Werken in het buitenland (zomer 2010)

Hai allemaal,
Ik heb gewerkt bij Double-A. Dit is een organisatie in Nederland die bemiddeld tussen campings in Frankrijk en nederlandse jongeren die willen werken. Dit is echt super goed bevallen! Je krijgt een heel trainingsweekend, wat écht te vet is en ook in de zomer als je aan het werk bent, komen ze bij je langs om te kijken hoe het gaat en om je te helpen als dat nodig is.
Het werk is vooral animatie, maar ik heb in de horeca gewerkt, ook hebben zij receptiewerk.

Al met al echt een toporganisatie die je leuk werk biedt en je goed begeleidt!
Kijk op www.doublea.nl !!

Nadine

Ik ben nog steeds samen met mijn klasgenoot op zoek naar een vakantiebaan in het buitenland.

Wij denken aan Spanje, Frankrijk of Griekenland.

Ik hoor graag van jullie

Heeyyheeyyy

Zou deze zomer graag naar ibiza gaan en daar gaan werken…
Heeft iemand tips voor me hoe ik dit moet gaan aanpakken??
Thnx!! :slight_smile:

Ibiza lijkt mij ook wel wat, maar heb geen zin om de hele dag te proppen voor de pacha of welke kroeg dan ook. Geef mij maar een hotel waar je werkzaamheden verricht…

:dag:

ja precies…maybe idee hoe je dit kunt regelen of waar???

Tja, eerste post!
Heb op een aantal sites gekeken en zou het liefst in frankrijk, spanje of italie werken. Lijkt me leuk om verschillende werkzaamheden te doen zodat het afwisselend is. Heeft iemand nog ideeen en tips waar ik op moet letten?
P.s Heb horeca ervaring en spreek goed engels

Beste werkzoekende,

Ook op wereldwerk.eu vind je veel vacatures voor de komende zomer, maar ook nog deze winter. Er staan vacatures voor horeca, animatie, klussen en de wintersport, dus voor ieder wat wils.
Ook kan je jezelf aanmelden als werkzoekende

Alvast veel plezier gewenst!

2 likes

Wil jij in de sneeuw in Oostenrijk werken? Bezoek de website www.interjobs.nl en laat je cv achter!!

hoi,
of kijk op Werken in het buitenland? Internationale Vacatures & Banen! voor vakantiewerk in het buitenland.

succes

hoi,
of kijk op Werken in het buitenland? Internationale Vacatures & Banen! voor vakantiewerk in het buitenland.

succes

Bedankt, heb me al op meerdere sites ingeschreven voor werk en al een paar mailtjes + cv gestuurd, en nu maar afwachten:zon02:

Hoi allemaal!!

Ik heb zelf in Mallorca gewerkt gedurende een jaar: 6 maanden als hotelanimatrice en 6 maanden als au pair. Het au pair gedeelte vond ik zelf maar niks, maar in het hotel als animatrice was echt geweldig, time of my life!!! :slight_smile: Het was hard werken, dat wel! Ik begon om 10u 's ochtends met de eerste activiteit en eindigde 's avonds pas om middernacht met de shows. Maar het was echt zalig leuk!!! Ik heb er gewerkt via Cadenamar, best wel een deftige spaanse keten.
Momenteel ben ik weer aan het zoeken voor een avontuur, maar voorlopig nog niet echt iets gevonden wat me aanstaat, maardat komt nog wel :slight_smile:

Groetjes!!

Owja,

Wat ik er wel nog even moet bij vermelden is dat een ruime talenkennis wel handig is voor in spanje te kunnen beginnen, Ik moest in het italiaans, spaans, frans, nederlands, engels en soms ook in het duits met mensen kunnen praten, shows doen, bingo, kinderanimatie,… enfin, ik had voor alles die talen wel nodig. Ik heb ze zelf voor het grootste deel daar aangeleerd gekregen, maar het had pakken makkelijker geweest moest ik ze op voorhand al een beetje beheerst hebben. De eerste keer dat je op een podium staat(met zo’n 400 mensen voor je neus) voor een bingo avond of een show en je moet vanalles zeggen in ongekende talen is namelijk niet simpel…

Nog een kleine tip: zodra je daar bent kan je daar best onmiddellijk een rekening gaan openen bij een spaanse bank waar ze je loon op kunnen storten, de opening van een rekening duurt daar namelijk wel even…

Wat wel super handig is in Spanje is dat medische zorg er gratis is, ik had namelijk een allergische reactie waarvoor ze me naar een medisch centrum gebracht hebben, me helemaal onderzocht hebben, een spuit gezet hebben, en ik heb er nooit een rekening van gezien! Enkel als je nog medicijnen nodig hebt moet je die wel zelf gaan kopen bij een apotheker, maar alle medicijnen daar, zijn zeker half zo goedkoop als hier.

ok, ik denk dat het dat is wat ik nog te zeggen had!! :slight_smile:
Moest er iemand nog een vraagje hebben: vraag er maar op los!!

Ja!
Heb nog een vraagje, maar eerst:
Wat leuk dat je dat allemaal gedaan hebt en bedankt voor de tips, klinkt echt super daar!
Mijn vraag was, bij een sollicitatiegesprek binnen deze sector, zijn dáár nog dingen waar je op moet letten?

By the way, als het goed gaat ga ik naar Frankrijk.

