Zomer 2004 - Vakantiewerk Buitenland

In de komende zomervakantie, zomer 2004, wil ik graag vakantiewerk doen in het buitenland. Ik vind het een grote uitdaging en omdat t al lang in m’n hoofd zit ga ik nu eens actie ondernemen. Ik ben er misschien wel wat vroeg mee, maar beter als te laat. Ik heb wat rondgekeken op internet maar het valt nog niet mee om wat te vinden, misschien vooral omdat ik 17 ben en bijna overal is een minimum leeftijd van 18.
Toch hoop ik dat iemand mij verder kan helpen en misschien wat adressen of tips om wat te vinden kan geven, of in dezelfde situatie zit als ik.

Alvast bedankt,
Simone

Hoi Simone

Ik heb hetzelfde probleem als jou. Ik zou ook heel graag in het buitenland willen gaan werken maar ik kan niet zoveel vinden op het internet. Ik weet niet waar je precies heen wilt. Op de pagina van ilovespanje.nl heb ik wel al wat gevonden. Misschien dat dat iets voor je is?? Ik wil graag in de horeca werken in een vakantieoord voor jongeren. Het liefst Spanje omdat daar de meeste Nederlanders werken. Misschien heb je er iets aan en als je iets heb gevonden zou je dan misschien kunnen reagere??
:slight_smile:

Ik hoop jou zo geholpen te hebben. Ik weet het verder ook niet ik zit de hele avond al op het internet te kijken maar het is best moeilijk.

Groetjes Carola

hej carola en simone

ik zit ook met hetzelfde probleem als jullie.
waarom kunnen wij toch niks vinden?
maar zoals carola als zei misschien kunnen we elkaar helpen?
ik heb al rond gekeken en heb alleen iets kunnen vinden op de site :
www.werkenonderdezon.nl daar staat dat ze mensen nodig hebben voor op de camping. alleen ik heb dat niet gedaan omdat ik meer de horeca in wil zoals achter de bar of in een discotheek.

misschien dat jullie hier iets aan hebben.

ik hoop dat we elkaar kunnen helpen en dat jullie dat ook willen natuurlijk.

xje bosje

Hoi iedereen,

Ik ben ook 17 en op zoek naar vakantiewerk deze zomer. Ik heb de tip gekregen om eerst al je contacten die je al hebt in het buitenland in te schakelen. Misschien dat je weleens op een camping in Frankrijk hebt gestaan die gerund wordt door Nederalnders.
Jammergenoeg hadden alle contacten van mij geen baantje voor me. Ik ben dus nog steeds op zoek. Ik weet wel van die mensen dat ze meestal rond kerst al beginnen met personeel voor het volgende seizoen te zoeken. Dit is het moment om erachteraan te gaan! Ik hoop dat jullie nog meer tips kunnen vinden. Ik zal alles wat ik vind erbij zetten!
Groetjes MEdUSA

ik wil as zomer ook naar t buitenland!!

ik wil alleen absoluut niet achter de bar in een discotheek ofzo…

hey dames

B) ook ik ben 17 word ik februari wel 18 dus dat scheelt maar ben ook al lang opzoek naar werk in het buitenland.
als je de telegraaf van zaterdag er op naslaat staan er aardig wat advertenties in voor van de zomer van hotel tot discotheek of zelfs als au pair in t buitenland, waar ik op dit moment voor aan het solliciteren ben in curacao. voor de rest tja is dit gewoon een goede site om gewoon elk stukje na te lezen dan kom je er vanzelf wel. of als je in het buitenland ben geweest gewoon de site’s opzoeken van de hotels, restaurants en discotheken die daar waren. B)

Als het nu lukt als au pair zou ik het liefst naar spanje willen of iets in de richting maar het lijkt me ook wel erg leuk als er iemand meegaat welke landen hebben jullie in gedachten?
groetjes coby

he mensen ik ben ook pas zeventien van de zomer maar heb toch een sollicitatieformulier naar cosmo-entertainment gestuurd en omdat ik al heel veel ervaring met kinderen heb (geef 5 uur in de week gymles aan kinderen, pas 3 uur in de week op) mag ik toch naar de selectiedag komen. Dus ik zou zeggen toch proberen!
groetjes joanne

Hallo

Ik weet een leuke familiecamping in Frankrijk gerund door een nederlands echtpaar.
Je kan kijken op www.campingwakantanka.nl
Je kan ze via de site een mailtje sturen want ze zoeken nog mensen voor as zomer. Ik heb zelf ook een mailtje gestuurd.

Misschien is het wat?
Succes.

Beste 17-jarigen, het is heleeemaaal niet zo gek dat jullie niet in het buitenland kunnen werken, dat lijkt me niet meer dan normaal. Als 17-jarige behoor je voor het eerst lekker met je vrienden zelf op vakantie te gaan en niet te werken in een croeg of discotheek in spanje or whatever. Iemand die daar werkt moet gewoon een stukkie ouder zijn om juist al dat 17-jarigen grut een beetje in toom te kunnen houden. Daarnaast is het niet mogelijk omdat je volgens de regels van de EU s’avonds niet mag werken de enige mogelijkheid is als stage (uitzondering). Je zou misschien bied iemand wel een mogelijkheid om een 17-jarige in dienst te nemen, maar dan zijn ze in overtreding en kom je dus bij een of ander loesje zaak te werken en werk je gewoon harstikke zwart (wat goed gevaarlijk kan zijn in het buitenland; heb je geen poot om op te staan). Dus mijn advies, wacht hier nog gewoon nog een paar jaartjes mee en probeer het dan opnieuw!!

ik ben het helemaal met coctailman eens!
(als een van jullie adressen voor me heeft ik hoor het graag) na 4 jaar op vakantie flink veel gefeest te hebben is het voor mij tijd om ook eens achter de bar te staan in plaats van voor de bar…
weet iemand nog adressen… mail het me… ik hoor graag van jullie groetjes.,.

