Ik zit vanaf 1 April t/m 30 Juni 2011 in Buenos Aires en ik zoek nog accomodatie. Nu heb ik al op een aantal sites gekeken, maar ben eigenlijk op zoek naar mensen die mij misschien direct een email-adres of contactpersoon gegevens kunnen geven van iemand bij wie zij accomodatie gehuurd hadden.
Als je bijvoorbeeld stage hebt gelopen en in een leuk studentenhuis hebt gezeten, heb je dan misschien een email-adres voor mij zodat ik kan kijken of ik daar terecht kan?
Ik weet niet of je naar een talenschool gaat, zij hebben vaak dan ook meteen huisvesting.
Je kan ook zoeken op de craigslist buenos aires. Bij de afd gedeelde app.
Dat is vaak particulier.
Of een bureau aanschrijven, dat is goed en betrouwbaar en je komt niet voor vervelende extra kosten te staan, alles wordt vastgelegd.
Bv
met bovenstaande bureaus heb ik ervaring ze zijn erg goed en bieden ook hostfamilies aan.
Of casa34, een ned. bedrijf in BA die volgens mij erg veel voor studenten doet
Dus je zoekt iets om te delen of wil je een eigen app?
Je kunt bovenstaande bedrijven gewoon mailen, zijn allemaal zeer prof, en aardige mensen en het kan allemaal in het Engels, casa34 ook in het Ned.
Let op met de talenscholen, ze slaan erg veel munt uit de families of woongelegeheden die ze aanbieden (enorm duur!!). Ik heb gekozen voor een gastfamilie (waar je natuurlijk ook alle vrijheid van de wereld hebt!). Als je geïnteresseerd bent: ik heb net volgende post op het forum gezet…
"Hoi,
mijn naam is Annelies Verboven, uit Sint-Amands. Enkele jaren geleden kreeg ik de “briljante ingeving” om 6 maanden naar Buenos Aires te vertrekken om er te werken in de sloppenwijken. Zo gezegd, zo gedaan natuurlijk, en ik kwam uit bij een gewéldig gastgezin in Buenos Aires. Betty - de moeder - heeft voor me gezorgd alsof ik haar eigen dochter was. Ook werd ik snel opgenomen door de hele (grote) familie en ondergedompeld in het spaans, de cultuur, tips voor de stad en het land en de gebruiken…
Ik kan het iedereen aanraden, vandaar dat ik dit nu ook letterlijk doe!
Betty vraagt 30 dollar per dag (en nacht natuurlijk). Eten inclusief(ze kookt fantastisch!).
hier al even wat gegevens:
Fam. Betty Pólvora
Lavalle 2262
Buenos Aires
+48 486063054
Voor vragen kan je haar contacteren (als je al wat spaans spreekt, haar engels is niet zo geweldig). Als je dit niet ziet zitten, kan je mezelf ook contacteren: annelies_verboven@hotmail.com
oh ja, ze heeft ook een pagina op facebook onder de naam “Betty Argentinië”.
30 USD per dag? Dat is toch gauw al zo’n 900 USD per maand!
Daar kan je een aardig eigen app. voor huren.
Tenzij je natuurlijk graag in een gastgezin of gedeeld app. wilt zitten.
En het eten incl. dat scheelt wel, maar is dat ook bv lunch en drankjes/ijsje/broodjes buiten de deur?
Maar je klinkt wel heel enthousiast en dat vind ik leuk!!
het is inderdaad de moeite… maar als je zelf een appartementje huurt in Bs As, en dan zeker via bovengenoemde sites, zit je al snel aan dit bedrag, zónder maaltijden, hulp als er iets is of een luisterend oor af en toe…
Ik vond het alleszins erg de moeite. Maar dat kiest ieder voor zich natuurlijk…
En eten buiten de deur: dat kies je natuurlijk zelf! als je op vakantie gaat met vol pension en je beslist toch ergens uit eten te gaan, vrees ik dat je met je rekeningetje bij het hotel ook niet veel succes boekt… :hihi:
Het was alleszins gewoon een topervaring… kan het maar aanbieden hé!
Toen ik in BA aan kwam heb ik in eerste instantie ook een appartement via een Franse website gehuurd. Dit was niet echt wat, maar gelukkig had ik een erg aardig buurmeisje die mij, toen ze van mijn ongenoegen hoorde, direct mee nam naar een ‘normale’ makelaar. Deze hebben vaak geen website maar zijn wel goedkoper. Uiteindelijk huurde ik met mijn vriendin een appartement voor 800 USD (ja beetje veel, maar wel erg mooi). Er zitten genoeg makelaars door de stad heen, maar waar wij zaken mee hebben gedaan zit op de kruising van Charcas y Agüero, vlak bij Santa Fé.
Let wel op, ze zeggen allemaal dat het appartement in Recoleta of Palermo staat, en daar ook de prijs voor vragen, maar vaak is dit niet echt het geval. Of tenminste, staat het appartement wel in Palermo maar zo ver van alles vandaan dat je beter ergens anders kunt wonen.
Ja Jaap een Franse website hahaha!
"mijn"websites zijn gewoon Argentijns, hebben ook een plattegrond waar je op kan zien waar het app. ligt en zijn betrouwbaar en goed en ik denk niet veel duurder dan als je langs een gewone makelaar gaat. Je moet niet vergeten dat zij dan ook altijd er nog eens 20% commissie bij tellen.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Bovendien heb ik wel gemerkt dat het huren van een app. wel veel duurder is geworden de laatste jaren. Op de sites die ik noem kun je nog wel studios vinden van 550-625 USD per maand.
