Hallo…
Nou de werving voor een 2e lichting is weer begonnen…maar ik vraag me af hoe het nu degenen zijn vergaan die met de 1e lichting zijn meegegaan…en wie er ook nog op verder antwoord zit te wachten van IBM/kelly services.
Groetjes !!
Hallo…
Nou de werving voor een 2e lichting is weer begonnen…maar ik vraag me af hoe het nu degenen zijn vergaan die met de 1e lichting zijn meegegaan…en wie er ook nog op verder antwoord zit te wachten van IBM/kelly services.
Groetjes !!
Hoi hoi!
Hoi Daisy! Ik was even aan het klungelen en kon zo snel niet op jouw e-mail reageren. Je vroeg waarop ik had gesolliciteerd in Zuid Afrika, nou inderdaad (zoals velen met mij!) ook voor een job bij IBM!
Het verhaal van Robert-Jan komt me bekend voor. Het was in principe een ‘go’ maar een grote groep werd ‘teruggeroepen’. Ik moet zeggen, ik heb er zin en ook probeer ik in contact te komen met mensen die daar al zitten!
Nou, ik moet even snel verder maar probeer via jullie op de hoogte te blijven en jullie op de hoogte te houden!
Groetjes Vesna.
Hoi Vesna en andere,
Ik heb van de week een telefoontje gehad van het uitzendbureau. Ik ben er niet doorheen gekomen. Ze vroegen of ik een technische achtergrond had (IT Branche) en dit heb ik niet dus hield het op voor mij. Geen probleem, het was het proberen waard. Ik hoop dat jullie ook snel wat horen!!
Voor diegene die wel door zijn: hadden jullie wel een technische achtergrond? Stond mij namelijk bij dat dit niet een vereiste was.
Succes allemaal!!
Gegroet,
zopas vernomen dat de kans dat ik in Zuid-Afrika kan gaan werken, met de dag groter wordt.
Zoals ik hier zie zijn er hier een aantal ervaringsdeskundigen. Vandaar volgende vraagjes:
En…voor hen die er al werken: Hoe is het daar?
Alvast bedankt voor info,
Filip
Dag Filip,
*Er wordt gewerkt in Johannesburg
*Salaris is afhankelijk van je functie, maar is te vergelijken met de ‘lagere lonen’ in Nederland
*In principe kan je alles binnen een maand geregeld hebben. Aanvragen van verklaring omtrent goed gedrag kan soms 3 weken duren, maar deze kan nog nagestuurd worden. Verder ben je afhankelijk van hoe snel je een afspraak kan maken voor prikken, longfoto’s en medische keuring
gr DL
Hey,
dank je wel voor je snelle repliek!
Ziet er allemaal magisch uit (behalve dan het loon :no: Had verwacht dat het net iets hoger ging liggen dan normale lonen in België. Als het klopt dat je zelf woonst en accomodatie moet betalen, valt dit nogal tegen vermoed ik? Of is het toch mogelijk om daarmee goedrond tekomen enwat opzij te zetten?)
Ben je momenteel al in Z/A,trouwens? En zo ja, valt het een beetje mee? (jobinhoud, collega’s, sfeer)?
Ik zit nu niet in Zuid Afrika, maar ik ga daar 2 juli beginnen.
Mensen die daar al zitten hebben aangegeven dat ze goed met het geld rond kunnen komen. Vergeet niet dat het levensonderhoud in Zuid Afrika een stuk goedkoper is dan hier in Nederland. Je verdient overigens wel meer dan de gemiddelde inwoner van Johannesburg.
Ook voor mij bestaat de kans dat ik binnenkort mag vertrekken naar Sandton ![]()
Alleen vrees ik dat ik financieel niet sterk genoeg sta om de eerste maand(en) rond te komen (huisvesting,wagen,…) tenzij je een riant voorschot uitbetaald krijgt ![]()
Zijn er tevens mensen waarvan de partner meegereisd is voor een jaartje? om daar werk te zoeken…
mvg,
S.
Hallo allemaal,
Ik ga ook naar IBM en dat heb ik mooi geregeld. Een kennis van mij werkte daar al en heeft mij CV doorgespeeld. Binnen een maand was het rond. 1 augustus moet ik vliegen of moet ik er zijn, dit is nog niet duidelijk. Het loon wat ik krijg is Rand 8500. Middenklas inkomen werd mij verteld. Verzekering kun je regeln via https://www.discovery.co.za/index_login.jhtml . Ze hebben verschillende paketten, dus je kunt het zo gek maken als je wilt. Nu is mijn vraag aan degen die er al zitten: wat voor papierwerk moet ik regelen in NL?
Is dat:
[ul]
[li]Verklaring van goed gedrag[/li][li]Kopie paspoort[/li][li]?[/li][li]?[/li][li]?[/ul][/li]
Dit zou ik graag van jullie willen weten, daar het uitzendburo mij nog geen mail gestuud heeft, maar ik weet dat dingen langer kunnen duren en wil dit dus alvast gaan regelen.
Verder heb ik al huisvestig, ik ga een kamer huren bij die kennis van mij. Die woont op loopafstand van IBM. Ik heb dus geen auto nodig voor zover ik nu weet.
