dat klinkt allemaal heel interessant, maar ik zou graag wat meer willen weten…
heeft iemand een link met een echte actuele vacature voor deze baan??
ik hoor het graag
Een actuele vacature is er niet. Er wordt gewoon gevraagd naar mensen die in een call centre willen werken. Hier speelt IT een belangrijke rol.
IBM omvat, zoals eerder gezegd, verschillde helpdesken.
Iedere maand komen er wel een paar bij. Zo is dat in Januari Delta Loyd en binnenkort Sony. Allemaal hebben ze 1 iets gemeen: IT (de één al wat meer dan de andere).
Hoi,
Ja het klinkt inderdaad allemaal heel spannend maar hoe kun je aan zo’n baan komen waar moet je je inschrijven of kijken?
Groetjes erik
Simpel: Je stuurt een mailtje naar mij met je CV erin. Enkele dagen later zal je, als je volgens je CV geschikt bent, opgebeld worden met een paar vragen.
alles wat je wilt weten over deze job wordt vermeld op dit forum. Later zal er nog een website komen met concrete infomatie, want idd, op dit moment klinkt het allemaal maar fantasie…
Of op de site van cirrus kijken… die werven op het moment mensen als ik goed zit.
Hoe zit het daar trouwens met de leidinggevenden etc. Heb iets gehoord dat bij IBM echt heel streng gecontroleerd wordt op van alles en nog wat…
Cirrus ben ik niet helemaal zeker. Ik heb er ook al van gehoord dat ze mensen zoeken voor Callcenters maar tot op heden denk ik niet dat die ook bij IBM behoren.
Leidinggevenden zijn inderdaag wel streng. Maar dat is zoals het begin van een schooljaar. In het begin zijn leerkrachten ook streng, daarna begin je ze een beetje te kennen. Zo mochten wij bv ook geen msn messenger hebben etc. En iedereen chat (als hij/zij tijd heeft) tussen zijn uren. Ze zouden er enkel maar iets op zeggen als je slecht presteert.
Je mag wel geen papier enz. achterlaten. Dat is tegen de regels. En dat is wel begrijpelijk. Stel, je laat een wachtwoord ofzo achter, dan kunnen ze dat nog tegen je gebruiken. Ook al ga je maar 2 minuten weg, je pc moet gelockt zijn…
Tja, hangt ook van desk tot desk, maar de meeste dingen dat ze zeggen gelden wel.
Zover ik weet zoekt Cirrus wel voor IBM, ben namelijk aangenomen…
Ben nog ff bezig met een 10 daagse spoedcursus rijbewijs en wat kleine dingen… en als ik weet wanneer, kunnen we een ticket gaan boeken.
Wordt wel een beetje eng hoor, nu!
Enneh… wat jij beschrijft valt wel mee. Ik kende verhalen van IBM in Ierland ofzo, waar de supervisors in de hoek klokken hoe lang je weg blijft als je naar de wc gaat…
Maar ik merk het allemaal wel, laat het lekker op me af komen!
Ok, mijn verontschuldinging ivm cirrus. Nog iets meer dat ik bijweet…
Amai, klokken om te kijken hoelang je daar de wc gaat… Dat is hier niet hoor. Neenee, Iedereen is hier mens hoor. Ze begrijpen je wel hoor, en zijn dus zeker niet van de slechtste. Zelf de grote bazen niet.
Kan iemand me juist vertellen wat het papierwerk in België in houdt.
Ik ben volgende week in verlof en zou al een internatioanal paspoort, geboortebewijs en bewijs goed gedrag en zeden kunnen afhalen. Nadien ben ik terug fulltime aan het werk en ik vraag om af of er nog zaken zijn die ik moet in orde brengen.
Wat zijn de kosten voor het vertaalwerk?
Ik zou in België een ziekteverzekering willen nemen, alle tips zijn welkom.
groetjes
Frany
Hey,
Het staat nu vast, binnen een kleine maand vertrekken wij (wave 2) vanuit België naar Johannesburg. Ik heb vernomen dat je nogal zelf je accommodatie, vervoer en verzekering moet regelen. Weet er iemand wat sites waar ik al eens op kan kijken voor een appartementje of kamer of dergelijke wat niet al te duur is en bemeubeld of course. Ook wat jullie allemaal als vervoer gebruiken om ter plaatse te geraken en hoeveel het ongeveer kost? en hoe zit het met verzekering, welke nemen jullie en wat kost dat? En als laatste vraagje, wat staken jullie allemaal in jullie reiskoffer en wat ontdekte je dat je vergeten was toen je ginder aankwam? Alle nuttige tips zijn welkom! Alvast bedankt en vele groetjes aan iedereen hier of in het (voorlopig) verre Joburg!
