Animatiewerk 2011 - Spanje

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sander en ik ben 18 jaar. Ik ben in juli vertrokken naar Spanje om als courier te gaan werken voor Eurocamp, ik werkte op camping El Delfin Verde maar het beviel niet. De collega’s waren superaardig, maar het werk brak me gewoon helemaal op. Ik wist dat het hard werken zou worden, maar dat was gewoon ongezond. Ik ben dus ook na 8 dagen alweer terug naar Nederland gegaan.

Het werken in teamverband en het samen leven buiten werktijd beviel me echt supergoed, alle collega’s waren zo aardig. Ik mis ze zelfs, ook al heb ik maar 8 dagen met ze gewerkt. Courier zijn is dus niets voor mij, maar het hele vakantiewerk in het buitenland verhaaltje wel. Ik denk dat ik meer thuishoor in de animatie.

Ik ben dus op zoek naar een leuke animatiebaan in Spanje, voor de zomer van 2011. Ik zoek een betrouwbare organisatie met goede arbeidsvoorwaarden, waarbij je ook redelijk soepele werktijden hebt en genoeg vrij bent. Heeft er iemand ervaring met animatiewerk in het buitenland en wat kan je me aanraden? Het hoeft niet eens per se Spanje te zijn, als het maar een warm land is.

Ik dacht; ik ga nu gewoon alvast op zoek, dan ben ik er op tijd bij!
Sander

Het lijkt me overigens leuk om in een groot team te werken, waar ook Nederlanders bij zitten.
Het maakt me niet uit of het werk op een camping of in een hotel is.

Hey!

Super leuk dat je animatiewerk wilt gaan doen, wil het zelf volgend jaar ook(weer) gaan doen. Dit jaar was het plan om 2 maanden op de camping Le Ranc Davaine te gaan werken, als animatrice… sprak helemaal geen frans maar de organisatie waarmee ik was (Vacansoleil) beweerde dat dit niks uitmaakte. Er zouden Franse eigenaren, teamleden en gasten zijn.

Eenmaal aangekomen op de camping bleek dit alles niet waar. Ben dus zelf na 2 weken met pijn in mijn hart weer teruggekeert naar Nederland. Bij mij was het dus andersom, het werk is super leuk (maar ook wel heel slopend, vergis je daar niet in… ik begon om half 10 sochtend en was soms pas 12 uur savonds klaar. Soms was het ook zo dat we om 11 uur savonds tot een uurtje of 1 snachts nog dansjes aan het oefenen waren.) maar het communiceren met de collega’s en de kindjes uit de miniclub was niet mogelijk… voelde me dus behoorlijk eenzaam!

Op zich is Vacansoleil wel een erg goede organisatie, alles goed geregeld e.d. Enige jammere is dat ze mij dus voor hebben gelogen over de taal en ik nu mijn reiskosten niet meer van ze terug krijg omdat ik te vroeg ben vertrokken. Dus als je daar wilt werken is mijn tip; solliciteer soon as possible en geef héél goed aan in welk land je wilt werken!

En trouwens, ik dacht dat je bij Eurocamp ook als spelleider aan de slag kon? Heb ik vanmiddag nog gelezen…

Soepele werktijden en entertainment gaan niet samen: je zult je werk moeten afmaken ookal is officieel je werktijd voorbij, je kan moeilijk tegen de gasten, halverwege bijv volleybal, zeggen dat je naar huis moet…

Voor allebei de volgende tip: probeer het via de grotere hotelketens, die organiseren alles goed, hebben duidelijke regels en komplete programma´s, naast de cursussen door hen georganiseerd in de wintermaanden.
Kijk maar es op de websites van Sol/Melia Hoteles; Riu Hoteles, Barcelo etc.

Ik heb het afgelopen seizoen ook voor Eurocamp gewerkt, maar in de franse Jura op camping Domaine de Chalain. Ben na een half seizoen omgedraaid terug naar huis. De dingen die mijn area manager van ons verlangde was belachelijk, en klopten niet met de health & safety code. Een collega van me die bij ons in de Living Area woonde, zij werkte bij Canvas, was daar Children’s Courier. En ik werd daar helemaal blij van. Persoonlijk denk ik dat de animatie ook meer mijn kant is. Dus als iemand ook mij zou kunnen helpen, graag.

Zoals al een aantal keer eerder vermeld: je zou de websites van de grote hotelketens een moeten bekijken, daar worden bijna altijd jobs aangeboden als entertainer. Meestal wordt er eerst een cursus gegeven (in feb of maart) waarna je vanaf mei aan de slag kunt.
Sol/Melia; Barcelo; Riu zijn o.a. de grote jongens.

I can do anything better than you…:cheer:

Kijk op de website van Vacansoleil.

mocht je door de voorselectie komen en is jou persoonlijk gesprek ook positief? dan ga je een weekend lang op training om jou animatie werk tot een succes te maken. (meeste gesprekken vinden plaats in december en januari, dus wees niet al te laat…)

Succes!

grt, Bram

Wat raar! Ik heb pas gesolliciteerd bij Vacansoleil en daarbij moest je minimaal Engels als andere taal spreken en minimaal 1 vreemde taal… zo niet dan werd je niet aangenomen. Ze zeiden dat je zoiezo de taal moet spreken van het land waar je op het moment van werk bevind. (Mij hebben ze ook afgewezen, denk op gebied van taal)

Kan kloppen, ik spreek Spaans en een beetje Duits. Spanje zat al vol en ze hadden echt iemand nodig voor die camping in Frankrijk, omdat hier volgens hun veel Nederlanders zouden komen dus daarom zou het niet uitmaken dat ik geen Frans sprak… uiteindelijk waren er een aantal Nederlanders maar in de miniclub waar ik in werkte waren alleen maar Fransen… probeer je dan maar is te redden in een team met 13 Fransen en een Franse teamleider én allemaal Franse kinderen! Terrible haha

Ik weet dat Cosmo entertainment zich bezig houdt met animatie in het buitenland, na aanmelden volgt er geloof ik een selectiedag en wanneer je geselecteerd bent krijg je een training in het buitenland. Wellicht is dit wat veranderd maar dat is wat ik er vanaf weet,

Succes ermee! :wereld:

Ja da’s vervelend… Wat stom dat ze geen rekening hebben gehouden met personeel uit verschillende landen.
Nouja dat is voor jou ook een ervaring om niet meer bij vacansoleil te solliciteren.

Hee Sander, ik ben ook nog opzoek naar een animatiebaan in het buitenland. K heb wel ervaring met animatie in nederland al 3 jaar mee bezig. En k heb een maandje in turkije in een hotel gewerkt echt super leuk. Maar k ben dus ook opzoek naar een hotel/camping in t buitenland waar maakt me niet uit. Thomas cook is ook wel een goede organisatie en kidsworld en cosmo entertainment.
groetjes Chantal