Werken in Turkije?

Je kunt het ook altijd nog proberen via Club Med!!

Kidsworld is een organisatie die werkt vanuit Amsterdam en zit overal in Turkije!

hoi,

fijn dat je mij deze info hebt gegevne en als ik het zo hoor dan klinkt het ook niet goed en lijkt het mij beter om het in europa te doen…
maar ik bedoel meer lesgeven ik bedoel zijn er geen mogelijkheden dat ik in turkije les ga geven ZONDer mannen alleen maar vrouwen?
In een soort van dansstudio of zou dat nooit lukken?
Het liefste zou ik een buikdansstudio willen oprichten.
Als je wilt kan ik wel een filmpje versturen van mezelf?
Ik dacht dat ze in turkije meer vrijer waren en niet zo dachten.
ik bedoel het is ook verboden van de islamitische cultuur daar om een vriendje/vriendin te hebben voor het huwelijk maar toch doet iedereen het.Denken ze dan ook dat je een hoer ben?
Ik ben daar 2x op vakantie geweest en wat ik zie van de jongens en meisjes in toeristische plekken dat ze vrij zijn ik ken ook nederlandse meisjes die zijn gewoon met een turk getrouwd en wonen nu daar.
en ik bedoel omdat ze moslim zijn mogen ze niet drinken en iedereen doet het daar.volgensmij heb je daar mannen die een visum willen voor naar europa maar ook gewoon mannen die echt houden van hun vriendin…of is jouw ervaring dat ze alleen maar achter vrouwen aanzitten voor een visum?

gr.lisa

gr.lisa

Hoi Lisa,
er zit een groot verschil in wat Turken doen en wat ze denken. Wat ze doen is wat je ziet, wat ze denken zie je niet. Cultuur zit diep geworteld. En een Turk is niet alleen. Daar bedoel ik mee dat ten eerste de mannelijke Turken veel meer kunnen uitspoken dan de vrouwelijke Turken voordat er negatief op gereageerd wordt. En ten tweede dat je niet alleen met die ene Turk te maken hebt, maar ook met zijn/haar familie, buren, complete sociale kring.
Je hebt gelijk dat Turkije en vergelijking met andere Islamitische landen een stuk vrijer is. Maar toch ook weer niet zo vrij als een heleboel mensen denken. Ik vergelijk het met een sluier die over het land hangt waar je bovenop kijkt en niet onder kunt kijken.
Om even terug te komen op het buikdansen, natuurlijk worden er buikdanslessen gegeven, net als salsa-, tango- en andere danslessen. Toch wordt er negatiever naar buikdansen gekeken dan naar salsa. (terwijl ik ook denk…ja maar bij salsa dans je ook nog s met een man samen en schud je ook met je kont…om nog maar niet over de schaarse kleding te spreken…) ja, ik kan eindeloos discussies voeren over ā€˜de geschiedenis van buikdansen’, ā€˜hoe moeilijk het is om de technieken goed uit te voeren’, ā€˜dat het niet gaat om het verleiden van mannen’, ā€˜dat het in Europa een kunst is’ etc, het heeft geen zin. Mocht je een man tegen komen die het toch begrijpt en achter je staat, dan krijg je weer met zijn sociale kring te maken. En ā€˜gezichtsverlies’ is het ergste wat je een Turk aan kunt doen.
Tot slot nog even werktechnisch: om een eigen buikdansschool te beginnen zul je wel eerst een naam moeten opbouwen, anders komt er niemand. Heb je er over nagedacht hoe je dat aan zou willen pakken? En heb je een plaats in gedachten waar je zou willen beginnen? Je kunt me anders wel mailen op info@sheilazdancing.com dan hoeft niet iedereen onze ellenlange verhalen te lezen…:slywink:

liefs Sheila

is er iets beschikbaar als reisleider en voor hoelange tijd?
wat houd guest relations precies in?

groetjes

hey ozlem.
ben je nog opzoek naar mensen.
ben al een tijdje bezig om een baan te vinden in turkije.
maar wil nog niet echt lukken.
lijkt me leuk om als animator te werken.

