Werk in Buenos Aires

Het ligt er heel erg aan hoe je woont en met name hoe je rekent

Alleen in een appartement is sws niet haalbaar, een beetje appartement kost ongeveer 6 a 800 dollar per maand en dan is bijna heel je salaris al weg. Een kamer huren of in een hostel wonen zal ergens rond de 1000 - 1200 peso kosten en dan blijft er nog 1800 á 2000 peso over. Vervoer, eten, kleren en dergelijke kost je ongeveer 1200 tot 1500 peso dus dan blijft er minder dan 10 peso per dag over om leuke dingen van te doen. Met 10 peso per dag kan je best leuke dingen doen maar een keer naar de bios gaan, uit eten gaan of flink stappen kost je een week minimaal.

Dan heb ik het nog alleen over de kosten die je maakt in Argentinie. Je ticket moet ook betaald worden(ongeveer 400 peso per maand) en je ziekenfonds in Nederland loopt ook gewoon door(ongeveer 600 peso per maand) en je zal ook nog wel opstartkosten hebben zoals het aanvragen van een visa en zo. Je krijgt misschien een ziekenfonds van je werkgever(als je legaal werkt) en publieke ziekenhuizen zijn gratis in Argentinie maar het is zeker aan te raden om zeker in het eerste jaar gewoon in Nederland verzekerd te zijn

Conclusie = Een jaar leven in Argentinie kost je geld met 3000 peso in de maand en zonder spaarpotje is het niet aan te raden omdat je van je salaris in Argentinie nauwelijks je kosten kan betalen

Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld 3 avonden in de week te gaan werken in een bar of ´s avonds les te gaan geven maar dat levert je nooit meer op dan 1000 peso in de maand, maar dat is wel geld waar je leuke dingen van kan doen

Ik heb een appartement waar ik 800 pesos voor betaal en met openbaar vervoers kisten erbij houdt ik nog een leuk bedragje per maand over.

Het is goed mogelijk met 3000 maar ligt er aan waar je wil wonen…:slight_smile:

Gracias…ik ben hier niet om te bekvechten, maar wil ook laten zien dat er mogelijkheden zijn…maja…tis hard werken…zeker in het begin…maar voor iederen…elk begin is moeilijk…maar geef niet op zeker niet als je hier (BA/Argentina) echt naar toe wilt komen. :)) succes allemaal!! voor eventuele vragen…stuur n berichtje

Saludos,
Dirk

Dat moet dan een 2 jaar contract zijn met een pand als onderpand. Maar dat lijkt me voor de meeste nieuwkomer niet haalbaar denk je wel? Is 800 peso overings alleen de huur?

Wat geef je ongeveer uit aan de supermarkt en eten?

Nee is een jaarcontract met onderliggend bewijs mijn werkcontract + mijn backup op de bank. 800 pesos is huur incl servicekosten en water/gas, electriciteit is los, maar niet veel voor mij per maand. Ik heb dit appartement (wel klein) sinds ik hier ben komen wonen, maarja…ligt er heel erg aan waar in BA je wil wonen en ik huur bij een particulier.

supermarktkosten? hmm…verschilt…ik koop groente en fruit ergens anders, bak zelf brood e.d. ik denk totale kosten voor boodschappen…300-500/maand.
Maar zoals ik al zei dat verschilt ook wat ik koop. Ik koop bijv. geen dingen als cola etc vaak het goedkoopste wat er is dusz…

wat ben jij kwijt als je nu en dan in BA bent? voor huisvesting en boodschappen?
:dag:

Bedankt voor jullie reactie.

Ik vind het nog steeds heel erg moeilijk om te schatten wat mijn maandelijkse kosten zullen zijn als ik in Bs. As. woon en 3.000 pesos dus voldoende is.

Ik heb wat contacten in Bs. As. en het eerste jaar mag ik tegen gereduceerd tarief bij iemand crashen, woonkosten zullen dus laag zijn… 100 E - 500 pesos of iets in die richting.

Het betreft hier een legale baan, dus waarom zou ik mijn Nederlandse ziekenkosten verzekering aanhouden ? Wat is hier het voordeel van ?

@hospito: ik ben ook wel benieuwd naar wat je gemiddeld per maand uit geeft aan de supermarkt en eten enzo…

Leuk joh, wat ga je precies doen?
Zo te horen red je het misschien dan wel.
Zucht…wil ook zo graag…

Net zoveel in euro´s als in Nederland

Kabel, internet, telefoon, verzekeringen en GBL heb je niet?