Kan iemand mij vertellen hoe het ‘leven’ daar is? Hoe zijn boodschappen, kan je er een beetje krijgen met wat we hier hebben? En kleding, wat voor winkels hebben ze er, ik hoef geen Armania, etc, iets als Levi’s en H&M.
Wie gaat er nog meer trouwens?
Alvast bedankt voor de reactie’s!
En moet ik ook inentingen halen bij de huisarts?
Hoi,
zijn er ergens communities te vinden waar kan afgesproken worden om ter plekke samen een huisje te huren of ev. samen een oude auto aan te schaffen?
hoi allemaal!!
Ik mag volgende week zaterdag weg! (1 juli) en heb er zin in!!
Ik heb een vraagje voor de mensen die er al zijn, Wat is verstandig/handig om allemaal mee te nemen???
groeten rob
Rob_bakker_1982@hotmail.com
Ook ik vertrek binnenkort naar Zuid-Afrika om voor IBM te werken voor een minimale periode van 1 jaar. Ik heb zopas een telefonische bevestiging gehad & wacht nu nog op het contract. Ik zou wel graag wat ervaringen horen van mensen die daar nu al een paar maand actief zijn, dus gelieve mij hier zeker van op de hoogte te houden ![]()
hi jelleuh,
wat leuk voor je. en wanneer ben je gebeld dan en hoe is je gesprekje verlopen? ik ben erg benieuwd, ik zelf wacht nog steeds op een telefoontje van hun…staat je vertrekdatum al vast dan?
grtzzz brigitte
Vorige week woensdag bevestiging gehad & contract wordt maandag / dinsdag opgestuurt. Ik zou normaal gezien op 1 augustus daar beginnen werken (staat zo in contract), dus ik neem aan dat ik eind juli zéker vertrek.
Hoelang wacht jij al op dat telefoontje?
Mijn msn is trouwens: maesjelle1986@hotmail.com
Even een korte update: alles meuk (lees documenten liggen bij de embassy in den haag en nu is het daarop wachten. Ik zou a.s. vrijdag (28e) moeten vliegen, maar ik denk dat dit allemaal wat later gaat worden, aangezien ze het druk hebben. Ze nemen zelfs de telefoon niet op en ik heb redelijk vaak gebeld. Kelly probeerd ook te bellen en dat lukt ook niet… Wat ik weet van België is dat die woensdag de papieren terugkrijgen en kunnen gaan vliegen.
Zijn er nog meer mensen in NL die aan het wachten zijn?
Gegroet,
b
heey mensen !!!
ik ga ook naar africa IBM
ik heb vrijdag mijn contract gekregen
en ga morgen mijn bewijs van goed gedrag aanvragen
en dan dus mijn werkvisum
ben erg benieuwd en probeer zo veel mogelijk te weten te komen van johannesburg
heb ook al 2 de hands sites gevonden en plattegronden
ook even verdiept op criminaliteit
zal even wat achter laten :
algemene site:
http://www.joburg.org.za/index.stm
De koers: op dit moment delen door 9.1
http://mmm.abnamro.nl/index.jsp?action=finnieuws_valutadetail&iso=ZAR
2de hand site voor auto’s bv.
de gevaren waar we op moeten letten !!!
http://members.virtualtourist.com/m/859f7/21eac9/8/
zo !! ik hoo pdat jullie der wat aan hebben
Roy
Hallo allemaal,
Vergeten jullie voor 17 sept. niet te stemmen, dit forum hoort natuurlijk te winnen. ![]()
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=30553
Xander
Ik heb via een advertentie (volgens mij 13-09) in de Metro gesolliciteerd en hoorde toen ik teruggebeld werd (door Allround Select, www.allroundselect.nl), dat dit om een baan bij IBM ging (Callcenter / IT-gerelateerd). Inmiddels heb ik ook op enkele sites van uitzendbureau’s dezelfde functies gezien. In dit forum merk ik nu dat er waarschijnlijk VEEL meer sollicitanten zijn.
Ik werk nu nog als Callcenter Agent / Medew. Klantenservice bij de Postbank en kan (en wil) daar binnenkort weg. Begin deze week ben ik weer opgebeld en werd me gemeld dat ik in de 1e ronde zit en a.s. dinsdag ga ik naar Amsterdam voor de sollicitatie. Ik heb begrepen dat er voor deze gelegenheid 2 mensen over komen vliegen vanuit Zuid-Afrika, die de sollicitaties verder gaan bekijken en waarmee ik dan ook ga spreken.
Spannend, maar ik heb er zin in en wil wel eens een echte nieuwe uitdaging aan, lekker ver weg van hier en ook nog in een land waar ik al een hele tijd geïnteresseerd in ben.
Zijn er meer die ervaring hebben met Allround Select? En is dit een massa-baantje? Als ik alles een beetje gelezen heb, heb ik er wel een goed gevoel over, maar er zijn als ik het zo hoor wel veel partijen en mensen die bezig zijn met sollicitaties rond deze banen.
Meer mensen die nu in de sollicitatie-procedure zitten? Behoefte aan contact? Mail me maar! Heb ook msn, dus als je je msn-adres mailt, kan ik die evt toevoegen in mijn msn.
Groeten, Flip
Heey flip
ik ben ook al opweg om zo ver te zijn om gestuurd te worden
der komt wel veel bij kijken om het werkvisum aan te vragen
ik heb nu de formulieren binnen om naar de ambessade te brengen
Roy