Doeiii, Riet
Ik heb iemand via Rudy De Sutter doorgekregen die het doet voor 25 euro maar ik kan niet vergelijken dus geen idee of die nu echt zo goedkoop is als Rudy vermeldt. Heb jij ondertussen al laten vertalen en bij wie en voor welke prijs? Bedankt, Riet
hoi,
k heb volgende week een telefonisch (sollicitatie)gesprek met iemand van IBM in zuid-afrika…
kan iemand me vertellen hoe dat ongeveer gaat en of k me moet voorbereiden op het gesprek.
k hoop iets te horen,
groet Martijn
Echt voorbereiden kan je niet. Probeer goed AN te spreken, want daarop letten ze wel. Het kan ook zijn dat je kennis eventjes getest wordt, afhankelijk van de desk waarvoor je zal werken.
Indien ze je telefonisch contacteren, is dat al goed ![]()
eej,
bedankt voor de info,
k ben net al gebeld door iemand uit Zuid-Afrika om door te geven dat dit sollicitatiegesprek maandag gaat plaatsvinden.
k heb geen idee verder wat te verwachten van t gesprek das wel jammer haha,
k hoop maar dat t goed gaat en k lekker snel hoor of k aangenomen ben.
![]()
Een kleine update: de site rond deze post is afgewerkt en ingediend. Maandag een kleine meeting wat er zoal moet veranderen, maar ik hoop dat hij snel mag online komen.
Ik wil van de gelegenheid ook gebruik maken om een oproep te doen naar alle vrienden, kennissen of anderen mensen die hier eventueel hun nieuwe job vinden.
De mensen die hier een kleine maand aankwamen zijn nu hun training aan het afronden. Maar doordat voor anderen dan weer hun jaar erop zit, wilt dat zeggen dat we binnenkort opnieuw met een tekort zitten.
Ken je iemand, maar durf je het niet vragen, of wil je zelf misschien wel gaan, maar wil je eerst wat meer informatie… treuzel niet om mij een privébericht te sturen (of te mailen naar [EMAIL=“thijsk@za.ibm.com”]thijsk@za.ibm.com)
Groetjes en hopelijk tot gauw
Ik ben onlangs bij Cirrus International Recruitment BV (www.cirrus-int.com) uit Delft geweest en zij hebben mij geintroduceerd bij IBM in Zuid-Afrika en jawel, ik ben aangenomen. Nu moet ik mijn papierzaken regelen en wie weet ben ik nog voor 1 april in Johannesburg!
Cirrus informeert je uitgebreid over wat je allemaal te wachten staat en ik kan je aanraden om met hun contact op te nemen als je ook serieus geinteresseerd bent om in Zuid-Afrika te gaan werken.
Gr, Pieter
Hey,
Ondertussen zijn we einige tijd verder en tja, dan verander ik weleens van mening. Tof dat je zo een duidelijke uitleg kreeg maar…
Als het mogelijk is, geef eens een update als je er bent. In het begin was het makkelijk, zelf als je er bent, vind je het misschien zeer leuk. Maar voor mij is het avontuur sneller afgelopen dan verwacht; Ik had mijn ontslag ingediend door verschillende redenen. (Het ibm email adres bestaat dus ook niet meer).
Al de redenen heb ik vermeld op mijn blog (http://pindonoot.wordpress.com) Als je eens 1 ervaring wilt horen, dan kun je daar alles lezen over mij. Jammer dat het zo is moeten aflopen.
Oja, nog iets over dat aangenomen zijn: de kans dat je aangenomen is zeeeer groot, hoewel ze het tegendeel kunnen zeggen. Ze hebben namelijk een groot tekort aan werknemers, dus als iemand wilt gaan, zullen ze die 9 op 10 onmiddellijk aanwerven
Beste mensen,
Ik wil me ook erg graag aanmelden bij IBM voor dit werk. Heeft iemand een contact mail of nummer waar ik naartoe kan bellen?! Heb al een mail gestuurd naar het standaard job-mailadres maar just in case.
Thanks!
Renier
hallo daar, ik ben Mieke bijna 19 en ja hoor ik zit ook in d eprocedure om naar zuid-afrika te gaan voor ibm…
Morgen wordt het spannend …
iemand tips voorme of info??? [EMAIL=“MiekeBladt474@msn.com”]MiekeBladt474@msn.com
groetjes
Hallo mensen,
Ik ben inmiddels ook aangenomen en begin per 1 augustus bij IBM in ZA. Ik heb me goed voorbereid en denk al wel globaal te weten wat me te wachten staat. Alle gesprekken heb ik gehad en ook mijn contract is inmiddels klaar. Ik ga 11.000 Rand verdienen en volgens mij is dat niet slecht.
Zijn er nog mensen die er al zitten of mss ook binnenkort gaan waar ik wat informatie mee kan uitwisselen? Stuur me gerust een e-mailtje:
[EMAIL=“michel_top@hotmail.com”]michel_top@hotmail.com
Greetz