Denk ik ook! Ik werk als reisleidster. Wie weet gaan we elkaar nog tegen komen. Als je vragen hebt kun je altijd bij me terecht
Leuk! Nog steeds in Antalya als reisleidster dan of? Ik ga naar Lara, maar zal op mijn vrije dagen geregeld in Antalya te vinden zijn! Leuke stad! ![]()
Wat gaaf zeg!! Super! Gefeliciteerd!
Weet een van jullie of het waar is dat als je een Turkse simkaart koopt en die in een NL telefoon doet dat je je telefoon moet laten registreren in Turkije omdat anders je simkaart geblokkeerd wordt na een aantal dagen? Of???
Klopt, maar niet na een aantal dagen. Ik geloof 3 maanden als ik het niet mis heb. Je krijgt dan een Turks smsje dat je kaart geblokkeerd gaat worden over een week ![]()
Ah oke. Ervaring mee? ![]()
Maar je kunt via de telefoon winkel je telefoon laten registeren zodat je dat kan voorkomen? Of hoe gaat dat in zijn werk?
Haha klopt 1x meegemaakt ![]()
Je kunt inderdaad bij de telefoonwinkel waarvan je je simkaart hebt, je telefoon laten registereren. Hiervoor heb je dus inderdaad je paspoort nodig. Op een NLs paspoort kun je maar 1 telefoon op registreren, en dit kaartje kan dan alléén in deze telefoon gebruikt worden (op een evt Turks paspoort meerdere en die kan overal in gebruikt worden).
Kosten verschillen…Wij hebben toen maar 2 lira betaald bij de Vodafone met mijn man erbij, op zijn paspoort. Maar ik hoor ook bedragen van 30 lira. Dus dat zul je zelf even moeten navragen bij de telefoonwinkel.
Oké! Prijs maakt me niet zoveel uit, gaat me meer om het feit dat het dus wel mogelijk is om een Nederlandse simlock vrije telefoon mee te nemen (heb ik nog liggen) zodat ik die in ieder geval niet meer hoef te kopen in Turkije. Dan alleen een simkaart en die dus laten registreren ![]()
Hallo Allemaal,
Nog even over de werkvergunning en dus geen visum , ik wil even een link doorsturen met meer informatie hierover Turkije Gids: Werkvergunningen voor Turkije, Hoe je een werkvergunning aanvraagt: Iederen buitenlander die in.
En even om ieder misverstand uit de weg te gaan,ik wil niemand valse hoop of iets geven,in tegendeel.
Ik wil mensen zo goed mogelijk proberen te informeren over Turkije en z’n regels.
Omdat ik al vanaf m’n 10e jaar in Turkije kom voor vakantie en werk,weet ik wel een beetje waar ik over praat.(ik ben inmiddels 48)
Hans heeft gelijk dat de regels strenger zijn geworden voor het verkrijgen van een werkvergunning,maar het meeste voor de Turkse werkgever.
Als een Turkse werkgever een aanvraag doet voor een werkvergunning moet hij een garantieverklaring afgeven.
Als hij na enige tijd de goedkeuring krijgt,dan is het meestal na 1 maand dat de buitenlandse werknemer bericht krijgt van het Turks consulaat in het land waar hij leeft.
Het kan alsnog fout gaan als blijkt na de goedkeuring,dat de Turkse werkgever of buitenlandse werknemer verkeerde informatie heeft verstrekt op het aanvraagformulier,of dat de financiele situatie van de Turkse werkgever het niet toelaat (b.v. Belastingschuld) of een crimineel verleden.
Let op!!! de Turkse werkgever moet drie dagen nadat hij bericht heeft gekregen van de minister antwoorden,doet hij dit niet dan verloopt de aanvraag van de werkvergunning weer,en moet hij alles weer opnieuw aanvragen.
En dan hebben we het nog even over de kosten , dit kan inmiddels weer verhoogd zijn ,Werkvergunning €500 per jaar Verblijfsvergunning € 500 per jaar , en dan kunnen er nog extra legeskosten bijkomen,en dat kan ook nog flink oplopen.
Fenerfan,ik wil geen valse hoop geven,maar meestal is na de goedkeuring van de minister,het vlug geregeld tenzij de Turkse werkgever niet aan de financiele voorwaarden voldoet.
Daarom had ik je gefeliciteerd.
Groetjes Antoine
P.S. meer informatie over de vergunningen zijn op internet te vinden of je kan het Turks consulaat bellen voor verdere informatie
Zal wel goedkomen, mijn werkgever vraagt elk jaar de nodige aan (ook al eens voor een Belgische), dit is echter eerste keer dat ze er een nu op een legale manier uit NL halen.