Hoi!
Ik ben ook op zoek naar een leuke vakantiebaan!
Het liefst in een land zoals spanje, of griekenland, maar ik hoor graag suggesties!
Mogelijk iets met verhuur, iets in de watersport, of iets in het toerisme ed.
Mij lijkt het een superleuke ervaring om een keer in het buitenland te werken, en zo ook nieuwe ervaringen op te doen!

Misschien weet iemand nog websites voor vakantiebanen op chersonissos, of in spanje?

ik hoor het graag!

groetjes

hoi!
Ik heb hierover een vraagje…
Ik ben van de zomer 18 jaar, en ik zou graag in spanje willen werken, maar moet je hiervoor ook een rijbewijs hebben?
En ik ben vrij goed in engels, en kan ook frans en een beetje duits…
groetjes!

Hoi
Ook ik ben van plan om in de zomer maanden in het buitenland te gaan werken het liefste wil ik naar curacao toe en ik de horeca of animatie werken alleen ik heb geen idee waar ik moet beginnen!
iemand enige informatie?

Leuk dat je naar frankrijk kan gaan! :slight_smile:
Waar je je zowieso aan mag verwachten tijdens de sollicitatie is een gesprek in het frans en afhankelijk van de toeristen die er komen kan het ook zijn dat ze je gaan testen in andere talen.

Waar ik bij zo een sollicitatie ook altijd op let is dat je goed gezind bent en opgewekt overkomt.

Zorg ook dat je antwoorden klaar hebt op volgende vragen:
-Waarom denk jij geschikt te zijn voor deze job?
-Verklaar wie je bent en wat jou positieve en negatieve eigenschappen zijn.
-Waarom moeten we jou aannemen en niet iemand anders, wat maakt jou zo speciaal?
-Waarom wil je net bij ons werken en niet bij een ander hotel/camping en wat weet je al over ons?

Dat zijn zo de standaard “moeilijkere” vragen die je bij een sollicitatie kan krijgen…

Gekleed zijn naar de positie waar je voor solliciteert, bv als je voor een sport functie gaat kan je best gewoon sportievere casual kleding aan doen en niet in een stijf pakje aankomen, ga je dan weer voor bureaujob in het buitenland kan een pak wel een goede indruk maken…

Zorg ervoor dat je nooit een kauwgom in je mond hebt als je gaat solliciteren…

Dit zijn misschien stomme dingen, maar op dat moment kan je door nervositeit dat wel eens vergeten :wink:

Groetjes!!

Hoi Esmeralda,

Wat voor werk wil je gaan doen dan? Ik heb zelf in de zomer van 2008 in Tunesie gewerkt, als reisleidster voor GOGO. Reisleiding is wel hard werken, maar zeker wel leuk…GOGO is natuurlijk voor jongeren, dus daar zitten veel leuke activiteiten bij (boottochtjes, kroegentocht, etc.) waarop je mee kan gaan.

Als je iets anders zoekt weet ik het ook niet…dan zou ik toch gewoon op een vakantiesite hotels zoeken en die dan via google opzoeken en direct solliciteren.

Ik wil je wel “waarschuwen” voor Tunesië. Naar mijn mening is het namelijk toch best een lastig land om als meisje te werken…mijn ervaring is namelijk dat er naar mij bijna niet geluisterd werd daar, terwijl als mijn mannelijke collega zaken moest gaan doen het wel allemaal lukte! Maargoed…misschien is dat weer heel anders als je voor een hotel werkt ofzo.

Succes ermee in ieder geval!

hoi emily ik ga al 3 jaar op vakantie naar icmeler (licht flak bij marmaris ) ik weet niet hoe je een werkvergunning moet krijgen maar ik zou ook best in zomer daar paar weken gaan werken .
want ik ga al 29 mei daar 2 weken op vakantie (om dat mij vriend daar woont ) maar lijk nog leuk om daar in zomer te gaan werken .
hoop wat van je to horen .
patricia

Ik mag eind deze maand op gesprek komen bij Cartoon @ Lloret! (Het gesprek zelf is natuurlijk niet in Lloret haha)

Dus ben benieuwd hoe het gaat verlopen!

hallo allemaal,

ik heb afgelopen zomer op een camping in de franse alpen gewerkt. Deze baan heb ik via Vancansoleil gekregen (www.vacansoleil.nl). Prima organisatie in veel landen in europa, je kan daar ook je voorkeuren aangeven.
Daarnaast is er Double-A, deze organisatie werkt alleen in frankrijk.
Www.wereldwerk.eu is een goede site meet veel vacatures van vanalles wat.
Je kunt ook altijd proberen of je au pair kunt worden, maar dit is nog harder werken en verdient een stuk minder, maar zo leer je wel echt vanuit het gezin het land kennen en dit gaat over de hele wereld! (www.aupair-world.com)
ook is er de site www.anyworkanywhere.com weer een site met van alle soorten vacatures, links en nog veel meer.
via joho kun je ook de wereld in, maar persoonlijk vind ik ze wat lastig werken en volgens mij moet je betalen voor hun service, maar dat weet ik niet zeker.
Als laatste heb ik de site voor werken in de eu voor jongeren; europa.eu/youth/working/index_eu_nl.html

Ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen! Maar kijk wel uit, want ik heb twee maanden op een camping in France gewerkt met het idee daarna gewoon weer terug te keren naar NL, maar helaas ben ik de liefde:wub: tegen gekomen en nu woon ik vast in frankrijk, dus kijk uit wat je doet :hihi:, haha

Als mensen nog vragen hebben, mail me want daar reageer ik beter op!!

Groetjes Charlotte