Oi,

Ik ben geen 17. Bijna 21 en wil opzich ook wel 2 / 3 maanden in het buitenland werken. Ik vind alleen ook vrij weinig of juist iets waar ik niet veel aan heb.
Volgens mij zijn er genoeg campings / hotels / vakantieparken die op zoek zijn naar Nederlandse medewerkersmaar je vindt gewoon de juiste links niet.

Laten we even één ding voorop stellen…

Werk in europ kun je vinden op: www.eurocamp.nl of bij vacansoleil…
Eveneens is er op deze site vrij veel aanbod in andere landen. Neem Griekenland;-)

Denk er ngo eens overna, en kijk eens op die sites. Eurocamp is een goede organisatie, maar spelleider is wel vrij druk, houdt hier rekening mee gezien de temperatuur van het land in de zomer.

Succes met zoeken allemaal, liefs, -Chiara.

chiaragewoon@hotmail.com

Hoi hoi

Zijn jullie nog steeds op zoek naar een vakantiebaantje? Ik heb enkele tips. Allereerst hou de zaterdageditie van de Telegraaf goed in de gaten. Daar staan echt super veel tips in. Ook op de site www.recrajo.nl kun je heel veel vakantiebaantjes vinden. Wil je op een camping werken dan kun je www.vacansoleil.nl en www. eurocamp.nl proberen. Ookwww.happytent.nl is op zoek naar medewerkers voor op de camping. www.samsamreizen.nl is ook op zoek naar medewerkers. Op de site van joho (www.joho.nl) kun je je inschrijven voor een baantje bij een helpdesk in het buitenland. Kijk ook eens op de site www.wilweg.nl. Hier staan allerlei tips om een baantje in het buitenland te vinden en in het forum staan ook veel tips. Voor een baan in Amerika kun je op www.recrajob.nl kijken. Daar staat een oproep waarin ze vragen naar medewerkers in een summercamp.

Nu hebben jullie wel heel veel tips. Er moet vast wel iets bruikbaars bij zitten. Succes met zoeken!

Groetjes Agnes

p.s. ik heb niet gekeken of je er ook terecht kunt als je jonger dan 18 jaar bent, maar er zal vast wel iets tussen zitten waar dit geen probleem is.

Ik wil alleen even melden dat ik het niet met ‘cocktailman’ eens ben.
Ik ben toen ik net 2 weken 17 was in Zwitserland gaan werken, nadat ik mijn mbo (particulier) voor toerisme en hospitality had afgesloten, ik heb gesolliciteerd bij een hotel in Berner Oberland met een Nederlandse eigenaar, daar werk ik nu als receptioniste en ik heb nergens problemen meegehad, ik heb direct een verblijfsvergunning gekregen.
Ook een vriendin van mij heeft op een camping in Frankrijk kunnen werken (volgens mij via Vancansoleil).

Dus 17 jarige meiden, gewoon doorzetten, als je echt iets wilt moet het best lukken, maar pas wel op, het kan heel leuk klinken, werken in het buitenland, maar dat is het niet altijd.
Vaak is het veeeeeel zwaarder, je bent helemaal alleen, je moet een taal leren, nieuwe mensen leren kennen en je staat vaak overal alleen voor.
‘cocktailman’ heeft iniedergeval gelijk als hij zegt dat jullie voorlopig nog maar even lekker moeten blijven feesten.
Succes

Hallo

Iedereen heeft het elke keer over diverse organisaties. Maar de grootste organisatie met banen in het buitenland is wel Recrajob. Je moet echt eens kijken op www.recrajob.com.

Groeten

Hallo allemaal!

Drie jaar geleden had ik hetzelfde probleem als jullie… Ik had het gezien hier in Nederland en wilde wel eens een echte uitdaging… Lekker in mijn eentje met mijn koffertje naar Spanje… Dus mischien dat jullie iets aan mijn ervaring hebben…

Op het internet werk vinden is inderdaad erg moeilijk… In Lloret de Mar zijn er bijvoorbeeld veel discotheken die gewoon mensen aannemen die ter plaatse aan de deur aankloppen met de vraag naar werk… Das dus iets wat je kan proberen. Je boekt een ticket met Ryanair (kost bijna niets in het voorseizoen) en een appartementje voor een weekje, en zoeken maar… Als je je talen spreekt, hard wil werken, er fatsoenlijk uitziet is dat succes verzekerd!!

Maargoed, via het internet kan ook best wel… als je het via het internet regelt weet je gewoon van te voren waar je terrecht komt… das wel fijn voor t thuisfront. Ik heb gewoon alle clubs en discotheken in Lloret gemaild en gevraagd of ze iemand konden gebruiken. Uiteindelijk kwam ik bij de Venga Beach Club in Lloret de Mar waar je gewoon een formuliertje in kon vullen. Daar werd ik drie jaar geleden aangenomen.

T zou wel overbodig zijn dit aan jullie te melden, maar; werken in de Horeca van Spanje is niet zoals de film Costa! T is niet alleen feesten, zuipen, zon en weet ik wat, t is echt kei hard werken zonder een dag vrij!! Daar moet je wel rekening mee houden… Maar als je echt hard wil werken is t zeker de moeite waard hoor! Ik heb er in ieder geval super ervaringen aan over gehouden!!

Succes met solliciteren in ieder geval!

Bij de Venga zoeken ze trouwens nog steeds personeel www.venga.tk

Liefs Elle