Weet iemand trouwens via welke weg ze me oproepen (consulaat) als het zover is? Mail / telefoon / post?? ![]()
hoi fenerfan,
wilde nog even reageren op je vraag over nl telefoon met turkse simkaart;
ik heb zelf verschillende malen diverse nl telefoons gebruikt met een turks simkaartje (zowel turkcell als vodafone) en het is heel verschillend wann je telefoon geblokeerd word,de ene keer is t al na 2 dagen de andere keer pas na een paar weken je kan dr nix van zeggen wann ze t gaan doen…
beste is idd je tel laten registreren zodra je een kaartje koopt (ook voor een sim te kopen heb je een paspoort nodig) dus das gelijk 2 in 1…
maar het kan zo zijn dat je nl tel dan niet meer in nl werkt met een nl simkaartje…heeft een vriendin van me een keer gehad en als je een dure telfoon hebt is dat best zonde…
ik zelf koop daar altijd een telefoon die kosten daar ook nix…
een simpele samsung heb je al voor 70 lira en je hebt ook vele telefoons met 2 simkaarten en die zijn verkrijgbaar vanaf 200 lira…
dan heb je zowel je nl als je turkse sim in 1 telefoon…of bv je werk en prive nr in 1 telefoon…
ik kan je wel aanraden om je turkse sim bij een telefoonzaak te halen en niet in bv een postkantoortje of supermarkt want kaarten die je ergens koopt waarvoor je geen paspoort hoeft te laten zien zijn op een andere naam geregistreerd of illegaal verkregen…
verder wil ik je veel succes wensen in turkije en een super leuke tijd daar toewensen,geniet er maar van want er zijn dr weinig die de kans krijgen op een werkvergunning en op zo een leuke ervaring
gr weela
Hoi Fenerfan,
De oproep van het consulaat gaat meestal via de post (een brief dus),omdat het een ambtstuk is.
Groetjes Antoine
Hallo özlem,
ik ben op zoek naar een baan in Istanbul.
Misschien kun je mij daar veder in helpen.
Ben vanaf volgende maand beschikbaar.
Mvg,
Linda
Even een update m.b.t. mijn werkvisum.
Rond 10 maart heeft mijn werkgever in turkije gehoord van het Ministerie dat mijn werkvisum daar geaccepteerd is. Het Ministerie zei dat ik in NL met een paar dagen wat zou horen. Nu een paar weken verder en we werden een beetje ongeduldig. Ik wil graag naar Turkije en mijn werkgever wilt me graag snel hebben.
Hij had mij de documenten die hij had gekregen van het Ministerie (van de goedkeuring) gemaild. Deze heb ik naar het consulaat gemaild met de vraag of ze al weten wanneer ik mijn werkvisum op kan halen. Vandaag kreeg ik mail terug van het consulaat dat ik het op kan komen halen. Heb nu alleen nog even gevraagd wat ik dan nu als bewijs mee moet nemen omdat ik van hun nog geen brief o.i.d. had gehad.
Maar wauw, binnen nu en 2 weken zal ik vast in Turkije zitten!
toppie girl. heb nog aan je gedacht. Dacht dat je er al zat!
Nee, helaas nog niet. Consulaat hier schoot niet op! Maar donderdag ga ik mijn werkvisum ophalen en dan gaat mijn werkgever een ticket boeken! ![]()
Vreselijk he? Het moet naar ankara en weer terug. En dan hebben ze niet alle info en dan kan het nog een keer heen en weer. Gaat bij mij tenminste zo. Nou ja, op het moment regent het in Antalya!! misschien een lichte troost!! Fijne reis en werk ze straks!
Oooh, kijk… Dan is het niet zo erg
zag dat het komende tijd zo rond de 22 a 23 graden blijft. Opzich mooie temperatuur om eerst even te acclimatiseren ![]()
De temperatuur is daar sowieso aangenamer. zwoeler. :zon02:Wat je foontje betreft, gewoon een turks mobieltje kopen. is het allermakkelijkst. voor 25 euro heb je er ééntje en kun je gewoon elke keer een opwaardeerkaartje kopen.
Doei!!
Ik vertrek dinsdag!!!
Weet iemand of ik nog een toeristenvisum moet komen of kan ik met mijn werkvisum naar binnen? (en dan idd binnen 30 dagen melden bij de vreemdelingenpolitie voor verblijfsvergunning)