Gr.
daisy

Hoi Daisy,

Zoals je kunt lezen is er volgens mij nog niemand die een bericht van Ɩzlem terug heeft gehad. Ga er dus maar niet vanuit dat ze iets voor jou gaat betekenen. Als je echt graag in Turkije wilt gaan werken zal ik als ik jou was zelf direct de hotels benaderen (of je moet via een NL organisatie gaan). Ik heb het ook zo gedaan en met resultaat! :slight_smile:

met welke organisatie ben je geweest dan?

Ik sta op het punt te vertrekken (zodra mijn werkvisum klaar is). Ik heb het dus zelf geregeld met een hotel in Turkije. Mijn 1e voorkeur qua hotel heb ik benadert en daar kreeg ik meteen een positieve reactie van terug. Toen zijn we alles in werking gaan stellen…

Of je kunt wellicht kijken of je via Club Med naar Turkije kan…

heb je een werk vergunning geregeld.
dat is erg lastig toch in turkije?

ik had het net opgezocht. een verblijfs vergunning is nog wel te doen maar een werkverunning is lastig he.
hoe heb je die geregeld?

waar ga je heen,?
misschien komen we wel dicht bij elkaar…:wink:

Werkvisum is in aanvraag, dusja… het blijft hopen dat ze hem verstrekken. Mijn werkgever heeft de nodige papieren in Turkije afgegeven en ik hier in NL. Ik ga naar een hotel in de plaats Lara (bij Antalya).

Hoi Fenerfan,

Als het hotel de juiste papieren heeft afgegeven,en garant staat voor werk voor je,dan krijg je gewoon je werkvergunning(waarschijnlijk een tijdelijke),voor een half jaar of voor een jaar.
Groetjes Antoine

Klopt! Ze staan inderdaad garant voor me, dat staat tevens in m’n contract. Dus vooralsnog geen redenen om hem niet af te geven, maar je weet het nooit… Nog een paar weken en dan zal het vast zover zijn. Ondertussen al 5 weken verstreken :slight_smile:

Hoi Fenerfan ,

Sorry mijn internetverbinding was weggevallen.
Ja met het afgeven van de papieren zijn ze niet zo snel in Turkije,
maar als ze inderdaad garant staan dan zullen ze geen bezwaar hebben voor een werkvergunning,alleen zullen ze misschien vragen hebben over waar je verblijf,omdat ze een Turks adres van je moeten hebben,
maar dat zal ook wel via het hotel geregeld zijn.
Groetjes Antoine.

p.s. veel plezier in Turkije

Mijn werkgever in Turkije heeft eind vorige week gehoord dat mijn werkvisum aanvraag geaccepteerd is in Turkije… dus het zal niet lang meer duren voordat ik hier vanuit NL iets hoor (denk ik). Pfff, nu wordt het echt spannend!!! Zenuwen!

Hoi Fenerfan,

Gefeliciteerd met je werkvergunning,binnenkort zal het Turks consulaat je wel oproepen om langs te komen,dat kan ook nog wel een tijdje duren,als het hotel de bevestiging heeft gekregen,dan is er niets meer om je druk over te maken.

Groetjes Antoine

ā€œWerkvisumā€

ik snap de reactie van Eclipse niet. Het zal de naam zijn. Als je een werkvisum hebt ( niet goedkoop)is er niets mis mee. Geniet er gewoon ontzettend van. Ik heb een paar jaar in Antalya gewerkt/gewoond en het is heerlijk in Antalya. Je hebt er alles. De zon, veel strand,de stad ( metropolisch!) en de natuur die je op kunt zoeken!Geniet van elke dag!

Dank je wel Monique!! Gaat vast goed komen!!!