Gezocht: appartement/ studio/ kamer in Buenos Aires

hallo allemaal,

Heb wel een aantal keren gehoord dat een of meerdere Nederlanders appartementen bezitten voor verhuur in Buenos Aires. Aanstaande maandag kom ik aan in Buenos Aires en op het laatste moment kan ik toch niet in een appartement…

Dus ik ben nu hard op zoek naar een appartement/ studio of misschien zelfs een kamer in een gedeeld appartement. Ik heb maximaal 450 dollar per maand te besteden en ben opzoek naar woonruimte in Palermo of Recoleta. Ben bereid om voor minstens 6 maanden aaneengesloten te huren! Het mag ook voor een lager bedrag een lege studio of leeg appartement zijn, zolang het maar zonder garantstelling is, want ik heb als Nederlander natuurlijk niemand die garant voor mij kan staan.

Ik hoop dat iemand hier misschien de gouden tip heeft?

thanks!

of misschien zelfs een kamer in een gedeeld appartement. Ik heb maximaal 450 dollar per maand te besteden

Ik ben bang dat het dan niet ´misschien´ is hoor, bij max. 450 dollar per maand in Recoleta of Palermo, als toerist zijnde. Weinig gouden tips, behalve wellicht www.bytargentina.com waar ik zelf meestal bij huur, of natuurlijk bij http://www.qualityhomesbuenosaires.com/

Ook te proberen is de door Nederlanders gerunde Casa34 (http://www.casa34.nl) in Buenos Aires.

Zelf hebben wij ook een tijd een appartement te huur gehad en dit altijd gratis gepubliceerd op Visavisos (http://www.vivavisos.com.ar/). Hier kun je dus ook gaan zoeken…

Suerte,

Jan

450 dollar lukt wel als je een kamer deelt maar dan moet je eerder aan San Telmo, Colegiales, Almagro of zo denken. Maar daar moet je mensen voor kennen en die ken je meestal niet meteen. www.pisocompartido.com.ar zou je kunnen proberen

Iets voor 450 dollar huren alleen lukt NIET

ik zou zeggen lukt NU niet, de universiteiten zijn net gestart, in januari en februari was er wel enig aanbod in deze prijsklasse

Maar echt niet in Palermo of Recoleta :slight_smile:

yep correct :slight_smile:

Ik zag vandaag een aanbod van een 2 ambiente in barrio norte voor 550 dollar, goedkoper wordt het echt niet

Een paar telefoontjes doen wonderen! Ik heb een appartement gevonden, 1000 pesos per maand. Zonder meubels, maargoed daar wordt voor gezorgd! Dus binnen een weekje kan ik erin!

Ik ben in principe altijd erg optimistisch van aard, maar in deze… ik zou niet vooruitbetalen als ik jou was… Voor 1000 peso een appartement zonder meubels voor een buitenlandse toerist klinkt in mijn oren als ´we gaan even iemand voor een paar duizend peso tillen´. Mocht het allemaal echt zo zijn: gefeliciteerd, je hebt een werelddeal gesloten cheer

Het apartement is van iemand die hier zelf enkele jaren heeft gewoond tijdens zijn studie en nu al een tijd de eigenaar is van een hostel en van een evenementen bureau. Dus het is zeker wel save :slight_smile:

En wie gaat die meubelen betalen?

Het feit dat ie in nederland heeft gewoond betekent niet automatisch dat t safe is lijkt me. Tja, ik zou ook niks vooruit betalen hoor. Er worden heel wat mensen op deze manier opgelicht, in europa ook maar zeker in Zuid Amerika. Je hebt geen ppot om op te staan als het een fiasco blijkt. Ga bij aankomst eerst in een hostal en dan ter plekke op zoek gaan.

En waar is het appartement?

Als je borg kwijt bent of op een andere manier wordt genaaid moet je gewoon effe langsgaan bij de AFIP met je contract dan doe je hem meer pijn als dat het financieel oplevert

Ik heb zo mijn twijfels… Maar goed, Tessii gaat ons vast op de hoogte houden van haar droomappartementje cheer

Heb sinds dit weekend de sleutel en ben ook van tevoren zelf in het appartement gaan kijken. Ben sinds vorige week maandag in Buenos Aires. En heb inderdaad de eerste dagen in een hostel en bij een vriendin gebivakkeerd.

Het appartement is goed schoon, zelfs opnieuw geschilderd. Heb een goed contract en een bewijs van betaling van mijn eerste maand huur (April) en een maand borg gekregen.

De eigenaar bezit ook een restaurant/ bar en een hostel, dus hij heeft er niks aan om iemand op te gaan lichten.

Ik zit trouwens 3 blokken van Alto Palermo shopping center vandaan, prima ligging dus!

Meubels krijg ik voor een deel, enkele dingen moet ik kopen. En aangezien alles thuis geleverd wordt moet dat geen probleem zijn. Dat komt deze week nog allemaal, dus het is nu een beetje kamperen in m’n huisje voor een weekje of 1 - 2. Maargoed, daar is niks aan te doen

Geweldig Tessii, ik ben oprecht blij voor je cheer ook al had ik het niet verwacht dat het zou lukken. Mooi dat je een lange neus kan maken naar al die pessimisten hier, waaronder ik :chin:

Wanneer is de housewarming? cheer

Gas, water, licht, kabel, belastingen, telefoon, internet en expensas allemaal all in?

ik ben onder de indruk :slight_smile: gefeliciteerd, ook zonder alles inclusief een goeie deal!

Verschil tussen inclusief en exclusief is ongeveer 150 dollar, dat maakt dus nogal een verschil op een prijs van 300 dollar