Ook denk ik dat het voor bv Laura handiger is om alles vanuit Ned. te regelen. Jammer dat ze trouwens helemaal niet meer reageert. Je doet toch je best…
Bedankt voor jullie reacties! Ondertussen heb ik via via een kamer weten te regelen! Voor maar 200 euro per maand! Zo blijkt dat via via altijd het beste werkt!
Ok leuke buurt niet te toeristisch.
En ja taxi’s zijn niet duur al heb ik afg. okt in één maand wel een verhoging meegemaakt van het startarief van 3.40 pesos naar 4.10 en daarna ook nog een nacht/avondtarief van 5.80 !!!
Subte is ook goed.
Koop een Guia T voor de buslijnen anders komt je er nooit uit haha!
Heb een appartement gekozen via deze Franse website na dat ik meerdere Argentijnse websites heb geraadpleegd en bezocht. Deze website had ook gewoon een plattegrond, maar ja als je de stad nog niet goed kent weet je ook niet precies waar je het beste kunt wonen.
Na dat we besloten te verhuizen hebben we nog vele Argentijnse websites afgespeurd maar niets was zo goed als het appartement wat wij vonden via de normale makelaar, zowel prijs, kwaliteit en ligging.
Zelf heb ik ooit in het huis gewoond bij Nora op Avenida Cordoba ter hoogte van Scalabrini Ortiz, dat is in de wijk Palermo viejo. Zij is een tangolerares en huurt een extra kamer aan enkel dames die voor een paar weken/maanden naar Buenos Aires komen. Ze vraagt zo rond de 500 USD per maand maar hier zit geen eten bij. Het is een geweldige uitvalsbasis om Palermo te ontdekken en als je de tango wilt leren zitten er volop goede adressen in de buurt (en bij Nora zelf natuurlijk!) net als leuke milongas zoals praktica X, Villa Malcolm en Canning! Als je dit leuk vindt kan je me een email sturen op info@vamosargentinie.nl!
Valt me op dat sommige mensen zoveel geld vragen voor een kamer??
Voor die prijs zit je ook hartje Adam denk ik.
Prijzen in Baires worden steeds hoger!!
Al is het nog wel mogelijk om wat te huren, een eigen app/studio voor rond de USD 600.
Denk dat al die porteños denken dat die turistas erg rijk zijn?
Dat compumap is inderdaad geniaal! Had ik ook toen ik in BsAs woonde maar inmiddels ben ik 2 computers verder en heb het niet meer. Maar een absolute aanrader :chin:
Haha sndr het starttarief overdag in inderdaad ondertussen al 5,80 en in de avond 6,90 het wordt steeds duurder. Vergeet niet dat er een inflatie van minstens 30% ieder jaar is en dat Buenos Aires echt niet meer die goedkope stad is die het een paar jaar geleden was. In het afgelopen jaar heb ik de prijzen om maar een een voorbeeld te noemen in de supermarkt en in restaurants minstens 3 keer omhoog zien gaan.
Je kan hier echter nog steeds goedkoop wonen, ik betaal voor mijn studio nu 1200 pesos per maand een prima prijs. Maar er komen echter steeds meer organisaties die flink geld uit de hele woningmarkt proberen te verdienen. Zoek dus vooral naar huisvestiging via mensen die je kent dan kom je vaak bij de beste prijs/ kwaliteit verhouding uit.
Maar bovenal blijft Buenos Aires voor mij een geweldige stad! Vraag me echter wel vaak af hoe porteños hier overleven met deze enorm hoge inflatie. Yes, weet van het bestaan van de hele cuota regelingen, maar ook dat houdt een keer op…
Ik heb ook eenzelfde briljante ingeving gehad en vertrek in oktober om 9 maanden tot een jaar in BA te gaan wonen! Ik wil beginnen met spaanse les en vrijwilligerswerk, maar als ik eenmaal de taal een beetje onder de knie heb stage gaan lopen of misschien zelfs wel werken.
Vraag 1 is natuurlijk wat is een goede toffe handige talenschool in BA?
En vraag 2 hoe is het het handigst makkelijkst goedkoopst om in in een leuk studentenhuis terecht te komen?
Ik ben zelf 22 en heb mijn bachelor bedrijfskunde afgerond, en na een jaar reizen door azie en australie is mijn honger nog steeds niet gestild, dus vertrek daarom naar zuid-amerika!
Voor vrijwilligerswerk zou ik zeker Che Amigo aanschrijven, het is een stichting van een Nederlander, Jasper Wegman en hij heeft nu ook projecten in Buenos Aires lopen. De stichting is door en door betrouwbaar.
Je kunt natuurlijk de iets bekendere vrijwilligersorganisaties aanschrijven zoals bv LIFE maar je moet vaak dan ook betalen om daar te kunnen werken. Ik zou zeker Jasper aanschrijven evnt. via Facebook.
Voor huisvesting, ja daar kun je hierboven al heel veel info over vinden.
Je kunt event. ook nog even op de craigslist Buenos Aires kijken, wie weet.
Je kunt makkelijk op talenscholen googlen en je zult dan meteen de bekendste tegenkomen. Deze scholen zijn vrij toeristisch en bieden ook veel activiteiten buiten de lessen aan. Eveneens kunnen ze ook acomodatie aanbieden. Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Een goede, wat minder "toeristische"taalschool in BsAs, is Vos en Ele in Palermo. Mijn dochter neemt daar op het moment privélessen voor nog geen 7 euro per uur en kan de tijden zelf indelen.