Hallo mensen,
Wie gaan er allemaal werken bij IBM in Zuid-afrika (johannesburg district Sandton) als servicedesk medewerker???
Ik wacht op jullie reacties!!!
groeten,
gorrie
Hallo mensen,
Wie gaan er allemaal werken bij IBM in Zuid-afrika (johannesburg district Sandton) als servicedesk medewerker???
Ik wacht op jullie reacties!!!
groeten,
gorrie
Hallo Gorrie,
Ik ben Debby en ga ook naar Johannesburg.
1 mei is mijn vertekdatum en maandag moet ik om half 12 in A’dam zijn, jij ook?
Ik ben 24 jaar jong, kom uit Nijmegen en heb deze uitdaging met beide handen aangegrepen omdat ik wel toe ben aan een ervaring die mij emotioneel en op zakelijk gebied verder kan helpen dan waar ik tot nu toe ben gekomen.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste werkdag gehad bij mijn vorige werkgever, ook een callcenter maar daar heb ik gewerkt als telemarketier (je weet wel, die mensen die je altijd lastig vallen tijdens het eten).
Verkopen is echter niet mijn ding maar het werk zelf vind ik hardstikke leuk. Ik was al langer opzoek naar een baan binnen de klantenservice en mooier dan dit kan niet!
Ik ben nu aan het reageren via mijn moeders naam (Elly in werkelijkheid), als je wilt mailen lijkt me dat ontzettend leuk! Dit is dan mijn email adres; [EMAIL=“superdebster@planet.nl”]superdebster@planet.nl
Als ik geen contact meer met je heb voordat één van ons vertrekt, wens ik je heel veel succes en plezier aan de andere kant van de evenaar!
Groetjes Debby!
hey debby,
leuk dat je heb gereageerd! ik heb je toegevoegd… hoop je heel snel te spreken
kus gorrie
Hoi,
Ik heb ook gereageerd op de vacature. Binnen nu en 2 weken word ik uitgenodigd voor een gesprek. Even afwachten dus!!
Debby wat gaaf dat je het gaat doen. Spannend maar ontzettend leuk. En al vrij snel. Erg leuk!!
Ik heb je een mail gestuurd, hoop dat je het niet erg vind. Heb wat kleine vraagjes!
Liefs Daisy
Hallo ontdekkingsreizigers,
Leuk om te horen dat jullie van plan zijn om naar Zuid Afrika te gaan, echt te gek.
Ik heb zelf 1 jaar al in Zuid Afrika gewoond en gewerkt en ben nu ook weer van plan om voor IBM te gaan werken maar ik heb ook een hele goede baan nu in Amsterdam bij Monsterboard.nl dus ik twijfel nog een beetje.
Ik ben 27 jaar dus als ik het nog wil doen moet ik het wel voor mijn 30ste doen anders kan het wel eens te laat zijn.
Ik ben momenteel aan het mailen met IBM Zuid Afrika om te kijken wat precies de mogelijkheden zijn.
Jullie kunnen contact met mij openemn op het volgende email adres:joyce.mulders@monsterboard.nl
Groetjes
Hi there,
Super dat jullie (bijna) allemaal gaan, ik zit zelf nu in de sollicitatie procedure…
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, over de training hier in amsterdam en daarna natuurlijk SA
groetjes Audrey
hoi Hoi
Mijn vriend en ik zijn 1 april naar de meeting in crowne plaza hotel geweest voor IBM. Zijn dolenthousiast geraakt. En zitten nu ook in de procedure. het gesprek met IBM moet nog volgen. Maar wegens de vele aanmeldingen is het wat op de lange baan geschoven. Niet heel erg, gezien wij ook pas per septmeber beschikbaar zijn! Maar we hopen wel heeeeeeeeel erg dat we toch aangenomen worden, we hebben geen ervaring op it-of callcenter gebied. Maar zijn des te meer gemotiveerd de ‘kneepjes’ van het vak te leren. Hoe gaat het gesprek met IBM? per telefoon ook?
heb nog wel 100en vragen, en ben aan t proberen om met mensen in contact te komen, die daar als hebben gewerkt, of nu nog zijn…
Groete cin x
voor de geinteresseerde mijn email/msn…cin_mulder@hotmail.com
hallo, het leek mij ook heel erg leuk om te werken in zuid afrika voor een jaar. maar toen ik naar de voorlichting zou gaan kreeg ik ineens kippevel zag voor me dat ik daar helemaal in me eentje zou zitten natuurlijk ben je daar niet alleen. duurt die procedure voordat je weet dat je mag gaan lang ???
Hay luitjes,
Als ik zo alles lees wordt het een gezellige tijd in Zuid Afrika.
Ik moet mijn cv nog doorsturen, helaas dat er even een stop zit maar dat komt wel goed denk ik.
Wellicht tot snel in zuid afrika
Robert-jan
Goedemiddag,
Ik ben Tom 21 jaar, woon en werk op dit moment in duitsland, ik ben ook zeer geintresseerd in deze functie in Zuid-Afrika.