Het is zelfs verplicht om je Nederlandse ziektekostenverzekering aan te houden en verder weet je niet of je goed verzekerd bent als je in Argentinie bent. Als je wat beter op de hoogte bent kan je eventueel je Nederlandse ziekefonds opzeggen

wouw jij geeft wel veel geld uit in supermarkt dan…

Ik heb kabel, tel en internet in 1 pakket zitten en ben verzekerd…(is verplicht door werkgever etc ey :wink: ) ik kan rondkomen met mn inkomen en houd geld over…tis maar net waar je dingen koopt, hoe duur het kost en hoe groot/luxe woonplek je wil hebben. Ik kan hier goed rondkomen, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn…maja…heb ik al gezegd in eerdere posts

oh en…Fernando…het zou prettig zijn als jij ook antwoord geeft :slight_smile:

“Alleen in een appartement is sws niet haalbaar, een beetje appartement kost ongeveer 6 a 800 dollar per maand en dan is bijna heel je salaris al weg”

Er zijn hier volledig ingerichte appartementen die je onder 400 dollar kan huren/maand…ff goed rondkijken, ook op het forum staat hier meer over :slight_smile: succes!

Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar het lijkt me toch verstandig om het ballonnetje “Buenos Aires/Argentinie is goedkoop” door te helpen prikken.

Als je hier op vakantie komt met je goed gevulde portemonnaie met euro’s is het hier natuurlijk heel goed toeven. Máár zodra je in pesos ($) gaat verdienen en in pesos gaat denken, dan is het leven hier verdomde duur aan het worden. Erger is nog dat de prijzen oncontroleerbaar stijgen, continu en zonder enige reden. De koopkracht van de Argentijn in pesos is vergelijkbaar met de koopkracht van de Nederlander in euro’s. Dus in dat opzicht is 1 euro = 1 peso.

Hier in mijn dorp in Córdoba (niet de goedkoopste plek omdat het afgelegen ligt) is de prijs van bijvoorbeeld een pak halfvolle melk $ 3,60, pak koffie $ 5, fles Coca Cola 2 liter $ 7, etc. Oftewel, als je gemiddeld $ 2000 per maand verdient dan vliegen je pecunia er snel uit. En inderdaad, huurbedragen van beneden de $ 1000 ken ik niet.

Suerte,
Jan

PS In Buenos Aires is het leven overigens op vele fronten wel goedkoper, simpelweg omdat er zoveel mensen op één plek wonen en er veel concurrentie is tussen winkeliers.

Wouw…dat scheelt wel ja…:slight_smile:

de prijs voor ingerichte appartement die ik noemde was in USdollars…oops…

Maar mn eigen 800 pesos…voor de rest…iedereen succes :slight_smile:

en jij veel succes met je bedrijf Jan :slight_smile:

Chau

Na het volgen van deze hele discussie ben ik erg benieuwd geworden naar jou Fernando… (krijg overigens het gevoel dat anderen dat inmiddels ook zijn)

en hierin valt op hoe weinig je antwoord jij geeft op vragen en alles weerlegt…

vertel eens iets over jou woon ervaringen in BA dan… woon je er het hele jaar? werk je er? zo ja hoe ben je aan en baan gekomen enz…

Geef eens een paar voorbeelden. En dan heb ik het natuurlijk over temporary rental, das de enige optie voor buitenlanders

Ik heb gee interesse om mijn eigen situatie op internet te gooien. Ik geef slechts antwoord op de vraag.

Verder ken ik geen buitenlander die langer dan 2 jaar in BA woont die niet een inkomen in dollars/Euro´s heeft of geen rijke schoonouders heeft(geen huur, gratis vakanties, etc). Dat zal vast niet voor niks zijn, vrijwel iedereen die het moet hebben van Argentinie zal na 1 of hooguit 2 jaar weer weg zijn, op misschien een enkele hippie na

Coca 1,5 liter 4,39
yogurt serenisma(0,20 cl) 2,49
Nivea soap 1,35
Deo Axe 7,96
Small marmenade 6,29
Speed(Local Red Bull) Can 3,29
Small bag of lays papas 3,95
Oranges per kilo 10,50
Papas lays. Small bag 3,95
Papa Lays clasico big bag 6,09
Cheetos medium sized bad 4,29
Butter Serenisma 100gr 2,48
Chocalate cereal(sort of cornflakes) 4,44
Alfajores 4 pieces(I think) 8,49
Ham and cheese pizza McCain 20,49
4 cheeses pizza McCain 24,90
Speed 3,69
Ketchup Hellmann, small bottle 7,94
Liter of Milk 3,50
4 botles of 1,5 litre Coca 17,55

Dit was van 4 maanden geleden(dus nu kan je er weer pak hem beet 10% bijtellen) in een leader price in San Telmo(de hippie wijk bij uitstek)

Iedereen mag zelf uitmaken of het in Nederland veel duurder is, de relatieit is dat de prijzen in Euro´s vergelijkbaar zijn, alleen verdien je in Argentinie geen euro´s. En in Argentinie bestaat de Aldi niet, waar alles weer 20% goedkoper is

Schoonmaak producten zijn in elk geval zeker stukken duurder dan in Nederland net zoals electronica(en binnenkort 30% erbij)

In dat geval ken jij te weinig buitenlanders in BA.