uur per dag bij elkaar)
ik heb het echt super naar mn zin gehad…iedere dag ff zwemmen, de hele dag zon (veel beter dan het weer hier) en geen moment verveling.

volgend jaar hopelijk weer:D

groetjes

filiz

De hotels zijn echt wel te vertrouwen… Als je eenmaal met het hotel hebt afgesproken dat je komt werken in de animatie… dan hoef je niet bang te zijn dat je er voor lul staat… Je moet gewoon alles goed regelen… en dan komt echt alles goed…

ik heb een vriend die echt wel is afgezet. Hij heeft nooit geld gezien en werd van het ene naar het andere hotel gestuurd.
Maar ja, ik denk niet hij zijn job echt goed deed… daarom misschien.
Ik ga er van uit dat als ik mijn werk daar goed doe, dat het allemaal in orde komt… Ook al is er geen contract ofzo. en ik denk dat ik wel goed ben in de job… ik besef ook goed waar ik aan begin… dus ja

of heb ik het hier nu verkeerd voor?

Ik heb nu al verschillende hotels gevonden en mijn cv verstuurd… Maar ik weet nu wel niet meer welke ik moet kiezen… wanneer beslissen ze eigenlijk of je mag komen? Want ik ga natuurlijk pas in juni… weet er iemand hoe dat werkt?

b

Ik werk dus ook als entertainer hier in een hotel in Marmaris en daar zijn ook heel veel van mijn collega’s van hotel naar hotel gestuurd, bijna ieder hotel had JOKER entertainer dus…
Ook veel van mijn collega’s hebben niet betaald gekregen, vooral in het begin van het seizoen niet en nu op het eind ook weer niet!
Ik ben Chief-MiniClub entertainer (zoals mijn baas het zeg) en ik was er al voor alles begon dus ik heb alles mee opgestart en ik spreek Nederlands, Engels, Duits en nu ook Turks dus mij betalen ze omdat ze me niet willen verliezen!
Een contract heb ik ook niet!
Ik denk dat het hier zo allemaal gaat maar ik weet het natuurlijk ook niet, ik vertel nu gewoon wat ik hier mee heb gemaakt en meemaak!
Groetjes…:slight_smile:

Hey allemaal,

Ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, maar heb wel een aantal vacatures voor animatie werk in Turkije (april-september 2006)

Stuur me maar een mailtje voor verdere info!

[EMAIL=ā€œanimationmore@hotmail.comā€]animationmore@hotmail.com

hee hallo
Ik ben ook van plan volgend jaar 3 maanden te gaan werken in turkije in een animatie team Ik vertrek 29 oktober voor 15 dagen naar antalya sherwood breeze resort en hoop dat ik in het hotel iets kan regelen voor volgend jaar als er nog mensen zijn die me hierover wat meer informatie kunnen geven laat dan effe een reactie achter
greetzzzz nadine

Wie gaat er deze winter nog meer in Belek werken?!

Atlantis
ik kom uit turkije /antalya
en ik sugges je om een andere hotel te vinden
hilside su voorbeild in antalya
world of wonders het s een van best in turkije:)

Hoihoi,

Ik heb afgelopen zomer 2 maanden animatiewerk gedaan. Maar het ligt er ook maar net aan hoe het met de shows zit.
Vorig jaar deed ik animatiewerk via een organisatie, en hiervoor stonden alle shows en dergelijken vast. (overigens ook veel theater)

Hierna heb ik voor een camping zelf gewerkt. 2 maanden is ook een lange tijd, en natuurlijk heb je wel eens een x discussies o.i.d. maar dat heb je ook als je 2 maanden thuis zou zitten.
Het werk zijn veel lange dagen, nooit echt vrij eigenlijk.
Niet een al te hoog loon, maar opzich heb je ook geen tijd om het uit te geven.

Ik zou zeggen een aanrader, maar zeker niet voor iedereen. Sommige mensen zien het als een betaalde vakantie. Maar reken wel dat gasten je 24 uur per dag in de gaten houden, jij hun niet zij jou wel.
Je moet durven presenteren en animeren, theater spelen en nog 1001 andere dingen.

Ik ga er ook volgend jaar weer voor misschien ook in Turkije, afgelopen jaar zat ik in Italie/Gardameer.

Succes met het werk!

aan Gülin…

Wat bedoel je over Atlantis?! Daar begon je je bericht mee…

Kusje