Alleen heb ik 2 vraagjes…
Ivm met een appartement daar, neemt iedereen een ingericht appartement of koopt daar zelf een nieuwe inboedel die je misschien na een jaar weer achterlaten moet.
En heb je daar wegens gevaar echt een auto nodig?
Groetjes,
Tom
hoi renske,
helaas weet ik ook niet hoe lang de procedure duurt. Omdat er zo’n groot aanbod is, staat het nu iig op een laag pitje. Er gaat weer een ‘lichting’ in juli. Misschien dat ze daarna pas weer gaan werven. Maar op de meeting zeiden ze dat we half april wat meer zouden weten.je bent AB-SO-LUUT niet alleen dus, zie je wel. De procedure vanaf het gesprek met IBM is iig wel 6-8 weken…DAt heb je nodig om al je papierwerk te regelen.
groete cin .
Ja, je hebt een auto nodig in Jo’burg! Openbaar vervoer werkt niet echt, taxibusjes kan, maar niet als je laptops oid meesleept. Daarnaast moet je de goede handgebaren leren voor de taxibusjes, anders beland je in Hillbrow, en dat is een no-go area.
Een auto is de beste oplossing (vooral voor je sociale leven)
Hallo mensen,
HIer ben ik weer.
Nu ik moet zeggen dat ik nu al meerder mailtjes met IBM in Zuid Afrika heb gevoerd (ZA ibm4you [IBM4YOU@za.ibm.com]D Desmond Staals [DESMONDS@za.ibm.com] maar het is me nu wel duidelijk geworden dat ze momenteel even een stop erop zetten. Er zijn zoveel aanmeldingen geweest dat het nu even op de lange baan wordt geschoven.
Het was wel echt leuk geweest als we met zijn alle tegelijk hadden kunnen gaan, dan ben je tenminste niet alleen.haha
Anyway, als ik niet ga dan wens ik jullie allemaal een te gekke tijd in Sandton…want Sandton is trouwens echt een super toffe plek om te wonen en te werekn, het is het rijke gedeelte van Jo-burg. En ga dan ook eens naar Pretoria, naar de Menlyn Mall etc.
IK wens jullie allemaal veel succes.
groetjes joyce
Tom,
IBM regelt de huisvesting dus daar hoef je je niet druk om te maken. Een wereldbedrijf als IBM zal daar wel een aantal appartementen opgekocht hebben en als je daar eenmaal woont en werkt kun je toch alsnog kijken voor een eigen appartement…het si niet duur namelijk maar ja als IBM toch betaald then Why should you!!!
Groetjes
heey,
ja wat ik wou vragen kan je een nederlandse email sturen of in het engels??
ik ben namelijk aangenomen vanuit het uitzendbureau maar heb nog niet een officiele ok?
en wat is op lange termijn… ik wou in juli weg gaan…
heb je misschien msn…
mijn email is julius_grf@hotmail.com
Wat ik heb begrepen is dat huisvesting wordt geregeld. niet betaald.
mvg DL
Hallo lieve mensen
Ik, Debby, ga 1 mei beginnen bij de IBM dus over 2 weken zit ik gegarandeert daar.
Ik kan jullie zeggen dat je zelf huisvesting moet regelen en betalen.
Je krijgt van Kelly opties waar je op kunt reageren maar je moet dus zelf huisgenoten zoeken waarvan 1 iemand met jou een slaapkamer deelt.
Ze hebben er inmiddels een stop op gezet omdat het na mijn weten niet zo vlekkenloos verloopt als ze hadden gedacht en er zijn inderdaad veel aanmeldingen.
Enuh, Gorrie; als ik jou nog ergens mee van dienst kan zijn hoor ik het graag! Op het moment ben ik wel ontiegelijk druk met verhuizen, de puntjes op de i zetten en mensen nabellen en mailen mbt woonruimte ( heb inmiddels 3 enthousiaste en spontane meiden van mijn leeftijd gevonden met wie ik een app. ga delen, hopen dat dat allemaal gaat lukken en goed komt want dat lijkt me wel gezellig met 4 grieten! ).
Groetjes Debster!
kan iemand mij meer praktische informatie geven over het werk in Zuid Afrika voor IBM? zoals wonen, heeft IBM een complex of iets dergelijks voor zijn/haar werkenmers? hoe ziet het eruit, wat zijn de kosten. Ik ben benaderd via Content en zou er graag heen willen maar zij konden mij geen praktische informatie geven. Kan iemand mij helpen?
grtz,
Slim
hello hello,
Nou ik heb te horen gekregen dat ik door ben, en waarschijnlijk is mijn vertrek datum 1 juni,…ze zeiden dat ibm nog zelf contact opneemt.
wie gaat er nog meer 1juni…:RockOn: ik wil graag in contact komen met mensen di er ook heen gaan, of die er al zitten en die mij kunnen vertellen hoe het daar is.
grtzzzzzzzzz
Brigitte